Paintlinger schreef:Hoezo niet?
Regels zijn regels.... Ook als je ze onzinnig vind...
Inderdaad, het is absurd je eigen oordeel te laten uitmaken of je je aan verkeersregels en dergelijke houdt.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kuggur schreef:danielle_s schreef:Als ik mensen tegen kom met een aangelijnde hou ik mijn hond altijd bij me, je weet nooit wat de reden is dat iemand zijn hond aanlijnt.
Misschien wel het..ehm..even denken...ehh...aanlijnverbod?

danielle_s schreef:Mijn hond loopt altijd, maar dan ook ècht altijd, los. Omdat ze perfect luistert en enorm sociaal is (wat vrij bijzonder is voor het ras) heb ik hier nog nooit klachten over gehad. Ik ben wel van mening dat je je hond, als hij niet luisert, of niet sociaal is, aan moet lijnen. Als ik mensen tegen kom met een aangelijnde hou ik mijn hond altijd bij me, je weet nooit wat de reden is dat iemand zijn hond aanlijnt.
LadyMadonna schreef:Ik had een hond met angst agressie. Daarom ging ik bewust niet naar losloop gebieden. Maar idd, aanlijn gebieden schijnen hetzelfde te zijn, en als mijn hond dan uit haalt, heb ik ineens een poedersuiker hond... Omdat een ander zich niet aan de regels houdt...
Helaas denkt een aantal honden eigenaren dat ze god zijn....
Gelukkig had deze hond iets meer respect en hebben ze zelfs nog even gespeeld maar ik schrok wel even aangezien het dus dit weekend iets anders ging. Ik had mijn hond ook wel eens los in losloopgebieden maar als er dan een ander aankwam hield ik haar bij me. Helaas luistert ze niet zo goed meer wanneer ze los is dus hebben wij haar nu gewoon helemaal niet (meer) los. Maar hier zijn we mee aan het trainen.
Molfre schreef:http://www.kwispelgids.nl/hondengids/
Hier kan je checken of er losloop gebieden in de buurt zijn. Wie mij niet geloofd als ik zeg dat die er bij mij niet zijn, mag 7777RG intypen met +5km (gezien ik geen auto ter beschikking heb).
suus_pepper schreef:Die van ons lopen áltijd overal los. Als er aangelijnde honden aankomen vragen we of het goed is dat de honden komen en anders houden we ze tegen. Ze zijn perfect opgevoed en luisteren prima.
Ik vind het juist onzin dat ik mijn prima opgevoede, lieve honden vast moet houden in het bos.
En het spijt me maar dan doe ik dat gewoon. Ik breng er niks of niemand mee in gevaar en die boete neem ik dan voor lief.