Pupje voor mijn ouders of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:09

als ik heel graag een hondje zou willen hebben en iemand staat met een hondje als kadootje voor de deur ( wel mijn ras dan graag,niet een of ander ras wat ik niet wil hebben) dan zou ik echt heel blij zijn hoor,en hondje zou ook echt zeer zeer welkom zijn...

maar goed zo verschilt dus iedereen van mening denk ik

( hint: ik wil graag 2 rottweilerpupjes erbij,dus als iemand kadootje wil geven :P ,pb maar voor adres :)) )

Lies09

Re: Pupje voor mijn ouders of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:20

Ben benieuwd wat uiteindelijk je keuze wordt. Ikzelf zou ook er voor kiezen om je ouders mee te nemen naar een fokker met nestje en dan kijken hoe hun reactie daarop is. Misschien zijn ze dan wel weer helemaal overtuigd!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:40

Als wij hier pups hadden en mensen kwamen kijken dan stuurde we ze na een goed gesprek weer naar huis om er thuis over na te denken. Pups zijn altijd leuk maar pups worden ook weer groot en er zit toch wel werk in. Meestal komt de verzorging toch wel op de schouders van 1 iemand ( meestal mama).

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:20

Ik heb een zieke vader, twee keer hartinfact gehad en copd fase 3. Werkt nog fulltime en als hij thuis is is hij moe. Mijn vader zou ik ook graag weer willen zien met een hond. Maar nee... dit zijn dingen waar zij zelf voor moeten kiezen en als zij er zo graag een hadden gewilt hadden ze die wel genomen. Ik geef geen huisdieren aan mensen behalve als zij er vanaf weten en ik groen licht heb gekregen.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:29

Niet doen ik denk als je ouders het zouden willen ze oud en wijs genoeg zijn om weer een hond te nemen. Ik vind het juist heel verstandig van ze om er voor nu even mee te wachten zo te lezen hebben ze het gewoon erg druk en zwaar en dat ze daarom even niet zo goed in hun vel zitten.

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:35

Slina schreef:
Dan maak je een afspraak om een pup te bezoeken en dan zeg je tegen je ouders 'kom, pap en mam, ik heb een verrassing' Als ze de pup leuk vinden, kunnen zij vervolgens beslissen of ze het doen of niet. Zo heb je ze wel dat eerste zetje gegeven maar nemen zij uiteindelijk de laatste beslissing.

ik vindt dit een heel goed idee! want als je ouders het stiekem toch willen, geef je ze hiermee een setje in de goede richting om er over na te denken! en dat er ook wat van komt :D maar dan maken ze uiteindelijk wel zelf de beslissing, wat denk ik wel zo eerlijk is. Overigens zou ik niet alleen naar een pup kijken, oudere honden zijn net zo leuk! en verdienen ook een goed plekje! al onze (3) honden komen uit een asiel in Spanje, super lieve beesten! geen kwaad in te vinden.
Laatst bijgewerkt door Blue_Berry op 01-02-14 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:35

Ik zou niet voor een pup gaan maar voor een volwassen herplaatser. Genoeg dieren die geschikt zijn voor een ouder echtpaar (en die eventueel mee kan naar het werk als daar een aparte plek voor is) en als je een herplaatser hebt, krijg je altijd een proefperiode. Een pup opvoeden is veel werk.

Dus ik denk dat - helemaal als de ouders van ts er niet helemaal tegen zijn, maar het nu de tijd niet is - dat er gerust over gesproken kan worden. Want als ze nu het huis niet uitkomen, dan gaat dat later ook niet meer gebeuren, ze worden er uiteindelijk ook niet jonger op.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 12:37

Bedankt voor alle reacties. Ik ben er wel overuit dat ik vooral mijn verstand moet volgen en niet mijn hart. Mijn ouders zullen waarschijnlijk over een jaar of 5/6 stoppen met werken. Zij willen dan weer aan een hond beginnen. Ze willen weer een aussie (al vind ik dat niet een hele handige keuze) net als de vorige hond.

Ik denk dat ik ze van het voorjaar eens meeneem naar een nestje pups, wie weet?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:39

Ik dan idd niet meer voor een Aussie gaan, want deze dieren hebben dan toch wel heel veel beweging nodig. Er zijn andere leuke hondenrassen die wel voor leven in huis zorgen maar niet zoveel beweging nodig hebben.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:47

Ik zou absoluut niet voor een pup gaan, maar voor een volwassen hond. Een pup is echt veel werk... Ook van een rustig ras kan je een hond krijgen die qua energieniveau te hoog is voor je ouders. Daarom zou ik ook zeker geen aussie nemen, die hebben veel beweging en uitdaging nodig.

Als je voor een volwassen hond gaat kan je zien dat hij echt bij je ouders past, en dan lijkt het me wel een goed idee om een hond te nemen, als je ouders het dan ook nog willen.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:47

Ik kan je heel goed begrijpen in je redenatie. Maar om nou je ouders plots te gaan verrassen met een pup, lijkt mij niet zo verstandig.

Uit jouw verhaal lees ik dat julie wel honden mensen zijn of waren. Ik zu eerst gaan uitzoeken wat voor soort hond er bij je ouders broer en zusje past, wellicht ook bij jouw zelf! Misschien kan je de rollen ook omdraaien dat je zelf een hondje neemt, je ouders voorzichtig in de rol van oppas functie zo groeien ze er wel weer op ongedwongen manier naar toe?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:53

kohtje schreef:
Pups zijn altijd leuk maar pups worden ook weer groot en er zit toch wel werk in.

getuige de vele herplaatsers die hier gekomen zijn ( 14 van de 17 honden) en de hoeveelheid honden die ik maandelijks aangeboden krijg,is voor mij het hele verhaal "mensen die pups kopen omdat een pup/hond zo gewenst is" dan ook 1 grote lariekoek....

tis echt geen enkele garantie dat de mooie en leuke en lieve praatjes van kopers ook maar enige inhoudt hebben...zou ook echt geen puppies willen fokken daarom,maar dat terzijde...

maar mijn moeder heeft bv weleens gezegd dat als mijn vader er niet meer zou zijn dat ze dan weer een zwart labrador teefje zou willen hebben,als zij om bv haar leeftijd er niet meer aan zou willen beginnen,zou ik haar een hond ( pup of groter) kado doen,met de garantie dat als zij er niet meer voor kan zorgen dat de hond dan hier oud mag worden..

maar goed dan ben ik ook wel zeker dat mijn moeder die hond zou willen hebben,bij twijfel zou ik géén hond kado doen nee,maar zeker wetend dat ze er blij mee zou zijn,ja hoor...als ze zo een paar jaar gelukkig kan zijn met een hond..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 13:18

kimmie261 schreef:
Rytir schreef:
Als er weer een hond over de vloer is zeggen ze altijs 'ik wil zo graag weer een hondje' maar daarna komen de excuses. Het kan niet want ik werk en mijn vader werkt. Het lastige is dus echter dat dat geen probleem hoeft te zijn... :7

ik zal wel scheel zijn,maar hier lees ik toch echt dat ze heel graag weer een hondje willen hebben...ik lees in alle berichten van TS eigenlijk wel dat ze heel graag weer een hondje willen hebben,maar bang zijn voor het verdriet als het dier komt te overlijden...

Ze zijn ook eerlijk dat ze het dier nu niet kunnen bieden wat het nodig heeft.
Ze werken beide 4/5 dagen begrijp ik, in eigen bedrijf en dan is het werk nooit afgelopen.
Vind dat persoonlijk ook niet zo'n beste situatie voor een hond en zeker een pup hoort daar niet thuis.
(een pup hoort ook niet 6+ uren per dag alleen te zijn, ook niet als er tussen de middag iemand komt om uit te laten)
Als ze dan toch een hond willen, zou ik een oudere herplaatser nemen, voor de hond is dat veel beter te doen en voor ts haar ouders is de drempel wellicht veel lager omdat ze dus niet een hele opvoeding hoeven te doen en een oudere hond al sneller wat langer alleen kan zijn. (of mee kan naar de winkel)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 13:19

ze schrijft toch meerdere malen dat de pup mee kan naar de winkel??

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 13:20

Als je een eigen zaak hebt, dan kan die hond toch mee? En als ze met zijn tweeen zijn, is het ook geen probleem als een van de twee even met de hond een rondje om gaat zodat het dier zijn behoefte kan doen.

Als het een winkel is in outdoorbenodigdheden, dan denk ik dat de mensen die in die winkel komen niet afkeurig zijn als er wel een hond in de winkel aanwezig is.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 13:23

Rytir schreef:
Hoewel mijn ouders nu alletwee werken kunnen ze best een hond hebben. Mijn zusje woont nog thuis evenals mijn broertje (al werkt hij ook in de zaak). Daarbij kunnen ze het hondje best meenemen naar de zaak als de nood aan de man is. Als ik niet aan het werk ben wil ik ook best hondzitten....

Rytir schreef:
. Mijn zusje is thuis en ze kunnen de pup makkelijk menemen naar de winkel...

Rytir schreef:
Daarbij hebben ze een eigen winkel waar alle mogelijkheden zijn om de hond mee te nemen (voor het ongeluk grapte ikzelfs al tegen mijn vader dat het goed zou zijn voor de zaken gezien diefstal) ...

Afbeelding

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 13:26

kimmie261 schreef:

Dat kan wel kunnen, maar dan moeten de ouders het ook wíllen

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 13:30

Urion schreef:
Ik heb een zieke vader, twee keer hartinfact gehad en copd fase 3. Werkt nog fulltime en als hij thuis is is hij moe. Mijn vader zou ik ook graag weer willen zien met een hond. Maar nee... dit zijn dingen waar zij zelf voor moeten kiezen en als zij er zo graag een hadden gewilt hadden ze die wel genomen. Ik geef geen huisdieren aan mensen behalve als zij er vanaf weten en ik groen licht heb gekregen.

dit dus! (sorry van je vader :( )
maar als je ouders een hondje gewild hadden ts dan zijn ze oud en wijs genoeg om dat zelf te beslissen..een dier opdringen is geen optie!
tevens vind ik het idd ook vreemd dat 3 fokkers(?) er helemaal achter staan... er zal geen haar op m n hoofd zijn die er aan denkt om een pup mee te geven als verrassing en als ze het niet waarderen dat ie terug komt :S dan ga je maar naar de intertoys voor een hondje :Y)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 13:34

kimmie261 schreef:
Rytir schreef:
Hoewel mijn ouders nu alletwee werken kunnen ze best een hond hebben. Mijn zusje woont nog thuis evenals mijn broertje (al werkt hij ook in de zaak). Daarbij kunnen ze het hondje best meenemen naar de zaak als de nood aan de man is. Als ik niet aan het werk ben wil ik ook best hondzitten....

Rytir schreef:
. Mijn zusje is thuis en ze kunnen de pup makkelijk menemen naar de winkel...

Rytir schreef:
Daarbij hebben ze een eigen winkel waar alle mogelijkheden zijn om de hond mee te nemen (voor het ongeluk grapte ikzelfs al tegen mijn vader dat het goed zou zijn voor de zaken gezien diefstal) ...

[ Afbeelding ]

Dat is de invulling van de ts, maar het kan dat haar ouders geen hond mee willen nemen naar de winkel.
Ik vind dat ze geen pup moet kopen. Het idee om haar ouders mee te nemen naar een geschikt nestje lijkt mij een beter plan. Dan kan je ter plekke altijd melden dat ze een pupje mogen uitzoeken als je merkt dat ze helemaal verliefd zijn geworden.
Ouders zullen pup niet meer weg doen, maar zelf kiezen lijkt mij toch veel beter én leuker dan een pup krijgen van iemand die meent dat er eentje wilt.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 13:38

daarom schrijf ik ook meerdere malen ,áls ik echt 100% zeker zou weten dat iemand een hond zou willen hebben en dat ik zo het laatste zetje kan geven,zou ík het wel doen,bij duidelijke twijfel dus niet!!!!!!!!!

de hond die ik kado heb gedaan aan een kennis van ons,wist ik 100% zeker van dat het een gewenste hond zou zijn...anders had ik het ook niet gedaan,was overigens wel het leukste wat ik ooit kado heb kunnen geven aan iemand,en ook het leukste wat ik gedaan heb,alleen de voorpret was al zo leuk :))

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 13:53

Haar ouders hebben meerdere honden gehad en weten dus wat het inhoud. Als ze nu dus geen hond hebben is dat waarschijnlijk omdat ze de nadelen groter vinden dan de voordelen.

Ik zou ze hun eigen keuzes laten maken, niks opdringen en hun eigen tijd laten indelen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 13:57

Tsja, welk deel van "de ouders willen niet" begrijpen jullie niet?
De redenen voor dat niet willen is hun eigen zaak.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:00

Corelli schreef:
kimmie261 schreef:

Dat kan wel kunnen, maar dan moeten de ouders het ook wíllen

Dat bedoel ik, en ik las ergens 'als de nood aan de man is kan de hond mee' dat lijkt me geen goed uitgangspunt.
Een hond die de hele dag bij de baas in de winkel is is natuurlijk prachtig, maar dan moeten ze dat wel willen en moet de verkoopwaar er ook naar zijn, ik heb niet gelezen watvoor winkel het is.
En ook dan, zou ik pleiten voor een oudere hond :j
Maar nogmaals, als zij niet willen kun je het niet opdringen.
Daarbij vind ik het neigen naar emotionele chantage om ze mee te nemen naar een nest met pups en ze daar min of meer voor het blok te zetten.

TS; hoe oud zijn je ouders nu eigenlijk? Want je zei dat je vader al bijna op pensioenleeftijd zit?
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 01-02-14 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:01

kimmie261 schreef:
daarom schrijf ik ook meerdere malen ,áls ik echt 100% zeker zou weten dat iemand een hond zou willen hebben en dat ik zo het laatste zetje kan geven,zou ík het wel doen,bij duidelijke twijfel dus niet!!!!!!!!!

de hond die ik kado heb gedaan aan een kennis van ons,wist ik 100% zeker van dat het een gewenste hond zou zijn...anders had ik het ook niet gedaan,was overigens wel het leukste wat ik ooit kado heb kunnen geven aan iemand,en ook het leukste wat ik gedaan heb,alleen de voorpret was al zo leuk :))

Maar je weet het nooit zeker! Je kan niet in iemands hoofd kijken. Als er maar een kleine twijfel is die degene niet uitspreekt.... Het zijn grote beslissingen om een huisdier te nemen. Als ik een hond zie die ik leuk vind dan zeg ik ook weleens dat ik een hond wil. Maar ik heb ook een wens (die niet iedereen weet) om een wereldreis te maken of vrijwilligerswerk te doen in het buitenland. Zou ik een hond krijgen dan zou ik daar geen nee tegen zeggen en erg blij mee zijn. Maar het zou niet het moment zijn fat ik zelf een hond zou nemen. Terwijl ik er wel blij mee ben. Daarom zou ik nooit iemand een dier geven omdat je nooit 100% zeker kan zijn. Je kan iemands gedachten niet lezen. Blijkbaar is er een reden dat ze nu geen dier hebben.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:10

ja hoor je kan het echt wel 100% zeker weten... :) ,dat is weten waarom je een hond kado geeft,en daarom heb ik diegene ook een hond kado gedaan...

ik zou niet zomaar aan "vrienden"honden kado geven nee,maar sommige "vrienden" weet je zoveel van dat je zeker weet dat een hond 100% welkom is..