Toch wel spannend.. Van de zomer een BC pup erbij! Geboren!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

loess

Re: Toch wel spannend.. Van de zomer een BC pup erbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 07:58

Spannend, ik ga voor je duimen!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 08:24

Ik duim ook!

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 09:03

loess schreef:

Is er bij jullie al nieuws? :)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 09:30

Ik ga voor je duimen teszzz

ik zit hier met dezelfde spanning, ik ben aan het wachten op een poedelteefje die nu ongeveer 3 weken drachtig is. Jammer genoeg gaan de eigenaren geen echo doen, dus voor mij is het gewoon afwachten ( al zij de tepels al dikker, is de buik al dikker en schooit ze al erg).
Afwachten tot eind juni dus voor mij en dan hopen dwt er een teefje bijzit.... (maar eerst volgende week zondag de aanstaande ouders ontmoeten)

loess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 10:02

TeSzZz schreef:
loess schreef:

Is er bij jullie al nieuws? :)

Nee nog niet. Ik wilde eigenlijk geen echo doen, maar misschien doe ik het toch.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 17:38

Spannend Arabella! Veel plezier alvast zondag. Maken ze nooit een echo bij die fokker?

Hier goed nieuws, Bailey is drachtig! *\o/* nu dus nog 4,5-5 weken duimen voor teefjes haha, we willen graag een beetje keuze hebben.
Maar zo gaaf om te zien <3

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:18

Jaaaaa, wat leuk. :D *\o/*
Een voorzichtige proficiat!!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:36

Wauw leuk, het aftellen is begonnen. Spannend!!

Onze pup is er sinds zaterdag en ik kan al niet meer zonder. Heerlijk zo'n jong ding in huis! Heerlijk om mee te werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 23:46

Oh van harte! Het duurt niet lang meer nu!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 00:37

spannend, wachten duurt altijd lang :D
hier nog geduld hebben tot oktober voor er überhaupt gedekt gaat worden :+

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:09

Jeej wat leuk dat ze drachtig is *\o/*

hier wordt er toch een echo gedaan :)
Ze had eerst (behalve mij) geen mensen op de wachtlijst en nu toch. Dus gaat de fokker morgen een echo doen *\o/*

morgenavond hoop ik dus te weten of de teef drachtig is en dan is het afwachten of er een teef bijzit

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 20:56

Thnx voor de leuke reacties!

Kirrr, leuk dat ze er is! Fotootje? Ben heel benieuwd hoe ze uit gaat groeien.

Sonja dat duurt idd nog even. Wat voor ras is het?
Wij wachten ook al een tijd, staan nu ruim 14 maanden op de wachtlijst. Ben wel blij dat het nu ook echt gaat gebeuren haha, hoog tijd!

Arabella, fijn dat er toch een echo wordt gedaan *\o/* laat je ff weten hoe de echo gaat?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:29

Arabella, fijn van die echo idd, dan heb je toch wat meer zekerheid.

TeszZz, rottweiler, vrienden van ons fokken en zij hebben 1 teefje dat ik helemaal geweldig vind, maar daar zitten nog twee teefjes tussen voor dat die gedekt word , als het goed is begin oktober loops, ze is vrij stipt qua cyclus ;) dan halverwege oktober gedekt , dan is het wel weer februari voor dat de pup (als er teefjes bij zitten) naar ons toe komt. dan heeft Eycks eindelijk zijn spelevriendinnetje
maar goed, als je specifiek iets wil, kan het wel eens even duren en ik wil er gewoon heel graag 1 van deze teef en de papa mag er ook zeer zeker wezen , zelfs nog steeds interressant wat betreft bloedlijn etc voor als we zelf willen gaan fokken en om mee te werken (IPO)
ook weer leuk voor de fokkers, wij gaan er sowieso ook mee showen en werken, dan heb je toch weer een nakomeling die zich gaat laten zien zeg maar.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 04:02

Afbeelding

Afbeelding
Deze nacht voor de eerste keer van 10 tot 4:30 (dan staat mijn vriend op voor te gaan werken) geslapen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:53

awww...die eerste foto :D

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 09:00

Wat een schatje Kirrr! En netjes al zolang doorgeslapen.

Klinkt hartstikke goed Sonja, ik snap dat je daar dan graag op wacht. En voor jullie vrienden leuk dat er een pup in hun omgeving blijft waar ook nog zoveel mee gedaan zal worden. Zit er bij rottweilers eigenlijk een verschil tussen werktype en showtype? Showen en echt werken gaat bij borders over het algemeen totaal niet samen namelijk.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:19

Bij de rottweilers hoeft dat elkaar niet te bijten gelukkig, hoewel ik sommige fokkers van werkgerichte honden het uiterlijk wel heel erg negeren( krijg je soort van halve dobers van) maar als je via de rasvereniging fokt dan moet je minstens 2 zg op show halen, de dame in kwestie heeft een heel setje U tjes

Hond van onze trainer is trouwens perfect voorbeeld, loopt Utjes op show, is vierde geplaats op het wk show , er zijn keurmeesters die er o. Vragen voor de fok , maar hij heeft ook het NK al eens gewonnen ( ipo rottweilers)

Het enige waar ik bij sommige nog meer tegen aan loop is temperament, beetje pit voor het werk is fijn, je moet alleen wel in je echterhoofd houden dat het gros van de honden die je fokt gewoon huishondjes worden, onze reu daar is werken niet optioneel, maar een moetje , daar had ook voor ons minder temperament in mogen zitten :+

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:46

Wat leuk dat je van hun een pup neemt! Ik kende ze al van het border collie forum. Ben erg benieuwd naar wat er alemaal uit gaat komen. Maar ik weet precies hoe je je voelt! Ikw eet het nog als de dag van gister, al dat wachten en inmiddels is mijn bc alweer bijna 2,5 jaar!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:48

Spannende periodes breken voor sommige aan. Ik vond het behoorlijk stressvol, ik wist dat ze in week 21 uitgeteld was, dat ze dragend was dat was duidelijk maar hoeveel pups??? In de stress dus ook maar naar een backup gezocht waar ook pups zouden zitten (mooi nestje gevonden) want stel er zou maar 1 reu geboren worden (stonden 2e) maar ik heb voor niks in de stress gezeten... :D
zondag 18 mei zijn er 11 pups geboren waarvan 7 reuen en 4 teefjes. Voor ons dus met een reu genoeg erbij. Vriendin van me heeft twee keer pech gehad dat ze net naast de pot piste met een pup, dat lijkt me ook erg vervelend.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 18:33

ik heb al afgesproken dat de mooiste, leukste en liefste dame met ons mee naar huis gaat :D
moet er idd wel een dame bijzitten , anders schiet het niet op :+

lijkt me wel naar trouwens, meermaals naast de pot piesen

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 18:48

Er zijn 3 vruchtjes gezien. Nu dus maar hopen dat 1 van de drie een teef is....
kwa aantal is dit gemiddeld bij deze fokker (heeft nesten van max 5 pups)

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 18:55

Ik zou al blij zijn als het zou lukken met mijn teefje en ze had 3 pups, liever dat als een groot nest.
Eentje gaat er sowieso naar de reu-eigenaar, eentje blijft in ieder geval hier, en dan zou ik er des te minder in "vreemde handen" hoeven te geven.

Maar ik kan me voorstellen dat het voor een pupkoper vervelend is als je er meermaals naast "grijpt".
Ik heb op mijn eerste (werklijn) border ook lang moeten wachten.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:00

Het is hier zo dwt mijn moeder besloten heeft er geen reu bij te willen. Dus ik moet wel een teef pakken(hond gaat overdag naar hun toe, dus ik moet wel rekening daarmee houden).
Ik zou heg jammer vinden als ik weer verder moet gaan zoeken terwijl ik met deze fokker al kennis gemaakt heb etc
(En dan misschien de pech hebben dat er geen middenslag teven meer verkrijgbaar zijn, middenslag poedels zijn niet heel veel te koop )

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:48

edit: ben mezelf nu gek aan het maken dat het 3 reutjes kunnen worden en dat ik dan weer moet gaan zoeken...... wat als er dan geen middenslag poedelteven te krijgen zijn. Misschin een kruising en als dat er niet is een ander ras, maar welk dan |o :\

het is voor mij wel duidelijk dat er in augustus een pup komt. Hopenlijk dus een poedelteefje, maar anders een andere middelmaat hond (dwergpoedel wordt wrs weer net te klein en konings te groot....)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 20:21

Arabella ik ben op een gegeven moment naar de website gegaan van de club, ook dan die van duitsland en heb op voorhand al gekeken waar nog meer nesten verwacht werden. Gaf mij wat rust om te weten waar nog meer wat kwam en dat stel dat er niks bij zat ik niet veel hoefde te zoeken.