katten zijn leuk als ze maar meegaand zijn haha Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
katten zijn leuk als ze maar meegaand zijn haha dierenfan schreef:wij gebruiken ook lashandschoenen maar als ze echt echt kwaad willen dan bijten ze daar helaas dwars doorheen. Moet wel zeggen dat ik het gelukkig nog nooit gehad heb zelf en nooit ervoor in het ziekenhuis geweest ben maar kan ook wel eens gewoon puur geluk geweest zijn en ook op tijd zelf stoppen en het overgeven aan een collega. Moet wel zeggen nu, 11 jaar later, gaat het stukken beter maar blijf het niet geweldig vindenkatten zijn leuk als ze maar meegaand zijn haha
dierenfan schreef:Even hoor vele mensen beweren dat dierambu mensen niet altijd even 'slim' zijn vind dat maar een erg raar idee. Uiteraard is niet iedereen even handig met dieren echter dat is vaak iets heel anders dan 'slim'. Tenslotte is het wel een vereistte bij veel dierenambu's dat men al zo lang moet rijden, zoveel ervaring moet hebben, geen schade gereden enz.
Daarnaast moet je er ook wel aan denken dat iemand die zeer handig is met vogels of met honden of met katten juist met een ander diersoort heel onhandig kan zijn. Zo ben ik zelf heel handig met honden en eigenlijk nog geen hond gehad die ik niet veilig zonder bijtincident(en) in de auto gekregen heb. En dan heb ik ook al diverse valse honden gehad die weg gehaald moesten worden bij bijv. een drugspand o.i.d dus echt niet alleen maar makkelijke swiffers(voor zover die altijd makkelijk zijn hahaha)
Echter katten ben ik onhandiger mee. Het lukt me wel zeker met een vangstok erbij en extra hulp maar waar ik honden makkelijk alleen aan kan ook als ze agressief zijn.
Bij honden kan ik dus zeer slim lijken en bij katten dom echter dat is natuurlijk wel een verkeerd beeld.
Overigens ook roofvogels vind ik geweldig gaaf om op te mogen halen en vele reptielen ook en door veel ervaring op dit gebied ben ik er al best handig in maar tja een roofvogel vertrouw ik dan ook eerder dan een kat hahaha
), gewoon helemaal niet komen is ook al geregeld voorgekomen). Natuurlijk zullen er ook slimme mensen bij zitten hoor, ik heb toevallig steeds de verkeerde getroffen
dierenfan schreef:Even hoor vele mensen beweren dat dierambu mensen niet altijd even 'slim' zijn vind dat maar een erg raar idee. Uiteraard is niet iedereen even handig met dieren echter dat is vaak iets heel anders dan 'slim'. Tenslotte is het wel een vereistte bij veel dierenambu's dat men al zo lang moet rijden, zoveel ervaring moet hebben, geen schade gereden enz.
Snadrem schreef:dierenfan schreef:Even hoor vele mensen beweren dat dierambu mensen niet altijd even 'slim' zijn vind dat maar een erg raar idee. Uiteraard is niet iedereen even handig met dieren echter dat is vaak iets heel anders dan 'slim'. Tenslotte is het wel een vereistte bij veel dierenambu's dat men al zo lang moet rijden, zoveel ervaring moet hebben, geen schade gereden enz.
OGS rijden is wel echt even heel wat anders dan gewoon lekker schadevrij rijden. Je moet anticiperen op het gedrag van weggebruikers, de taal van de weg leren lezen en daarbij nog rekening houden met al het volk wat eigenlijk geen rijbewijs zou mogen hebben, maar wat zich toch daar bevindt. Het is ontzettend leuk om te doen en kan heel handig zijn, maar het brengt ook grote risico's met zich mee. Het is niet voor niets dat bijvoorbeeld politie alleen maar in bepaalde gevallen met OGS mag rijden.
Ik ben absoluut tegen het toekennen van OGS voor dierenambulances. Het is geen landelijke organisatie maar een samenraapsel van verschillende vrijwillige organisaties die elk weer op een andere manier werken. Je zou eerst de hele boel moeten organiseren zodat ze op een lijn komen te zitten, en dan kan je iedereen gaan omscholen. Ik vrees dat er weinig van het personeel over blijft, omdat er veel doeltreffendere competenties nodig zijn en omdat de kosten enorm gaan oplopen.

Citaat:Ik bedoelde niet dat ze niet slim zijn in het omgaan met dieren (nou ja, deels wel), maar vooral alles er omheen (geen lijn bij zich hebben als je een gevonden hond op moet halen, niet snappen hoe je op chips moet checken, niet weten hoe je een dier moet benaderen, 4 uur (!!!) later komen dan gezegd, en tja, dan zit je daar met een gevonden drijfnatte, angstige husky in een restaurant 4 uur lang te wachten op de ambu), gewoon helemaal niet komen is ook al geregeld voorgekomen). Natuurlijk zullen er ook slimme mensen bij zitten hoor, ik heb toevallig steeds de verkeerde getroffen