Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Diane65 schreef:Mijn katten krijgen ook afgepast voer en drie keer per dag. De castraten worden anders vierkant omdat ze het voer van de poesjes opvreten. Die staan op RC sterilised a.c. en zien er top uit. Komen niets te kort. Als ze eenmaal gewend zijn dat ze op gepaste tijden gepast voer krijgen is er niets aan de hand. In de natuur moeten ze ook werken voor hun voer en lopen de muizen ook niet 24 uur per dag hun bek binnen tenslotte. Vleesvoer krijgen ze begin van de avond en dat laat ik ook maar 10 minuten staan. Als het dan niet op is, moeten ze wachten totdat ik naar bed ga, dan krijgen ze nog twee eetlepels brok per kat. S morgens ook weer twee/drie eetlepels brok. Ik doe niet aan de aanbevolen hoeveelheid die op de zak staat. Ik kijk zelf wat genoeg is voor welke kat.
Volgende keer krijgen ze weer eens orijen, dan weer Royal canin, dan weer eens Taste of the Wild.. ik varieer graag. Worden ze niet kieskeurig van
en zo'n half "zakje" of een lepeltje van dat natte spul, krijgen ze nu van Animonda Carny
kreeg je plofkatten van
en blaasgruiskat vrat net zo hard mee met alle gevolgen van dien
linnie050 schreef:Dat is slim Annemiek80!
Ik ga het onthouden.
Kan je dan binnen een week overgaan of zal ik dit op langere termijn moeten gaan doen?

spicegirl schreef:@NRJ- te weinig is ook niet goed.
2 x een klein handje per dag is wel erg weinig. een kat moet ook aan zijn voedingsstoffen komen, vandaar de advies hoeveelheid.
een kat hoeft ook geen hazewindhond te zijn
en langzaamaan werd hij steeds dikker (7 kg terwijl 5,5 kg zijn ideale gewicht is volgens de dierenarts. Waarschijnlijk omdat hij minder beweegt sinds de andere kat overleden is. Momenteel is hij op dieet en krijgt daarom maar 2 x een klein handje.

), vaak met een scheutje water erbij (altijd bang dat mijn kat juist te weinig drinkt omdat katten bekend staan om te weinig drinken)Douraque schreef:(als het kankerverwekkend landbouwgif BHA/BHT)
mijn kitten op kvv en af en toe pikte ze gerust een portie brok (geen goede
) mee van de katten van m n ouders bleeeh ik stond echt te kokhalzen boven de kattenbak.. had ze die brokken niet dan was er echt niks ergs aan een kattenbak schoonmaken, kleine harde drolletjes ipv grote hopen zachte kak en boven alles.. niet stinken!
*schaam* Laat dus staan dat ik iets weet of het een A-merk is, of het veel zout bevat, veel vlees, of wat dan ook...
Maar wil niet weten wat ik er bij de DA voor zou moeten betalen.. jiperdepip schreef:Ik als Brits korthaar Fokker zou zeggen zeker ook nat voer geven
Dan zou dat bij mij maar 35 à 40 gr op 24 uur tijd zijn, dat lijkt mij toch maar héél weinig?
), maar goed, ze is ook nog maar 6 maanden...sander_lotte schreef:@ callum: wauw, de helft van wat er op de zak staat? Dat lijkt mij wel héél weinigDan zou dat bij mij maar 35 à 40 gr op 24 uur tijd zijn, dat lijkt mij toch maar héél weinig?
Niet dat ik straks weer het foute voer koop