Wat valt onder agressief gedrag bij honden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 23:00

Vaak wel, maar soms niet.
Ik vraag mij ook af of het niet in de bloedlijn zit aangezien deze hond net als de andere van de zelfde fokker komt. De nieuwe oudere hond komt ergens anders weg namelijk. Die andere weet ik niet, maar die heeft wel de zelfde trekjes als beide bijters.

Hanny dat vond ik vroeger ook, wou altijd een duitse herder de "echte" werkhond. Maar die zie je haast niet meer. En die ik tegen kom zijn vaak niet moeders aardigste. (is puur opvoed technisch)

Ik denk niet dat het goed komt als deze hond los op het erf loopt zonder dat de eigenaar thuis is. Niet als ik hem tegen kom :n Ben dan wel bang dat de hond in mijn zakmes loopt.
Op een boerderij is dat niet handig zo'n hond los. Er komen al eens klacht van leveranciers dat de 2 hanen zo waaks zijn en aanvallen. :') Laat staan als deze hond uit de kennel breekt.

Angst kan ik niet in de ogen van de hond zien, wel gericht willen pakken en ook de plek uitzoeken om te pakken. Heel berekenend.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:01

Angst agressie is het waarschijnlijk ook niet want hij is niet geprovoceerd, een angst agressieve hond zal ook niet grijpen als je stil staat.
Ml gewoon doorgeslagen waaks.

aikon

Re: Wat valt onder agressief gedrag bij honden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 23:03

Doorgeslagen zeker, waaks weet niet. Hij is niet de enige hond daar. En de hond van haar broer is de baas.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:12

Dat maakt voor het waaks zijn niet uit, wie er de baas is.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:16

De duitse herder was ooit eens een magnifieke hond, maar idd wat de fokkers er nu van gemaakt hebben :n in en in treurig. Wou er ook altijd een, maar zie alleen nog maar die ziekelijk gebouwde duitse herders en die doen me altijd de tranen in de ogen springen; zo zonde van zo'n prachtig ras.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:46

xxCYNNxx schreef:
De duitse herder was ooit eens een magnifieke hond, maar idd wat de fokkers er nu van gemaakt hebben :n in en in treurig. Wou er ook altijd een, maar zie alleen nog maar die ziekelijk gebouwde duitse herders en die doen me altijd de tranen in de ogen springen; zo zonde van zo'n prachtig ras.

dat is door fokken op de verkeerde dingen. zo zonden, maar ik ben van mening dat dit op het karakter weinig uit zou moeten maken.
het meeste ligt in mij ogen toch echt aan de opvoeding.

anneliesdj is dat niet meer van deze tijd dan?
ik leerde als kind al dat je niet zomaar mag aaien, en ik leer mij kinderen dat nu ook.
vind ik niet meer als normaal dat ze het eerst moeten vragen.
als ik met de honden van me ouders lopen, en kinderen gaan ze uit het niets aaien ( 2x mee gemaakt bijde keren erg jongen kinderen die uit het niets op ze af liepen) gezegt dat ze eerst horen te vragen of ze mogen aaien, nu doen die van me ouders niks maar vind het gewoon niet veiig als kinderen zomaar gaan aaien (want dan denken ze dat dit bij alle honden kan)
herhaal het ook altijd tegen die van, waarop de oudste (4 jaar) nu steeds met een heel gerirriteerd zegt jaaaaaaaaaaaaaa weet ik :')

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:54

Daar heb je gelijk in hanny_jelke; het zou idd op het karakter weinig uit moeten maken.

Bedoel meer, dat lichamelijk gezien het ras zo zwak is gemaakt dat het bijna niet anders kan dat deze honden al op relatief jonge leeftijd veel pijn zullen hebben met lopen/opstaan en dergelijke.
En dat doet me veel verdriet.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 00:00

xxCYNNxx schreef:
Daar heb je gelijk in hanny_jelke; het zou idd op het karakter weinig uit moeten maken.

Bedoel meer, dat lichamelijk gezien het ras zo zwak is gemaakt dat het bijna niet anders kan dat deze honden al op relatief jonge leeftijd veel pijn zullen hebben met lopen/opstaan en dergelijke.
En dat doet me veel verdriet.

ja da zeer zeker, dat is zonde, ook voor de honden onnodig pijn hebben

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 00:05

Ik loop zelf dagelijks met pijn en kan daar ook flink narrig/geïrriteerd/fel van worden. Ik heb wel het besef wat ik doe en wat ik beter kan laten, maar een hond heeft dat besef niet. Kan dus goed zijn dat een hond fel gedrag vertoont als uiting van pijn.

Hanny tegenwoordig zijn het vaak ouders die zonder te vragen kindjes een hond laten aaien. Als je er wat zegt ben je de boeman. 8)7 Vroeger was het normaal, nu niet meer. Alles moet maar kunnen.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 19:08

Zo, na een behoorlijk slapeloze nacht ben ik vandaag bij de politie geweest. Ik stond volledig in mijn recht om aangifte te doen, dan zouden ze bezoek ontvangen va de dieren politie. De agente die mij hielp vond dit gedrag verre van kunnen. Ik heb er voor gekozen om in eerste instantie het bij een melding te laten. Mede omdat ik de verhuurder (haar vader) zelf nog niet heb kunnen spreken en in weet dat ik bij een aangifte het risico loop dat ik per direct weg moet. Ik heb 2 hengsten en die plant je niet zomaar ergens op een stal.
Ze weten nu bij de politie in elk geval dat daar een agressieve niet onder controle staande hond woont. Bij een volgend incident word de hond in beslag genomen. (ongeacht of ik die aangifte doe of iemand anders)
Het geeft wel vel rust in mijn koppie. Hoop dat ik vannacht beter slaap. Ik ben nog steeds erg pist off op dat arrogante betweterige kind. ^)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:58

+:)+ top, is toch nog enigszins goed nieuws.
En idd slimmer om eerst gewoon melding te maken; mensen (kinderen en volwassenen gelijk) kunnen heel kinderachtig reageren als zij vinden dat ze in de problemen komen vanwege iemand anders (= vaak hun gedachtegang dan, bedoel ik) en idd grote kans dat je 2 hengsten op straat staan.

Ze gaan ook nog met haar praten dan? Zodat ze te horen krijgt dat ze wat aan het gedrag van dr honden moet doen?

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 20:04

Geen idee, denk het niet. Ouders vinden de honden ook goed opgevoed. Ik heb nog niet de gelegenheid gehad om het artikel dat hier geplaatst is aan de verhuurder te geven, dan weet hij wel hoe de zaken er voor komen te staan. Hoop ik.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:11

Ben je al bij hen geweest om even te vertellen wat er gebeurd is?
Want lijkt me wel redelijk om dat te doen, dan weten zij in elk geval hoe het ervoor staat.
Anders krijgen ze dadelijk politie aan de deur en vragen zich af waarom jij niet bij ze bent geweest.
En een vinnige woordenwisseling met de dochter telt natuurlijk niet mee.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 20:16

Alleen dochter lief en de zoon ware thuis. Dochter lief praat niet meer met mij :D
Politie krijgen ze nu niet aan de deur, ik heb alleen een melding gemaakt geen aangifte.

De zoon bemoeit zich niet met haar honden, dus daar kan ik niks mee. Al neemt hij wel het bedrijf over en heeft dan wel degelijk wat over het gedrag van haar honden te vertellen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:48

Imo is de TS niets verplicht aan deze mensen; ze is door hun agressieve onopgevoede hond in het been gegrepen en dat wordt door de eigenaren niet als een probleem gezien?!
Prima dat je melding hebt gemaakt; niet onwaarschijnlijk dat het nog eens ernstiger misloopt.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 20:54

Ik ben ook niks aan hun verplicht, zij wel aan mij. Het is niet veilig als deze hond losloopt. Voor niemand. Ik hoop dan ook dat deze hond het niet in zijn hoofd haalt om 1 van mijn pony's te grijpen zolang ik er nog sta.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:25

Ik lees dat alleen de dochter heeft gezien dat de hond achter je aan zat en ik kan niet uit de tekst opmaken of je haar wel hebt gezegd dat hij je gebeten heeft?
Lijkt mij dat je even met de ouders gaat praten en als dat niet helpt pas verder gaat.
Het is je stalhouder he, niet een of andere wildvreemde.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:39

Ik vind dit niet kunnen op een stalling.
Dat jij er nog heen durft te gaan?
Ik denk dat ik een zweep mee zou nemen en voor hij een hap had gezet ik die zou gebruiken.
Ben benieuwd hoe dit afloopt.
Succes TS.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 15:44

Ik durf veel, weet waar die honden toe in staat zijn en kan daar redelijk goed op in spelen. Het zijn niet de eerste honden die ik tegenkom in mijn leven die zo reageren. Zweep heeft geen zin in zo'n situatie :n Maak je het alleen maar erger mee.

Annelies ik heb haar gezegd dat dat beest mij had gebeten, zij zei dat haar honden niet beten _O- De 2e keer dat ie beet zag ze het ook nog!!! ^) En nog ontkennen _-:(

De zoon heeft het bedrijf sinds kort overgenomen, en wil uitbreiden heeft de plek van de stallen nodig voor het jongvee, dus moet sowieso verhuizen. (zoon is ook echt geen paardenman dus vind het niet vreemd, heb wel netjes tot januari volgend jaar gekregen om wat nieuws te zoeken (hij was nog niet op de hoogte van het bijt incident, is er zeker niet blij mee op ZIJN bedrijf)) Ik was al om mij heen aan het kijken, ben niet van plan om als vers vlees voeding rond te blijven lopen voor haar honden.