Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

beestenfreak schreef:Ik vind persoonlijk dat muizen echt meerdere verdiepingen nodig zijn en een terrarium daardoor niet erg geschikt is. 60 bij 40 is eigenlijk zo'n net niet maatje. Voor een rattenslangetje zou het net mooi zijn denk ik.

Mizora schreef:Qua lengte voor slangen wordt aangeraden dat de slang er diagonaal volledig gestrekt in kan liggen. Dus een slang van 50cm moet een hok hebben van minstens 20x30 (diagonaal is dan 50cm).
beestenfreak schreef:Voor een volwassen gaat het inderdaad krap worden ja. Zou met uitzondering van wandelende takken ofzo ook niet snel een dier in zo'n maat hok stoppen
Fiffill schreef:Zoek je een dier waar je echt iets mee kan of iets leuks om naar te kijken?
Zag dat het over muizen ging, ik fok Europese dwergmuizen, ontzettend leuke muisjes. Ze hebben een grijpstaart die ze gebruiken om mee te klimmen (normale muizen kunnen dit niet) en ze zijn dagactief dus je ziet ze veel. Het grootste voordeel vind ik nog wel dat ze niet stinken, normale kleurmuizen stinken ontzettend, die heb ik ook gehad en daar werd ik echt niet vrolijk van... deze ruik je niet, beide geslachten en je hoeft eigenlijk maar 1x in de maand/2 maanden (afhankelijk van je hok) te verschonen, ik vind het ideaal.
de een vindt het meer stinken dan de ander maar welke bodembedekking je ook gebruikt, muizen ruiken nu eenmaal sterk. _xDyan schreef:Baardagamen! Zijn super mooi... alleen wel heel rustig...
[ Afbeelding ]
Edit:typo verbeterd en plaatje toegevoegd
_xDyan schreef:Baardagamen! Zijn super mooi... alleen wel heel rustig...
[ Afbeelding ]
Edit:typo verbeterd en plaatje toegevoegd
Baileys01 schreef:Ik zou helemaal geen een dier in zo'n bakje zetten. Snap de volgorde hier ook niet helemaal. Waarom een bakje van 60x40? Omdat je die toevallig heb? En dan daar een dier bij gaan zoeken.. Nee dan zou ik zeggen neem een dier waar je bewust voor kiest en ga daar een fatsoenlijke huisvesting bij zoeken.
En dieren die klein blijven zoals vissen en schildpadden passen zich niet aan aan een bak, die vergroeien gewoon zo ernstig dat ze er uiteindelijk dood aan gaan.