Welk huisdier als student?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:13

Let wel op als je voor "aparte" huisdieren gaat: blijkbaar is sinds kort de regeling veranderd waardoor je bepaalde huisdieren niet meer mag houden.
En het egeltje van fifil is pas overleden. :(

Maartje1990

Re: Welk huisdier als student?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:15

Alweer??? Achgossie

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:17

Die regeling is verschoven naar 1 juli, toch?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:21

EskeGirl schreef:
Die regeling is verschoven naar 1 juli, toch?

Echt? Geen idee. Maar is dus wel iets om rekening mee te houden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:26

Als je voor een reptiel wil gaan is een baardagaam idd wel een leuke optie, ik heb er zelf 1 gehad en heb er tijdelijk 1 thuis gehad die meer dood dan levend was toen ik hem mee nam (hij was van school, nog een ukje en de warmtelamp is stuk gegaan en dat had niemand opgemerkt) hij is er weer helemaal bovenop gekomen en na de zomervakantie terug naar school gegaan.

Muisjes zijn ook leuk, als je regelmatig de inrichting veranderd hebben ze wat te doen en muisjes zijn ook wel actief.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:28

Je mag ook niet zomaar elke soort egel houden ;)

Vogel zou ik niet snel voor kiezen... Denk niet dat je huisgenoten blij zijn met een stel parkieten dat begint te krijsen rond een uur of 8 (want dat deden die van ons :+ ),

Gerbils lijkt me nog wel het beste plan, zijn wat beweeglijker dan hamsters :o .

Of cavia's/ konijnen, kan je ook buiten kwijt :D

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:32

Reizen met valkjes hoeft geen probleem te zijn, als je het maar regelmatig doet ;)
ik die wel altijd een kleedje om het reis bakje heen in de winter/ als het waait / met regen.

Mijn Billy gaat mee naar de supermarkt etc. Hij geeft zelf wel aan of die zin heeft of niet (lees: als hij continu het reis bakje in wil en er zelf steeds in klimt, dan zegt dat mij genoeg. Andere dagen kijkt hij niet om naar dat ding).
Peew zal nooit uit zichzelf erin gaan, maar als ze erin zit gaat ze rustig zitten brabbelen. Billy daarentegen heeft hele verhalen en z'n hele repertoire komt naar boven als hij mee gaat winkelen. Ook neem jk ze regelmatig mee naar m'n schoonouders (dagje, of uit logeren als wij een nacht weg gaan/op vakantie).
hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het zal worden en hoe minder stress het geeft.

misschien zijn axolotls wat? Niet knuffelig maar wel interessant en kunnen (na een keet goed voeren) rustig een week zonder (sowieso niet dagelijks voeren, maar 1 keer per 2-3-4 dagen)

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:41

Mij lijkt een baardagaam heel leuk! Ik weet verder niet of ze voor jou wel handig zijn met reizen enzo.
Ze maken (voor zo ver ik weet) niet echt geluid, en ze kunnen van kleur veranderen :') Ze worden namelijk rood al ze boos zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:44

DayDream21 schreef:
Mij lijkt een baardagaam heel leuk! Ik weet verder niet of ze voor jou wel handig zijn met reizen enzo.
Ze maken (voor zo ver ik weet) niet echt geluid, en ze kunnen van kleur veranderen :') Ze worden namelijk rood al ze boos zijn.

Mijne 'opvanger' is vaak genoeg echt boos op mij geweest (en voelde zich bedreigd omdat ik moest dwangvoeren) maar die is nog nooit rood geworden hoor, en af en toe was ie flink pissig.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:58

Baardagamen moeten wel levend voer hebben, dus krekels en sprinkhanen, eventueel een babymuis. Ook zijn babyagaampjes heel kwetsbaar.

Maarrr ze zijn wel heel knuffelig, voor reptielen dan :D mijn buurvrouw heeft er eentje en die komt met zijn kop tussen je haar zitten, lekker warm. Zo schattig <3

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 23:07

Ow nee, levend voer wil ik niet doen haha :P Meelwormen tot daar aan toe, maar sprinkhaantjes vind ik sneu.. En babymuisjes al helemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:10

Babymuisjes (pinkie's) kan je kopen als ze al dood zijn uit, ze zijn dan bevroren dus je hoeft ze alleen nog te ontdooien.
Krekels kom je niet onderuit.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:13

dees_daan schreef:
Babymuisjes (pinkie's) kan je kopen als ze al dood zijn uit, ze zijn dan bevroren dus je hoeft ze alleen nog te ontdooien.

Als je een reptiel neemt dus. :P Anders zijn krekels prima te ontwijken :j
Maar, ja, die muisjes kun je bevroren kopen. Buuf geeft die ook maar heel soms hoor, hij hoeft dan ook 2 weken niks meer te eten ofzo :')

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:20

Fredjes zijn ook leuk en prima mee te nemen en je kan er leuk mee spelen. ken ook meerdere studenten met fredjes. Al hebben ze wel wat onderhoud maar ze zijn superleuk (vind ik dan :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:27

Magrathea schreef:
dees_daan schreef:

Maar, ja, die muisjes kun je bevroren kopen. Buuf geeft die ook maar heel soms hoor, hij hoeft dan ook 2 weken niks meer te eten ofzo :')

Uiteraard haha.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:30

Een cavia,
A ze worden oud
B zoeken contact met je en fluiten zo lief.
C stinken niet zo hard als een konijne,zeker als je vrouwtjes neemt.

Wij hebben van alles gehad van konijn tot valkparkiet tot ratjes.
Maar toen mijn cavia's overleden ,heb ik die toch het hardst gemist.
heb evt. een papagaai in de aanbieding die een scheidsrechterfluitje nadoet ;-)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:30

ryukapple schreef:
Fredjes zijn ook leuk en prima mee te nemen en je kan er leuk mee spelen. ken ook meerdere studenten met fredjes. Al hebben ze wel wat onderhoud maar ze zijn superleuk (vind ik dan :D )

Fred Kroket? :')

Hmm wat ik van fretjes juist begreep is dat fretjes echt wel een flinke opvoeding nodig hebben. Mijn vriend heeft een kennis die ze heeft. Hij heeft ook veel honden gehad, en deze man vergeleek fretten opvoeden met "het opvoeden van een pittige hond".
Zou ik niet zomaar aan beginnen dus :) Maar is genoeg over te vinden op het internet.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:34

Magrathea schreef:
ryukapple schreef:

Fred Kroket? :')

Hmm wat ik van fretjes juist begreep is dat fretjes echt wel een flinke opvoeding nodig hebben. Mijn vriend heeft een kennis die ze heeft. Hij heeft ook veel honden gehad, en deze man vergeleek fretten opvoeden met "het opvoeden van een pittige hond".
Zou ik niet zomaar aan beginnen dus :) Maar is genoeg over te vinden op het internet.

Dat verschild heel erg per fret^^ en er zijn ook veel al opgevoede fretjes te koop maar goed inlezen is zeker een must maar dat is met alle huisdieren

Elleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:53

beatje schreef:
Een cavia,
A ze worden oud
B zoeken contact met je en fluiten zo lief.
C stinken niet zo hard als een konijne,zeker als je vrouwtjes neemt.

Wij hebben van alles gehad van konijn tot valkparkiet tot ratjes.
Maar toen mijn cavia's overleden ,heb ik die toch het hardst gemist.
heb evt. een papagaai in de aanbieding die een scheidsrechterfluitje nadoet ;-)

Cavia's zijn leuk ja, maar hebben wel dagelijks verzorging nodig. Maar veder het ontzettend leuke dieren!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:55

Magrathea schreef:

Voor een aantal knaagdieren is een beetje insect jagen anders ook hardstikke leuk. Vriendin van mij heeft gerbils die dat ook erg leuk vinden bijv en regelmatig op vliegenjacht zijn. En ratten weten ook wel raad met insecten :~ .

Je kan trouwens ook wel dode gedroogde krekels krijgen? Zou je die niet ook gewoon kunnen voeren?

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 00:01

Ik zou ook voor een reptiel gaan. :) Ik zit ook sinds kort op kamers en heb een super schattig hagedisje. Als zijn lichtje overdag en aan het begin van de avond aan staat staat het gezellig. Ook is hij erg actief waardoor ik veel afleiding heb van schoolwerk aangezien het een soort van real-life televisie is, en ook doet ie aan poppenkast spelletjes door zich verdekt op te stellen en toch te proberen mij in de gaten te houden.

De levende krekels vallen ook wel mee vind ik. De eerste keer moest ik even slikken, maar als je er gewoon wat in schudt heb je er geen last van. Ook hoef je ze niet overdreven vaak te voeren, en van de bak kan je een supercreatief pimp project maken met plantjes enz. Oftewel, het ideale huisdier. :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 00:16

En een kat die niet naar buiten mag? Hooguit de tuin? De mijne mogen ook niet verder dan de tuin.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 00:21

Ann_moi schreef:
Ik zou ook voor een reptiel gaan. :) Ik zit ook sinds kort op kamers en heb een super schattig hagedisje. Als zijn lichtje overdag en aan het begin van de avond aan staat staat het gezellig. Ook is hij erg actief waardoor ik veel afleiding heb van schoolwerk aangezien het een soort van real-life televisie is, en ook doet ie aan poppenkast spelletjes door zich verdekt op te stellen en toch te proberen mij in de gaten te houden.

De levende krekels vallen ook wel mee vind ik. De eerste keer moest ik even slikken, maar als je er gewoon wat in schudt heb je er geen last van. Ook hoef je ze niet overdreven vaak te voeren, en van de bak kan je een supercreatief pimp project maken met plantjes enz. Oftewel, het ideale huisdier. :D

Mag ik vragen wat voor hagedisje het is? Ik vind reptielen altijd heel gaaf, maar heb geen ruimte voor een heel groot terrarium :(

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 00:27

De soort zijn we nog niet helemaal achter maar het lijkt een soort van muurhagedisje. Ik heb een teraruim staan van 60x30x40. In de dierenwinkel zag ik laatst ontzettend leuke langstaarhagedissen, al weet ik niet hoe groot een terrarium voor die moet zijn. Er zijn in ieder geval heel veel leuke kleine soorten die lekker actief zijn en mooi om naar te kijken. :)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 00:32

Misschien een tjitjak?? :)