Honden hebben rattengif gegeten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nuka

Re: Honden hebben rattengif gegeten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:49

oh bah, wat een ellende, ik duim voor je dat het goed komt!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:59

Oh jak, wat rot :(

Kunnen ze niet nu al opgenomen worden of kunnen ze nu nog niks extra's doen door wat ze gisteren al hebben gehad?

Sterkte in elk geval, de schrik zal er weer extra in zitten :(:)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:05

doen ze normaal gesproken alleen een bloedtransfusie bij bloedingen?
Mijn hond heeft ooit ook rattengif gegeten,gif tegen muskus ratten.In een beekje neergelegt op iets drijvends.Dat wisten wij niet en pas na tien dagen werkt dat.
Zolang duurt het voordat de vitamine K is vernietigt in het bloed,dat doet het gif, en er op een willekeurige plek in het lichaam in de aderen een bloeding komt.

Mijn hond verloor toen uit haar vagina bloed,ze was gesteriliseert :+ Meteen naar de da,aan het infuus.Zij heeft het gered en is nog 17 geworden.

Sterkte met je honden....houd ook de ontlasting in de gaten...een bloeding kan ook inwendig voorkomen!Zwarte ontlasting is niet goed.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:07

Daatje schreef:
Niet echt goed nieuws. Grenswaarde pt is 8,5. Moos heeft 8,8, storm echter 17. Dat is echt veel te hoog. Nu extra vit k en maandag worden ze opgenomen. Of eerder als er bloedinkjes ontstaan. Decda hoopt dat de vit k die gelukkig gister al gestart is dit zal tegengaan. Erg kritisch nu dus

is het überhaupt wel tegen te gaan?

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 20:17

Ja, ze hopen inwendige bloedingen tegen te gaan met de vitamine k. Ik ben nu aan het zoeken hoelang het hiervoor de waardes weer kunnen dalen. We hebben nog vitamine k voor morgenochtend. Dierenarts is nu op zoek bij collega's naar extra.. Anders halen we dat morgen zelf in Amsterdam, daar schijnt t te zijn volgens de da. Dank voor al het mee hopen

Marian_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:21

de labrador van onze vrienden had ook een grootte hoeveelheid opgegeten en loopt nu nog steeds vrolijk rond ,dus hoop houden en hopen dat dat honden sterk zijn.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:25

raar ja,zelfs kruitvat heeft ook vitamine k voor zuigelingen. kan je dat toch halen bij een apotheek? of zie ik dat verkeerd? in ieder geval sterkte!

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 20:26

Fijn om positieve berichten te horen. Gelukkig wren ze heel gezond, ik blijf positief. Ze moeten het gewoon redden....

Je hebt verschillende vit k, en die is helaas niet bij de drogist. Maar de vitamine k vind ik wel hoor, al moet ik er een wereldreis voor maken

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:28

He bah zeg... heel veel sterkte.
Ik hoop met je mee op een goede afloop :(:)

Volgens mij zijn de supplementen van de kruidvat ect. vaak minder geconcentreerd en daardoor ook van mindere kwaliteit dan die je door de huisarts voorgeschreven krijgt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:56

Daatje schreef:
Ja, ze hopen inwendige bloedingen tegen te gaan met de vitamine k. Ik ben nu aan het zoeken hoelang het hiervoor de waardes weer kunnen dalen. We hebben nog vitamine k voor morgenochtend. Dierenarts is nu op zoek bij collega's naar extra.. Anders halen we dat morgen zelf in Amsterdam, daar schijnt t te zijn volgens de da. Dank voor al het mee hopen

heb je yoghurt in huis?Daar zit ook vitamine K in.Maar misschien niet hoog genoeg.

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:58

Vitamine K is van levensbelang voor deze hondjes. Lijkt me geen goed plannen om met supplementen van de drogist te gaan experimenteren. Ze hebben hoge dosissen nodig, dus zou inderdaad gewoon andere dierenartsen in de buurt bellen met de vraag of hun op voorraad hebben.

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 21:04

Dat is de dierenarts inderdaad voor ons aan het doen. Ze moeten inderdaad een hele hoge dosis hebben

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:05

Jeetje TS, ik duim voor jullie!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 03:25

Kindjes krijgen ook vitamine K dus igv nood je tot de apotheek wenden. Bij kruidvat is het ook te koop maar ik heb geen kennis van de verhoudingen en toevoegingen. Heel veel sterkte, wat een hel.. Mijn hond is ook vergiftigd geweest en heeft het maar net overleefd, ook met bloedingen. Die is opgenomen geweest en meteen behandelt. Ze heeft wel overleefd maar het heeft lang geduurd tot ze weer de oude was, zeker een jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 03:28

mijn hondje heeft een aantal weken geleden slakkenkorrels gegeten, zij is hier ook héél ziek van geweest, wel overleefd gelukkig! sterkte ik duim voor je!

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 09:17

Ik hoop zo dat we de bloedingen voor zijn. Ze zijn nog steeds fit en uiterlijk niets te zien. We geven zelf vitamini k van de dierenarts. Maar ja, storm zijn TP is 17, dus veel te lang. Ik hoop dat dit niet betekend dat bloedingen niet tegen te gaan zijn.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 09:25

Pff dat is idd een beroerde uitslag.
Ik ga heel hard duimen dat ze er goed doorheen gaan komen. Morgen worden ze opgenomen? Gaan ze aan het infuus? Vandaag kan je nergens terecht daarvoor? Ook niet in utrecht op de spoed?

*even offtopic*
Zag hiervoor ergens iets langskomen van een lepel zout...nooit doen! Zout is vreselijk slecht voor een hond en ze kunnen hier nog veel zieker van worden en zout op de tong is geen garantie voor braken!

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 09:35

Ze gaan nog niet aan het infuus, morgen houden ze ze verder in de gaten en weer bloed naar het lab. Ze hopen dat vit k al veel doet

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 12:37

Ik heb ook nog een andere dierenarts op stal gesproken vandaag. Wat we nu doen is goed, meer kan nu niet. De honden gedragen zich nu nog steeds fit, tandvlees mooi roze. Ik blijf hopen op een goede afloop

monica42

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 12:43

Daatje schreef:
Ik heb ook nog een andere dierenarts op stal gesproken vandaag. Wat we nu doen is goed, meer kan nu niet. De honden gedragen zich nu nog steeds fit, tandvlees mooi roze. Ik blijf hopen op een goede afloop

Succes :)
Hoop het voor je :j :(:)
Mijn hond blijft er gelukkig vanaf :o _/-\o_

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 13:07

Ik heb beagles en die eten werkelijk alles

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:34

Ja die beagles... maar gezien ze alles eten kunnen ze soms heel wat hebben. Ik duim nog steeds mee.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:39

veel honden soorten vreten alles. is voor ons ook echt een geval van goed opletten. De labrador van m'n vriend vreet ook letterlijk alles. Laatst een kilo bak met allerlei snoep en drop op...inclusief lollies en keelsnoepjes met verpakkingen stokjes etc. gif zou er dus ook ingaan als snoep...hoop dat ze het redden

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:44

Heb wel eens gehoord om de honden zoveel mogelijk volle melk te laten drinken

Geen water maar melk aantal dagen

Ze krijgen diaree van maar melk reinigt hun lichaam

Als je dicht bij boer woon haal liters melk

Helpt om gif uit lichaam te krijgen

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:46

youngster schreef:
Pff dat is idd een beroerde uitslag.
Ik ga heel hard duimen dat ze er goed doorheen gaan komen. Morgen worden ze opgenomen? Gaan ze aan het infuus? Vandaag kan je nergens terecht daarvoor? Ook niet in utrecht op de spoed?

*even offtopic*
Zag hiervoor ergens iets langskomen van een lepel zout...nooit doen! Zout is vreselijk slecht voor een hond en ze kunnen hier nog veel zieker van worden en zout op de tong is geen garantie voor braken!

Zout kan wel, alleen mensen weten vaak niet hoeveel ze moeten geven, en over doseren vaak te veel.