Versvoer hond, wat, hoeveel en hoe duur?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paperboy

Re: Versvoer hond, wat, hoeveel en hoe duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:37

Jeetje...heftig. Gelukkig hier altijd goede ervaringen, ik haal het zelf bij de boerderij van Lotgering.
Altijd netjes verpakt en mooi donkerrood vlees (wild) en de paard ziet er ook fris en roze uit, ook geen rare geur. Zou ik 1x bedorven vlees hebben dan zou het ook direct einde met die kvv zijn. Ik gok zelf nooit op 1 merk en wissel veel af... alhoewel het niet altijd makkelijk is om aan bepaalde merken te komen..

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:45

kiki1976 schreef:
Is het door de da bewezen dat het door het eten kwam?
Want anders is het misschien raadzaam om informatie in te winnen (bv via de rechtsbijstand als je die hebt) of je alle kosten op hun kan verhalen.
Heb je het trouwens rechtstreeks bij Lotgering zelf gehaald?
Want ik vind dit echt een hele kwalijke zaak!

Dit incident is idd bewezen door de DA, door middel van bloedtesten en poeponderzoek, hij bloede namelijk van voor en van achter. Heb hier melding van gemaakt bij lotgering, alleen schuiven die het af op het adres waar ik het altijd haal. Deze mevrouw zegt van niets te weten en dat het aan mijn hond moet liggen, zij heeft nergens last van met haar honden zegt ze. Dus uiteindelijk kom ik nog geen steek verder. Voor mij geen vers meer, blijkbaar kun je ook hier geen mens mee vertrouwen, wat ik erg jammer vindt. Ik dacht dat ik het beste voor mijn hond deed, door hem vers te geven.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:46

Mijn hond eet nu dik jaar lotgering, moet zeggen dat ik nog nooit een slechte rol heb gehad.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:48

Als het aangetoond is door de da sta je wat dat betreft heel sterk.
En in mijn ogen is het verkooppunt waar jij het haal aansprakelijk, tenzij het een punt is waarbij:
Die 1x in de zoveel tijd speciaal voor klanten besteld en dan moet je het gelijk die dag ophalen.

Ik zou eens contact opnemen met je rechtsbijstand als je die heb en anders eens met de rechtswinkel

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:50

ik hoor en lees ook vaker klachten over lotgering,nu voer ik dat niet ( heb het jaren geleden wel gevoerd maar de honden lusten het niet) ,maar er zijn toch meer merken vers voer??

lotgering is niet goed,dus vers is niet goed?? :?

er zijn zo vreselijk veel merken vers voer,dat als je vers wilt voeren kan je echt alle kanten op wat dat betreft...

lijkt mij overigens dat je alleen kan aantonen dat het vlees de schuldige was aan een zieke hond,als je het vlees zelf had laten analyseren wat je gevoerd had,tussen lotgeringfabriek en het voeren aan de hond kan er zoveel mis zijn gegaan,ga dan de dader maar aanwijzen...

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:55

Pak vertrouwd tot nu toe alle andere vers vlees voeders alleen Lotgering wordt hier niet gevoerd. Ga wel aan mijn klanten zeggen dat als ze hun hond brengen ze GEEN Lotgering mee hoeven te nemen, dan voer ik beter vlees van mezelf, geen zin om het risico te lopen dat de honden hier wat gaan mankeren vanwege slechte voeding.

Lotgering is een dikke vette smeerlapperij en dan ook nog 1 die zijn verantwoording niet wil nemen.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:57

Ik geef mn honden ook smuldier, doen ze het goed op, ook krijgen ze elke dag wel wat kipstukken ( van die soepstukken) die krijg ik altijd gratis van de poelier :D

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:01

Hier eet het pupje (gisteren opgehaald) heel dapper de Darf Puppy kvv (compleet).
Dat is wat fijner gemaald dan de gewone kvv en zodra hij wat ouder is, gaat hij over op de verschillende kvv die ik voer. Ik probeer zoveel mogelijk af te wisselen qua diersoorten dus er ligt van alles in de vriezer.
Hij had gisteren ook al een stukje gedroogde hertenpees gevonden van de andere hond en daar lag hij ook heel stoer op te kauwen <3

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:05

Zojuist een leverancier vlakbij gevonden, die Tinlo, haaksbarf, Versvoer en Alaska verkoopt ook Barf producten.

Ze verkopen bijv. een hele gemalen bosduif, zou je die naast de kvv ook een dag mogen geven?
(als ik zo brutaal een vraag mag stellen in dit topic :o )

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:07

ja dat mag...je mag alles geven naast kvv,alleen als je niet echt gaat barfen moet je aanhouden dat je minimaal 3 dagen een komplete kvv voert,de andere dagen mag je dan "onkompleet"voeren...

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:10

kimmie261 schreef:
ja dat mag...je mag alles geven naast kvv,alleen als je niet echt gaat barfen moet je aanhouden dat je minimaal 3 dagen een komplete kvv voert,de andere dagen mag je dan "onkompleet"voeren...

Super lijkt me leuk om eens iets anders voor te zetten. Ga eens even op de website snuffelen...

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:13

ik voer mijn kat, chihuahua en pup (15 week nu) Degomeat kvv compleet. daarnaast af en toe een 'barfdag' dan krijgen ze kippennekken of konijnkarkas voor het knaag/poetswerk.
Vind degomeat erg fijn vlees, ziet en ruikt goed, en ze eten het allemaal erg graag. ik geef wel soms eens een eitje, beetje yoghurt of iets dergelijks. Ik droog ook zelf vlees voor snacks. bijv kippenhartjes. maagjes, paardensnijdsels en momenteel heb ik wilde eend snijdsels in de droger zitten. Meeste bestel ik mee met degomeat maar bijvoorbeeld de hartjes maagjes en nu vandaag de eend koop ik bij de poelier op de markt, die kent me en geeft me vaak een leuk dealtje.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:15

Paperboy schreef:
kimmie261 schreef:

Super lijkt me leuk om eens iets anders voor te zetten. Ga eens even op de website snuffelen...

overigens 3 dagen in de week dan een komplete kvv he :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:33

Een puppy moet toch wel een compleetversie krijgen? Zoals vlees of pens compleet?
Ik ga zo even naar de winkel.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:38

Hoofdzakelijk compleet voeren. Je mag gerust een enkele keer een enkelvoudige geven, maar neem dan wel iets wat niet standaard in de kvv zit die je normaal voert.

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:55

Wij voeren hier ook KVV met geregeld een BARF-dag...

Merken KVV die ik nu voer zijn Tinlo, Lupa eigenmerk, All Animal, Darf, Kiezebrink en (heel af en toe) Smuldier... Daarnaast krijgen ze kwa BRAF dingen dan eendennekken, herten en lamsribbetjes, karkassen van konijnen of fazanten en gaan we elke zondag naar de markt en krijgen we van de visboer een zak met 'zalmafval'... vaak gaat het om 2 koppen en 2 a 3 lijven met nog wat losse stukken vel... Bij elkaar rond de 3/4 kg voor 1 euro.... *D

Wij hebben een diepvrieskist staan voor de honden en bestellen bij Lupa.

De laatste keer dat ik heb besteld was ik 246,45 kwijt, dat was 16 oktober... dan met elke keer de vis op de mark (wat we voor een deel ook invriezen voor als we een keer niet kunnen of weggeven aan mede kvv/barfers) en 1 x een lading smuldier te hebben gehaald toevallig afgelopen week uitgeteld tot wanneer we nog zouden hebben... 16 maart zou onze kist leeg zijn.... Voor de vis en smuldier gok ik in totaal op een euro of 50 dat ik tussendoor gekocht heb... dus dat zou dan rond de 300 euro zijn voor 5 maanden....

Voor 60 euro per maand redde ik het vroeger niet op brok...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:10

Met barf kan je het zo duur maken zoals je zelf wilt, of zo goedkoop als je wil.
En je weet precies de hoeveelheden/verhoudingen wat je geeft.

Hier hebben ze ook jaren op barf gestaan (ooit begonnen met kvv en langzaam aan steeds mer barf erbij)
Idd veel goedkoper dan brok, en beter voor hun.

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:13

Ik heb niet gezegd dat ik vers niet goed vind, ik voer het mn herder niet meer. En ik vind dat je als consument er van uit moet kunnen gaan, dat er zorgvuldig met vers vlees om gegegaan wordt, of het nu lotgering is of niet. Helaas voor mijn hond heeft dit niet goed uitgepakt. Hij zit nu aan de brok, hij doet het nu beter, en groeit gelukkig weer.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:02

Ik ben van mening dat je sowieso, wát je ook voert, dat je altijd kritisch moet blijven kijken naar je hond en hoe dat ie het er op doet. En dat geldt voor brok net zo goed als voor vers en alles er tussen in :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:06

Ben ik ook met je eens hoor.

Ik heb het gekocht van Smuldier, ik ben benieuwd!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 20:09

Als ons huidige voer is ga ik vragen of we op smuldier over gaan, dat is gewoon bij de Jumbo oid te krijgen?

Het probleem is dat onze hond alles eet, maar sinds ze s'avonds gewoon willekeurig vlees krijgt zie je haar spieren echt verbeteren en haar hele "figuur" is gewoon van appel naar peer en haar vachtje glimt veel meer. :j

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:15

mijn ouders vonden het niets waard dat ik vers ging voeren. Ook lange tijd geweigerd dus op de dagen dat ik niet zelf kon voeren (ziekte of over werken) kregen ze altijd brok van hun.

Echter toen ik een aantal maanden vers voerde kregen ze steeds meer complimentjes dat de honden zo enorm aan het glimmen waren en zo prachtig waren enz. enz. Zelf kwamen ze er ook achter veel minder ontlasting, veel minder drinken, veel relaxtere honden en ze vonden het ook nog eens veel lekkerder.

Uiteindelijk voeren ze nu al jaren ook het vers vlees ana de honden, zelfs barf materiaal haha en bij de complimentjes nu ook 'dat komt omdat wij de honden vers vlees voeren dat is veel beter dan brok'

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:28

Nou, meneer heeft vandaag smuldier gekregen en hij is er helemaal weg van! Geeft mij een goed gevoel dat hij goed eet en het lekker vindt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:43

Wij voeren al een paar jaar onze honden lotgering,onze honden lopen mee in de sport en doen het leuk.
ls het zo slecht was zou dat niet kunnen.Ik ken veel mensen die tot volle tevredenheid lotgering voeren ,we kopen het met een groepje ook aan.Vroeger waren de leveringen moeilijker maar tegenwoordig gaat dat prima.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 00:11

Guinness krijgt van pup af aan al vlees, eerst hadden we iets wat merkloos was maar wat ons was aangeraden en omdat hij onze eerste hond was die op vers vlees staat wisten we niet beter. Echter zat hier vrij weinig in en was in verhouding erg duur. Guinness krijgt nu smuldier en zoals aangegeven eerder in dit topic sowieso een keer op de drie dagen compleet. Verder hebben wij in plaats van Smuldier pens, verse pens en dat vind hij echt heerlijk.

Guinness krijgt dus (even heel simpel opgezet):
Ma: Pens
Di: Compleet
Wo: Kip
Do: Pens
Vr: Compleet
Za: Kip
Zo: Pens

Nu krijgt hij wel eens een keer vaker pens omdat hij dit echt het beste eet, als hij nou intensief gewerkt heeft krijgt hij de compleet een keertje extra. Verder heb je smuldier compleet in meerder varianten, dat is wel fijn. :) Wij betalen overigens €0.80c per zakje en voor de pens €1.05. Hij krijgt 's morgens brokken en die staan in principe de hele dag, de brokken zijn van Prins.