liedje89 schreef:Ik heb er heel veel gezien mijn moeder vind het leuk, hij werkt toch voornamelijk met jachttouwen waar hij best regelmatig een ruk aan geeft of trappen en porren, imo allemaal correcties/straf. En veel is natuurlijk ook relatief, bij de trainer waar ik heb getraint word in principe niet gestraft, straffen in namelijk een heel ineffectief trainingsmiddel, dan is 5 correcties natuurlijk al veel straffen...
Imo is het toch je eigen schuld als je je hond laat jagen en ik vind het nogal sneu dat de hond (en de kip trouwens arm ding) hier nu voor op hun lazer krijgen, baasjes hadden gewoon al veel eerder een hersencel moeten kweken. Vind Cesar daarin altijd veel te lief "zat je hond 23h per dag op een meter en komt hij niet buiten, ach ja dat kan". Ik denk trouwens dat mensen misschien ook beter gaan snappen waarom een trap onder je kont niets oplost als ze zelf eens onder hun kont worden getrapt
Ik heb Cesar nog nooit zien rukken, trappen of porren. Hij haalt honden wel uit hun 'state of mind' en dat dat niet lukt met vriendelijk vragen...... tja