Rebel_Jits schreef:Kuggur schreef:Tsk tsk, een "niet heel fijn mens", én "idioot", toe maar....
Terug naar een inhoudelijke discussie zonder onsmakelijke persoonlijke steken;
Beste meid, je mag de TS kennen, maar uit haar openingspost blijkt dat haar hond allang geen "goed leven" meer heeft.
De hond lijdt, en de hond lijdt nú. Mocht mijn hoop uitlomen; dat dit dier niet meer uit deze (met grote waarschijnlijkheid zinloze) narcose komt, is dat lijden voorbij.
Uteraard mag je die mening idioot vinden, imo zegt dat meer over jou dan over mij.
En mensen die artrose hebben en dement zijn, moeten ook maar een spuitje? Omdat ze geen 'goed leven' meer hebben?
Afijn, TS, luister naar je gevoel. Als jij het idee hebt dat er een reële kans is dat de benauwdheid op te heffen is met het een of ander, dan zou ik toch voor het onderzoek gaan. Je kan aan de hand van de uitkomst ter plekke beslissen wat het verstandigste is.
Dan is onze hele goede dierenkliniek ook hartstikke gek. Zij doen mijn hond niet eens meer onder narcose en die is zo te lezen nog net iets beter momenteel dan de hond van ts.
Ik kreeg een boekje mee zoals ik zei, geschreven door een dierenarts; Zijn we niet te vroeg. Alle genoemde argumenten worden daar besproken. Juist uit liefde voor beesten!!!!!!!!!!!!!
Dat iemand zegt dat ie maar beter tijdens de narcose erin kan blijven komt misschien hard aan. Maar is slijmen en elkaars hielen likken dan zoveel beter? Beestje heeft er niks aan hoor.
Ik vind het vreselijk en heb zeker 3 dagen lopen janken. En ja, ook wij hebben al meerdere honden, katten, paarden, knaagdieren, vogels etc moeten missen, maar zeker ook mensen. Mensen hebben zelf een keus, omdat mensen geen eigenaar hebben die voor hun moet kiezen of spreken. Maar de keus is er wel als dingen niet meer waardig zijn om te leven. In Nederland dan.
En hoeveel dieren wij ook laten inslapen, de dierenarts heeft er altijd meer ervaring mee dan wij. Dat onze dierenarts eerlijk is, kan ik enorm waarderen. Laatst werd een consult niet eens gerekend, dus niet winstmakend bezig.
Als een mens het niet kan, hoort zeker je dierenarts goed te begeleiden, in het belang van het dier. Als ik twijfel of het al ''tijd'' is, mag ik ook langskomen.
Genoeg mensen die het rot vinden hier, maar aan mensen die meekletsen ten koste van mijn hond heb ik niks aan, eerlijk gezegd. Hoe goed ook bedoeld.
maar goed, vanachter de pc is het soms wel heel makkelijk om zo anoniem wat te zeggen tegen mensen die gewoon eerlijk zijn. Ik kom zulke mensen dagelijks maar weinig tegen, gek genoeg....