wil niet zeggen dat het goed is als je hond mager is! maar verhongeren doen ze in iedergeval niet zomaar Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
oneside schreef:Ik kan me ook wel voorstellen dat het niet lekker is als je op dit moment continue van voer wisselt.
Je kan tien verschillende brokken tegelijk proberen, maar dan zul je natuurlijk uiteindelijk helemaal geen resultaat zien.
Als hij momenteel zo slecht eet zou ik even bij royal canin blijven, totdat hij weer constant eet.
Je geeft een beetje twijfelend aan dat je toch het gevoel hebt dat hij niet helemaal goed in zijn vel zit.
Gun je jack dan even de tijd om bij te komen en weer goed op gewicht te komen (ik begrijp niet helemaal of hij goed op gewicht zit of er onder zit).
Persoonlijk vindt ik kleinere porties op een dag of lekker het bakje laten staan fijner.
Wij eten toch ook meerdere keren op een dag?
Tussendoor krijg ik het gevoel dat alle keuzes erg gebaseerd zijn op het budget wat je voor je jack over hebt. Begrijpelijk dat bepaalde voeding duurder en misschien ook wel kwalitatief beter is dan het andere voer, maar houdt er wel rekening mee dat jij zelf gekozen hebt voor een hond in huis.
Natuurlijk hoef je geen tien euro op een dag voor een klein hondje uit te geven, maar je moet wel realiseren dat de voeding (en ziekte etc.) in je huishoudboekje gezet moeten worden.
Zelf zou ik goed uitzoeken wat je exact als budget wilt stellen en welke voeding jij graag voor je hond zou zien. Vanuit daaruit zou ik dan rustig gaan wisselen op voer om te kijken waar je jack het beste op reageert.
Sonja_vR schreef:maar hormonen kunnen er ook mee te maken hebben hoor, hier loopt een hormonenbom rond die als er te veel loopse teven in de buurt zijn direct zijn eten laat staan...maar die laat daar ngo wel meer gedrag bij zien dan alleen slecht eten (zeuren , piepen , janken, kwijlen, onrustig, onbereikbaar op momenten)
de afgelopen twee maanden ongeveer gaat het super, ben benieuwd naar de komende maanden, de overburen hebben twee teven ie zitten er weer tegen aan, mijn schoonzusje haar hond ook,
maar daar tegen over staat, met oud en nieuw heeft hij bij vrienden in pension gezeten , daar waren er drie loops en daar heeft hij niet op gereageerd