hond eet slecht tot niks.. wat voeren??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 09:29

hoe mager is hij dan? een hond verhongerd niet zomaar ;) wil niet zeggen dat het goed is als je hond mager is! maar verhongeren doen ze in iedergeval niet zomaar

anneliesdj

Re: hond eet slecht tot niks.. wat voeren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 09:49

Het is net als bij een kind wat niet wil eten, hoe meer aandacht je eraan besteed, hoe dwarser ze worden.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:04

anneliesdj schreef:
Het is net als bij een kind wat niet wil eten, hoe meer aandacht je eraan besteed, hoe dwarser ze worden.

Dat bedoel ik er inderdaad mee te zeggen!

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:40

Ik vind dat de dierenarts je moet helpen met het zoeken naar een oplossing en niet zomaar mag zeggen hij heeft niks zoek t verder maar uit..
Ik zou echt nog een keer bellen en vragen wat te doen, en anders naar n andere dierenarts. Als de hond echt zo mager is dat hij nu wel moet eten, moet er zo snel mogelijk een oplossing komen...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:46

Ik ben wel benieuwd hoe mager hij dan eigenlijk is, heb je een foto ofzo?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:47

Maar als ik het goed begrijp eet die wel die RC brokken maar die vind je te duur?
En waarom geef je de hond na het eten een snoepje?

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:48

Onze honden waaronder ook Jack

Krijgen droge brok met scheutje schape vet erover heen

Al onze honden zijn weg van

Schape vet is heel gezond

Avonds geven wij vers vlees

1 keer per week doen wij per hond 1 ei bij vers vlees

Ei vers ei met schaal

Misschien een idee om schape vet bij te voeren

Beetje boulion bij de brok wil ook wel helpen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:52

kohtje schreef:
Maar als ik het goed begrijp eet die wel die RC brokken maar die vind je te duur?
En waarom geef je de hond na het eten een snoepje?

Dat doet ze helemaal niet, hoe kom je daar nu bij?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:54

Ok dat tweede verkeerd gelezen.
Maar dat hij RC puppy wel graag eet klopt toch?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:55

Staat in haar openingspost

Ik voer rc, maar A is belachelijk duur en B teveel zout

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:56

Te zout, de nieuwe hype zeker.
Als hij dus wel die RC eet is de oplossing toch niet zo moeilijk?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:58

kohtje schreef:
Te zout, de nieuwe hype zeker.
Als hij dus wel die RC eet is de oplossing toch niet zo moeilijk?

Jawel, want dat is te duur.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:59

Dan geef je het tot de pubertijd over is en ga je op zoek naar een goedkoper adres, bv zooplus.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:11

ts, zou me niet te snel druk maken over dat hij zich zou verhongeren, ik snap heel goed dat je je daar zorgen om maakt, maar een hond is niet gek , die kiest uiteindelijk toch wel voor lijfbehoud(op de echte uitzonderingen na natuurlijk, maar die zijn echt zeldzaam)
zou sowieso minder gaan voeren, laat hem maar een beetje trek houden en zolang hij slecht eet, geen! tussendoortjes,
of een andere optie, laten werken voor zijn voer, dus een deel of al zijn voer geven als hij er iets voor doet(hier word een deel van het rantsoen als beloning gebruikt en krijgt hij minder met etenstijd)

daarnaast, richtlijnen op de verpakking, het zijn echt richtlijnen, veel honden wijken er gewoon net zo makkelijk vanaf, die van ons krijgt vers en eet 300 gram minder dan dat hij mag, 600 ipv 900 gram en dat is voldoende voor hem.

zou in ieder geval niet te veel blijven switchen, niet te veel aandacht aan het eten besteden , neerzetten, tien minuten later niet interessant meer? wegzetten en volgende eetmoment weer aanbieden , dit ook gewoon volhouden... het gaat heel erg tegen je gevoel in , dat weet ik (heb hier een hele slechte eter met allergieën , maar inmiddels heb ik hem zover dat hij goed eet, puur door stug vol te houden )

vers voor een jack zou echt heel goed te doen moeten zijn trouwens als het je iets lijkt.
ook KVV, kijk eens goed rond op Barfplaats.nl , daar zitten vast ook mensen bij jou in de buurt die grotere bestellingen doen bij leveranciers waar je een kleinere hoeveelheid mee zou kunnen bestellen , of zelf wat van zou mogen overnemen om te testen/proberen.

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:13

Google eens op dog lovers gold, ook een goede brok, hebben ook kvv en een goede webshop.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:25

Ik heb het even opgezocht wat het natriumgehalte nou werkelijk is van RC JR junior. Dat is 0.4%.

0.4% is niet een bijzonder hoog natriumgehalte, dat is aan de onderkant van de gewone hoeveelheden. Helaas vermeld pedigree niet hoeveel natrium erin zit. Yarrah adult graanvrij zit 0.78%, in Kivo KVV zit 0.32% maar moet je bijna het dubbele van voeren. Ook Acana (0.43%) en Dog lovers gold (0.53%) zitten hoger.

Een opvallende die lager zit qua natriumgehalte is profine Chicken and potatoes: 0.22%. En dat terwijl daar ook nog eens per kcal/kg in zitten. Dus als je het voor het zoutgehalte en de hoeveelheid voer doet, dan zou je dat voer kunnen proberen.

Maar op zich heeft RC niet opvallend veel zout, in tegenstelling eerder. Dus als je hond het er goed op doet voor de rest, zou ik het in ieder geval de komende maanden zo aankijken. Voor vroege hartproblemen is een voer tot 0.4% (natrium) nog geen probleem. Pas bij zwaardere hartproblemen raden ze aan om onder de 0.3% te gaan zitten.

Ik kan geen voeranalyse vinden van Berndsen voer, als je dat mee vergeleken wilt hebben, zou je dan een kopie willen maken van de voeranalyse en deze online zetten of hem zelf vinden op het internet en er een linkje van plaatsen? Ik ben nu eigenlijk ook wel gewoon erg nieuwsgierig. Nieuwe voermerken zijn altijd interessant.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 12:58

Van de bernse brokken weet ik niet..

Ik heb de zak niet meer..
Maar ik ben daar helemaal niet tevreden over en ik weet dat er meer honden erg slecht op reageren..
Kaal worden om de ogen ruwere vacht(dit had onze jack ook)
Veel meer ontlasting en dan de eerste erg hard en daarna te zacht..

Momenteel krijgt hij royal canin maar ook dit eet hij slecht.
Daarbij werd ik er op geantendeerd dat daar veel zout in zou zitten.
En daarbij vind ik het gewoon erg duur.
anderhalve kilo kost bij ons 16,05 euro.

en dan krijgt hij ook minimaal wat er aangeven staat soms zelfs meer omdat hij dat nodig had.
omdat hij er zo enorm veel van at hebben we iets anders geprobeerd dat was dus de bernse.
Hier waren we niet gelukkig mee dus is hij terug gegaan op de royal canine..

Ik zeg niet dat het TE duur is maar ik vind het wel erg duur..
Daarom wilde ik kijken of er voer is wat goed voor hem is.
minder duur EN hij beter eet..
Ik vind het het belangrijkst dat hij eet.

Ik ben bij vanochtend bij de dierenarts geweest en die weet het echt niet..
De paté die hij daar altijd gulzich weg hapt wilde hij niet..

Ze heeft een echo van zn buikje gemaakt waar niks te zien in.
zn mondje is ook niks aan te ontdekken..

Dus zei weet het ook niet..

Wat mij vandaag opvalt is dat hij rillerig is, in de zin van koud hebben..
hij kruipt tegen onze verwarming aan en propt zich er onder..

de tip van de de zalm olie/schapenvet ga ik proberen.
Hij krijgt nu altijd van die schapenvet bonbon's
En daar doet hij een moord voor dus dat ga ik dan in vloeibaar halen..

ik heb gister contact gehad met de dieren winkel hier en die is bezig met uitbreiden van het kvv wat hij verkoopt dus dan kan ik nog meer soorten proberen eventueel

voorlopig blijft hij op de Royal canine en eventueel met wat schapenvet of zalmolie

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:01

Schapenvet kan je ook halen bij de turkse slager. Dan is het zo afgesneden dus niet bewerkt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:25

maar hormonen kunnen er ook mee te maken hebben hoor, hier loopt een hormonenbom rond die als er te veel loopse teven in de buurt zijn direct zijn eten laat staan...maar die laat daar ngo wel meer gedrag bij zien dan alleen slecht eten (zeuren , piepen , janken, kwijlen, onrustig, onbereikbaar op momenten)
de afgelopen twee maanden ongeveer gaat het super, ben benieuwd naar de komende maanden, de overburen hebben twee teven ie zitten er weer tegen aan, mijn schoonzusje haar hond ook,
maar daar tegen over staat, met oud en nieuw heeft hij bij vrienden in pension gezeten , daar waren er drie loops en daar heeft hij niet op gereageerd :?

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:30

Ik kan me ook wel voorstellen dat het niet lekker is als je op dit moment continue van voer wisselt.
Je kan tien verschillende brokken tegelijk proberen, maar dan zul je natuurlijk uiteindelijk helemaal geen resultaat zien.

Als hij momenteel zo slecht eet zou ik even bij royal canin blijven, totdat hij weer constant eet.
Je geeft een beetje twijfelend aan dat je toch het gevoel hebt dat hij niet helemaal goed in zijn vel zit.
Gun je jack dan even de tijd om bij te komen en weer goed op gewicht te komen (ik begrijp niet helemaal of hij goed op gewicht zit of er onder zit).

Persoonlijk vindt ik kleinere porties op een dag of lekker het bakje laten staan fijner.
Wij eten toch ook meerdere keren op een dag?

Tussendoor krijg ik het gevoel dat alle keuzes erg gebaseerd zijn op het budget wat je voor je jack over hebt. Begrijpelijk dat bepaalde voeding duurder en misschien ook wel kwalitatief beter is dan het andere voer, maar houdt er wel rekening mee dat jij zelf gekozen hebt voor een hond in huis.
Natuurlijk hoef je geen tien euro op een dag voor een klein hondje uit te geven, maar je moet wel realiseren dat de voeding (en ziekte etc.) in je huishoudboekje gezet moeten worden.

Zelf zou ik goed uitzoeken wat je exact als budget wilt stellen en welke voeding jij graag voor je hond zou zien. Vanuit daaruit zou ik dan rustig gaan wisselen op voer om te kijken waar je jack het beste op reageert.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 13:53

oneside schreef:
Ik kan me ook wel voorstellen dat het niet lekker is als je op dit moment continue van voer wisselt.
Je kan tien verschillende brokken tegelijk proberen, maar dan zul je natuurlijk uiteindelijk helemaal geen resultaat zien.

Als hij momenteel zo slecht eet zou ik even bij royal canin blijven, totdat hij weer constant eet.
Je geeft een beetje twijfelend aan dat je toch het gevoel hebt dat hij niet helemaal goed in zijn vel zit.
Gun je jack dan even de tijd om bij te komen en weer goed op gewicht te komen (ik begrijp niet helemaal of hij goed op gewicht zit of er onder zit).

Persoonlijk vindt ik kleinere porties op een dag of lekker het bakje laten staan fijner.
Wij eten toch ook meerdere keren op een dag?

Tussendoor krijg ik het gevoel dat alle keuzes erg gebaseerd zijn op het budget wat je voor je jack over hebt. Begrijpelijk dat bepaalde voeding duurder en misschien ook wel kwalitatief beter is dan het andere voer, maar houdt er wel rekening mee dat jij zelf gekozen hebt voor een hond in huis.
Natuurlijk hoef je geen tien euro op een dag voor een klein hondje uit te geven, maar je moet wel realiseren dat de voeding (en ziekte etc.) in je huishoudboekje gezet moeten worden.

Zelf zou ik goed uitzoeken wat je exact als budget wilt stellen en welke voeding jij graag voor je hond zou zien. Vanuit daaruit zou ik dan rustig gaan wisselen op voer om te kijken waar je jack het beste op reageert.

We zijn 1 keer van voer gewisseld en toen terug gegaan op wat hij kreeg namelijk het royal canine..
Er is niks gebaseerd op een budget..
alleen ik vind het erg zonden om heel duur voer te kopen als hij het amper eet..

we hebben gekozen voor een hond en we kunnen het ook betalen..
Alleen vind ik het zonde van het geld iets duurs te kopen wat we er met pijn en moeite in krijgen.
Daarbij dacht ik dus dat royal helemaal niet zo goed was omdat er teveel zout in zou zitten..
maar dat is gelukkig niet zo.

Ook heb ik nu al redelijk vaak aangegeven dat we voorlopig op canine blijven als hij dit eet en we daarna altijd nog kunnen kijken voor eventueel ander voer..

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:29

Ts hier spreek je jezelf tegen want in 1 van je vorige posts staat dat je ook al ongeveer 6 merken kvv geprobeerd hebt. Dat is een heleboel gewissel voor een pupje.

misschien dat je hem beter minder kan geven en dan vaker. Zodat hij sneller zijn bakje leeg heeft. En hem langzaam steeds een beetje meer geven. Misschien kan hij gewoon niet zoveel tegelijk eten omdat hij snel een vol gevoel heeft.

ja en qua voer wat hij wel zou eten wordt het heel erg lastig aangezien dit per hond zo verschilt. En als je dan van voer wisselt moet je het minstens 2 weken tot een maand geven om hem te laten wennen en zijn lijfje te laten wennen. Dit geldt ook voor de kvv.

maar ik denk dat je al een heel eind komt met kleinere porties en dan vaker per dag

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:40

Sonja_vR schreef:
maar hormonen kunnen er ook mee te maken hebben hoor, hier loopt een hormonenbom rond die als er te veel loopse teven in de buurt zijn direct zijn eten laat staan...maar die laat daar ngo wel meer gedrag bij zien dan alleen slecht eten (zeuren , piepen , janken, kwijlen, onrustig, onbereikbaar op momenten)
de afgelopen twee maanden ongeveer gaat het super, ben benieuwd naar de komende maanden, de overburen hebben twee teven ie zitten er weer tegen aan, mijn schoonzusje haar hond ook,
maar daar tegen over staat, met oud en nieuw heeft hij bij vrienden in pension gezeten , daar waren er drie loops en daar heeft hij niet op gereageerd :?

Waarom laat je die dan niet castreren?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:50

Hoezo probeer je lotgering niet ? Is vlees in worsten , ingevroren. Niet duur maar wel goed.
Of smuldier.

Ook onze oudste hond kreeg vreselijk veel jeuk van royal canin, hypo alergeen.
Hij kreeg hiervoor vanaf de fokker carocroc, hij at dit goed maar kreeg onwijze jeuk en krabte zich helemaal open. continue ontstoken ogen en bleef erg dun ondanks veel brok. Meer dan geadviseerd werd door de dierenarts.
Ivm de vele klachten rc hypoalergeen gaan voeren, maar de klachten werden alleen maar erger, vacht viel ook uit.
Hierna nog vele soorten brokken gehad, je kan het je zo gek niet bedenken.
Royal canin vond hij trouwens wel onwijs lekker, viel gewoon aan.

Ik zou zeggen probeer smuldier of lotgering eens of een graanvrije brok.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:31

Lotgering is van slechte kwaliteit, voer dan liever smuldier.