Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Paperboy schreef:ik zie net bijv.1 kilo konijnenmix a 2,90 (is dus gemalen) 70% konijnenkarkas, 15% konijnenhart en 15% konijnenlong. Dit hebben zo van eend en ze hebben bijv. ook een hele gemalen bosduif etc.
Dat is ook een mooie afwisseling denk ik 1 of 2 in de week.
Paperboy schreef:Misschien een dagje smuldier af en toe proberen om de kosten een beetje te drukken, gaat 2 kilo doorheen op een dag....
anneliesdj schreef:Sassol, ze wil maar eens per week wat afwisselen met barf, dan hoeven die percentage's niet zo perfekt te zijn, vind het overdreven om voor die ene dag dat je wat gaat bijvoeren al aan het rekenen te slaan. Daarbij hoef je ook niet per week compleet te voeren (per 2/3 weken is prima).
Daarnaast is die konijnenmix helemaal niet zo gek samengesteld; 70% karkas (dus bot met vlees) en 30% orgaan. Niks mis mee imo, dat het geen compleet organenpakketje is maakt niet uit voor die ene dag.
. Grote kans dat vanavond weer gewoon eet. Zolang er geen diarree bij is maak ik me niet zo druk, kluiven etc. heeft hij wel trek in maar hij krijgt nu even niets, eerst eten!
Ik ga nog even denken en mij verdiepen in het barfdagje want ik vind het wel leuk omdat te gaan, maar dan niet over 1 nacht ijs. 
Sassol schreef:Nog even het rekensommetje:
Als je 1kg konijnenmix koopt heb je een verhouding van 700g vleesbot + 300g orgaan.
Dan moet je er nog bij doen:
700g vleesbot
300g pens
1kg spiervlees
En dan heb je ongeveer de verhoudingen zoals je ze wilt zien. Als je een kilo konijnenmix koopt, kom je met de toevoegingen erbij uit op 3kg.

Paperboy schreef:Hoi Nammie, mijn reu staat nu een jaar op de KVV (vanaf 8weken oud) en eigenlijk is dit pas iets van de laatste 3 maanden (3x diarree gehad van 1 dag). Ik moet zeggen dat hij nu de laatste twee keer gewoon geen eetlust had maar geen braken of diarree, ik begin te hopen dat het toch een virusje is geweest die heeft zitten sluimeren. Het barfen spreekt me wel aan maar ik vind het best een heel werk en vooral om continu de goede verhoudingen te maken, het is echt abacadabra nog als ik er over lees. Ben bang om het verkeerd te doen, en waar koop je alles Gaiafood heeft maar een aantal dingen...
Ik heb de pech dat hij geen pens lust, tenminste als ik kvv rund/pens haal dan gruwelt hij ervan.....
De barfmixen bij Gaiafood spreken me wel aan om mee te beginnen deze zijn grof gemalen. Ik ga ze even goed bekijken want ik zie dat ze verschillende verhoudingen hebben.... De eend heeft weer andere percentages en anders ergens spiervlees kopen.
Paperboy schreef:Dankjewel, kun je de pens ook vervangen voor iets anders, want dat eet hij niet tenminste niet als het in de kvv zit?