Kat dood, benaderd op FB door medewerker dierenambu, raar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:09

Ik heb ooit een keertje gehad dat een bezoeker de weg kwijt was op mijn werk. Ik had toen net gedaan toen een man mij de weg vroeg. Na de uitleg moest ik uitbadgen en die avond had ik ook een vriendschapsverzoek. Mijn volledige naam verschijnt op de prikklok dus deze man heeft dit gewoon afgelezen brr :+

Maar ik zou dit nu niet melden aan zijn werk, ook al is het niet professioneel..

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:28

Als het een freakin' lekker ding was geweest had je het niet erg gevonden toch? 8-)

cp112

Re: Kat dood, benaderd op FB door medewerker dierenambu, raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:33

Ik lees in het meredendeel vam de reacties een och ja, is niet netjes.
Niet netjes?! Dit is verboden! Punt.
Dit keer is het onschuldig wellicht (dat weet je niet zeker). Maar er zijn er genoeg die er misbruik van maken.
Zeker melden bij de dierenambulance.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:36

in mijn ogen vond ie je waarschijnlijk een leuke meid/vrouw :))
is natuurlijk niet erg netjes, maar ik zou het zelf ook wel leuk vinden eerlijk gezegd.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:39

Netjes is het misschien niet maar ik zou er niet zoveel ophef over maken hoor.
Om het nu te melden vind ik wat ver gaan. Dit heb je nu eenmaal met FB. Je bent heel makkelijk te vinden met je naam.
Ik zou het er dus verder ook gewoon bij laten.

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:39

Zie het als een compliment :))
Niet netjes van hem, maar ik vind dat je het goed hebt gedaan om hem een berichtje te sturen en het hierbij te laten.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:01

Herkenbaar verhaal. Een vriendin van me heeft dit ook ooit gehad.

Ze was naar een winkel geweest voor een mobiele telefoon geloof ik en om de een of andere reden liet ze haar gegevens achter (model dat ze wilde hadden ze niet ofzo). De gast achter de kassa was toevallig een ex-klasgenoot van haar (lagere school, meisje was toen al 20). Grappig om elkaar terug te zien, ze praten een beetje, maar daar blijft het bij. Ze had op dat moment een relatie dus ze had zéker geen interesse in die gast ook al had hij tijdens het gesprek een paar keer aangegeven 'dat ze er wel goed uitzag'. Een halfuur later krijgt mijn vriendin een sms van hem dat hij haar wel leuk vindt en dat hij haar wel eens terug wil zien als zij dat ook wilt. Hij had haar telefoonnummer dus gewoon effe uit het systeem gevist en haar gecontacteerd.
Nee, ik vind dit niet kunnen. En ik vind dat het perfect aantoont dat gegevens die zogezegd altijd 'vertrouwelijk' zijn dus echt niet correct en netjes worden behandeld door iedereen. Ik vind dat persoonlijk echt verkeerd. Het zou voor mij een reden kunnen zijn om mijn gegevens niet meer bij bepaalde bedrijven achter te laten, als zij hun werknemers niet aan het verstand gepeuterd krijgen dat ze met privacygegevens bezig zijn en hier met hun fikken vanaf moeten blijven.

Nu is het in mijn verhaal en in het verhaal van TS goed afgelopen maar als dat eens niet het geval is zou iedereen op z'n achterste poten staan dat het toch wel een schande is dat elke snul die in een winkel werkt bij iedereens gegevens kan. Maar omdat het nu 'een onschuldig ventje was' is het wel oke. Nee, ik vind van niet, sorry. Kort gezegd TS, je overreageerde niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:09

Het is niet zo handig/netjes van hem maar ah ik vind het eigenlijk wel een beetje zielig :o

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:46

xZiva_ schreef:
in mijn ogen vond ie je waarschijnlijk een leuke meid/vrouw :))
is natuurlijk niet erg netjes, maar ik zou het zelf ook wel leuk vinden eerlijk gezegd.

anders ik wel....alleen de kans dat ik dit meemaakt word steeds kleiner :')

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:50

Niet alleen bij jou, Geerke :+

Maar goed, die medewerker van de Dierenambulance heeft jouw gegevens verkeerd gebruikt ofwel misbruikt. Ik zou daar niet van gediend zijn en er melding van maken bij de Dierenambulance in de hoop dat hij erop wordt aangesproken en het niet meer zal doen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:56

Fijn dat het zo opgelost is. Het is zeker niet netjes, maar hij zal je idd wel erg leuk gevonden hebben. Wel goed dat je het niet gemeld hebt bij de Dierenambulance, want ik ga ervan uit dat dit een eenmalige actie is en zou zonde zijn als hij dan ontslag oid zou krijgen.. vind ik dan weer. ;)

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:57

Op de Dierenambulance zitten meestal vrijwilligers, dus geen betaalde beroepskrachten. Ik denk dat hij zich er gewoon niet van bewust was dat dit eigenlijk niet kan. Zou er verder niet te zwaar aan tillen.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:08

Vroeger moest je wat anders uitvinden om iemand die je een keer had gezien en wel erg leuk vond terug te zien, ergens lopen waar je hem had gezien, dezelfde bus weer nemen, naar dezelfde kroeg etc.
Of je zocht de hele telefoongids na om het nummer :)

Tegenwoordig heb je internet en als je iemand zoekt ga je googlen en kun je mensen vinden op facebook of iets dergelijks en op die manier kan het zijn dat je benaderd wordt door iemand.
Als je dat allemaal beslist niet wilt moet je nergens op internet komen, geen facebook of wat dan ook.
Als je de voornaam van iemand al weet kun je al gaan zoeken, vaak staat er een foto bij en dan weet je zeker dat dit degene is die je zoekt.
Het hoeft dus helemaal niet zo te zijn dat hij je achternaam en adres gegevens via de dierenambulance heeft, met alleen je voornaam die je vast bij het voorstellen hebt gezegd kom je op internet al een heel eind.

Dit is het nadeel van de moderne tijd, als je geen belangstelling hebt om verder contact met hem te onderhouden moet je hem dat vertellen, dan weet hij waar hij aan toe is.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 14:39

LZP -> BB

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:47

Gecondoleerd met poezel, nooit leuk je huisdier te verliezen, sterkte daarmee!

Ben het er mee eens dat het niet netjes was van die medewerker om je zo op te zoeken, maar draai het eens om.... wat zou jij doen als je hem was en je ziet een meid die je wel heel erg leuk vindt??? Je kent haar verder niet maar hebt wel haar gegevens vanwege je werk?

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:11

Vind dit niet echt een topic voor BB??

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:55

Nou, zoiets gebeurd mij nou nooit :(...mijn zusje wel overigens..degene die haar hypotheek geregeld heeft voor haar huis heeft haar gelijk maar mee uiteten gevraagd..huis kon gelijk weer in de verkoop en inmiddels hebben ze 2 kinderen :).
Zolang het geen stalken wordt zou ik er niet te zwaar aan tillen, hoor. en ts. Niks mis met je mailtje naar hem...netjes en duidelijk. En netjes dat de jongen je nog excuses aanbied.