Hoe mijn vader overtuigen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 06:27

Lillian__ schreef:
kleinvosje schreef:
Jeetje, das maar drie keer per dag? Na het eten zal dan rond 19 uur zijn, en dan tot half acht de volgende dag pas weer? Een klokje rond zonder behoeftes te doen vind ik echt erg lang.

Eerst kon dat nog wel, tenminste hij gaf niet aan dat hij moest, en dat doet hij echt wel.
Maar sinds een jaar kan hij dat niet meer, dus gaat hij laat op de avond uit (dit varieert van half 11 - 11 uur op een doordeweekse dag, tot 2 uur snachts wanneer ik vakantie of weekend heb, ben een nachtbraker)
Edit: maar ik geef toe dat het vrij weinig was hoor, maar ja ik wist niet beter.

Dat zal niet aan de brokken liggen, maar aan het feit dat hij op leeftijd is...

Oudere mensen plassen ook vaker.

10/half elf nog een rondje is heel normaal hoor....

Misschien eens handig om dit door te lezen:
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... =aldi+brok

Snap best dat je vader niet van 7,50? naar 50 euro in de maand wil, terwijl de hond het prima doet op de brok

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 07:30

Ik zou sommige van jullie aan willen raden om je wat meer te verdiepen in kwalitatief hondenvoer :j

De nutro die TS noemt, het pattent op voer waar alleen in zit wat honden nodig hebben..... Waarom zit er dan meer dan 20% rijst in? Meer rijst dan vlees, en wat van vlees??? Dierlijke bijproducten... Ja maar wat?
Rijst (standaard) is een graan, honden zijn vleeseters en graan is geen eerste levensbehoefte.

Wij voeren in ieder geval graanvrij en dat merk je echt duidelijk.
Er wordt hier niet tot nauwelijks gekrapt, pootjes gebeten enz.
Ontlasting hebben ze 1-2x per dag omdat ze veel meer kunnen verteren.
Weinig zout dus ze drinken zich ook geen ongeluk.

Mijn jongste hondje stond op KVV maar gaat vanaf maandag terug op brok.
Ook daar veel tijd in gestoken om de juiste te vinden voor haar.
Uiteindelijk een merk dat ruim €50 kost voor 15kg.
Echter wel 15kg met ingrediënten waar de hond wat mee kan.
Daardoor heeft ze minder nodig en is het voer dus in verhouding goedkoper dan een voer waar ze weet ik hoeveel van nodig hebben omdat ze nauwelijks iets kunnen veteren van alle overbodige ingrediënten.

Een van de grootste merken van Nederland doet niet onder met de prijs, maar heeft letterlijk de kankerverwekkende stoffen op de verpakking staan. Maar door hun extreme marketing campagnes en het feit dat 60% van de dierenartsen het aanbeveelt (omdat zij er dikke commissie voor krijgen) voert half Nederland het klakkeloos zonder u überhaupt te weten wat ze nou eigenlijk aan hun hond geven.

Een beetje speurwerk kan heel veel (verassende) informatie boven tafel brengen. :j

Zeker de moeite waard en persoonlijk vind ik het ook erg leuk om te doen ;)

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 08:04

Mijn labrador staat op kenner brok. Ik betaal 22 euro voor een zak van 18 kg en daar doet ze 3 maanden mee. Ze is zelfs iets te zwaar. Dus te weinig krijgen doet ze niet.

saskiakefie

Re: Hoe mijn vader overtuigen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 11:36

Bij wie ik de carnibest kocht raadde juist aan om brok erbij te voeren omdat niet alles erin zit..... :\

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:56

KVV staat niet voor niks voor kompleet vers ;-)

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:04

Anthea schreef:
Lillian__ schreef:
Maar toen konden ze wel ieder weekend naar een feest waarbij je alleen al 50 euro entree de man voor betaald, en dan heb ik het nog niet eens over de benzine, drinken, kleding ect. ect.

Dat is toch krom? uitgaan kan wel, maar de juiste voeding voor een hond kan niet.

TS, je bent 19. Waarom koop je zelf geen zak voer? In plaats van uitzoeken wat je ouders besteden aan kleding en drinken.

+1

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:23

Dit is al een handige site om in 1 oogopslag aantal voermerken te vergelijken..

http://uitgelatenhond.nl/hondenvoer

http://brokkenvergelijken.wordpress.com/

Een hond op leeftijd mag best wat extra's gebruiken en dan denk je aan een hoger percentage aan eiwitten..die zorgen voor een hele hoop goede dingen in de organen..(waaronder ook de waterhuishouding)

Interessant stuk mss om te lezen voor je:

http://www.bracco-italiano-community.nl ... _hond.html

De Nutro zelf zou ik niet zo snel kiezen..maar zou dan eerder voor de Orijen gaan..

Geloof zelfs dat er in 2009 oid een test is gedaan op hondenbrokken..weet niet hoe die test is gedaan, smaak, prijs of ook de kwaliteit..maar dan kwam naar wat ik mij herinner uit dat de Aldi of de Lidl de beste hondenbrokken verkocht..nu zijn we aantal jaar verder en weten we met zn allen ook meer..
Goedkoop wil niet pers;e zeggen dat het slechter is en duurkoop wil ook absoluut niet zeggen dat het beter is.
Wordt alleen eenbeetje 'griezelig' als vertegenwoordigers beweren dat hun voer het beste is..ze doen ook alleen maar hun werk natuurlijk..maar daar blind op vertrouwen, doe ik nooit meer..zoals onze DA Royal aanbeval, teefje kotsen, ja dan moesten we maar de gastro of sensitive nemen..zo blind als we waren die ook maar getest en werd ze enorm mager van en overmatig likken..had de DA dan ook wel weer wat voor. Bleek het gewoon door het voer te komen!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:42

Tja als haar vader Nutro al te duur vind komt Orijen en al helemaal niet door heen Amyy77 ;)
Kijk eens naar Dog Lovers Gold. De "Original Formula" is zelfs in verhouding goedkoper dan Nutro, maar qua samenstelling beter. (Je hebt ook een granenvrije versie, maar die is dan natuurlijk ook weer duurder)

Maar goed, ik zou eens naar de dierenarts gaan met de hond en kijken of het vele plassen, overmatig drinken en eten niet te maken heeft met iets medisch. Zeker gezien de leeftijd van je hond. Dit zijn namelijk symptomen van vele ziektes.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:00

Ik heb purizon. Vergelijkbaar met orijen alleen goedkoper. Ik koop het via zooplus.nl

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:23

Atent schreef:
Ik heb purizon. Vergelijkbaar met orijen alleen goedkoper. Ik koop het via zooplus.nl

Ook purizon is nog een stukkie duurder dan nutro dus ik denk niet dat de TS dat in huis kan krijgen als het aan haar vader ligt (tenzij ze het zelf koopt natuurlijk)

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:48

103€ voor 2 grote zakken. Is vergelijkbaar met nutro, alleen wel graanvrij, daar ben ik een voorstander van.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:52

Wij geven onze hond iets van de jumper, weet niet precies wat, maar wij voeren hem ook nog gewoon avondeten bij zoals aardappels en groente. daar doet ie het super op!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:03

Atent schreef:
103€ voor 2 grote zakken. Is vergelijkbaar met nutro, alleen wel graanvrij, daar ben ik een voorstander van.

Ah ik zie het. Ik dacht dat de zakken Nutro 15 kg waren.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:57

Nu ht over voer gaat, wat vinden jullie van profine, schijnt ook graanvrij te zijn en voor gevoelige rassen..
http://www.profinediervoeding.nl

Ts, heel verstandig dat je morgen naar de da gaat, 8 liter is echt heel veel. Mijn vorige hond dronk 2 liter per dag, maar had een hartaandoening waarvoor hij vochtafdrijvers kreeg, dus veel plassen en daardoor veel drinken.. Hij kreeg in den beginne ook lidl brok, en de afgelopen vier jaar smuldier, daar deed hij het super op! Wel de complete variant!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:47

eponine schreef:
Nu ht over voer gaat, wat vinden jullie van profine, schijnt ook graanvrij te zijn en voor gevoelige rassen..
http://www.profinediervoeding.nl

Ts, heel verstandig dat je morgen naar de da gaat, 8 liter is echt heel veel. Mijn vorige hond dronk 2 liter per dag, maar had een hartaandoening waarvoor hij vochtafdrijvers kreeg, dus veel plassen en daardoor veel drinken.. Hij kreeg in den beginne ook lidl brok, en de afgelopen vier jaar smuldier, daar deed hij het super op! Wel de complete variant!

Eens even zo gekeken. De stof die mij opviel die erin zit is Choline chloride.
Wikipedia zegt dit over de stof: http://nl.wikipedia.org/wiki/Cholinechloride
Iemand hier een scheikundige knobbel? Als leek lijkt het mij geen fijn goedje, maar ik heb dus ook geen verstand van chemische toevoegingen.

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 17:51

heb je al nieuws over het dierenartsbezoek TS?

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 20:07

Nope nog niks, volgende week verwachte de dierenarts... hij zei er al wel op dat het waarschijnlijk komt omdat de brokken te zout zijn en er wel uitgekeken moest worden naar ander voer.