Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Echter zijn beide katten op mijn pad gekomen. De poes komt van een boerderij, broertjes en zusjes waren dood en mams in eens vertrokken. Deze is met 6 weken bij mij gekomen. Maar toen ik haar zag wist ik het direct. Die hoort bij mij
En weer wist ik het direct, hij kwam bij mij wonen. Toen hij nog bij mijn ouders woonde waren we al twee handen op 1 buik, hij werd helemaal blij als ik langskwam. Wilde alleen maar op schoot en ik werd overladen met kusjes (dit doet hij nog steeds trouwens).
Het is zo'n enorm blije kat (hoewel mijn moeder echt heeft moeten vechten om hem in leven te houden, zo ziek is hij daar geweest) en ligt heel graag op schoot en anders in de buurt 
Maar ook slapend konden we spelen hoor, ze vond het prachtig om in de poppenwagen rond gereden te worden

En dan vind ik via marktplaats eigenlijk een fijnere optie. Tuurlijk heb je er rotte appels tussen zitten, maar een beetje mensenkennis pik je die er wel tussenuit. En eigenlijk vind ik het wel tof als mensen hun best doen om zelf een fijn nieuw thuis te zoeken en de dieren de stress en het trauma van een asiel besparen waarbij je geen idee hebt hoe lang ze daar zitten en waar ze terecht komen.
De HTK die van de boerderij komt is een schatje, heel zachtmoedig. Mag je uren mee rondsjouwen, ondersteboven en opz'nkop houden, zelfs toen ze vanwege olie onder de douche moest werd er nog niet geblaast of gekrabt, ze laat alles eigenlijk over zich heen komen en als ze iets niet wil probeert ze dat heel voorzichtig duidelijk te maken. Dat zou een super poesje zijn met kinderen. De kat die ik van marktplaats opgehaald heb is ook een htk, super sociaal. Als er iemand aan de deur klopt staat ze direct naast de deur om bezoek te verwelkomen, kruipt bij iedereen voor een uitgebreide kroelbeurt op schoot en laat zich ook aan de staart trekken en alles. Ook echt een hele leuke kat. Juist htk is zo divers, niet over 1 kam te scheren. Gewoon kennismaken, kijken of het klikt
Iris82 schreef:Dat is ook een beetje mijn ervaring met de asiels hier in de buurt GC, vandaar dat ik het maar op Bokt vraag. Wellicht hebben andere mensen namelijk wel betere ervaringen met asiels en is mijn mening te gekleurd. Ook weet ik van twee asiels hoe de kittens daar opgroeiden en ik denk niet dat dat een goede basis is voor de toekomst. Ondertussen zitten er veel katten nu in pleeggezinnen heb ik begrepen.
Ik dacht aan een volwassen kat omdat ik dacht dat daar het karakter al beter duidelijk van was itt een kitten. Ik heb zelf jarenlange ervaring met honden, maar niet met katten. Mijn vader heeft wel een kat, maar zelf dus nog nooit 1 in huis gehad. Zoonlief is een druk mannetje dat erg van dieren houdt, maar zover ik hem nu ken, is hij niet gemeen maar voorzichtig. Hoe dat zich in de loop van de tijd gaat ontwikkelen weet ik natuurlijk nog niet, maar ik hoop hem wel een goede basisopvoeding qua dieren mee te kunnen geven want dat vind ik persoonlijk wel heel belangrijk.
DromenLies schreef:Die specifieke karaktereigenschappen van een raskat kan ook juist de reden zijn om er wel voor te kiezen. Bv ragdolls zijn zeer lief, aanhankelijk en knuffelig, ook in vergelijking met de meeste HTK katten en ze zijn rustiger over het algemeen.
Want al zou je voor een Ragdoll gaan vanwege zijn zachtaardige karakter, ga je af op het karakter en niet op het plaatje van het ras. kelly534 schreef:helemaal met chakkie eens,
wij hebben hier thuis altijd herplaatsers gehad, bijna allemaal perfecte katten op 1
na die was doodsbang, gelukkig mochten we die na 2maanden gewoon weer terug brengen,
en een nieuwe kiezen,
wij hebben bijna altijd katers gehad en 1poes, die poes was een kreng, ik heb daarom niet
zoveelmet poezen,
Heeft zelfs al muizen gevangen ondanks dat ze 4 jaar lang geen muis gezien heeft! Amable schreef:De kat die ik opgehaald heb kwam ook niet buiten, ik heb waar ik nu woon geen afgesloten tuin, ze loopt direct de wei in en daarachter ligt het bos. Ik heb gewoon op een dag het raam open gezet, een rekje naast het raam zodat ze niet meteen op de grond hoefde te springen en het verder aan haar over gelaten. Ik denk dat ze wel 2 weken niet verder kwam dan de voorkant van het huis en ineens was ze een uur weg. Schrik sloeg me toen wel even om het hart hoor, eerlijk is eerlijk, maar na een uurtje kwam ze terug met hele verhalen en vanaf dat moment gaat ze regelmatig buiten spelen en blijft uren weg. Is natuurlijk ook prachtig, een bos als achtertuinHeeft zelfs al muizen gevangen ondanks dat ze 4 jaar lang geen muis gezien heeft!
Roosch schreef:Als ik je een advies mag geven.. Je moet ergens tegenaan lopen. Of dat nou in het asiel is, op internet of op de plaatselijke boerderij. Met je kindje gaat het vast goed komen! Ben benieuwd waar je keuze op gaat vallen.