HELP MIJ AUB!!!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

loenatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 17:45

ktje01 schreef:
misschien in de tuin beginnen en dan naar een park gaan met omheining en gewoon wachten tot ze komt en dan belonen en dat steeds verder uit bouwen?

of als dat niet werkt in een omheind gebied verstoppen als honden klaar zijn met snuffelen gaan ze op zoek naar hun baasje maar als ze jou dan in het begin kwijt is en ze dan bij je komt belonen misschien gaat ze dan wat meer op jou letten? :)

heb ik al geprobeert... zolang dat er omheining is of ze aan de lijn hangt doet ze alles, los niet.

loenatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 17:49

dees_daan schreef:
Als ze niet wil komen maar ook niet gaat jagen dan is het niet leuk genoeg om bij jou te komen.
Is er een hondenschool bij je in de buurt? Dan zou je daar op cursus kunnen gaan.

heb ik vroeger gedaan! ze sprong gewoon over het hek en ging ervandoor! :D en in een andere hondenschool heeft ze een gat gevonden in de omheining die geen enkele hond in 15 jaar tijd had gevonden! : :9

Anoniem

Re: HELP MIJ AUB!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:57

Wat zeiden zij over de mogelijke redenen?
Heb je al eens met 2 lijnen geprobeerd?
Als het de 'klik' is waardoor ze weg rent (omdat ze daar aan hoort dat ze los is) dan kan je proberen om haar met 2 lijnen vast te maken, als je de ene lijn los klikt dan kan het zijn dat ze denkt dat ze los is terwijl de andere lijn nog vast zit.

Heb je ook verschillende soorten beloningen geprobeerd? Verschillende soorten lekkers maar ook het belonen door met haar te spelen ipv een snoepje, of heeft ze speelgoed waar ze gek op is?

loenatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 17:58

dees_daan schreef:
Wat zeiden zij over de mogelijke redenen?
Heb je al eens met 2 lijnen geprobeerd?
Als het de 'klik' is waardoor ze weg rent (omdat ze daar aan hoort dat ze los is) dan kan je proberen om haar met 2 lijnen vast te maken, als je de ene lijn los klikt dan kan het zijn dat ze denkt dat ze los is terwijl de andere lijn nog vast zit.

Heb je ook verschillende soorten beloningen geprobeerd? Verschillende soorten lekkers maar ook het belonen door met haar te spelen ipv een snoepje, of heeft ze speelgoed waar ze gek op is?

dat met 2 lijnen ga ik zeker proberen! :) en met speeltjes beloon ik ook soms maar ze is er niet zo gek op.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:05

Zijn echte kenners hier die een 13 jarige een schokband adviseren....
Mag ik een lijstje? Weet ik aan wie ik nooit een pup moet verkopen..
Loena, je moet zorgen dat je leuker bent dan alles anders in de wereld. Eet ze brokken? Dan kun je haar misschien alleen brokken geven als ze ze verdient. Dus niet zo maar 2x per dag, maar alleen voer geven als ze komt. Maw, ze moet altijd werken voor haar eten. Dat kun je trainen met een voerdummy..
Als je wilt kan ik je via pb daar wel een link van een ander forum over toesturen...

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:15

loenatje schreef:
dierenfan schreef:
volgens mij is het in Belgie vrijwel overal verboden ze los te laten. Dat men het toch doet is idd een ander verhaal. Ergens in de training van je hond is er misschien wat fout gegaan? Probeer het eens met frikandellen (wel laten afkoelen haha) of dat voor de hond geweldig is om terug te komen. Daarnaast probeer eens uit waarom ze niet komt. Als ze komt terwijl ze aangelijnd is aan een lange lijn komt ze dan vrolijk naar je toe of heel onderdanig?

met de lijn komt ze heel vrolijk, omdat ze weet dat ze een snoepje krijgt als ze dan luisterd. ik snap dus niet waarom ze dat helemaal los niet doet...

Maar belonen jullie de hond ook als jullie haar weer te pakken hebben als weg gelopen is. Uiteindelijk moet bij jullie komen het aller aller aller leukste zijn dat er is. Dat kan door voedsel of aandacht of spel. (Je moet datgene vinden wat voor jullie hond de hoogste beleningswaarde heeft).

Als ze helemaal los heeft gelopen en jullie krijgen haar daarna weer te pakken toch extreem belonen. Immers bij jullie komen is leuk.....worden jullie boos of iets in die richting dan zal ze volgende keer alleen maar verder weg gaan en moeilijker te vangen zijn. Het was voor haar immers veel leuker om weg te rennen en haar ding te doen dan bij jullie te komen.

loenatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 18:16

Billy schreef:
Zijn echte kenners hier die een 13 jarige een schokband adviseren....
Mag ik een lijstje? Weet ik aan wie ik nooit een pup moet verkopen..
Loena, je moet zorgen dat je leuker bent dan alles anders in de wereld. Eet ze brokken? Dan kun je haar misschien alleen brokken geven als ze ze verdient. Dus niet zo maar 2x per dag, maar alleen voer geven als ze komt. Maw, ze moet altijd werken voor haar eten. Dat kun je trainen met een voerdummy..
Als je wilt kan ik je via pb daar wel een link van een ander forum over toesturen...

ja! graag! wil je dat doorsturen?

loenatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 18:18

lizy29 schreef:
Maar belonen jullie de hond ook als jullie haar weer te pakken hebben als weg gelopen is. Uiteindelijk moet bij jullie komen het aller aller aller leukste zijn dat er is. Dat kan door voedsel of aandacht of spel. (Je moet datgene vinden wat voor jullie hond de hoogste beleningswaarde heeft).

Als ze helemaal los heeft gelopen en jullie krijgen haar daarna weer te pakken toch extreem belonen. Immers bij jullie komen is leuk.....worden jullie boos of iets in die richting dan zal ze volgende keer alleen maar verder weg gaan en moeilijker te vangen zijn. Het was voor haar immers veel leuker om weg te rennen en haar ding te doen dan bij jullie te komen.

ik beloon ze dan wel, meestal knuffel ik ze dan superhard omdat ik altijd zo bang ben als ze wegloopt... :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:18

Je hebt pb, succes!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:21

loenatje schreef:
lizy29 schreef:

ik beloon ze dan wel, meestal knuffel ik ze dan superhard omdat ik altijd zo bang ben als ze wegloopt... :)

Superhard knuffelen komt wel pijnlijk over hoor :+ :D ;)

:D ik beloonde mijn volwassen herplaatser ook uitbundig als hij poepte tijdens het uitlaten (dat deed hij niet) elke keer echter als ik dat gedaan had wilde hij weer een aantal dagen niet poepen bij het uitlaten. UIteindelijk genegeerd en als hij gepoept had en hij kwam langs me lopen kreeg hij een koekje. Nu poept hij en komt hij om een brokje en gaat hij verder met het leven.

Schijnbaar vind mijn hond het dus helemaal niet leuk dat ik op zo'n moment dol enthousiast doet. Misschien dat hij er zelfs van schrok (dat merkte ik zelf verder niet aan hem) in elk geval geef iets wat je hond geweldig lekker vind. Kaas, worst, wat dan ook en beloon je hond rustig wie weet helpt het ;)

loenatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 20:36

dierenfan schreef:
lizy29 schreef:

Superhard knuffelen komt wel pijnlijk over hoor :+ :D ;)

:D ik beloonde mijn volwassen herplaatser ook uitbundig als hij poepte tijdens het uitlaten (dat deed hij niet) elke keer echter als ik dat gedaan had wilde hij weer een aantal dagen niet poepen bij het uitlaten. UIteindelijk genegeerd en als hij gepoept had en hij kwam langs me lopen kreeg hij een koekje. Nu poept hij en komt hij om een brokje en gaat hij verder met het leven.

Schijnbaar vind mijn hond het dus helemaal niet leuk dat ik op zo'n moment dol enthousiast doet. Misschien dat hij er zelfs van schrok (dat merkte ik zelf verder niet aan hem) in elk geval geef iets wat je hond geweldig lekker vind. Kaas, worst, wat dan ook en beloon je hond rustig wie weet helpt het ;)

ok! zal ik ook eens proberen! :)

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:46

Kuggur schreef:
moonfish13 schreef:
Investeren in een schokhalsband met afstandbediening.. Piepje.. Nog een piepje, piepje-schokje schok.. Werkt perfect bij dit soort honden, ze zijn niet gek!

Is verboden.

En ik denk niet dat iemand die al drie jaar lang probeert een hond "kom hier" bij te brengen zonder succes, de competentie bezit met zo´n halsband om te gaan.

Je probleem heeft een simpele oplossing TS, aanlijnen die hond.

Eens....

Daarbij denk ik(en weet haast zeker) dat een schokband in TS haar handen het averechtse effect gaat hebben.

Schokbanden kunnen hele goede hulpmiddelen zijn. MITS de persoon die de afstandsbediening in handen heeft weet wat hij doet, EN de hond weet dat hij iets doet wat niet mag.

Ga je een hond een schok geven terwijl hij geen idee heeft wat hij misdaan heeft :evaw:

Hoe vervelend ook, sommige honden kunnen gewoon niet los lopen.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 01:27

Lijn je de hond altijd aan als ze uiteindelijk komt? Want dan kan ze ook de link gaan leggen komen = aanlijnen waardoor ze misschien niet meer wil komen.. Dus ook belonen en vervolgens weer verder los laten spelen.
En inderdaad iets zoeken waardoor jij het allerleukste bent. Iets van eten wat ze anders nooit krijgt of bijvoorbeeld een bal of een stok werkte bij mijn hond erg goed.
Verder moet je juist niet achter je hond aan gaan rennen en haar steeds roepen, dan is het spelletje des te leuker natuurlijk :) Dus gewoon 1 of hooguit 2 keer een duidelijk commando en dan weglopen. Desnoods achter een boom verstoppen en dan eens kijken wat ze doet.. of ze dan wel wil komen om te kijken waar je bent. En als ze door de tuinen gaat rennen en richting weg, dit dus eerst op afgesloten terrein oefenen zodat je je daar geen zorgen over hoeft te maken en haar gewoon weer los kunt laten als ze gekomen is en je haar een beloning hebt gegeven.

loenatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 11:19

ok! zal ik allemaal is proberen! :)