Kat valt hond aan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:26

Als de hond zijn kop straks open ligt heb je anders wel een mooi rood tapijt :Y) !

Gewoon naar buiten laten dat dier, en desnoods als je dat echt niet wilt mee uit nemen aan een kattenhalsband als je de honden uitlaat?

dierenfan

Re: Kat valt hond aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:32

ik snpa dat je hem niet op straat wil hebben maar is er geen optie een tuin te omheinen? En anders weg met het voerbakje en welkom denkspelletjes waar voer in gaat. Laat hem maar werken om te kunnen eten dan kan hij daar zijn energie in stoppen dat hij teveel heeft ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:35

delerium schreef:
Volgens mij vinden ze hun bek vooral handig om hun doelwit goed vast te houden tijdens het trappen.
Katten kunnen overigens niet denken "Ik ga de hond eens even zieken". Het zijn eerder de ultieme wezens om hun behoeften/instincten NU uit te willen voeren.
Misschien is er iets in jouw hond dat de kat triggert om op jacht te gaan. Sowieso lijkt-ie zich als de ultieme prooi te gedragen.

mijn ene hond gedraagd zich idd als makkelijke prooi maar die kat zal idd niet denken even de hond pesten echter net zoals ze langs een balletje loopt en verder kan lopen naar de krabpaal of op het balletje duiken en door het huis vliegen met bal zo kan ze dat met de honden ook. Ze kan er makkelijk langs lopen en verder gaan maar ook langs lopen en dan opeens in jacht houding schieten en op hem klappen. Het is idd van oh NU kan het ;)

Ze gaat niet naar de hond op zoek (in mijn geval) als hij slaapt op zijn kussen zal hij nooit gestoord worden.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:46

delerium schreef:
Volgens mij vinden ze hun bek vooral handig om hun doelwit goed vast te houden tijdens het trappen.
Katten kunnen overigens niet denken "Ik ga de hond eens even zieken". Het zijn eerder de ultieme wezens om hun behoeften/instincten NU uit te willen voeren.
Misschien is er iets in jouw hond dat de kat triggert om op jacht te gaan. Sowieso lijkt-ie zich als de ultieme prooi te gedragen.

Nou mijn kater peste mij poes dus echt. mijn poes moest niks van mijn kater hebben en dat wist hij dus hij ging dan ook nog wel eens als zij dan lag achter haar zitten en met zijn poot over haar kont aaien. tot zij grommend wegrende en dan ging die weer weg. Ook zat hij wel eens aan de andere kant van het raam met zijn poot op het raam op de plek van haar kont krassen waardoor ze er vandoor ging en ging daarna naar de deur om binnengelaten te worden dus de kat kan dus wel echt bedenken laat ik die eens pesten

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:47

Territoriumgedrag heeft toch niets met pesten te maken?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:57

MelissaV schreef:
Hij is gecastreerd.
Nogmaals hij gaat niet naar buiten, hoef geen kattentapijt.

Dan zul je ben ik bang echt moeten gaan kiezen: de hond of de kat. Of je moet er vrede mee hebben dat de hond zich in huis niet prettig voelt, maar neem aan dat dat niet zo is anders had je dit topic niet geopend.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 19:06

Dr kat is van mijn broer dus daar heb ik in principe niet veel over te zeggen

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:07

Sassol schreef:
MelissaV schreef:
Hij is gecastreerd.
Nogmaals hij gaat niet naar buiten, hoef geen kattentapijt.

Dan zul je ben ik bang echt moeten gaan kiezen: de hond of de kat. Of je moet er vrede mee hebben dat de hond zich in huis niet prettig voelt, maar neem aan dat dat niet zo is anders had je dit topic niet geopend.

Idd, ik gaf alleen aan dan het voor ons de oplossing was!

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 20:10

Citaat:

Citaat:
Idd, ik gaf alleen aan dan het voor ons de oplossing was!

De kat is van mijn broer en die wil hem niet buiten hebben dus dat gaat ook niet gebeuren. Hij wil kijken voor een elektronische omheining maar dat is heel erg duur.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 09:23

nagels van de kat regelmatig knippen,ik had ook ooit zo,n kat die de rottweiler steeds aanvloog.
nagels regelmatig geknipt en als ze de hond dan weer sloef ofzo deed dit totaal geen zeer.
op een gegeven moment had de hond dit door en was ook totaal niet onder de indruk meer.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 09:37

Kat naar buiten laten is het probleem verschuiven. Grote kans dat die Daar andermans honden gaat aanvallen. En er thuis niet mee ophoudt. Dan heb je en een probleem met de buren en thuis is er niets veranderd.
Tuin omheinen zodat die op eigen gebied meer zijn ei kwijt kan is wel heel fijn voor je katten. Prijs valt reuze mee. Ik was nog geen 250 euro kwijt voor de stroomklok en alle andere bendodigdheden om een tuin van ongeveer 15 bij 6 meter af te zetten.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 10:02

We kunnen onze tuin in principe niet afzetten gezien hij 150 diep is en 20 breed.. en in een schutting klimt hij nog omhoog om er overheen te gaan

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:10

wat voor kat heb je?
7,5kilo is niet gebruikelijk voor de huiskater...
(of heb je een grote raskat)

Dat je hem niet naar buiten laten is in orde.
maar dan vind ik wel als hij symptomen toont van verveling dat je in je toch al zo grote tuin een ren of iets dergelijks moet bouwen :)

inderdaad worden dit soort problemen vaak opgelost door castratie, maar dat is meneer al. dus dan kan je al bijna 100% zeker zeggen dat het puur verveling is en niet bijvoorbeeld problemen met de hormomen ;)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 12:12

Euhm een uit de kluiten gewassen huiskat :p ik zal even een fotootje zoeken

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 12:16

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:20

Dat is geen uit de kluiten gewassen huiskat.
dat is een te dikke kat!

geef je huiskat voeding?
Speciaal voor katten die dus thuis zitten en minder energie nodig hebben ( zit gewoon minder energie in, want dat hebben ze gewoon echt niet nodig)

hij heeft waarschijnlijk dus gewoon te veel energie en verveling gok ik nu..

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 12:22

Ja die voeding krijgt, hij krijgt 1 schepje per dag en that's it.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:24

MelissaV schreef:
Ja die voeding krijgt, hij krijgt 1 schepje per dag en that's it.

Bizar..
want dan snap ik niet waarom hij zo'n omvang heeft.
die van mij krijgt 1bakje thuiskatten brokken over de gehele dag en in de avond nog een vleesbakje voor 'de thuiskater'
hij ligt en doet alleen maar en gedraagt zich echt super lui, maar die zit zeker niet zo vol in zijn vel..
welk merk geef je?

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 12:25

Euhm geen idee, zal vanavond eens kijken. We hebben verschillende merken geprobeerd, hij is kieskeurig en van verschillende dieet-voeding raakte hij gigantisch aan de diarree..
We hebben al speciale speeltjes gekocht om met hem te spelen dat hij wat meer beweging krijgt zodat hij oa afvalt en energie kwijt raakt.

Heb mijn broer even gesmst maar de zak ligt in de vuilnisbak en het voer steekt in een emmer, ik kan het dus niet kijken. Geloof dat het whiskas of felix is..

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:31

Het is moeilijk een kat die eenmaal te dik is geworden weer dun te krijgen ja.
voeding moet vanaf dag1 gewoon afgestemd zijn voor zo'n diertje..

Maar daar is niks aan te doen nu :)
Ik denk dat buiten met hem wandelen of een ren buiten nog niet eens zo'n slechte optie is! :)
wat beweging en kijken doet hem denk ik wel goed..
hij zal je hond echt niet haten hoor...hij zoekt gewoon wat :)

whiskas en felix mag ik hopen van niet.
allemaal veel te zout en eigenlijk slecht voor de ingewanden van je dier. vooral voor de nieren.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 12:34

Het is volgens mij ook een ander merk een witte zak meen ik mij te herinneren.
Een ren buiten kan ik wel eens overleggen ja.
Wandelen gaat hem niet worden, hij verdraagt geen halsband.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:48

perfect fit vermoed ik dan :j

Ik weet dat er veel tegenstanders zijn (want alleen superduur is goed) maar als je het voer neemt van de Lidl, in die groene zakken, heb je iets dat kwalitatief heel prima is en netjes aansluit op de behoeften (hoofdingredient is vlees). Opticat heet het volgens mij.

Katlief zou op het zicht mogen halveren. Hij is wel echt fors aan de maat. Waarom trekt je broer zich het welzijn van de kat niet aan? Ik vind het echt ronduit sneu. Beest heeft letterlijk en figuurlijk teveel energie en wordt weggestopt zodat-ie zijn energie nog minder kwijt kan.

Een ren buiten lijkt me een goed plan :j

Van de week heb ik bij de action een speeltje gehaald waarvan ze hier alle 4 echt helemaal raar worden. Mocht je een action in de buurt hebben kan ik hem je zeer aanraden.
Wat ook altijd best effectief is qua bewegen is het vangen van voer. Gewoon een brokje rollen en de kat vliegt er achteraan, vangt het en eet het op. Volgende brokje de andere kant op, etc etc etc. Je merkt snel genoeg wanneer ze het niet meer de moeite vinden. Doe het hier vrijwel dagelijks en het is echt leuk voor ze. Enerzijds hebben ze dan het jagen (gaat niet meteen, maar komt vanzelf), anderszijds hebben ze de prikkeling van het moeten gebruiken voor zicht en neus, en als bonus rennen ze ook nog eens.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 12:52

Die van de action heb ik ook gekocht ja, vind ie ook heel leuk.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:00

Heb je wel een schutting rondom de tuin? Want dat is juist superhandig aft e zetten met schrikdraad. Het duurste is de klok, de kosten van het draad vallen reuze mee. Dus of je nu een kleine of grote tuin hebt, stroomdraad op de schutting plaatsen is echt goed betaalbaar.
Kijk anders eens op kattenschrikdraad.nl. Je kunt daar ook altijd extra info op vragen.

Misschien ook interessant om speelgoed te kopen waar je het voer in stopt, vb voerbal of voer puzzle. En dan dus geen voer meer aanbieden in een voerbak. zo is hij veel langer met eten bezig waardoor hij beter verzadigd raakt met minder voer en hij is in beweging. Heeft hij daarna hopelijk mindere rang om op de hond te jagen. Maar voor de lijn is het iig heel goed.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 13:02

We hebben aan 1 kant een schutting, mijn broer moet dit zelf betalen en dat wil hij niet.