. Hij heeft alleen inde acute fase (zoals de hond van TO nu) pijnstillers gehad, maar die waren na de operatie al snel niet meer nodig. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Hij heeft alleen inde acute fase (zoals de hond van TO nu) pijnstillers gehad, maar die waren na de operatie al snel niet meer nodig. Benita schreef:Petpa schreef:[]
Waarom te ver gaan met dierenliefde?
De ene hond is met 13 jaar oud, de andere hond niet!
Ben ik het helemaal mee eens, alleen de eigenaar zelf weet het best of de hond het aan kan of niet. Een tekkel kan trouwens best wel oud worden en zijn zeer taaie honden.
Toen eenmaal zijn as, en pootafdrukje van de dierenarts kreeg, kon ik het langzaam aan accepteren! Maar hij heeft een mooi leven gehad, en heel z'n leven bij ons kunnen zijn!
GamblersCup schreef:Liever wat "te vroeg" want dat merkt de hond niet. Dan "te laat", dan heb je je dier moedwillig laten lijden. En "zijn lichaam wil alleen even niet"... jemig, ik ben hier weg, voor mij duidelijk genoeg. Dit kan ik niet aanzien, wat lopen er toch veel egoistische mensen rond. Bah.
GamblersCup schreef:Liever wat "te vroeg" want dat merkt de hond niet. Dan "te laat", dan heb je je dier moedwillig laten lijden. En "zijn lichaam wil alleen even niet"... jemig, ik ben hier weg, voor mij duidelijk genoeg. Dit kan ik niet aanzien, wat lopen er toch veel egoistische mensen rond. Bah.

, voordat ze zou gaan lijden.Toby schreef:TS, ik ben het juist hélemaal met je eens!!
Zo'n beslissing kan je niet nemen als je niet eens weet wat je hond mankeert. En je laat duidelijk merken dat jullie realistisch genoeg zijn om de beslissing te nemen als dat nodig blijkt te zijn.
Mijn dierenarts heeft mij heeel duidelijk gezegd dat je er zelf 200% achter moet staan en dat kan nooit het geval zijn als je niet eens weet wat hij heeft.
En alleen op leeftijd afgaan, vind ik te kort door de bocht.
Niemand die dit hier leest kent jouw hond of heeft gezien hoe hij er nu aan toe is. Jij bent de enige (!) die daar over kan oordelen.
Mijn hond (labrador) was en voelde zich nog heel jong toen ze 13 was. En ook zij heeft in deze periode nog een grote operatie gehad, waar ze super van is herstelt.
Een paar maanden geleden hebben we haar op een leeftijd van 16 jaar en 2 maanden in laten slapen, voordat ze zou gaan lijden.
Deze beslissing konden we alleen zelf nemen met advies van onze geweldige dierenarts.
Heeeeeeel veel sterkte, ik hoop dat het allemaal mee valt!!
helemaal mee eens!!!!Danique_G schreef:Als jullie mijn posts goed lezen dan zien jullie dat wij liever laten inslapen maar willen afwachten op wat het is, omdat een aantal dingen goed te behandelen zijn. Zeker omsat de hond fit is.
Percy schreef:Als het een hernia is kan je nog eens informeren bij http://www.kreupeldier.nl Zij bereikt fantastisch goede resultaten met haar behandeling en het is niet zo belastend voor de hond.
Sterke in elk geval!
Toby schreef:TS, ik ben het juist hélemaal met je eens!!
Zo'n beslissing kan je niet nemen als je niet eens weet wat je hond mankeert. En je laat duidelijk merken dat jullie realistisch genoeg zijn om de beslissing te nemen als dat nodig blijkt te zijn.
Mijn dierenarts heeft mij heeel duidelijk gezegd dat je er zelf 200% achter moet staan en dat kan nooit het geval zijn als je niet eens weet wat hij heeft.
En alleen op leeftijd afgaan, vind ik te kort door de bocht.
Niemand die dit hier leest kent jouw hond of heeft gezien hoe hij er nu aan toe is. Jij bent de enige (!) die daar over kan oordelen.
Mijn hond (labrador) was en voelde zich nog heel jong toen ze 13 was. En ook zij heeft in deze periode nog een grote operatie gehad, waar ze super van is herstelt.
Een paar maanden geleden hebben we haar op een leeftijd van 16 jaar en 2 maanden in laten slapen, voordat ze zou gaan lijden.
Deze beslissing konden we alleen zelf nemen met advies van onze geweldige dierenarts.
Heeeeeeel veel sterkte, ik hoop dat het allemaal mee valt!!