Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Daarbij heb ik liever een iets te schrale hond, dan een te dikke hond.

We geven haar zo’n 250g ’s morgens en 250g ’s avonds (brokken én nat voer dooreen). Dit is niet exact, maar het zal niet veel schelen. Rede is dat we zo ook een beter zicht hebben op wat zij opeet en wat niet. De eetbak staat immers in huis en de hond loopt voornamelijk mee met ons buiten. Ondertussen kunnen de katten dus ook veel opsmikkelen, waardoor je een verkeerd beeld kan hebben van wat de hond binnen heeft.
Ze eet ook minder angstig dan. Maar ja, ik ga ze niet elke keer met de hand gaan voeren ook hé 
)
Toch wil ik nogmaals zeggen dat je op de foto niet goed ziet wat wel goed zichtbaar is in het echt. En ook, deze foto is ’s avonds genomen, dan is ze meestal een beetje dikker door het eten van die dag 
Ik heb wel zicht op wat gezond en niet gezond is. Een Mechelaar teef is inderdaad slank gebouwd, maar in mijn ogen hoor je zeker niet alle ribben te kunnen tellen (wat nu wel het geval is)
Maar… je moet ze wel kunnen voelen, ben ik van mening.
Maar ik ben wel van België, misschien heeft dat ermee te maken ??
Dus wou ik haar wat ‘dikmakers’ door haar eten geven 

Zal eens een vuile pens vragen voor de hond. Dat zal ze vast wel lusten!
En dat is in ieder geval wel met wat meer spek/spieren langs de ribben
Maar het is waar, Mechelaars worden snel als te mager gezien 
En denk dat mijn Gabos daar echt erg van heeft ook. Veel geeuwen, lippen aflikken,...
Beetje natvoer erdoorheen en de brokken waren meteen allemaal op
Enkel deze morgen ging het niet, want het was erg stressvol in huis (nu nog steeds trouwens). Denk dat ze dus pas vanavond zal eten als het terug rustig is. Ze loopt nu bij mijn vriend buiten en dan heeft ze geen tijd om te eten 
Zo kan ik opvolgen of ze zichtbaar dikker wordt (wegen is ook een optie, maar hier is geen weegschaal
).
Maar denk wel dat Boss nu meer beweging heeft dan dat ze ooit heeft gehad in haar hele leven in huis
Dan ging mijn tante ermee gaan wandelen (mijn neef werkt), maar dat weegt niet op tegen een hele dag in huis zitten hé 

Kaus schreef:Ik zou toch echt proberen te wandelen met de hond. De meeste honden vinden het fijn om een 'taak' te hebben, vooral werklustige honden zoals Mechelaars.
Doe de hond bijvoorbeeld een hondenrugzakje met gewichten aan, in het begin natuurlijk niet te veel, maar hierdoor moet de hond harder werken. Als de hond lekker moe is, niet uitgeput, heeft hij waarschijnlijk meer trek in eten.
Mijn hond eet ook liever nadat we een stuk gewandeld hebben. Alleen op een boerderij rondlopen is vaak niet genoeg beweging. Probeer elke dag toch minsten een uur te wandelen.

De restjes hebben de katten naar binnen gesmikkeld 

De wandeling bestond uit netjes aan de voet lopen, los rondlopen, een stok apporteren, stukjes lopen,... Nadien hebben we ook een beetje in het maïsveld gespeeld met de stok die ze gevonden had tijdens de wandeling