) is en waar 2 mannetjes uitkwamen, de ene hebben we verkocht en de andere hebben we laten castreren en zit nu al zo'n 2 jaar samen met zn moeder en het gaat helemaal prima.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mindim schreef:Je moet maar zo denken, als ik jou met alleen 3 chimpansees in een ruimte zet als gezelschap, heb je wel gezelschap, maar verder heb je er niets aan. Ik denk mensen het voor zich goed praten om een konijn alleen te houden, door te zeggen dat de dieren zo gelukkig zijn. Tja, ik vind het konijnonwaardig om ze alleen te laten zitten zonder soortgenoten en denken dat mensen en honden genoeg zijn.
Een hond met een konijn vergelijken is geen vergelijking.
Jullie paarden staan ook zonder soortgenoten? Die heeft ook voldoende aan jullie gezelschap?

Citaat:De gedachten van een konijn:
- Oppakken vind ik niet leuk! Aaien mag wel.
- Net als jij heb ik ook een vriendje nodig!
- Een groot hok is fijn voor mij.
- Af en toe een luchtje scheppen is ook noodzakelijk.
- Elke dag vers voer en water.
- Jouw huis moet ook schoongemaakt worden, de mijne dus ook!
Mizora schreef:Hier sinds de kerst ook 2 gekoppelde konijnen. Broer en zus. Voor het castreren was ik 75€ kwijt voor het mannetje en voor beide enten bij de controle nog eens 75€. Zelfs al leken ze beide gelukkig toen ze alleen zaten, nu ze samen zitten, zijn ze duidelijk nog veel gelukkiger. Een prachtig beeld. (ze zijn nu 7 maanden, broer konijn had wat vertraging met ballen laten indalen).
poedeltjes schreef:Annerenske schreef:Het kan toch dat zij zelf slechte ervaringen heeft met vrouwtjes.. Niet het samen zetten van man/vrouw.
ik ken geen enkel lief vrouwtje en dit is een knuffel konijntje en dan kan ik hem niet meer knuffelen omdat vrouwtje me bijt en aanvalt

Dat is toch het belangrijkste? Ik snap niet goed waarom er niet meer in het belang van dieren wordt gedacht, maar dat het altijd om de mens draait.. Geen enkel konijn hoort alleen te zitten, daar is simpelweg geen excuus voor! Yaemyn schreef:Mindim schreef:Je moet maar zo denken, als ik jou met alleen 3 chimpansees in een ruimte zet als gezelschap, heb je wel gezelschap, maar verder heb je er niets aan. Ik denk mensen het voor zich goed praten om een konijn alleen te houden, door te zeggen dat de dieren zo gelukkig zijn. Tja, ik vind het konijnonwaardig om ze alleen te laten zitten zonder soortgenoten en denken dat mensen en honden genoeg zijn.
Een hond met een konijn vergelijken is geen vergelijking.
Jullie paarden staan ook zonder soortgenoten? Die heeft ook voldoende aan jullie gezelschap?
Wilde dieren en mensen kun je niet vergelijken met een huisdier en een mens.
Ik praat niets goed, ik heb toendertijd ook zeker nagedacht om haar weg te brengen naar een plek waar ze een maatje heeft, maar haar gedrag was overduidelijk, bovendien zou ze het nergens zo goed hebben als bij mij. Geen konijnenmaatje meer was misschien niet ideaal, maar ze was zeker niet ongelukkig. Ze heeft een prima leven gehad. Zeggen dat ze gelukkig was zeg ik echt niet zomaar. Als jij zoveel van konijnen weet dan weet jij ook wel dat je dat gewoon aan een konijns gedrag kan zien.
Gelukkig zal ik geen konijnenlevens meer verwoesten want mijn konijn is dit jaar overleden.
Vandaar ook dat ik een konijn zonder vriendje konijnonwaardig vind