Of ik me hond even bij me wil houden...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:38

Aan zulke voorvallen ontkom je niet als je een hond hebt.
Mijn hondje is al 12 en als je dus al 12 jaar dagelijks wandelt kom je van alles tegen met baasjes en honden. :')
Het raarste wat ik heb meegemaakt is dat een vrouw met een herdershond mijn hond de schuld gaf dat haar hond nooit meer los kon lopen. :?
Hij had namelijk een hekel aan kleine, witte hondjes.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:40

@TS ik vind de reactie van de andere honden eigenaar niet echt op zijn plek gezien jij je hond al kort houd.

maar het gedrag wat jou hondje vertoont is wel iritant
mijn ouders hebben 2 duitse herders. waarvan de ene 9 is en de andere is 2,5. echte schatten naar mensen.
de oudste is gecastereed, en zal zolang hij aan de lijn loopt niks doen, dan kunnen kinderen hem vast houden en negeert hij anderen honden voledig. ook als wij hem vast hebben intereseren anderen honden hem totaal niet. maar als die los loopt en er komt een anderen hond op hem af is het knooken en is het die ouwe die begint.

maar die jongen hond is heel onzeker en erg onder danig,in het donker loopt hij strak achter je doet gauw zijn behoeftes en zou het liefst meteen naar huis gaan. maar als we met die jongen hond een anderen tegen komen, dan kunnen we hem vast houden hoe we willen, en coriceren hoe we willen hij gaat tekeer alsof hij die anderen hond levend wil villen. dat geeft anderen honden eigenaren behoorlijke angst, zekker omdat het hier wel om een hond met een grote, sterke en boze uiterlijk gaat. maar als hij los is en ze komen op hem af rent hij als een echte angsthaas met de staart tussen de benen weg.

mensen zien dat wij het proberen te coriceren en waarderen dat wel, en geven dat zelfs aan. (hoor vaak toch wel lastig dat hij het blijft doen he)

wat wij nu doen is hem met de kont naar die anderen hond zetten, laten zitten en zijn aandacht vragen, door opdrachten te geven, zit, af, zit, staan, zit af. hij weet dat hij daar voor een beloning krijgt in de vorm van een stefigge aai, en vrolijke aandacht, en blijft er dan ook goed bij. het is wel ff opletten dat je zijn aandacht er bij houd maar scheelt een heel gevecht en gebroken vingers (bij me vader heeft hij namelijk een keer zo lopen rukken dat hij zelf niet alleen bijna stikte, maar ook me vader 2 gebroken vingers bezorgden)

dus het gedrag van je hondje zal toch aan gepakt moeten worden, dat hoeft niet persee door coriceren te zijn, maar je kunt hem ook voor zijn en afleiden met iets anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:48

Logisch dat de loslopende hond zo reageert? Hond had aangelijnd moeten worden, en ik zie geen enkele reden waarom het goedgekeurd word dat die hond zo reageert, hond kent de andere hond niet, hoort niet bij de roedel en het kan prima aangeleerd worden om andere honden te negeren.
Het is niet aan een andere (vreemde) hond op een blaffende hond op te voeden.

Ik had het vanmiddag andersom, mijn honden aan de lijn, kwam iemand tegen waarvan ik weet dat ze al meerdere keren problemen met andere eigenaren gehad heeft, hond los en die snauwt naar mijn honden, zij heeft een labrador, ik had mijn kleintjes bij me, heb daar ook wat van gezegd 'als ik mijn honden aan de lijn heb kan je die van jou toch ook even aanlijnen?' Kreeg een arrogante blik terug..
Weet van deze mevrouw dat ze het zelfs geflikt heeft om te zeggen dat haar hond een bijtwond had van een andere hond en geld eiste, terwijl de andere hond aan de lijn zat en haar hond dus los liep..
(Een iemand heeft sowieso betaald, aan mij had ze dan echt de verkeerde gehad)

Paintlinger

Re: Of ik me hond even bij me wil houden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:51

Eens DD, dit heb ik dus ook vaak.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:54

Ik heb een paar jaar geleden bijna hetzelfde meegemaakt. Alleen kreeg ik ook nog een doodsbedreiging naar mijn hoofd.

Ik had toen een pup aan de lijn. Komt er ineens een grote zwart hond grommend op mijn puppy af. Ik vroeg de eigenaar zijn hond bij te houden en zei dat er een aanlijningsplicht gold. Ik kreeg me toch een partij verwensingen naar mijn hoofd en hij sloot toen af met de opmerking dat hij me dood ging maken :') . Ik heb toen de politie gebeld, maar die lieten weten dat het doen van aangifte geen zin had en ze vonden het ook niet de moeite waard om te komen, omdat ik toch niet wist wat de naam van die persoon was :') .

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:58

Ik kan me echt niet voorstellen dat mensen het gedrag van die loslopende hond goedkeuren. TS kent haar hond en heeft het beest daarom keurig aangelijnd. Die man had zijn hond ook wel even aan de lijn kunnen doen als hij zijn hond blijkbaar niet onder appèl heeft staan. Hoe vaak ik geen eigenaren tegenkom die hun honden loslaten op plekken waar dat niet mag. Pas geleden werd mijn border collie aan de lijn (en deed niks) nog gebeten door een teckel in zijn neus. Houd dat beest gewoon aan de lijn.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:59

Tiffany schreef:
briitje schreef:
Okey daarbij snap ik het.

Maar weet niet of deze situatie in een losloopgebied was, maar zou de eigenaar dan ook ze hond bij zich moeten houden?
Het zou zeker fatsoenlijk zijn ja. Maar verplicht?

Moeilijk geval

In een losloopgebied hoor je je hond ook onder controle te hebben. Ik lijn mijn hond aan als we een andere aangelijnde hond tegen komen. En als het gevraagd wordt dan zeker. Om wat voor reden dan ook niet meer dan normaal. Je hoort je hond onder controle te hebben, ook in een losloopgebied. Als dat niet los is dan aan de lijn.

Als het gevraagd word in een losloopgebied, vind ik het een heel ander verhaal.
Ik ben niet verplicht om mijn sociale clown aan te lijnen in een losloopgebied.
Ik bekijk per situatie of ik het nodig acht om mijn hond aan te lijnen. Ga ervan uit als je in een loosloopgebied loopt en jou aangelijnde hond kan geen loslopende/andere honden verdragen, om wat voor reden dan ook, Dat je dit wel aangeeft of ik mijn hond bij me wil houden. Mijn hond luistert prima, maar is soms ook oost Indisch doof en staat niet 100 % onder appel, maar als hij daarom niet los mag, vind ik een beetje ver gezocht :).

Zolang hij maar geen honden aanvliegt.

Overigens soort situatie gister tegen gekomen met mijn hond en ik was ook fout. Netjes me excuus aangeboden en de eigenaar snapte het heel goed en gaf aan dat het niet raar was dat mijn hond zo reageerde. Des niet al te min, was ik fout en heb ik netjes mijn excuus aangeboden.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 08:11

Brittje, ik zeg nergens dat je hond niet los mag lopen. Die van mij loopt ook los. Maar op het moment dat je iemand tegen komt die vraagt of jij je hond bij je wilt houden vind ik het niet meer dan normaal dat je dat dan ook doet.

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 09:39

Wat ik vaak hoor is "het is hondengedrag" en laten de hond gewoon ander honden aanvallen, agressief gedrag vertonen of irriteren (reuen die zich bij teven opdringen). Mijn haren gaan daar echt recht van overeind staan.
Kinderen die je niet opvoed gaan ook buitensporig gedrag vertonen en dan wordt er toch ook niet gezegd het is kinder gedrag laat het maar.
Die voeden we ook op met wat wel en niet mag. Een roedelleider doet dat ook met zijn roedel. Die bepaalt ook wat er wel en niet mag gebeuren.
En fatsoen onder de hondeneigenaren is inderdaad vaak ook ver te zoeken. Jeetje wat heb ik al veel ordinaire scheldpartijen moeten aanhoren! Echt een niveau......
Als een hond is aangelijnd of wordt aangelijnd bij een nadere hond dan hoor jij uit fatsoen je hond aan te lijnen of als die luistert naast je te laten lopen totdat die hond gepasseerd is.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 09:39

als ik ergens loop met mijn honden waar ze los mogen dan ga ik ze niet aanlijnen omdat de hond van een ander aan de lijn zit, dan moet je daar ook niet lopen want dan riskeer je dat er loslopers aan je hond gaan zitten.

Angstblaffen is af te leren, angst bijten ook. Je moet namelijk de angst aanpakken en niet het gevolg gedrag namelijk het blaffen en bijten. Je moet de eerste symptomen van spanning aanpakken om het blaffen of bijten voor te zijn.

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 09:50

Woogy schreef:
als ik ergens loop met mijn honden waar ze los mogen dan ga ik ze niet aanlijnen omdat de hond van een ander aan de lijn zit, dan moet je daar ook niet lopen want dan riskeer je dat er loslopers aan je hond gaan zitten.

Angstblaffen is af te leren, angst bijten ook. Je moet namelijk de angst aanpakken en niet het gevolg gedrag namelijk het blaffen en bijten. Je moet de eerste symptomen van spanning aanpakken om het blaffen of bijten voor te zijn.

Ik denk dat je wel anders piept als jou hond eens flink wordt gegrepen door een hond die is aangelijnd.
Waarom kan je je hond niet even bij je roepen. Dat is toch een kleine moeite? Dat betekent dat mensen die een hond hebben die om wat voor rede dan ook aangelijnd wordt of aangelijnd is niet door een losloopgebied mogen lopen? Dus die zijn verplicht om door woonwijken heen te wandelen en niet mogen genieten van mooie losloopgebieden?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 09:55

Woogy schreef:

1e gedeelte, als jouw honden luisteren hoeven ze niet aangelijnd te worden. Maar zorgen dat ze er niet heen gaan is toch niet zo moeilijk. Ik wil met mijn loslopende hond ook niet dat er honden op afgestormd komen. (Want als ze niet stormen, kan je ze terug roepen als je een aangelijnde hond ziet) Dat zijn de 1e dingen die mijn pups leren in losloopgebieden, niet overal heen rennen, doorlopen en wachten. Ik bepaal liever zelf met welke honden mijn honden kennis maken, omdat ik in kan schatten waar het goed mee gaat en waar niet mee. EDIT: Met mijn angstagressieve hond kom ik idd niet in losloopgebieden, want ik haar er geen plezier mee, maar zelfs in aanlijngebieden(bossen) kom je continu loslopende honden tegen. Loslopen in een losloopgebied mag, maar moet niet.

Het 2e gedeelte, helemaal mee eens. En dat verschilt het enorm per hond. Het grommen of blaffen corrigeren kan enorm averechts werken. Je moet voorkomen dat ze al zoveel spanning opbouwen idd.

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 09:58

Het kan net zo goed een hond zijn die bang is en die laat jij belagen door jouw hond(en)? Doordat jij je hond(en) als ongeleid projectiel(en) hun gang laten gaan kan die andere hond nooit het vetrouwen winnen. Waarom wordt er alleen egoistisch naar de belangen van de eigen hond gekeken?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 10:08

wie zegt dat mijn honden als projectielen naar anderen heen toe gaan dan? Had laatst iemand die me aan zag komen en vanaf ene afstand riep 'houdt ze bij je, deze is niet sociaal'...wat in vredesnaam doe je dan in een bos waar ze los mogen dan? aan de andere kant van het bruggetje is een stuk bos waar ze niet los mogen namelijk...

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 10:16

@ woogy zulke honden met het toch ook leren?
Ik heb 2 honden, waarvan 1 er niet zo sociaal is en zeer onzeker waardoor ze snauwt. Ik woon aan een losloopgebied, tevens het enige gebied waar ze uit gelaten kunnen worden.

Reken maar van yes dat ik met haar ook hier doorheen loopt, aan de riem. Ze leert het maar en als ik de situatie niet vertrouw, vraag ik of iemand zijn hond bij zich wilt houden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 10:17

Woogy schreef:
wie zegt dat mijn honden als projectielen naar anderen heen toe gaan dan? Had laatst iemand die me aan zag komen en vanaf ene afstand riep 'houdt ze bij je, deze is niet sociaal'...wat in vredesnaam doe je dan in een bos waar ze los mogen dan? aan de andere kant van het bruggetje is een stuk bos waar ze niet los mogen namelijk...

Maar dan is ze even bij je houden toch niet moeilijk? Of aangeven dat ze ergens niet heen mogen? (Vandaar dat ik ze leer negeren en het commando: 'doorlopen' of 'wachten'. aanleer) Ze hoeven van mij niet strak aan de voet hoor, alleen geen kennis komen maken (even voor mezelf he, als ik met mijn hond in een losloopgebied zou komen)

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 10:23

Woogy schreef:

Misschien om de hond ook lekker los te laten lopen? Bij passeren van andere honden even bij je houden, dan is het net zo handig als de ander dat ook doet. Losloopgebied wil niet zeggen dat je je hond maar los kunt laten lopen en overal op af laten stieren.
Mijn honden vertoonden in het begin wat gestoord gedrag tov andere honden, heb ze gecontroleerd laten lopen met andere honden waardoor ze nu redelijk normaal gedrag vertonen. Maar als een andere hond als een dolle komt aangerend reageren ze nog wel eens apart, ik hou ze dan ook bij me.
Van de zomer nog een keer gehad dat de anderen riepen dat hun honden niks deden, tsja, ik geef geen garantie voor mijn reu, die had ik dus bij me. Toen ik terugriep dat die van mij wel wat konden doen, konden ze hun honden ineens wel terugroepen en konden we elkaar gewoon passeren..

Ook een hondje die uit angst gaat blaffen naar andere honden kun je leren zijn aandacht bij jou te houden. Jij regelt de boel, hoeft hij niet te doen.
In een prikkelarme omgeving commando 'kijk eens' aanleren, als je hond naar je kijkt belonen.
Dan ga je dat oefenen met steeds meer prikkels, wees vooral op tijd met het commando, al het eerste moment dat je een andere hond ziet. Laten volgen met de aandacht bij jou en je kunt zo langs een andere hond of spannend object lopen. (in ons geval een bosje met veel vogeltjes waar je leuk op kunt jagen..)

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 10:29

Waarom steek je niet over als je de situatie van te voren al kan inschatten? Ik heb ook een hond die vooral lelijk doet als ze grote donkere honden ziet. Als ik die zie aankomen steek ik gewoon over en ga er met een grote boog omheen :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 10:31

Ankie2011 schreef:
Ik heb een paar jaar geleden bijna hetzelfde meegemaakt. Alleen kreeg ik ook nog een doodsbedreiging naar mijn hoofd.

Ik had toen een pup aan de lijn. Komt er ineens een grote zwart hond grommend op mijn puppy af. Ik vroeg de eigenaar zijn hond bij te houden en zei dat er een aanlijningsplicht gold. Ik kreeg me toch een partij verwensingen naar mijn hoofd en hij sloot toen af met de opmerking dat hij me dood ging maken :') . Ik heb toen de politie gebeld, maar die lieten weten dat het doen van aangifte geen zin had en ze vonden het ook niet de moeite waard om te komen, omdat ik toch niet wist wat de naam van die persoon was :') .

:oo Lekker dan! Sommige mensen...

TS haar hond heeft inderdaad de grote hond uitgedaagd, ja. Of zo kwam het iig over. Maar wat weet die eigenaar nou van de achtergrond van het hondje? Misschien zijn ze wel hard bezig het probleem op te lossen (wat zo te zien ook zo is gezien dat er een gedragstherapeut komt). Ik vind inderdaad wel dat als er een andere aangelijnde hond aankomt het even netjes is om je hond aan te lijnen, óf hij moet heul goed onder appél staan, óf je moet er 100% van overtuigd zijn dat jouw hond altijd helemaal zen is bij andere honden en niet in zal gaan op uitvallende honden enzo :) à la Daddy van Cesar Milan zal ik maar zeggen. Mijn ex had een extreem extroverte hond, was erg goed te lezen ( = fijnnn :) ). Als ze kwispelend op een tegemoetkomende hond af huppelde zat het meestal wel goed, werd ze echter te gefocust dan kreeg ze haar lijn even om. Hadden we ook speciaal een jachtlijn voor, prachtdingen, heel snel en gemakkelijk aan en af te doen.

Ik hoop wel dat je de angst kunt afleren bij je hondje TS, misschien dat er bokkers zijn met een grote "enge" hond (die stiekem nog plat gaat voor een chihuahua, dat idee :P ) die willen helpen oefenen? :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 10:36

dees_daan schreef:
Logisch dat de loslopende hond zo reageert? Hond had aangelijnd moeten worden, en ik zie geen enkele reden waarom het goedgekeurd word dat die hond zo reageert, hond kent de andere hond niet, hoort niet bij de roedel en het kan prima aangeleerd worden om andere honden te negeren.
Het is niet aan een andere (vreemde) hond op een blaffende hond op te voeden.

Ik had het vanmiddag andersom, mijn honden aan de lijn, kwam iemand tegen waarvan ik weet dat ze al meerdere keren problemen met andere eigenaren gehad heeft, hond los en die snauwt naar mijn honden, zij heeft een labrador, ik had mijn kleintjes bij me, heb daar ook wat van gezegd 'als ik mijn honden aan de lijn heb kan je die van jou toch ook even aanlijnen?' Kreeg een arrogante blik terug..
Weet van deze mevrouw dat ze het zelfs geflikt heeft om te zeggen dat haar hond een bijtwond had van een andere hond en geld eiste, terwijl de andere hond aan de lijn zat en haar hond dus los liep..
(Een iemand heeft sowieso betaald, aan mij had ze dan echt de verkeerde gehad)

Dat is toch niet andersom? Dat is toch precies dezelfde situatie als bij TS?

Ik snap de reakties van sommige hier echt niet 'het is de schuld van de hond van TS'. Hou toch op zeg.

Die andere eigenaar is in den beginne al fout: het is gewoon VERBODEN je hond los te laten lopen in gebieden die geen losloopgebied zijn. Wat is daar nou zo moeilijk aan?

Verder, TS, vraag ik me af HOE jij je hondje bij je had moeten houden? Hij zat al aangelijnd? Had je hem op moeten pakken ofzo?

Echt van de zotte zo'n reaktie, maar zoals iemand al zei: de wereld is vol maffe personen en af en toe kom je ze gewoon helaas tegen.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 10:38

[***] schreef:
Ik hou haar kort bij me, meer kan ik ook niet doen.
Ik kan haar wel gaan roepen en doen, maar dat helpt echt niks.
We hebben al een gedragstherapeut die een keer in de week hier komt.
Momenteel zijn we mee bezig dat ze wat meer vertrouwen krijgt in mensen, maar dat is heel lastig.
Ze is overal bang voor , daarom straf ik haar niet want dan word ze nog onzekerder, en haar wat zelfvertrouwen geven gaat niet zomaar.
Haar 'gewoon' netjes aan de lijn laten lopen is dus niet zo makkelijk als het lijkt.

Mijn mishandelde geboefte met grote bek had ook niet zoveel vertrouwen, uiteraard. Die duwde ik gewoon elke keer plat op de grond als ze niet naar een "ssshhh" of 2 luisterde, volledige overgave kreeg ik dan. Juist als er weinig vertrouwen is dan is het duidelijk zijn in leiderschap heel belangrijk, want een leider is iemand die je kunt vertrouwen. Het is niet straffen, alleen dominantie afdwingen. En die was heel snel klaar met blaffen, zowel in huis als aan de lijn.

Vertrouwen komt met leiderschap en een goed leven. Niet met vriendjespolitiek etc.

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 10:41

Esther schreef:
Woogy schreef:

Misschien om de hond ook lekker los te laten lopen? Bij passeren van andere honden even bij je houden, dan is het net zo handig als de ander dat ook doet. Losloopgebied wil niet zeggen dat je je hond maar los kunt laten lopen en overal op af laten stieren.
Mijn honden vertoonden in het begin wat gestoord gedrag tov andere honden, heb ze gecontroleerd laten lopen met andere honden waardoor ze nu redelijk normaal gedrag vertonen. Maar als een andere hond als een dolle komt aangerend reageren ze nog wel eens apart, ik hou ze dan ook bij me.
Van de zomer nog een keer gehad dat de anderen riepen dat hun honden niks deden, tsja, ik geef geen garantie voor mijn reu, die had ik dus bij me. Toen ik terugriep dat die van mij wel wat konden doen, konden ze hun honden ineens wel terugroepen en konden we elkaar gewoon passeren..

Ook een hondje die uit angst gaat blaffen naar andere honden kun je leren zijn aandacht bij jou te houden. Jij regelt de boel, hoeft hij niet te doen.
In een prikkelarme omgeving commando 'kijk eens' aanleren, als je hond naar je kijkt belonen.
Dan ga je dat oefenen met steeds meer prikkels, wees vooral op tijd met het commando, al het eerste moment dat je een andere hond ziet. Laten volgen met de aandacht bij jou en je kunt zo langs een andere hond of spannend object lopen. (in ons geval een bosje met veel vogeltjes waar je leuk op kunt jagen..)

Precies _/-\o_

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:38

Dat is mijn standaard antwoord op: Hij doet niks. 'De mijne wel!'

Is ook zo. Aanstormende honden worden niet op prijs gesteld, honden die netjes benaderen geen probleem. Wat mij met mijn angstagressieve hond opvalt is dat de meeste stabiele honden haar compleet negeren. Reageren echt helemaal niet, alleen de honden die zelf onzeker zijn reageren op haar en willen de confrontatie wel aangaan.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:45

Zo heb ik een angstige hond die kan bijten wanneer er andere honden bij haar in de buurt komen (ruiken etc.)
Vaak loopt ze los, zie ik een andere hond, dan lijn ik altijd ver van te voren aan.
Zo kwam ik laatst een oude man tegen met een loslopende hond, mijn hond was aangelijnd.
Zijn hond komt direct naar mijn hond toe rennen en ondertussen schreeuw ik na de man of hij zijn hond even wil roepen.
De man maar roepen, maar de hond niet luisteren natuurlijk.
Zucht, ik word daar zo moe van. Mijn hond was helemaal in elkaar gedoken en stond stijf van de spanning en op het punt om van haar af te happen. De andere hond was lekker aan het snuffelen, terwijl ik probeerde met mijn voet de hond op afstand te houden.

Toen de man bij de hond kwam, ging hij helemaal tegen mij tekeer. Over de honden van tegenwoordig en dat ik niet zo bang moet zijn. Euh, ik ben niet bang, mijn hond is vreselijk bang.
Ik heb mijn woede maar ingehouden en niets gezegd, zegt de man tegen me op een asociale toon; 'Nou, wat wil je er over zeggen?'
Dus ik heb hem op een redelijk vriendelijke, licht aangebrande, manier verteld dat ik van mening was dat als je de hond niet onder controle had, je de hond niet los hoort te hebben lopen.
Nou, de man had echt een blad voor zn kop, want hij was er zeker van overtuigd dat hij toch echt wel zijn hond onder controle had. (ohja, daarom komt de hond ook niet als je hem roept)

Het gaat een keer gebeuren dat mijn hond wel een keer goed van haar afbijt, en dan zul je zien dat ik dan aansprakelijk word gesteld. :\

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:50

ik ben door een incident van laatst zowiezo tegen mensen die hond los laten lopen...ze zeggen altijd van afstand "hij doet niks is heel lief"...ja mijn zoontje is geleerd om niet naar vreemde honden toe te lopen of te aaien maar gewoon rustig te blijven staan (hij is net 2). Die hond van die meneer komt op me zoon afgerend dus ik ga ervoor staan en die hond pakt zo de knuffel uit de handen van mijn zoon...rent ermee weg en de baas zegt inene tegen mij..oja hij is wel een dief... pardon?!?! dit knuffeltje had mijn zoontje sinds zijn geboorte..dus is niet echt vervangbaar. Na enkele weken nog niks gehoord,ondanks ik een aanklacht heb gedaan bij de politie, erg slecht. sindsdien ben ik tegen honden los laten lopen, dit was in een bos waar veel kinderen ook komen overigens.