2a54z6e45r6r schreef:Ja maar hoe los ik het op voor de hond en voor mijn meter?
Trainen met het hondje. Zorg dat het niet meer bang is, zorg dat het gaat luisteren. Zorg dat het zindelijk wordt.
Tijs en energie erin steken
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
2a54z6e45r6r schreef:Aangezien het om familie gaat en ik veel af weet van dieren (dgk) en ik veel ervaring heb met juridische aankoopsproblemen

poetser schreef:http://www.donaldstevens.be/
Edit, In welke provincie woon je? Ik weet in Antwerpen en in het Waasland ook de dierenbescherming zijn.
. Het arme beest weer terug naar die fokker brengen zou ik niet over mijn hart kunnen verkrijgen en bovendien is het maar de vraag of die hem uberhaubt terug wil nemen. Ik weet niet of je hem daartoe wettelijk gezien zou kunnen verplichten aangezien het niet echt om verborgen gebreken gaat, maar ook als je in je recht staat als hij niet wil dan kost het waarschijnlijk meer moeite (en geld) dan het waard is en neem ik aan dat je in de tussentijd nog met de hond zit die je eigenlijk dus niet op kan vangen?liedje89 schreef:Ik zou aangifte doen van de verwaarlozing en je verlies nemen. Het arme beest weer terug naar die fokker brengen zou ik niet over mijn hart kunnen verkrijgen en bovendien is het maar de vraag of die hem uberhaubt terug wil nemen. Ik weet niet of je hem daartoe wettelijk gezien zou kunnen verplichten aangezien het niet echt om verborgen gebreken gaat, maar ook als je in je recht staat als hij niet wil dan kost het waarschijnlijk meer moeite (en geld) dan het waard is en neem ik aan dat je in de tussentijd nog met de hond zit die je eigenlijk dus niet op kan vangen?
Ik ga er gezien de conditie van de hond enj de manier waarop hij verkocht is maar vanuit dat de verkoper waarschijnlijk niet van het meest meewerkende en redelijke type is....
Wat betreft de hond herplaatsen of heropvoeden, is hij trouwens wel al naar de dierenarts geweest omdat hij immers al 1,5 week bij je meter is en jullie ook fysieke problemen vermoeden? Als je die op kan lossen geeft dat misschien ook al wel verbetering in zijn gedrag?
Benita schreef:Ik denk dat als je het hondje laat castreren en daarbij een gebitsreiniging laat uitvoeren, je heel veel problemen al hebt opgelost. Daarna met heel veel geduld, komt de rest wsl. ook wel goed. Maar ja, een vrouw van 80 heeft denk ik niet de tijd, geduld en lust om dit hondje het vertrouwen terug te geven.
Jammer voor de hond.
2a54z6e45r6r schreef:Alle tanden zouden eruit moeten volgens de DA