naoomszz schreef:En het dieet omdat ze toch wel dik 4 kilo te zwaar was, en het is een boomer, dus dat is vrij veel. Nu is ze aardig op gewicht en zo rond het nieuwe jaar mag ze weer normale hoeveelheid.
Sorry hoor maar dieet stel ik me voor dat je langzaam iets minder gaat voeren en beweging op gaat bouwen niet dat je je hond half verhongerd (weet ik is overdreven) en maakt dat ze meerdere keren dagen achter elkaar gal spuugt omdat ze zo leeg is. Zeker niet met het gegeven nu enorm weinig te voeren en straks opeens weer (behoorlijk) meer te gaan voeren.
Makkelijk dat het om een hond gaat, een mens zou dit nooit pikken als ze gezond zijn en hun verstand gebruiken!
Oftewel ik zou de hond wat meer gaan voeren en meerdere keren per dag wat porties geven.
Ikke blij dat ik vers voer dan hoef ik niet te minderen maar gewoon af en toe iets voeren wat geen voedingswaarde heeft maar wel de maag goed vult zodat ze in elk geval geen lege maag hebben en geen gal hoeven te spugen. Nu zijn mijn honden ook niet te zwaar en laat ze zeker niet eerst vele malen te dik worden om ze daarna op een enorm dieet te zetten.