Kotsende hond? Iemand enig idee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:18

Even een bezoekje aan de dierenarts brengen, bij mij is z'n situatie erg slecht afgelopen.. Mijn oude hond die was 5 dagen aan het overgeven ineens, hij hield niks binnen. Later in de kliniek bleek dit een levertumor te zijn die zijn lever af knelde. Hij is bij de kliniek meteen ingeslapen..

anneliesdj

Re: Kotsende hond? Iemand enig idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:02

Ts hoe is het nu?
Gaat het al wat beter?

Naomiponne

Re: Kotsende hond? Iemand enig idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 12:42

Sorry voor het enorm late antwoord! da gebeld gelijk die dag nog en moest het water weghalen en de hond even een uurtje buiten laten lopen indien mogelijk, dus zijn het bos ingegaan en heeft pas savonds weer water gehad, daarna niet meer gekotst..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 12:53

Dat is wel een intressante oplossing.
In elk geval goed dat het beter gaat met de hond.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 18:30

naoomszz schreef:
En het dieet omdat ze toch wel dik 4 kilo te zwaar was, en het is een boomer, dus dat is vrij veel. Nu is ze aardig op gewicht en zo rond het nieuwe jaar mag ze weer normale hoeveelheid.

Sorry hoor maar dieet stel ik me voor dat je langzaam iets minder gaat voeren en beweging op gaat bouwen niet dat je je hond half verhongerd (weet ik is overdreven) en maakt dat ze meerdere keren dagen achter elkaar gal spuugt omdat ze zo leeg is. Zeker niet met het gegeven nu enorm weinig te voeren en straks opeens weer (behoorlijk) meer te gaan voeren.

Makkelijk dat het om een hond gaat, een mens zou dit nooit pikken als ze gezond zijn en hun verstand gebruiken!

Oftewel ik zou de hond wat meer gaan voeren en meerdere keren per dag wat porties geven.

Ikke blij dat ik vers voer dan hoef ik niet te minderen maar gewoon af en toe iets voeren wat geen voedingswaarde heeft maar wel de maag goed vult zodat ze in elk geval geen lege maag hebben en geen gal hoeven te spugen. Nu zijn mijn honden ook niet te zwaar en laat ze zeker niet eerst vele malen te dik worden om ze daarna op een enorm dieet te zetten.