Kater ingepikt...!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

Re: Kater ingepikt...!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:59

even een briefje mee aan de hals?
wij hebben ook een extra bewoner ;) buren zijn van ons huis verhuist naar het huis ernaast. de katten zijn hier altijd gebleven rondzwerven. maar dit weten de buren ook, en die van ons komen ook bij hun :)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:41

'Kat kiest zn eigen huis' Nou dat dacht ik dus even niet, die van mij blijft mooi hier, die hoeft niet te denken dat het gras groener is aan de overkant _O-

Dus als jullie hond naar de buren waggelt omdat ie daar volgepropt wordt met worst, en daar een paar dagen blijft, is dat óók geen probleem? Want dieren kiezen tegenwoordig zelf hun huis? :')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:45

Mijn katten komen gewoon niet eens buiten. Erg vervelend. Ik ben zo zeer waarschijnlijk ook mijn eerste kat kwijtgeraakt. Ze was heel tam en uitgekomen. Ik heb overal geflyert, online advertenties gezet, asiels en opvang gebeld en gemaild en zelfs naar de gemeente gebeld om me direct te bellen mochten ze haar overblijfselen vinden na aanrijding... Ze was nl gechipt, bekend bij de DA en opvang waar ze vandaan kwam. Daarna nooit meer een kat buiten gelaten. Er zitten genoeg katten in het asiel, dat het andere huis daar maar een kat zoekt...

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:48

Een hond kun je niet met een kat vergelijken. Een hond ziet een mens echt als baasje, een hond is onderdanig, een kat niet, die is toch echt zijn eigen baas. Zijn beide hele andere dieren.

Als je niet wilt dat iemand anders aan je kat komt, moet je niet buiten je tuin laten. Heel simpel.
En ja, het is asociaal als iemand anders jouw kat voert, maar het is blijkbaar niet asociaal om je kat in andermans tuin te laten lopen? Dan vraag je er toch zelf om? Je vindt het wel goed als jouw kat in andermans tuin loopt te schijten? Tjongejonge zeg, wees blij dat niemand je kat vergiftigd of heeft neergeschoten. Komt vaak genoeg voor!

En kan best zijn dat je kat wel bij 5 verschillende mensen eet in plaats van iemand die zich jouw kat zogenaamd heeft toegeëigend.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:52

Ankie2011 schreef:
Een hond kun je niet met een kat vergelijken. Een hond ziet een mens echt als baasje, een hond is onderdanig, een kat niet, die is toch echt zijn eigen baas. Zijn beide hele andere dieren.

Als je niet wilt dat iemand anders aan je kat komt, moet je niet buiten je tuin laten. Heel simpel.
En ja, het is asociaal als iemand anders jouw kat voert, maar het is blijkbaar niet asociaal om je kat in andermans tuin te laten lopen? Dan vraag je er toch zelf om? Je vindt het wel goed als jouw kat in andermans tuin loopt te schijten? Tjongejonge zeg, wees blij dat niemand je kat vergiftigd of heeft neergeschoten. Komt vaak genoeg voor!

En kan best zijn dat je kat wel bij 5 verschillende mensen eet in plaats van iemand die zich jouw kat zogenaamd heeft toegeëigend.

no offence maar zijn zat honden die vaak weglopen, en naar andere mensen gaan ;) mijn katten laten wel degelijk onderdanig gedrag naar mij toe laten zien. ik ben duidelijk de baas.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:22

Als je je hond los zou (kunnen/mogen) laten lopen als een kat, heb je ook grote kans dat hij bij een andere roedel aansluit.
Of dat hij vrolijk met een stel honden thuis komt eten.

Katten hebben vaak meer vrijheid en lopen dus heel de buurt af.
De meeste komen gewoon op vaste tijdstippen weer thuis om te slapen/eten.
Maar als blijkt dat ze het ergens anders "beter" hebben (of zich prettiger voelen) dan heb je kans dat ze daar blijven hangen.

Mijn kat is ook naar een boerderij vertrokken, de eerste tijd kwam ze nog regelmatig hier eten (daar werd ze niet extra gevoerd!), maar op den duur is ze daar gebleven.
Zo ook de kat die ik nu heb, is officieel van 2 huizen verderop, maar deed alles eraan om weer hier te komen. In overleg hebben wij haar (dus ook de evt medische kosten) overgenomen.

Onze vorige kat zat als jonkie al vaak bij ons in de tuin.
Heb hem diverse keren teruggebracht (zij ook opgehaald), maar zodra zij hem naar buiten deden (ook al was dat na 2/3 weken) zat hij alweer bij ons.
Die mochten wij ook houden.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:34

Dat is echt onzin een kat kent z'n baas ook echt wel hoor. Mijn kat is extreem gefixeerd op mij en als ik een weekendje weg ben zit ze de hele dag op me te wachten. Ook als ik naar school ben zit ze in een hoekje te wachten. Ze slaapt bij me in bed en wilt de hele dag op schoot liggen. Ze is niet sociaal met onze andere katten die ook echt hun vaste mens hebben waar ze bij gaan zitten.
Honden gaan zelfs veel sneller naar iedereen dan een kat zou doen. Die van ons bekijken de vreemde mensen in huis eerst voor ze eens gaan snuffelen. En vaak rennen honden ook fijn op andere honden af als je ze niet aanlijnt terwijl katten niet snel op elkaar aflopen tenzij elkaar te verjagen (en mits niet geholpen vanwege andere redenen). Dus in principe zou een hond sneller naar een ander gaan dan een kat :+

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:39

Sorry ik heb niet het hele topic gelezen maar katten kiezen hun eigen huis. Mijn vriendin heeft een kat die persee bij hun wilde wonen. Ze gaf hem geen eten maar poes kwam elke dag. De eigenaren vonden het verschrikkelijk. Mijn vriendin belde elke keer op en dan haalde ze hun kat op. Na een poosje hebben ze het opgegeven en nu woont poes er al 6 jaar.

De eigenaren van de kat woonde eerst vlak bij en zijn toen een blok verder gaan wonen, misschien heeft dat er ook mee te maken.
Laatst bijgewerkt door onpaard op 12-12-13 23:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:44

Ik vind dat 'katten kiezen hun eigen huis' echt zulke onzin. Er zullen ongetwijfeld katten zijn die dat doen, maar het zijn en blijven instinctieve dieren en als je ze voert, zullen ze terug komen. Tijger, mijn eerste kat die nu bij mijn ouders woont, werd ineens ook enorm uithuizig. En dik := Toen heeft mijn moeder hem een bandje met een adreskokertje omgedaan en toen werden we gebeld door een gezin uit een wijk verderop. Die voerden hem en wilden hem eigenlijk graag houden want ja, hij kwam er elke dag en de kinderen waren zo gek op hem. Maar toen werd mijn moeder een beetje boos :') en sindsdien voeren ze hem niet meer en Tijger blijft nu gewoon in de buurt.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:49

Onze (stal)kat is met grote regelmaat weken van huis. Elke keer als we denken nu is het écht lang geleden (zeg een week of 3/4) dan is ze er weer. Ze komt altijd in zeer goede conditie weer terug en blijft dan weer een paar dagen tot 2 weken hangen en is weer weg.

De kat ziet er super gezond uit en lijkt gelukkig op deze manier, dus prima. Wij hebben ook het idee dat ze gewoon telkens bij iemand binnen komt. Hebben er ook aan gedacht om een briefje aan een bandje te hangen met: Bedankt voor het eten maar ik heb al een thuis. Besloten dit niet te doen, de kat loopt er nu toch al heen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:58

Pff, ze moeten eens aan mijn katten komen.
Die van mij mogen niet verder dan de tuin.
Heb wel een paar keer een vreemde kat in de tuin gehad, maar die ging vanzelf na 5 min weer weg.
Nee, ik aai ze alleen. Lopen een aantal katten in de straat en die knuffel ik zo nu en dan eens uitgebreid maar ben al genoeg kosten kwijt aan voer voor 4 mormels dus die mogen naar hun eigen baas :+

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 00:08

er is paar maanden geleden ook zo'n topic geweest, iemand die met haar buurvrouw overhoop lag omdat die buurvrouw de kat binnen haalde en nauwelijks meer naar buiten liet (!).
Mijn zwarte kat ging na paar jaar voor de sport door het kattenluikje bij mijn buurvrouw in het bos en als hij de buurvrouw hoorde speerde hij weg , ondertussen had hij wel het voer van de buurkatten achter zijn kiezen, ik snapte maar niet waarom ze zo weinig aten bij mij :+ maar op gewicht bleven hihi.

Het is heel vervelend maar er zijn veel katten die je niks wijs maakt/ eigenwijs zijn en als het gras dan groener is , dat prefereren. Mijn katten zijn als de dood voor vreemden maar zijn wel pioniers, tot 'ergernis' van de buren....en we leven hier nu ook weer helemaal vrijstaand in een hoeve...ruimte zat zou je zeggen ;-).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 00:10

Kat van een kennis buurt ook wel eens 3 huizen verderop om daar te gaan eten, kwam samen met de eigen kat naar binnen en voelde zich wel thuis daar, vrouw wist niet waar de kat hoorde maar vond het wel raar dat ze er wel goed uit zag en zo relaxt was en toch kwam eten.
Nu weet ze waar ze hoort en zet ze haar naar buiten als ze met haar vriendje mee is (denk ik en anders heeft ze 2 plekken waar ze eet)
Kat had dus gewoon een vriendje gevonden en ging mee naar huis om te eten..
Als je dat niet wil en je wil weten wie jou kat voert dan zou ik ook een briefje op de halsband doen met je telefoonnummer, of de kat binnen houden idd.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 07:37

Ik vind het eigenlijk wel een beetje van de zotte dat de kat binnen zou moeten omdat andere mensen niet met hun tengels van je beesten af kunnen blijven. Mijn paarden zijn ook een tijd als ze buiten stonden gevoerd door de buurjongetjes, heb toen gewoon met hun en hun ouders gepraat waarom ik dat liever niet had en nu gebeurt het niet meer. Zou wat moois zijn dat ik mijn paarden had moeten opstallen omdat andere mensen het leuk vinden om ze te voeren (want ik snap wel dat voeren leuk is voor kinderen, maar daarvoor is de kinderboerderij.)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 07:46

lieveli schreef:
Ben ik nou zo anders? Ik jaag andere katten altijd weg en ik geef ze zeker geen eten...

Precies. Ik vind het ook nog al raar dat ts haar kat maar binnen moet houden. Ten eerste niet fijn voor de kat. ( als het om een goudvis in een kom gaat schiet heel bokt uit Zijn sloffen) het is alsof je fiets is gestolen en mensen zeggen: tsja, hij staat buiten dus ik mag hem ook gebruiken. TS: ik zou een briefje aan het bandje maken. :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 07:51

femo schreef:
lieveli schreef:
Ben ik nou zo anders? Ik jaag andere katten altijd weg en ik geef ze zeker geen eten...

Precies. Ik vind het ook nog al raar dat ts haar kat maar binnen moet houden. Ten eerste niet fijn voor de kat. ( als het om een goudvis in een kom gaat schiet heel bokt uit Zijn sloffen) het is alsof je fiets is gestolen en mensen zeggen: tsja, hij staat buiten dus ik mag hem ook gebruiken. TS: ik zou een briefje aan het bandje maken. :)

Een goudvis in een kom is iets heel anders als een kat die in andermans tuinen schijt, planten vernield en andere schade en overlast aan bezorgt. Ik snap het echt niet. Als ik mijn hond door de wijk door tuinen laat rennen en schijten ben ik de asociale, maar als het op katten aankomt mogen die dit wel allemaal en ben ik de dierenbeul als ik de kat binnen houdt? Wij hebben hier drie katten die niet buiten komen en die vermaken zich prima.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 07:55

Katten kiezen hun eigen baasje? Sorry hoor, het is een kat. Daar hoor je vanaf te blijven. En idd, die goedkope rotzooi smaakt ze meestal beter door al het zout wat er doorheen gaat. En dan zit de eigenaar met een dierenartsrekening wegens blaasgruis ofzo?

Wij hebben de katten in onze tuin, maar dan afgeschermd. Dat geeft me best veel rust. Vooral omdat de buurvrouw vertelde dat er iemand in onze wijk is die stenen gooit naar de katten die hun tuin binnenwandelen.

Katten zijn van hun eigenaar, daar blijf je af. En als er buurkatten komen mee eten, dan zorg je er voor dat je het eten ergens neer zet waar alleen jouw katten er bij kunnen. Daarom hebben wij expres een kattenluik met chip. Ik zou het ook niet fijn vinden als buur katten komen mee eten, kost toch behoorlijk wat en je hebt niet in de gaten hoeveel je katten nou eigenlijk eten.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 08:26

Wij zijn dat soort mensen... die katten inpikken. Althans, zo lijkt het wel. We hadden zelf altijd al 3 katten, maar hebben in de loop der jaren veel aanloopkatten in erbarmelijke conditie opgevangen. Wel na veel aandringen van de kant van de katten (onze schuur is vis het kippenluik vrij toegankelijk) en talloze pogingen om in huis te komen.

Vaak hebben we pas na lange tijd, meestal jaren, ontdekt dat die aanloopkatten van mensen uit onze straat waren. Nu zijn hier heel veel katten in de buurt. Alleen verwacht je niet dat een kat die onder de vlooien en wormen zit en broodmager, mank, schuw en vies is, van bijvoorbeeld de buren is.

Ik vind het heel vervelend om te ontdekken dat ze een huis hadden. Wij hebben twee katten van de buren gehad (van een wisten we het na drie jaar en van de ander na ruim een jaar). Een derde kat van diezelfde buren at hier altijd (staan altijd brokjes in de schuur). Die derde kat is inmiddels overleden omdat de buren, ondanks opmerkingen van een andere buurvrouw het niet nodig vonden om met hem naar de DA te gaan.

Nu kwam hun dochter heel triomfantelijk vertellen dat ze twee jonge poesjes krijgen.

Ik wil hun katten helemaal niet afpakken, en wist ook heel lang niet dat die katten van iemand waren. Ik hoop alleen dat ze hun nieuwe katten stukken beter zullen behandelen dan hun oude.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 08:35

Het valt me op dat mensen die vinden dat je andermans kat niet mag voeren niet reageren op de vraag of het ook zo sociaal is om je kat in andermans tuin te laten schijten, piesen en graven? Is dat wel dan wel weer sociaal :') ?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 08:40

Annemeik schreef:
Katten kiezen hun eigen baasje? Sorry hoor, het is een kat. Daar hoor je vanaf te blijven. En idd, die goedkope rotzooi smaakt ze meestal beter door al het zout wat er doorheen gaat. En dan zit de eigenaar met een dierenartsrekening wegens blaasgruis ofzo?

Wij hebben de katten in onze tuin, maar dan afgeschermd. Dat geeft me best veel rust. Vooral omdat de buurvrouw vertelde dat er iemand in onze wijk is die stenen gooit naar de katten die hun tuin binnenwandelen.

Katten zijn van hun eigenaar, daar blijf je af. En als er buurkatten komen mee eten, dan zorg je er voor dat je het eten ergens neer zet waar alleen jouw katten er bij kunnen. Daarom hebben wij expres een kattenluik met chip. Ik zou het ook niet fijn vinden als buur katten komen mee eten, kost toch behoorlijk wat en je hebt niet in de gaten hoeveel je katten nou eigenlijk eten.

Ja en dan lopen ze strak achter je eigen kat aan dan gaat hij gewoon open ( of ze wachten buiten naast het luikje totdat je eigen kat dichtbij genoeg is), of ze rennen met een noodvaart zo door het luikje heen.
Heel absurd dat ik moet zorgen dat de kat van een ander niet bij mij binnenkomt.
Voordat wij katten hadden, kon ik zomers niet met de terrasdeur open zitten omdat er dan wel een kat naar binnen kwam.
Bij de buurvrouw lag er ook eens een vreemde kat bij de baby in de box, zij had hem niet zien binnenkomen. Oplossing van de eigenaar (kat kwam daarna vaker "gezellig" op visite). tja dan moet je maar de deur dichthouden hè.

Als je niet wil dat andere je kat voeren of dat je kat ergens anders iets verkeerds eet, dan heb je hem op je eigen erf te houden.
Simpeler kan het leven niet zijn.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 13-12-13 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 08:41

Heel vervelend vind ik het zelf niet als er andersmans katten in mijn tuin schijten. lig zelf nooit in de aarde, en voor het piesen en graven.. kom op, waar maak je je druk om? dat er een klein kuiltje in de aarde van je tuin komt? er lopen genoeg katten bij mij in de buurt, maar om nou te zeggen dat ik ooit last heb gehad omdat er andere katten in mijn tuin lopen? nee.. het is maar waar je je druk om maakt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 08:42

femo schreef:
Heel vervelend vind ik het zelf niet als er andersmans katten in mijn tuin schijten. lig zelf nooit in de aarde, en voor het piesen en graven.. kom op, waar maak je je druk om? dat er een klein kuiltje in de aarde van je tuin komt? er lopen genoeg katten bij mij in de buurt, maar om nou te zeggen dat ik ooit last heb gehad omdat er andere katten in mijn tuin lopen? nee.. het is maar waar je je druk om maakt.

Wij hadden een klein stukje border, die na een tijdje echt vol lag en stonk als de ziekte.
Ook scheten ze rustig in de zandbak van de kids, lekker joh...kattenstrontkoekje "bakken".

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 08:45

wat vervelend ts.
snap die voer/inpik mensen nooit.
mijn buren zijn net zo. wouden al jaren een witte poes en die kwam toevallig in hun tuin.
hebben ze hem naar binnen gelokt en ze houden hem nu als binnen kat.
ook voeren ze veel buurt katten.
gewoon van de zotte koop je eigen dieren.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 08:46

Ankie2011 schreef:
Het valt me op dat mensen die vinden dat je andermans kat niet mag voeren niet reageren op de vraag of het ook zo sociaal is om je kat in andermans tuin te laten schijten, piesen en graven? Is dat wel dan wel weer sociaal :') ?

Nee, dat is ook niet sociaal, maar.. volgens mij is dat een hele andere discussie ;)

Onze katten zitten nu al 2,5 jaar binnen. Eerst woonden we ergens waar ze niet naar buiten konden (flat, 3 hoog). Nu zijn we net verhuisd naar een huisje, waar ze op termijn wel naar buiten zouden kunnen. Maar als ik heel eerlijk ben, weet ik niet of ik dat wel wil. We hebben één allemansvriendje en de andere kat 'moet' speciaal dieetvoer. Die kat heeft ook een aantal jaren geleden ergens een tweede huisje gehad. Op dat moment heb ik haar gelijk laten chippen en ze draagt ook nog steeds dat bandje dat ze gechipt is. Of het toen iets geholpen heeft weet ik niet, maar ze staat in ieder geval sindsdien ook geregistreerd als mijn kat.

Dat katten zelf hun baasjes uitzoeken vind ik tot op zekere hoogte onzin. Mensen hebben daarin ook een bepaalde rol. Als ik een kat van een ander niet voer, zal die kat mij ook niet als baasje uitkiezen vermoed ik zo. Een van onze katten, 'mijn' kat, eet ook slechter als ik een paar dagen weg ben, daarin is zij stiekem ook wel speciaal voor mij.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 08:47

ik vind katten in me tuin ook niet top.
mede omdat me zoontje buiten speelt.
maar onze hond bakend zijn stukkie goed af zie hier nooit een kat.
ik zou het opzichte positief vinden als mensen hun katten in de achtertuin houden.