wij hebben ook een extra bewoner
buren zijn van ons huis verhuist naar het huis ernaast. de katten zijn hier altijd gebleven rondzwerven. maar dit weten de buren ook, en die van ons komen ook bij hun
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
buren zijn van ons huis verhuist naar het huis ernaast. de katten zijn hier altijd gebleven rondzwerven. maar dit weten de buren ook, en die van ons komen ook bij hun

Ankie2011 schreef:Een hond kun je niet met een kat vergelijken. Een hond ziet een mens echt als baasje, een hond is onderdanig, een kat niet, die is toch echt zijn eigen baas. Zijn beide hele andere dieren.
Als je niet wilt dat iemand anders aan je kat komt, moet je niet buiten je tuin laten. Heel simpel.
En ja, het is asociaal als iemand anders jouw kat voert, maar het is blijkbaar niet asociaal om je kat in andermans tuin te laten lopen? Dan vraag je er toch zelf om? Je vindt het wel goed als jouw kat in andermans tuin loopt te schijten? Tjongejonge zeg, wees blij dat niemand je kat vergiftigd of heeft neergeschoten. Komt vaak genoeg voor!
En kan best zijn dat je kat wel bij 5 verschillende mensen eet in plaats van iemand die zich jouw kat zogenaamd heeft toegeëigend.
mijn katten laten wel degelijk onderdanig gedrag naar mij toe laten zien. ik ben duidelijk de baas.
Toen heeft mijn moeder hem een bandje met een adreskokertje omgedaan en toen werden we gebeld door een gezin uit een wijk verderop. Die voerden hem en wilden hem eigenlijk graag houden want ja, hij kwam er elke dag en de kinderen waren zo gek op hem. Maar toen werd mijn moeder een beetje boos
en sindsdien voeren ze hem niet meer en Tijger blijft nu gewoon in de buurt.
maar op gewicht bleven hihi.
. lieveli schreef:Ben ik nou zo anders? Ik jaag andere katten altijd weg en ik geef ze zeker geen eten...
femo schreef:lieveli schreef:Ben ik nou zo anders? Ik jaag andere katten altijd weg en ik geef ze zeker geen eten...
Precies. Ik vind het ook nog al raar dat ts haar kat maar binnen moet houden. Ten eerste niet fijn voor de kat. ( als het om een goudvis in een kom gaat schiet heel bokt uit Zijn sloffen) het is alsof je fiets is gestolen en mensen zeggen: tsja, hij staat buiten dus ik mag hem ook gebruiken. TS: ik zou een briefje aan het bandje maken.
Annemeik schreef:Katten kiezen hun eigen baasje? Sorry hoor, het is een kat. Daar hoor je vanaf te blijven. En idd, die goedkope rotzooi smaakt ze meestal beter door al het zout wat er doorheen gaat. En dan zit de eigenaar met een dierenartsrekening wegens blaasgruis ofzo?
Wij hebben de katten in onze tuin, maar dan afgeschermd. Dat geeft me best veel rust. Vooral omdat de buurvrouw vertelde dat er iemand in onze wijk is die stenen gooit naar de katten die hun tuin binnenwandelen.
Katten zijn van hun eigenaar, daar blijf je af. En als er buurkatten komen mee eten, dan zorg je er voor dat je het eten ergens neer zet waar alleen jouw katten er bij kunnen. Daarom hebben wij expres een kattenluik met chip. Ik zou het ook niet fijn vinden als buur katten komen mee eten, kost toch behoorlijk wat en je hebt niet in de gaten hoeveel je katten nou eigenlijk eten.
femo schreef:Heel vervelend vind ik het zelf niet als er andersmans katten in mijn tuin schijten. lig zelf nooit in de aarde, en voor het piesen en graven.. kom op, waar maak je je druk om? dat er een klein kuiltje in de aarde van je tuin komt? er lopen genoeg katten bij mij in de buurt, maar om nou te zeggen dat ik ooit last heb gehad omdat er andere katten in mijn tuin lopen? nee.. het is maar waar je je druk om maakt.

Ankie2011 schreef:Het valt me op dat mensen die vinden dat je andermans kat niet mag voeren niet reageren op de vraag of het ook zo sociaal is om je kat in andermans tuin te laten schijten, piesen en graven? Is dat wel dan wel weer sociaal?