Kind te ruw dus honden moeten weg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:39

wat me opvalt: wat een hoop reacties van kinderloze bokkers die allemaal goed weten hoe opgevoed moet worden
makkelijk praten vanaf een zijlijn

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:40

Cassidy schreef:
Voor de honden uiteindelijk beter als ze herplaatst worden, voordat ze dit hun leven kost.
Tja, en wat de opvoeding van kinderen betreft, veel mensen hebben daar geen zin in, want opvoeden kost tijd en energie. En een enkele keer loop je tegen een kind aan waar een opvoedkundige tik absoluut niet misplaatst zou zijn. Maar dat mag tegenwoordig ook niet meer. Dus gaan we met een tweejarige maar naar de kinderpsycholoog en het proberen met zoete woordjes. En dat lukt dan niet.
Kinderen hebben recht op grenzen. En als men die niet geven kan (of geven wil), zorg dan dat hij zo min mogelijk schade kan aanrichten. Dus de honden het huis uit. Wel zo veilig voor de honden.

En zo veilig voor de kids, want uiteindelijk is het niet hun verantwoordelijkheid, maar van de ouders.

SophievdV

Lynn_Nikita schreef:
wat me opvalt: wat een hoop reacties van kinderloze bokkers die allemaal goed weten hoe opgevoed moet worden

Nou inderdaad.

Christiene

honden vinden een nieuw baasje. worden niet meer getreiterd door kind.

hond leeft langer, want zodra die kind wel grijpt word die afgemaakt ondanks de reden..
zeker als kind overlijd.

als er kinderen geboren worden opgroeien, zullen mensen toch soms hun dier weg moeten doen.

kinderen zijn jong leren alles nog, dat zijn nou eenmaal niet volwassen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:41

spicegirl schreef:
een beetje goede sociale hond moet wel wat van een kindje kunnen verdragen. bijten hoeft ook niet gelijk te gebeuren, de hond kan ook grommen, of weglopen.
in hoeverre zou een peuter een hond kunnen "mishandelen "? de intentie is er op die leeftijd nog niet, en de kracht zeker niet.
aan de staart trekken , of een oor, zal niet heel prettig zijn, maar met een kindje van b.v. 2 jaar ook geen halsmisdaad.
die ouders kiezen voor hun kinderen, en indirect ook voor een betere plaats voor de honden..

Ik geloof toch dat veel mensen hier vergeten dat kruipende kinderen door honden vaak gezien worden als lager in de rang staand. Als deze honden bazen hebben die bvb eerst de honden voeren wanneer ze thuis komen omdat die dan in ieder geval rustig zijn dan ga je al de mist in.
Ts, ondanks dat ik het jammer vind dat het vaak zo gaat denk ik dat het voor de honden een prima oplossing is, voordat de honden gedwongen worden door de inconsequente bazen om toch van zich af te bijten.

Ik heb altijd asielhonden gehad, ook met kleine kinderen en nooit problemen, kwestie van duidelijkheid.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 11-12-13 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:42

Pletje123 schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Nou inderdaad.

ik ben ook kinderloos en ben het niet met die reacties eens van mensen (net als jullie).

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:43

Lynn_Nikita schreef:

Heeft alles te maken met consequent zijn. En mijn mening is, dat als je een opvoeding in een dier kunt brengen, dat met kinderen dan ook wel losloopt.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 20:43

Lynn_Nikita schreef:

Ik heb inderdaad geen kinderen, en heb sowieso de eerstkomende 10/15 jaar absoluut geen behoefte aan kinderen en wie weet komen die er ook wel nooit, kan er echt niet mee zitten.
Maar ik vind wél dat je een kind(en evengoed een hond, een paard of voor mijn part een goudvis) op moet voeden zodat het alles en iedereen met respect behandeld en niet overal zijn eigen regels voor gaat verzinnen omdat pappie en mammie toch alleen maar 'foei' zeggen.

Anoniem

Lynn_Nikita schreef:

Nee als je geen kids hebt weet je natuurlijk van niks :roll:

wemkelover

Ik ben nu nog kindloos.
Al zal dat einde van de zomer wel anders wezen *\o/* als dit keer wel alles goed gaat.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:44

Christiene: ik doelde niet op jouw berichten :)

Oh en voor de kinderloze bokkers: een kind is wel even wat anders dan een hond of een paard.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:45

wel kids, en honden, en beiden zijn zoet. Want ze weten dat een boze mamma geen leuke mamma is en dat daar best wel eens zere billen van kunnen komen

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:46

Beste TS, ik snap je verontwaardiging wel. En misschien heb je helemaal gelijk als je zegt dat de ouders in de situatie die jij omschrijft niet genoeg gedaan hebben.
Maar, je bent 18 jaar en hebt geen kinderen. Toen ik 18 was had ik ook het hoogste woord over hoe je kinderen op zou moeten voeden. Nu ik zelf 2 kinderen heb kan ik je melden; in de praktijk gaat het echt anders als dat je vroeger bedacht had.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:46

SuperAssie schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Ik heb inderdaad geen kinderen, en heb sowieso de eerstkomende 10/15 jaar absoluut geen behoefte aan kinderen en wie weet komen die er ook wel nooit, kan er echt niet mee zitten.
Maar ik vind wél dat je een kind(en evengoed een hond, een paard of voor mijn part een goudvis) op moet voeden zodat het alles en iedereen met respect behandeld en niet overal zijn eigen regels voor gaat verzinnen omdat pappie en mammie toch alleen maar 'foei' zeggen.

maar ook als je niet alleen maar foei zegt zal een kind van een bepaalde leeftijd grenzen opzoeken en niet altijd luisteren als je zegt, laat de hond of kat met rust
als je dan weet dat het een hond is die zal bijten kan die beter weg dan dat dat echt gebeurd en kindje gewond raakt en de hond afgemaakt moet worden

mijn zoon is 3 en is gek op de hond, voert elke dag de kippen en konijnen en weet heel goed wat wel en niet mag en is gek op de dieren, en zal toch grenzen opzoeken, hoe consequent ik ook kan zijn
Nu weet ik dat mijn hond wegloopt maar een andere hond zou dit niet doen en ik heb geen 24-7 hond en kind in mijn zicht

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:47

Bij ons krijgen de honden allemaal knuffels van de jongste, geweldig vindt hij het! De oudste doet er niet zoveel mee, maar doet ze ook geen pijn.

De honden zelf zijn groter dan de kids en ze zijn super lief.

Maar goed, wij hebben de honden niet in huis. Ze hebben echt hun eigen plek en worden daar niet gestoord door de kids.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:47

SuperAssie schreef:
Pletje123 schreef:
Kinderen snappen ook nog niet hoe het werkt met dieren, denk ik. Die kan je daarin niet aan hun lot overlaten. Ze moeten de wereld nog ontdekken..

En juist daarom moet je er vroeg 'bij' zijn, om ze te begeleiden in het omgaan met dieren, wat wel en niet mag en kan, wat ze wel en niet fijn vinden etc.
Dan komen er ook geen problemen.

SuperAssie, kinderen zijn geen automaatjes. Een kind van een jaar, 2 of 3 redeneert nog niet, sommige kinderen begrijpen na 1 keer nee de boodschap wel, anderen doen het honderd keer voor ze het door hebben, maar voor de hond is soms 1 keer al te veel. Ze kennen nog geen grenzen, soms gaat het onbenullig hard, al niet eens beroerd bedoelt. Ben het wel met Pletje123 eens, een ruw kind en een hond die hier niets van kan maken is soms gewoon weg geen combi en kun je niet altijd vooruitzien voor je tot aanschaf van het dier overging. Het lijkt me dan ook prima dat ze er voor kiezen om de situatie veilig te houden en de hond een kans geven op een rustiger leven. Over het net kunnen we toch niet oordelen hoe het bij deze mensen thuis er dagelijks aan toe gaat? Er zijn zeker mensen die hun huisdier te snel weer weg doen, maar er zijn ook veel mensen die wel erg snel oordelen.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 20:48

Lynn_Nikita schreef:
SuperAssie schreef:

maar ook als je niet alleen maar foei zegt zal een kind van een bepaalde leeftijd grenzen opzoeken en niet altijd luisteren als je zegt, laat de hond of kat met rust
als je dan weet dat het een hond is die zal bijten kan die beter weg dan dat dat echt gebeurd en kindje gewond raakt en de hond afgemaakt moet worden

mijn zoon is 3 en is gek op de hond, voert elke dag de kippen en konijnen en weet heel goed wat wel en niet mag en is gek op de dieren, en zal toch grenzen opzoeken, hoe consequent ik ook kan zijn
Nu weet ik dat mijn hond wegloopt maar een andere hond zou dit niet doen en ik heb geen 24-7 hond en kind in mijn zicht[/quote]
Dan was ik zeker een héél bijzonder kind dat wel naar mijn ouders luisterde..

shetjeIris schreef:
Beste TS, ik snap je verontwaardiging wel. En misschien heb je helemaal gelijk als je zegt dat de ouders in de situatie die jij omschrijft niet genoeg gedaan hebben.
Maar, je bent 18 jaar en hebt geen kinderen. Toen ik 18 was had ik ook het hoogste woord over hoe je kinderen op zou moeten voeden. Nu ik zelf 2 kinderen heb kan ik je melden; in de praktijk gaat het echt anders als dat je vroeger bedacht had.

En juist daarom zou ik er niet mee kunnen zitten als ik nooit kinderen zal krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:49

Pletje123 schreef:
Christiene: ik doelde niet op jouw berichten :)

Oh en voor de kinderloze bokkers: een kind is wel even wat anders dan een hond of een paard.

Dat klopt, maar wat het ook is, volgens mij voed je ze op, omdat bepaalde dingen niet mogen en andere dingen wel. Een hond mag niet bijten, een kind niet en een paard ook niet. Daarbij hebben alle 3 eigen karakters en zal dus niet voor iedereen dezelfde aanpak werken..

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:51

SuperAssie: ik kan me niet voorstellen dat jij 24/7 precies deed wat je ouders zeiden :') Come on!

Relaxed: de basisprincipes zijn hetzelfde, maar soms valt de uitvoering gewoon tegen. Ook niet iedereen kan zijn paard of hond normaal opvoeden en die gaan de discussie niet eens aan (die paarden en honden).

piendepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:52

Ik moet opeens weer denken aan het verhaal van een hond die het kind van het gezin gebeten had,
natuurlijk werd de hond meteen afgemaakt, en toen zagen ze pas dat de hond 8 nietjes in zijn oor had.

dus die goedzak is al 7 keer erge pijn aangedaan zonder dat hij iets deed.

heel erg zoiets.

Ik heb wel (inmiddels volwassen) kinderen en ik heb ze van kleins af geleerd dat ze lief moeten zijn voor dieren en dat dieren plagen of pijn doen echt NOT DONE is/was in ons gezin.
gelukkig zijn het allebei hele grote dieren liefhebbers geworden.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:53

ik ben het met je eens #superassie !

niet om er mee te vergelijken, maar bij ons op stalling lopen 3 herders honden, 1 daarvan blaft wel eens tegen een paard, paard haalt uit en hond loopt weg. zo gaat de natuur.

maar zo leert een kind het denk ik ook wel af.
zielig voor de honden dat ze niet meer welkom zijn, omdat er zon kind is die hem kliert.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:54

SuperAssie schreef:

Er is nog steeds een verschil tussen een tik geven en alleen maar foei zeggen.

Ik had toentertijd 3 kleine kids en 3 honden loslopen en ja soms is dat een hele uitdaging geweest.
Ik had 2 honden die kinderen fantastisch vonden, maar ook 1 die helaas niet met kleine kinderen kan.
Ook als ik visite had met kleine kinderen moest ik hem echt opsluiten.

En nee, ik heb ze nooit een tik hoeven te geven, daarnaast heb ik 1 dochter die niet leert van pijn (ze is al zo vaak uit de boom gevallen toen ze jong was en toch bleef ze er in klimmen).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:55

piendepien schreef:
Ik moet opeens weer denken aan het verhaal van een hond die het kind van het gezin gebeten had,
natuurlijk werd de hond meteen afgemaakt, en toen zagen ze pas dat de hond 8 nietjes in zijn oor had.

Is 1 van de grootste HOAX van het internet (dus niet waar gebeurd..).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:55

Pletje123 schreef:
[

Zo zwart wit is het niet. Een kind ontwikkelt ook zijn eigen "ik" en daar horen tegendraadse buien bij waarbij ze constant de grens op zoeken.

Tja, dan gaan ze maar fijn ergens anders hun eigen ik op zoeken, maar niet ten koste van een hond. Daarom ben jij de baas van de hond, je hond moet net zo van jou op aan kunnen als je kind. Als een hond de grens opzoekt is het immers ook niet goed.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 20:55

Pletje123 schreef:
SuperAssie: ik kan me niet voorstellen dat jij 24/7 precies deed wat je ouders zeiden :') Come on!

Relaxed: de basisprincipes zijn hetzelfde, maar soms valt de uitvoering gewoon tegen. Ook niet iedereen kan zijn paard of hond normaal opvoeden en die gaan de discussie niet eens aan (die paarden en honden).

Over het algemeen wel ja. Als iets duidelijk nee was, dan was het ook nee. En al helemaal op dieren gebied. Met twee joekels van 65+ kilo moet je wel duidelijk zijn in combinatie met een kind vind ik.

Brainless schreef:
piendepien schreef:

Is 1 van de grootste HOAX van het internet (dus niet waar gebeurd..).

Hoax of niet, dit heeft mijn moeder meegemaakt. Zij is hondentrimster, dus ziet van alles langs komen op haar trimtafel. Waaronder ook een hond die 'gevaarlijk' zou zijn naar kinderen, beest was vrij onderkomen, wel gevoerd etc, maar nooit geborsteld en leefde altijd buiten. Nou, mijn moeder begint daaraan en letterlijk alles wat je je kan bedenken zat in dat beest. Nietjes, paperclips, elastiekjes, het was zelfs zo erg dat één flank helemaal kaal moest omdat kindlief daar zoveel nietjes en paperclips in had geramd dat het vlees helemaal aangevreten was door maden al.

Nog een 'leuk' verhaal, een ontzettend vriendelijke buurthond heeft een kind gebeten op een buurtfeest, bleek achteraf dat zij hem al een half uur met een stuk vlees voor haar neus de pis lauw had gemaakt en dat hij dus dat stuk vlees wilde, en haar toen in het gezicht hapte. Dag dag hond..
Laatst bijgewerkt door Equisync op 11-12-13 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt