Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cassidy schreef:Voor de honden uiteindelijk beter als ze herplaatst worden, voordat ze dit hun leven kost.
Tja, en wat de opvoeding van kinderen betreft, veel mensen hebben daar geen zin in, want opvoeden kost tijd en energie. En een enkele keer loop je tegen een kind aan waar een opvoedkundige tik absoluut niet misplaatst zou zijn. Maar dat mag tegenwoordig ook niet meer. Dus gaan we met een tweejarige maar naar de kinderpsycholoog en het proberen met zoete woordjes. En dat lukt dan niet.
Kinderen hebben recht op grenzen. En als men die niet geven kan (of geven wil), zorg dan dat hij zo min mogelijk schade kan aanrichten. Dus de honden het huis uit. Wel zo veilig voor de honden.
spicegirl schreef:een beetje goede sociale hond moet wel wat van een kindje kunnen verdragen. bijten hoeft ook niet gelijk te gebeuren, de hond kan ook grommen, of weglopen.
in hoeverre zou een peuter een hond kunnen "mishandelen "? de intentie is er op die leeftijd nog niet, en de kracht zeker niet.
aan de staart trekken , of een oor, zal niet heel prettig zijn, maar met een kindje van b.v. 2 jaar ook geen halsmisdaad.
die ouders kiezen voor hun kinderen, en indirect ook voor een betere plaats voor de honden..

Lynn_Nikita schreef:wat me opvalt: wat een hoop reacties van kinderloze bokkers die allemaal goed weten hoe opgevoed moet worden
makkelijk praten vanaf een zijlijn
Lynn_Nikita schreef:wat me opvalt: wat een hoop reacties van kinderloze bokkers die allemaal goed weten hoe opgevoed moet worden
SuperAssie schreef:Lynn_Nikita schreef:wat me opvalt: wat een hoop reacties van kinderloze bokkers die allemaal goed weten hoe opgevoed moet worden
Ik heb inderdaad geen kinderen, en heb sowieso de eerstkomende 10/15 jaar absoluut geen behoefte aan kinderen en wie weet komen die er ook wel nooit, kan er echt niet mee zitten.
Maar ik vind wél dat je een kind(en evengoed een hond, een paard of voor mijn part een goudvis) op moet voeden zodat het alles en iedereen met respect behandeld en niet overal zijn eigen regels voor gaat verzinnen omdat pappie en mammie toch alleen maar 'foei' zeggen.
SuperAssie schreef:Pletje123 schreef:Kinderen snappen ook nog niet hoe het werkt met dieren, denk ik. Die kan je daarin niet aan hun lot overlaten. Ze moeten de wereld nog ontdekken..
En juist daarom moet je er vroeg 'bij' zijn, om ze te begeleiden in het omgaan met dieren, wat wel en niet mag en kan, wat ze wel en niet fijn vinden etc.
Dan komen er ook geen problemen.
Lynn_Nikita schreef:SuperAssie schreef:
Ik heb inderdaad geen kinderen, en heb sowieso de eerstkomende 10/15 jaar absoluut geen behoefte aan kinderen en wie weet komen die er ook wel nooit, kan er echt niet mee zitten.
Maar ik vind wél dat je een kind(en evengoed een hond, een paard of voor mijn part een goudvis) op moet voeden zodat het alles en iedereen met respect behandeld en niet overal zijn eigen regels voor gaat verzinnen omdat pappie en mammie toch alleen maar 'foei' zeggen.
shetjeIris schreef:Beste TS, ik snap je verontwaardiging wel. En misschien heb je helemaal gelijk als je zegt dat de ouders in de situatie die jij omschrijft niet genoeg gedaan hebben.
Maar, je bent 18 jaar en hebt geen kinderen. Toen ik 18 was had ik ook het hoogste woord over hoe je kinderen op zou moeten voeden. Nu ik zelf 2 kinderen heb kan ik je melden; in de praktijk gaat het echt anders als dat je vroeger bedacht had.
Pletje123 schreef:Christiene: ik doelde niet op jouw berichten
Oh en voor de kinderloze bokkers: een kind is wel even wat anders dan een hond of een paard.
Come on!SuperAssie schreef:Maar ik vind wél dat je een kind(en evengoed een hond, een paard of voor mijn part een goudvis) op moet voeden zodat het alles en iedereen met respect behandeld en niet overal zijn eigen regels voor gaat verzinnen omdat pappie en mammie toch alleen maar 'foei' zeggen.
piendepien schreef:Ik moet opeens weer denken aan het verhaal van een hond die het kind van het gezin gebeten had,
natuurlijk werd de hond meteen afgemaakt, en toen zagen ze pas dat de hond 8 nietjes in zijn oor had.
dus die goedzak is al 7 keer erge pijn aangedaan zonder dat hij iets deed.
Pletje123 schreef:[
Zo zwart wit is het niet. Een kind ontwikkelt ook zijn eigen "ik" en daar horen tegendraadse buien bij waarbij ze constant de grens op zoeken.
Pletje123 schreef:SuperAssie: ik kan me niet voorstellen dat jij 24/7 precies deed wat je ouders zeidenCome on!
Relaxed: de basisprincipes zijn hetzelfde, maar soms valt de uitvoering gewoon tegen. Ook niet iedereen kan zijn paard of hond normaal opvoeden en die gaan de discussie niet eens aan (die paarden en honden).
Brainless schreef:piendepien schreef:Ik moet opeens weer denken aan het verhaal van een hond die het kind van het gezin gebeten had,
natuurlijk werd de hond meteen afgemaakt, en toen zagen ze pas dat de hond 8 nietjes in zijn oor had.
dus die goedzak is al 7 keer erge pijn aangedaan zonder dat hij iets deed.
Is 1 van de grootste HOAX van het internet (dus niet waar gebeurd..).