Klaasje vastgebonden en achtergelaten | UPD P.3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Luziream

Re: Klaasje vastgebonden en achtergelaten in stormnacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 19:07

Helaas wel de harde werkelijkheid van tegenwoordig. Mensen kunnen het allemaal niet betalen, asiel moet je ook betalen dus jah dan maar vastbinden aan een boom of hek of iets dergelijks.
Bij een vriendin van mij hebben ze een onlangs ook vooraan bij het hek van de boerderij ook een hond achtergelaten.

Ik kan er met mijn verstand niet bij dat je dus gewoon een levend dier zo kan achterlaten. Maak me er gewoon ook altijd wee erg kwaad om.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 19:15

_Luziream schreef:
Helaas wel de harde werkelijkheid van tegenwoordig. Mensen kunnen het allemaal niet betalen, asiel moet je ook betalen dus jah dan maar vastbinden aan een boom of hek of iets dergelijks.
Bij een vriendin van mij hebben ze een onlangs ook vooraan bij het hek van de boerderij ook een hond achtergelaten.

Ik kan er met mijn verstand niet bij dat je dus gewoon een levend dier zo kan achterlaten. Maak me er gewoon ook altijd wee erg kwaad om.

Dan nog is het geen reden om een uitgemergeld oud dier in de regen en kou achter te laten en dan ook nog eens vastgebonden.

Echt ontzettende zieke rotstreek.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 19:16

ik ben het er ook niet mee eens maar helaas gebeurt het dus wel!

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 19:18

Ik krijg heir altijd zo'n brok van in mijn keel ;(
alleen al het idee dat je weg kan lopen van je hond terwijl hij vast zit an een boom.
echt vresselijk dit, als ik de ruimtenhad dan wist ik het wel.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 21:17

WALGELIJK! Ik hoop dat de idioot die dit op zijn/haar geweten heeft gepakt wordt. |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 12:54

[NM] > [BB]

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:06

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:40

Misschien ook maar het beste... Hopelijk heeft ze nog een beetje profijt gehad van zorgen van de afgelopen dagen.

Jammer dat er niet iemand van de nabestaanden is geweest die eerder de zorg over Klaasje heeft overgenomen. Maar ik weet verder natuurlijk ook niet hoe de situatie was.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 14:54

Ik las net dit bericht op Facebook, sneu hoor...

UPDATE VAN KLAASJE

De foto van Klaasje heeft u waarschijnlijk ook niet los kunnen laten dit weekend. Vorige week vrijdag kwam Klaasje bij ons terecht. Ze zou gevonden zijn in het Rembrandtpark, Amsterdam. Sinds we u hebben gevraagd om tips over dit lieve hondje, heeft de telefoon en de mailbox niet stil gestaan. We kregen erg veel lieve e-mails van mensen die zich graag over Klaasje zouden willen ontfermen als zij herplaatsbaar zou zijn.

Vorige week vertelden we ook dat we niks konden zeggen over de achtergrond van Klaasje en dat het daarom ook niet goed was om een oordeel klaar te hebben. Onderhand weten we nu wel iets meer.

Het baasje van Klaasje is vorige week overleden. Het baasje kon dus niet meer goed zorgen voor zijn hondje. Daardoor ging de gezondheid van Klaasje ook achteruit. Uiteindelijk hebben de nabestaanden zich over Klaasje ontfermd, maar zij konden niet voor haar zorgen. Uit radeloosheid hebben zij tegen de dierenambulance verteld dat zij Klaasje gevonden hadden in het Rembrandtpark. De dierenambulance heeft Klaasje toen opgehaald en naar ons toegebracht.

Zoals u ook weet was de conditie van Klaasje erg slecht. Ze was mager, had lange nagels en haar bekje zat vol met tandsteen. Wij hadden Klaasje direct in een warme kennel gelegd waar ze langzaam kon bijkomen van alle hectiek. Ze was erg van slag. Gisteren en vannacht is Klaasje erg achteruit gegaan. Ze at niet, dronk niet en was dus uitgedroogd. We hebben haar geprobeerd te dwangvoeren en geprobeerd haar aan het infuus te leggen. Het voer bleef niet binnen en het infuus lukte ook niet. Haar huid was te strak en ze had erg veel pijn. Daarbij werd ook duidelijk dat ze een zwaar ontstoken baarmoeder had. Een operatie in haar lichamelijk staat was onmogelijk. Klaasje was in de twee dagen dat ze bij ons was ook erg veel afgevallen. Ze was zwak en het was duidelijk dat Klaasje niet meer te redden was. Klaasje had pijn en we wilden haar het leed besparen. Vanmorgen hebben wij haar daarom in laten slapen. We konden haar helaas niet meer redden. Wij zijn er behoorlijk stuk van, want we hebben keihard ons best gedaan om Klaasje te redden. Voor Klaasje is dit het beste..... Wij willen u allen hartelijk bedanken voor het medeleven en de hulp die u, op welke manier dan ook, heeft gegeven. Klaasje, rust zacht en we hopen dat je nu eindelijk rust hebt.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:04

poeh dat is nogal een verhaal zeg... Het is in en in triest voor allemaal. Voor t baasje dat niet meer voor klaasje kon zorgen, de nabestaanden een beetje naïef, de verzorgers van de opvang. Voor Klaasje beter geen pijn meer en misschien wel terug bij baasje.
Sterkte.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:18

Triest verhaal. Erg sneu voor het hondje dat haar laatste dagen zo vervelend waren. Dat ze overleden is, is voor haar maar het beste ook.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:29

Ach... kleine Klaasje..
dat het dan zo moet eindigen, heel erg sneu..

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:37

HTM schreef:
Zo blij dat honden tegenwoordig allemaal gechipt moeten worden.

Snap echt niet dat mensen dit kunnen met hun hond.

ZO blij mee ja..
de hond van mijn broer is begraven met chip en halsband... is geluk dat mensen hun hond chippen..
moet het ook gebruikt worden!!!
en die politie zegt dan, ja maar die chip is ook onzin..
nee, je stopt een hond onder de grond die een halsband om heeft en naar de chip checken, ho maar!
dat we haar gevonden hebben door een tip is ons geluk.
anders waren altijd nog zoekende...
De belangrijkheid van een chip moet eens super duidelijk gebracht worden!! ( en maak er maar gelijk een traceer chip van, zodat je je dier altijd kan terugvinden!!)

Nu weer even ontopic: Sneu voor het diertje
en eerlijk gezegd belachelijk hoe ze zo'n diertje met een leugen dumpen..
wees eerlijk en gun haar een goed huisje ;)
overigens, had haar eerder gebracht want ze was al helemaal slecht er aan toe..

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:24

Chippen heeft m.i. geen zin zolang er geen registratieplicht is. Chipverplichting is zonder registratieplicht nutteloos.
Zolang er auto's vol pups uit Hongarije etc. komen (die de grens stiekem passeren) heeft het toch al niet zoveel zin.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 17:41

lees net op fb dat Klaasje is ingeslapen en dat het baasje de week ervoor al was overleden, de nabestaanden hadden Klaasje bij het asiel gedumpt met een smoes, rust zacht Klaasje

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:35

Heel sneu van de hond, maar waarom hebben de nabestaanden niet eerder ingegrepen? En dan dat wilde verhaal dat ze is achtergelaten in het park, dat snap ik ook niet. Gelukkig heeft ze nu rust en geen pijn meer.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:38

Wat een arm dier.. walgelijk wat mensen allemaal doen.. kan het echt niet begrijpen..

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 18:47

Bedankt voor je uppie Joyce..zou even temmen met de vraag of de up in de titel mag..

Erg sneu, maar klaas is nu beter af zo pijnvrij..

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:13

Rust zacht Klaasje.......hoop dat ie weer lekker rond dartelt met zijn oude baasje.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:48

@Flevolander: Ja ik zag hem op FB voorbij komen en het leek me de "officiële" update, dus ik dacht, ik kopieer hem even :)

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 21:59

:j Klopt idd..