Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Geryon schreef:Is het idee hierachter niet gewoon hetzelfde als het desensibiliseren van paarden? Alleen dan op een nogal verkeerde manier.. Lijken veel stappen over te slaan en doen te agressief.
(zegt iemand die zelf vuurwerk haat)_lauraaa_ schreef:Die van ons hebben we zelf ook laten wennen. Hond is altijd heel nieuwsgierig en nooit bang. Dus een aantal weken voor oud en nieuw een vuurwerk cd opgezet en gewoon verder gegaanet wat we aan het doen waren. Hond reageerde er niet op. Daarna hebben we een paar dagen voor oud en nieuw op afstand maar wel in het zicht van de hond een rotje afgestoken. Hond werd er alleen maar vrolijk van. Totaal geen vlicht gedrag of angst.
essiesilly schreef:Zo makkelijk werkt het niet helemaal love western
Mijn teef was nooit bang tot in eens een heel harde knal vlak naast haar af ging. Ik reageerde er niet op want was in stal bezig. Sindsdien bang voor vuurwerk. Gelukkig niet voor jagers enz
essiesilly schreef:Zo makkelijk werkt het niet helemaal love western
Mijn teef was nooit bang tot in eens een heel harde knal vlak naast haar af ging. Ik reageerde er niet op want was in stal bezig. Sindsdien bang voor vuurwerk. Gelukkig niet voor jagers enz