Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Yasmine_ schreef:Zou ik misschien beginnen met iets anders, en garnalen pas wanneer je meer ervaring hebt met aquaria
. Er zijn meerdere soorten garnalen die stukken harder zijn en ideaal voor beginnende aquariumhouders (Neocaridina heteropoda var. red, var. yellow en de Neocaridina cf. Zanghjiajiensis, bijvoorbeeld). _San87_ schreef:_Yasmine_ schreef:Zou ik misschien beginnen met iets anders, en garnalen pas wanneer je meer ervaring hebt met aquaria
Dat hoeft niet, hoor. Er zijn meerdere soorten garnalen die stukken harder zijn en ideaal voor beginnende aquariumhouders (Neocaridina heteropoda var. red, var. yellow en de Neocaridina cf. Zanghjiajiensis, bijvoorbeeld).

_Yasmine_ schreef:_San87_ schreef:
Dat hoeft niet, hoor. Er zijn meerdere soorten garnalen die stukken harder zijn en ideaal voor beginnende aquariumhouders (Neocaridina heteropoda var. red, var. yellow en de Neocaridina cf. Zanghjiajiensis, bijvoorbeeld).
ik heb er verder geen ervaring mee, ik ben bewust op guppen blijven hangen
Vandaar mijn reactie op dat die soort gevoelig was.
. En je hebt in principe ook gelijk, hoor. Niet iedere garnalensoort is even makkelijk te houden en de Crystals waren meer een lokkertje om te laten zien hoe leuk/mooi garnalen kunnen zijn, hoewel deze garnalen voor beginners ook goed te houden zijn, mits er goed op de waarden van het water wordt gelet. 
(ik heb een 30 liter cube) heb er ook nog zo'n algen eter in en 3 mannen guppen
zal nu al wel weer te horen krijgen dat dat veel te veel is, maar kreeg ze mee van degene die de garnalen verkocht omdat haar bak werkelijk geëxplodeerd was met guppen en algen eters haha. Ze hebben het bij mij dus aanzienlijk beter als dat ze het daar hadden
Heb zelf bewust gekozen voor enkel mannen omdat ik geen zin had om zelf mn hele bakje vol met klein grut te hebben
caboclo schreef:''goud vissen , zie ook vaak van die vissen met die uitpuilende ogen'' in een vissenkom of van die kleintjes met verschillende kleurtjes? zie je vaak bij chineese resturants staan '' of is dat ook niet ''diervriendelijk'' ik denk maar mee maar ik heb zelf nog nooit een vis gehad hoor ahaha
. In principe dus ook geen beginnersgarnaal, maar met de juiste instelling moet het wel goed komen.
. Vooral vuurgarnalen worden regelmatig voor een erg leuke prijs aangeboden op Marktplaats.
.