Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
renee16 schreef:Wij hebben onze hond (makkelijke hond) 2 ding drastisch afgeleerd..
Een harde maar effectieve manier.. Een ketting (halsband) raak gooien, dit hebben we 2x gedaan en daarna hoefde we het kettinkje alleen nog naar op te pakken, door het geluid liet hij het meteen..
Het is niet de pijn van het raken wat werkte (zo hard komt het nu ook weer niet aan), maar het schrikeffect wat gewerkt heeft..
Deze methode zou ik wel alleen gebruiken als je zeker weet dat het niet uit angst voortkomt.

. Ik staer altijd vrij dicht op en gebruik dan ook handgebaren die hij volgens mij beter begrijpt dan de woorden.leonie87 schreef:Pfff wat een lastig probleem is het ook.
Vandaag is hij na een half uur blaffen, huilen, janken opgehouden en gaan liggen met nog heel af en toe een zachte piep toen ik aan het rijden was. Ik rijd meestal maar half uur dus toen hij echt stil was, afgestapt en beloond. De kon kon hem aanzijn reet roesten!
Ik had een trainer ook even om hulp gevraagd. Die zei ook, leer het aan. Dus steeds als hij om niks aanslaat roep ik hem bij me en zeg "luid". En opeens was hij stil hahaha. Vanavond is hij weer wat meer aan het blaffen maar ik krijg het nu redelijk stil. (hoewel...)
Buiten is hij al 2 dagen vrij rustig sinds ik hem bij me roep.
Straffen of boos worden heeft me iig niks opgeleverd, dat is een ding wat zeker is.
Ik weet niet of ik nu de oplossing heb, of een tijdelijk iets, waar hij over een paar dagen weer wat anders van vind, maar we houden vol!
leonie87 schreef:haha ja sassol vooruitgang, maar nog lang niet hoe ik het graag zou zien, dus we gaan stug door
Ik vind gewoon dat hij moet leren dat geduld te hebben.Hij heeft een matje, iets lekker en water, dus hij kan prima even gaan liggen of gaan spelen met het een of het ander. Het is puur dat hij mee wil.
Hem leren dat hij soms niet mee mag doen vind ik wel een goede!