Hoe maak ik het haar duidelijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 15:37

Zo, na lange stilte...de knoop hier is doorgehakt. Ik heb me er boos, kwaad zelfs, om gemaakt. Vlooien laten zien, maar niks helpt.
Echt niks. Ze is nu non stop bij haar nieuwe vriendje, en kijkt niet eens om naar haar kat. Nog steeds is ze niet naar de dierenarts geweest, en voer kopen voor haar zat er zelfs niet in. Dat is de afgelopen 6 maanden nu al duidelijk mijn taak.
Mijn moeder heeft met ons overlegd, en die maakt het huis nu klaar voor haar. Vlooiendruppels worden voor haar opgehaald, en mijn moeder heeft het gewoonweg net wat ruimer voor alles. Ze kan net wat extra's her en der geven waardoor Kiara ervan kan opknappen.
Nieuwe stofzuigerzakken, vuilniszakken en vlooienband worden at the moment gehaald.
Ik ga puinruimen in de kamer van mijn huisgenootje. Alles gaat in vuilniszakken met een knup erin. Dat word vervolgens allemaal weggezet, en ik ga daar spuiten. Alle kleden, kussens etc in de woonkamer worden gewassen, krabpalen worden behandeld, en er gaat in plaats van om de dag, dagelijks gezogen worden met de stofzuiger. Ik ben het meer dan beu, en Kiara overleefd het niet langer zo. Een kat van een halfjaar hoort bij je muren omhoog te klimmen, zoveel energie horen ze te hebben. Helaas is ze na twee sprintjes door de kamer met mijn andere katten al moe. Ze heeft gewoon te weinig energie. Basta, we zijn het beu!
Ze gaat ''ontsnappen'', en naar mijn ouders toe. Ze verdient een beter leven, en ik kan met mijn studentenbudget gewoon niet dat ene zetje geven die ze nodig is, aangezien ik een kat met chronische niesziekte, twee zieke ratten, en natuurlijk de overige vlooien heb.
Als ik met mijn vriendin ga samenwonen gaat ze misschien met mijn vriendin en mij mee, of anders met mijn broer en zijn andere kat.
Het voelt vreemd en niet goed, maar aan de andere kant, een andere optie is er niet. Mijn huisgenootje was net thuis, en heeft niet eens omgekeken naar de kleine hummel.
Ik zie het als afstand doen van...of vergelijk het met mijn gevoel van verliezen van iets wat me zó dierbaar is...maar dat is het niet voor haar. Mijn huisgenootje heeft de kat als een ''hebbedingetje'' in huis genomen, maar ze kan de kosten er niet voor dragen. Ik kan mijn hoofd met Kiara erbij nog maar net boven water houden, maar moét nu gewoon geld achter de hand houden voor het inslapen van twee ratten wanneer de tijd zover is, mocht ik voor ze moeten beslissen wanneer de strijd gestreden is.
Met tranen in mijn ogen gaat dit, het ligt zo tegenstrijdig in mijn aard, maar ik weet dat het niet anders kan. We zijn haar niet kwijt, maar ik had het natuurlijk liever anders gezien -O-

Verdere tips hierover van harte welkom! Ik ga nu in ieder geval maar even puinruimen.

KirstenChes

Re: Hoe maak ik het haar duidelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:51

ik denk dat je een juiste keuze maakt! Ik vind moedig van je dat je dit durft, ik zou het ook niet zomaar kunnen. Maar zoals je al aangeeft kijkt ze er niet eens naar om en kan alles haar niks schelen, waardoor jij eronder moet lijden.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:53

Goede beslissing!

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:05

Goed zo meid!
Ik vind het ook moedig. Zo kan het écht niet langer. Laat maar zien wat er van komt als je niet voor je dieren zorgt. Ongelooflijk dat iemand kiest voor een dier en het dan zo ontiegelijk laat zitten. Bah bah. Prima keuze van je broer om het uit te maken met haar denk ik zo :Y)

Doorpakken nu hea, je kan het! ;)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:47

Ik vind dat je het heel netjes aanpakt, denk dat ik mijn zelfcontrole tegenover huisgenoot allang kwijt was geweest. Prima besluit om de kat te laten 'ontsnappen' (of dood laten gaan als gevolg van een ernstige worminfectie misschien?).
En laat ze niet met een nieuwe kat aan komen hoor!

Heel veel succes en sterkte met deze reddingsactie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:57

Goed zo, aanpakken die dame voor je er zelf en wat veel erger is, het katje er aan onderdoor gaat, kun je haar er niet uitschoppen(treiteren) zodat je daar met je vriendin kunt wonen?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:04

Dus JIJ gaat haar kamer opruimen en alles doen? Dat kind moet er gewoon uitgeschopt worden, klaar. Wat een strontwijf.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:57

En het zal me niet verbazen als ze zo weer met een ander dier komt aanzetten.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:09

Wat goed van jou en jouw ouders! Normaal ben ik heel erg tegen dit soort 'illegale acties', maar in dit geval ben ik helemaal voor.
Ik hoop van harte dat ze niet een nieuw huisdier neemt.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 21:52

Zo, katje naar mijn ouders gebracht en kamer is inmiddels al gespoten. Nu wassen draaien, stofzuigen, katten pipetjes geven, morgen het hele huis verder spuiten en even met de katten bij een vriendin zitten zodat het spul hier zijn ding kan doen, weer stofzuigen, en als ze ook maar met het IDEE komt om een kat te halen, dan zit de deur plots ''dicht'' :=
nee, voor haar geen huisdier meer. Ze kan de verantwoordelijkheid voor zichzelf niet eens nemen, laat staan voor een dier. Nee echt niet, het eerstvolgende dier wat hier voor haar naar binnen komt is een beer, een knuffelbeer wel te verstaan. Iets levends...echt niet. Ik ga niet weer door deze hel heen. Ik doe dit dan ook niet voor haar, maar als laatste middel voor mijzelf. Ja, haar kamer is nu aan kant, maar haar bed staat uit elkaar tegen de muur aan, kleding zit in vuilniszakken en worden gewassen (liever zsm van alles af komen wat ook maar vlooien kan bevatten) en alles vlovrij maken. Mijn katten weer laten opknappen (want behalve de kat met chronische niesziekte, heb ik dus een ander die haar poten kaal bijt door de reactie op de vlooienbeten) en zo snel mogelijk hopen dat ons elders een huis word aangeboden via een woningcoöperatie. We staan gelukkig al een tijdje ingeschreven, dus we blijven hopen. Wanneer het kan ruk ik me los van mijn huisgenoot, en zet ik ook een streep door haar als ''vriend'' of ''kennis'' van mij.
Wat zij mij, mijn broer, mijn ouders, mijn katten en natuurlijk haar katje aandoet...onbegrijpelijk. Zulke mensen wil ik dan ook uit mijn leven houden. Nog even doorbijten, maar in ieder geval gaan we voor een vlo vrije toekomst!

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:55

+:)+

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:01

Kan je niet gelijk bij haar weggaan?
Lijkt me echt een vreselijk persoon om bij te leven ...

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:05

In welke omgeving zoek je een huis?

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:06

xEmily schreef:

Ze zoeken toch al een appartement

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:16

tabaflab schreef:
xEmily schreef:

Dat kan lang duren hoor, vooral bij de wooncoöperatie.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 22:17

xEmily schreef:
tabaflab schreef:

klopt, maar het eerste huis is ons al aangewezen. Helaas was het voor mij met school zonder auto gewoon niet te doen, en was het veel te klein voor twee personen :n

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:20

+:)+ +:)+
Top meid, absoluut de beste beslissing en jij hebt duidelijk een hart voor (andermans) dieren! Echt super. :)

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:26

Tigress schreef:
xEmily schreef:

klopt, maar het eerste huis is ons al aangewezen. Helaas was het voor mij met school zonder auto gewoon niet te doen, en was het veel te klein voor twee personen :n

Ik hoop dat jullie snel iets vinden

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:29

Als je je huis in spuiten vooral langs de randen van je vloeren of vloerbedekking doen bij de muren.en overal goed over heen.
en dan alles dicht trekken ramen dicht enz.
en beste is er dan zelf ook een tijd weg gaan.
en dan weer alles goed schoonmaken.

Toen wij vorig jaar ons nieuwe huis kochten hebben wij de eerste dag van de sleutel alles gespoten want je weet niet of er wat zat en anders is alles goed dood.
en volgende dag maar weer eens terug gekomen

en wil je het helemaal goed doen dan moet je iedere maand volgende mij druppels in de nek doen bij alle katten en dit even 4 maanden ofoz volhouden.

en je moet eigenlijk over 3 weken weer je hel huis spuiten want dan zijn de eitjes uitgekomen

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:46

jeetje wat heb jij een geduld ik had haar zo wat aan der haren door de vlooienplaag gehaald :+

ik zal zeker wel opletten dat ze niet jou katten de deur wijst ''ze zijn ontsnapt of iets''
zal me niet verbazen zo een persoon...

igg succes!!!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 23:35

ralphtdw schreef:
Als je je huis in spuiten vooral langs de randen van je vloeren of vloerbedekking doen bij de muren.en overal goed over heen.
en dan alles dicht trekken ramen dicht enz.
en beste is er dan zelf ook een tijd weg gaan.
en dan weer alles goed schoonmaken.

Toen wij vorig jaar ons nieuwe huis kochten hebben wij de eerste dag van de sleutel alles gespoten want je weet niet of er wat zat en anders is alles goed dood.
en volgende dag maar weer eens terug gekomen

en wil je het helemaal goed doen dan moet je iedere maand volgende mij druppels in de nek doen bij alle katten en dit even 4 maanden ofoz volhouden.

en je moet eigenlijk over 3 weken weer je hel huis spuiten want dan zijn de eitjes uitgekomen

Dankje voor de tips :) En ja, we houden rekening met de nieuwe generaties, blijven ontvlooien etc :)

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:37

Tegen je huisbaas zeggen dat zij zorg voor gigantische veel vlooien of heb je geen huisbaas?
meestal zijn ze daar erg streng op.
en dan moet zij eruit

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 00:54

ralphtdw schreef:
Tegen je huisbaas zeggen dat zij zorg voor gigantische veel vlooien of heb je geen huisbaas?
meestal zijn ze daar erg streng op.
en dan moet zij eruit

Haar eigen katten hebben nu ook vlooien dus dat lijkt mij niet zo'n strak plan ._.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 04:31

TS, ik vind dat je een kanjer bent door jezelf het lot van het katje zo aan te trekken. Heel goed dat je haar gered hebt door haar bij je moeder neer te zetten.
Weet je huisgenoot nu dat ze bij je moeder is? Of zeg je dat het katje is ontsnapt? Sommige mensen zouden inderdaad nooit geen huisdieren mogen hebben en je huisgenoot is daar overduidelijk een van.
Succes met alles vlo-vrij maken en met het kleine katje!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 06:01

jeetje, dat zulke mensen uberhaupt nog dieren mogen. _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:(

kun je geen aangifte doen dat zij haar dier mishandelt? :) :)

edit: top dat jij het jonge katje nog een nieuwe kans geeft, en je er zo voor inzet :j :j :j :j