Konijntje overleden wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 19:35

ja....het hok waarin werd gekoppeld ;)
En dat hebben we echt niet na 1x proberen gestaakt hoor.

millennium

Re: Konijntje overleden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 19:55

doe je koppelen normaliter ook niet in een ren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:34

Ja, niet in een hok iig :D Koppelen in een hok is gewoon niet handig en heeft bijna 0 procent kans op slagen. In een hok kunnen ze niet weg van elkaar, als je in een hok koppelt, weet je niet waar je mee bezig bent.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-12-13 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:38

poedeltjes schreef:
mijn tante heeft fokkerijen voor konijnen en zei zecht prima alleen als ze veel aandacht ruimte en speelgoed krijgen!

Nou, dan heeft je tante er niet veel verstand van. Fokkerij of niet, dierenwelzijn staat daar dan zeker op een laag pitje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:39

poedeltjes schreef:
mijn konijn wil ook alleen....

Je mag geen ander konijn, dat is heel wat anders, dan dat je konijn alleen wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:43

Jammer TS dat je alleen maar op mensen zit te wachten die je naar de mond praten. Een konijn alleen is alleen voor de mens, niet voor het dier.
Zeldzame gevallen zullen alleen prefereren, maar dat is echt weinig.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 23:09

Een konijn is een echt groepdier, ts graag verwijs ik je naar bunnybunch.nl daar zitten veel konijnen liefhebbers die er veel verstand van hebben, stel je vraag daar eens :)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 08:18

millennium schreef:

Hok/ren is bij mij hetzelfde hoor.
Tuurlijk weet ik ook wel dat je ze niet moet koppelen in een klein hokje ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:58

Daar zit bij mij toch wel meerdere vierkante meters verschil tussen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 18:08

nientje78 schreef:
millennium schreef:

Hok/ren is bij mij hetzelfde hoor.
Tuurlijk weet ik ook wel dat je ze niet moet koppelen in een klein hokje ;)

Dan heb je vast een heeeeel groot hok! :D

Ik vind het knap van je TS dat je toch in jezelf blijft geloven ondanks dat er zovelen zijn die aangeven dat de situatie van nu gewoon verkeerd ik. Ik snap werkelijk waar niet hoe je, als je van dieren houdt, zulk advies gewoon kan negeren. 8)7 Geef dat arme konijn toch een vriendje. Dat ze er zo van slag van was alleen te zijn, geeft al aan dat ze hartstikke veel waarde hecht aan een maatje!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 18:13

tja...ik noem alles een hok :P

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 19:25

Ik negeer helemaal geen adviezen ;) Ik laat alles rustig bezinken! En wie weet kunnen we een geschikt maatje voor der vinden? Maar wie weet kunnen we geen maatje vinden voor der & dan zal ze toch heel gelukkig alleen verder leven! Zoals iemand anders hier had gezegd, niet alle konijnen hebben behoefte aan een maatje!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 19:33

Ginootje schreef:
Ik negeer helemaal geen adviezen ;) Ik laat alles rustig bezinken! En wie weet kunnen we een geschikt maatje voor der vinden? Maar wie weet kunnen we geen maatje vinden voor der & dan zal ze toch heel gelukkig alleen verder leven! Zoals iemand anders hier had gezegd, niet alle konijnen hebben behoefte aan een maatje!

De konijnen die er geen behoefte aan hebben zijn uitzonderingen. Helaas zijn er heel veel mensen die beweren zo'n uitzondering te hebben, alleen omdat dat makkelijker is voor zichzelf, want ja, ze hoeven dan geen konijn erbij te nemen.

Jouw konijn is geen uitzondering. Zij heeft immers al een vriendje gehad, met succes. Je vindt écht wel een geschikt konijntje voor haar als je je best doet, dus gewoon naar de opvang of je konijntje weggeven aan iemand die níet al te makkelijk zegt dat ze wel zonder kan.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 19:39

Jammer dat jullie alle mensen over 1 kam scheren ;) Wij zullen echt wel met haar naar de opvang gaan & kijken of daar een geschikt vriendje/vriendinnetje zit! Maar als dit echt niet gaat matchen na heel veel konijnen te hebben geprobeerd heb ik een konijn met een uitzondering ;)

Haar weggeven ga ik niet doen! Dan weet je nooit waar ze terecht komen, we hebben haar ook kunnen redden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 19:53

Dat leert de praktijk Ginootje.
Wist je dat het konijn het meest verwaarloosde dier is in nederland?
Vaak door onkunde en vaak door desinteresse en waardeloze huisvesting. Konijnen zijn geen knuffeldieren(maar daar worden ze vaak wel voor gekocht), oppakken vinden ze niet fijn, instinct verteld dat oppakken hetzelfde is als dood, want dat volgt er in hun beleving op. Mijn konijnen worden nooit opgepakt, aaien vinden sommigen wel leuk.
Ik heb konijnen, al jaren. Ik wilde altijd een franse hangoor, maar heb eigenlijk altijd afdankers van iemand anders of dieren die ziek waren en niet goed voor werd gezorgd, sommige komen uit de opvang, anderen van prive situaties.
Mensen dichten menselijke trekjes toe aan konijnen en denken om die reden dat de konijnen het fantastisch vinden zo alleen. Ik zie het vaak als onkunde van de eigenaar.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 19:58

(Ik heb ook al jaren konijnen) en dit is het 1e konijn wat nu even zonder maatje zit, dit konijntje komt ook uit het dierenasiel! Mijn konijntje word niet opgepakt omdat ze dit inderdaad niet fijn vind! Een aai over der bol & iedere dag vers voer, hooi & water en een lekkere appel word ze vrolijk van! Voor de rest loopt ze de hele dag in de tuin en kan ze zelf kiezen of ze het hok weer inspringt!

Mocht er wat zijn met der laat ik haar niet leiden, of wacht ik af maar is sta ik gelijk bij de DA op de stoep een straat hierachter ;)

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 19:58

Mindim schreef:
Tja, heel eerlijk geloof ik dat niet. Konijnen zijn groepsdieren, punt.

Die van mij kan niet eens met andere konijnen, jaagt ze allemaal weg ookal zitten ze al een maand bij hem in. Hij zit dus ook al heel lang alleen

Anders had ik er heel graag een asielkonijntje bij gedaan(:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:01

Ginootje schreef:
Hoe ik zie dat mijn konijn vrolijk is? Toen ze haar maatje nog had zat ze vaak weggedrukt in een hoekje en deed ze niet veel! Nu rent ze door het hok en springt & vliegt! Ze zit niet meer stil! Ze wilt weer opgepakt worden & dat was met haar maatje erbij niet!

Ze liepen toch los in de tuin? springen en vliegen door het hok? Overtollige energie, zet het deurtje eens open.
Niet opgepakt willen toen haar maatje er nog was, tuurlijk wil ze dat niet, daar zat ze helemaal niet op te wachten. Waarom zou ze opgetild worden als haar maatje in het hok zit.
Citaat:
Ze is niet nerveus & onrustig! Ze was juist nerveus & onrustig toen dat andere konijn erbij zat en toen we haar gingen matchen met het konijn waren ze 2 maatjes!

Ze zat toch in een hoekje en deed niet veel toen het andere konijn er nog was?

Citaat:
Wij zullen echt wel met haar naar de opvang gaan & kijken of daar een geschikt vriendje/vriendinnetje zit! Maar als dit echt niet gaat matchen na heel veel konijnen te hebben geprobeerd heb ik een konijn met een uitzondering ;)

Waarom denk je dat ze niet gaat matchen? Dat ging de vorige keer toch ook goed?
Citaat:
toen we haar gingen matchen met het konijn waren ze 2 maatjes!

Hoeveel pogingen tot matchen heb je al gedaan dan sinds het maatje is overleden, dat je denkt dat die van jou liever alleen is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:02

IJentel schreef:
Mindim schreef:
Tja, heel eerlijk geloof ik dat niet. Konijnen zijn groepsdieren, punt.

Die van mij kan niet eens met andere konijnen, jaagt ze allemaal weg ookal zitten ze al een maand bij hem in. Hij zit dus ook al heel lang alleen

Anders had ik er heel graag een asielkonijntje bij gedaan(:

Hoe heb je de dieren gekoppeld dan? Je kan ze niet doodleuk bij elkaar in het hok zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:03

Ginootje schreef:
(Ik heb ook al jaren konijnen) en dit is het 1e konijn wat nu even zonder maatje zit, dit konijntje komt ook uit het dierenasiel! Mijn konijntje word niet opgepakt omdat ze dit inderdaad niet fijn vind! Een aai over der bol & iedere dag vers voer, hooi & water en een lekkere appel word ze vrolijk van! Voor de rest loopt ze de hele dag in de tuin en kan ze zelf kiezen of ze het hok weer inspringt!

Mocht er wat zijn met der laat ik haar niet leiden, of wacht ik af maar is sta ik gelijk bij de DA op de stoep een straat hierachter ;)

Wat spreek jij je zelf toch telkens tegen.
Citaat:
Ze wilt weer opgepakt worden & dat was met haar maatje erbij niet!

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 20:05

Weetje als we het zo gaan spelen :) Ik reageer niet meer, speel jij je eigen spel lekker verder! ik weet wat ik doe!

Veel plezier nog! Doei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:08

Wel erg ironisch met je onderschrift := 'Wie vlucht voor wat hij lief heeft, zal nooit gelukkig zijn.'

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 20:10

eefj33 schreef:
Wel erg ironisch met je onderschrift := 'Wie vlucht voor wat hij lief heeft, zal nooit gelukkig zijn.'

Ik vlucht niet voor wat ik lief heb ;) En ik ben harstikke gelukkig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:13

Welk spel Ginootje, ik lees je topic door en zie dat je veel tegenstellingen schrijft. Het topic telt maar drie pagina's, dus dat valt al snel op.
Als ik dat dan zeg, dan maak je je uit de voeten >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:14

Je zegt toch zelf dat je van je konijntje houdt? Toch vlucht je weg uit dit topic waar iedereen alleen maar het beste met je konijn voor heeft ;) Ik heb in dit hele topic nog geen dreigend bericht gelezen namelijk, maar dat het over het algemeen het antwoord is dat jij niet wilt horen, betekent dat niet dat het niet goed bedoelt is.