Soms eindigt een doodgewone avond ineens heel emotioneel...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xZiva_

Re: Soms eindigt een doodgewone avond ineens heel emotioneel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 00:04

Stiekem hoop ik nu toch dat z'n baasjes niet komen. Klinkt heel zielig, maar jullie klinken als een heel fijn huisje <3

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:05

xZiva_ idd ik hoop het stiekumm ook wel voor TS

TS wnnr krijg je te horen dat de hond ''vrij gegeven word voor adoptie?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 21:22

We hebben toch moeten besluiten om het niet te doen :'(

Doordeweeks zou het allemaal prima kunnen. Het weekend is het probleem. Mijn vriend maakt soms diensten van 24u, daar kan de hond sowieso niet mee, en ik ben ook nog op zoek naar een baan. Ook doe ik soms vrijwilligerswerk op onze vereniging en dan ben je zo van 10 tot 6 weg ( 's nachts) en dan slaap je ook weer 8u daarna...
Natuurlijk kan ik om hulp vragen, maar je mag er niet vanuit gaan dat iedereen gewoon kan als jij een keer weg moet.

Mocht het nou echt zo zijn dat ie na de verhuizing er nog steeds zit, dan is het misschien nog het overwegen waard omdat hij dan meer ruimte heeft.
Ik denk het alleen niet. Hij is zo leuk, en lief, dat komt echt wel goed. :)
Morgen komt hij trouwens vrij voor adoptie. Ben benieuwd. :)

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:50

wat jammer

maar goed dat jullie dat wel beseffen en eigelijk gewoon voor het dier kiezen...
superr..!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:00

Achh jeetje arm dier.
Woon in Delft vlakbij de tu maar ik ken *helaas* niemand die zo een hond heeft. Ik hoop dan toch dat ie stout is geweest met uitlaten en dat de eigenaar hem zoekt.
Kan er met mijn hoofd nl echt niet bij dat iemand zn huisdier dumpt :\

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:29

_Tara_ schreef:
Ik had er, voor ik een topic op bokt las, nog nooit van gehoord dat 't 'normaal' is om je reu te laten castreren. M'n ouders hebben heel mijn leven lang al honden, altijd reuen, en er is er nog nooit 1 gecastreerd.
Op zich snap ik je gedachtegang wel maar je kan nooit voor iemand anders denken. Misschien luistert hij wel voor 200% en is hij van een stel wat er precies zo over denkt als jou maar is 't door een rottig ongelukje gebeurd dat hij ontsnapt is.

Laten we hopen dat 'ie iig weer bij z'n eigenaar terug komt. Word je daar nog over op de hoogte gehouden?

Als vrijwilliger bij een dierenasiel moet ik hier even op antwoorden. Binnen Nederland wachten momenteel ruim 450 honden op een nieuw baasje. Verreweg de meesten van hen zijn 'bastaards'. Deze honden komen uit zo genoemde 'ongelukjes' en 'pretnestjes' bij mensen thuis. Als alle mensen die niet van plan zijn met een bepaald ras te gaan fokken hun reu zouden laten castreren, zou dat ons al pakweg 300 honden schelen. Wij castreren daarom alle honden die we binnenkrijgen op voorbaat. Helaas zijn veel te weinig mensen zich ervan bewust dat er een probleem is. Zij kruisen gewoon hun gezellige boomertje met dat leuke hondje van de buurman en zetten daarmee weer 5 á 10 hondjes op de wereld die ze via Marktplaats aan jan en alleman aanbieden. Waar mensen zich niet van bewust zijn is dat soms de helft van zo'n nestje uiteindelijk minimaal 1 keer bij ons terecht komt. En dan heb ik het niet eens over de katten (als ik het internet mag geloven zitten er momenteel ruim 1600 katten in het asiel)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:45

Ik begrijp je punt maar bij de honden van m'n ouders is 't in de 24 jaar dat ik leef en zij honden hebben nog nooit voorgekomen dat er een ongeluksnestje (en al helemaal geen pretnestje) gebeurd is. Nu zijn de omstandigheden bij m'n ouders ook wel zo dat ze nagenoeg nooit los een andere hond tegen komen. Maar wel iets om over na te denken inderdaad, mocht ik ooit zelf een hondje aanschaffen :j
Is dat aantal echt zo hoog ja, dat de helft van zo'n pretnestje minimaal 1 keer in 't asiel terecht komt? Dat vind ik wel schokkend.

De kat van m'n ouders is overigens wel gesteriliseerd.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 12:55

Ik denk vooral dat er veel honden rondlopen die veel hormonen hebben waar ze niks mee mogen (beetje zoals bij hengsten). Bovendien moet je hond dan écht heel goed onder appèl staan, om los te kunnen lopen, want ik zou als de dood zijn dat er een loops teefje langskomt en hij net een keer besluit niet terug te komen. Of een keertje losbreken. En dan heb je dus zo'n oepsnestje op je geweten... Mij niet gezien :n

Mijn punt was meer, hij had 1) schurft 2) geen chip 3) niet gecastreerd. Als hij wél gecastreerd was geweest, was dat een bewijs geweest dat hij ooit in zijn leven al eens een DA had gezien, maw, dat iemand zich om hem had bekommerd, was het toch een heel ander plaatje geweest. En dan weet je dat er waarschijnlijk iets mis is gegaan met de chip, en er dus wel degelijk een baasje is (die misschien wel heel hard op zoek is).

Anyway, een update voor de geïnteresseerden. Hij mag nog niet geplaatst worden vanwege zijn schurft, maandag gaat hij weer een bezoekje aan de DA brengen. Het is al zeer verbeterd, maar nog wel zodanig dat het terug kan komen/besmettelijk kan zijn. Ook kunnen ze dan mooiere foto's maken (zag er echt niet uit, schouder zat helemaal onder). Misschien dat hij over een weekje al klaar is voor de adoptie :)
Hij vermaakt zich in elk geval goed, het is een leuk dier. Pfft, stom beest, had een jaar of twee later in mijn leven gekomen, dan was het makkelijk geweest... :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:59

Wat fijn dat het zo goed met hem gaat!! Wel super jammer dat er toch geen baasje zich heeft gemeldt, hoewel we er eigenlijk van te voren al bang voor waren....
(wie weet wat voor 'n oplossing jullie nog bedenken in een week... }> )

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 13:02

Kentaro schreef:
Wat fijn dat het zo goed met hem gaat!! Wel super jammer dat er toch geen baasje zich heeft gemeldt, hoewel we er eigenlijk van te voren al bang voor waren....
(wie weet wat voor 'n oplossing jullie nog bedenken in een week... }> )

Doe nou niet, ik ga me nog schuldig voelen :=
Het beste alternatief lijkt me nu om heel hard te spammen in mijn facebookkring zodat ie hopelijk bij een bekende uitkomt. Dan kunnen we hem misschien nog eens zien :) Mijn schoonmoeder heeft ook veel connecties (al zijn dat vooral mensen met juist een nieuwe hond, op de puppycursus, dus eigenlijk niet zo effectief :D ) dus kan flink reclame maken!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:05

Ik zou helaas niemand weten.
En de mensen die ik over een hond gehoord heb, willen er van 1 af i.p.v. een oudere hond (dus geen pup) erbij -O-

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:10

Weet je dieren passen zich aan. In een vertrouwde omgeving zitten en genoeg aandacht krijgen is nog altijd een stuk beter dan in een hok te zitten tussen allemaal andere honden. Dus als enkel het weekend een probleem is dan zou de hond zich kunnen aanpassen.
Wel goed nadenken of een hond in je leven past, want alle dagen zal hij wel eten moeten krijgen en moest je relatie mislopen (hopelijk niet natuurlijk) dan zal die hond nog altijd dezelfde behoeften hebben.
Volgens mij heb je hier met je vriend vast al goed overlegd, maar ondanks dat het soms een hele aanpassing is om een hond te hebben maken de motivatie en de wilskracht meestal wel dat het 100% goedkomt. Ik heb mijn hond nu 6 jaar en we hebben al heel wat doormaakt samen. Verandert van land, van huis, van geen werk naar voltijds werken en we hebben altijd wel een uitkomst gevonden.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:20

Ohh TS! Ik had je bericht al eerder gelezen en gereageerd, en net even bij gelezen..
Zie dat je in Delft woont.. Ik kan miss ook wel eens even spammen op Facebook (vanuit Rijswijk), mocht een bekende van mij nog op zoek zijn naar een leuke hond, is dit voor jou ook in de buurt..! :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 13:41

@Kentaro, jammer! Maar tof dat je even meedenkt :)

@betadine, dat weet ik! Echter gaat het hier van mijn vriends kant om diensten die soms 24 uur duren (en waar de hond echt niet meekan) en ik ben zelf ook op zoek naar een baan in dezelfde branche. Anders kom ik weer uit bij mijn oude baan, waar ik dan van 5 tot 1-2-3 weg ben, en daarna echt kapot ben. En dan ook meestal uitslaap tot een uur of 11. Verder wil mijn vriend zijn kat meenemen naar zijn nieuwe huis (die nu bij zijn ouders woont), we weten niet hoe hij daarop reageert dus dat kan ook nog een issue worden (dan zou hij weer terug moeten, de kat was tenslotte eerst). Dat zijn voor mij allemaal factoren die ertoe zouden kunnen leiden dat we tot de conclusie moeten komen dat het toch niet gaat, en dan moet hij alsnog terug. Wat dat betreft kan hij beter daar blijven tot je het echt zeker weet, almaar van woonplaats/baasje verwisselen is ook niks.

@Loveuggs, dat zou heel tof zijn! :) Dankjewel! Ik zat tzt het linkje hier wel posten :j

Ik denk dat als ik volgende week even tijd heb, ik even bel of ik langs zou mogen komen. Dan kan ik het hopelijk een beetje afsluiten :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:33

Wat een verhaal zeg. Knap dat je toch hebt besloten om hem niet te 'nemen'. Je moet toch echt vooruit denken en het is natuurlijk niet niets.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 16:26

Ja! Hij kan naar een nieuw baasje!

http://www.asieljulialaantje.nl/?hond=g ... er-h13-098

Als je iemand bent of kent die hem een goed plekje kan geven, aarzel niet! Hij is wel een beetje puppy-onstuimig-achtig, maar als hij zijn koppie er eenmaal bij heeft is hij super braaf :) En een knuffel eersteklas!

Alvast bedankt, ik hoop zo dat ie snel een baasje vindt!

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:33

Hopen dat ie een leuke baas vind !!! Het lijkt me echt zo'n onwijs leuk beest :j