binnenhok van konijn opleuken.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nafnaf

Re: binnenhok van konijn opleuken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:20

Jeetje bokt gedraag je eens :n

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:14

nafnaf schreef:

Helemaal mee eens.
schijnt heel moeilijk te zijn soms.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 23:23

nafnaf schreef:

Bokt doet helemaal niks hoor, die zegt niks, doet niks nada noppes. Alleen er zitten een paar gebruikers op die voor dierenwelzijn op komen... om dan Bokt de schuld te geven is ook zo krom toch? Jij bent ook een gebruiker op Bokt dus dan zou je onder hetzelfde hoedje vallen.
Ik heb gewoon een hekel aan het typisch Bokt alles over één kam scheren. Tegenwoordig ligt het overal voor in de mond als je een mening krijgt die niet zint. Ik heb nooit problemen met andere gebruikers op mijn posts, als ik dat wel zou krijgen dan krab ik mezelf aan de oren en ga ik wat met de tips doen, want die zijn er niet voor niks. Op elk forum lees ik het weer typisch Bokt, typisch Bunnybunch, typisch Kattenplaza... Dat krijg je op fora daar tref je mensen die op en top voor dierenliefde in staan en als je op zo'n liefhebbers forum het dier niet op nummer één zet dan kan je verwachten dat je kritiek krijgt. Dan moet je gewoon simpelweg niet meer posten op het forum als je daar niet mee om kan gaan.

Advies voor verder opleuken kan ik je deze link voor aanbevelen: http://www.bunnybunch.nl/konijnen/speel ... ijnen.html
Verder om je konijn mogelijk een leuke uitdaging te geven is clickertraining. Niet elk konijn vindt het leuk, maar er zijn zeker konijnen die er veel plezier in hebben: http://www.bunnybunch.nl/konijnen/click ... ijnen.html

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:06

Ik vind dat wij op een nette manier commentaar geven. Wij schelden haar niet uit, noemen haar geen dierenmishandelaar o.i.d. Wij geven haar alleen advies. Daar is Bokt toch ook voor bedoeld lijkt me?

Vroeger heb ik ook konijnen alleen gehouden, in de tijd dat ik onvoldoende kennis had over hoe je nu eigenlijk een konijn moet verzorgen. Iedereen heeft zo'n tijd gehad. Mijn favoriete ram heb ik, met pijn in mijn hart, naar een opvang gebracht, omdat ik hem niet kon geven wat hij nodig had: een vriendinnetje. Het doet me goed dat hij nu geplaatst is en oud kan worden met een mooie dame aan zijn zijde.
Waarom zouden we bewust sociaal contact afpakken van een sociaal dier?

Het is maar goed dat er mensen zoals wij zijn, die onze dieren op nummer 1 zetten. Als wij zouden stoppen met advies geven, zouden er nog meer konijnen alleen komen te zitten omdat 'het wel kan' of 'omdat men er geen commentaar op wil'. Konijnen horen niet alleen, punt uit. Daar is, naar mijn mening, geen excuus voor!

Dit is mijn mening hierover in zijn algemeen. Ik denk dat advies prima kan, zolang je het maar op een goede manier brengt. Ik heb in dit topic geen enkele post gelezen die in en in gemeen geformuleerd is tegen TS. :j

@ TS: Heb je inmiddels je hok al een beetje meer kunnen inrichten?

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:09

Moet je eens zien in hoe zon groot hok dit dier zit. Er zijn genoeg die een konijn alleen houden in een hok waar ze zich net kunnen draaien. Daar heb ik meer medelijden mee dan met dit. Overdrijven is ook een vak..

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:15

jep , inderdaad.
en dat het een keer word gezegd is niet erg , zelfs goed !
maar waar slaat eht op om dat dan weer 20 keer te zeggen.
en DAT is typisch bokt

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:44

romyloverrr schreef:
jep , inderdaad.
en dat het een keer word gezegd is niet erg , zelfs goed !
maar waar slaat eht op om dat dan weer 20 keer te zeggen.
en DAT is typisch bokt

*\o/* scheer jezelf ook over één kam je bent ook gebruiker op een forum dat Bokt heet.
Misschien moet je mijn post nog is lezen... Zo'n nutteloze reactie om iets onderuit te halen. Als je het er niet mee eens bent onderbouw het dan, kom met argumenten.
Citaat:
Bokt doet helemaal niks hoor, die zegt niks, doet niks nada noppes. Alleen er zitten een paar gebruikers op die voor dierenwelzijn op komen... om dan Bokt de schuld te geven is ook zo krom toch? Jij bent ook een gebruiker op Bokt dus dan zou je onder hetzelfde hoedje vallen.
Ik heb gewoon een hekel aan het typisch Bokt alles over één kam scheren. Tegenwoordig ligt het overal voor in de mond als je een mening krijgt die niet zint. Ik heb nooit problemen met andere gebruikers op mijn posts, als ik dat wel zou krijgen dan krab ik mezelf aan de oren en ga ik wat met de tips doen, want die zijn er niet voor niks. Op elk forum lees ik het weer typisch Bokt, typisch Bunnybunch, typisch Kattenplaza... Dat krijg je op fora daar tref je mensen die op en top voor dierenliefde in staan en als je op zo'n liefhebbers forum het dier niet op nummer één zet dan kan je verwachten dat je kritiek krijgt. Dan moet je gewoon simpelweg niet meer posten op het forum als je daar niet mee om kan gaan.

Met een vingertje wijzen naar dieren die het nog slechter hebben geeft naar mijn mening geen vrijbrief om het maar net iets beter te doen, maar nog verre van ideaal. Wij willen die dieren, die dieren hebben er nooit om gevraagd om in gevangenschap te leven. Als wij dat willen moeten we dan ons ook 100% voor het dier inzetten voor een zo'n diervriendelijk mogelijke leefomgeving.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:46

ik ben het met jullie grotendeels eens.
maar waar slaat het om om dit 20 keer
te zeggen ?
dat moet jij míj eens uitleggen !

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:50

Jongens, deze discussie heeft 0,0 % nut. Ze heeft al vaker aangegeven dat ze hem niet laat castreren, dat is haar keus en haar verantwoordelijkheid. Daar kunnen jullie door op hameren maar het gebeurt toch niet. 1x zeggen is genoeg. En ik snap als je 14 bent dat je het ouders niet willen betalen, want niet alle ouders zijn eenmaal zo.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:52

romyloverrr schreef:
ik ben het met jullie grotendeels eens.
maar waar slaat het om om dit 20 keer
te zeggen ?
dat moet jij míj eens uitleggen !

Een mening van meerdere mensen is overtuigender dan een mening van één iemand. (vergelijk het maar eens van beoordelingen van kleding oid).
Als TS iets niet aan wilt nemen, of iets niet begrijpt, dan lijkt het me logisch dat het nogmaals uitgelegd wordt (eventueel op een andere manier). Je zegt het tenslotte omdat je TS wilt overtuigen, niet alleen wilt inlichten.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:53

nou , hier zijn vooral ts haar ouders in eht spel denk ik.
1 keer uitleggen is goed 2e keer ook , 3e keer ook nog wel.
maar 20 keer vind ik veel te ver gaan.

hier kun je TS 100 keer iets uitleggen ,
asl haar ouders het neit willen is daar de kouys mee af .
waarom dan toch erop blijven hameren ?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:08

Niemand blijft hier door hameren op castratie zoals je terug kan lezen, maar denken in oplossingen wanneer het niet betaalbaar is.
Zoals konijnen plaatsen in een opvang en niet rammen gaan koppelen. Ik zou zeggen lees maar eens goed terug.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:11

Blijkbaar wilt zij dat niet, dus dit is een eindeloze discussie.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:13

Wij hebben sinds kort konijnen, wij hebben een houten tunneltje, een hooiruif waarbij ze iets meer moeite moeten doen met het hooi eruit halen. Voor de rest heb ik hele leuke ideeen gelezen! Wij nemen ze ook wel eens mee naar binnen, vinden ze geweldig om kei hard door het huis te rennen....

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 15:59

bedankt voor degene die het wel snappen dat het nou eenmaal niet kan.
@laura, ik heb tussendoor een foto gepost, hij heeft nu een rietenmand (van de katten gejat :o ) waar ie op en in kan om zn hooi te eten, veder nog wat wcrolletjes met hooi erin.
@novito, bedankt voor de tips :) ik neem ze als mn ouders er niet zijn ook wel eens mee naar binnen, dan gaat ie de katten achter na rennen :')

http://i41.tinypic.com/eb215c.jpg
"kan ik dat ook?"
Afbeelding

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:31

Haha! Bijna!! Vinden ze vast leuk om met de katten te fietsen... ik had vandaag appelschilletjes door heel de kooi neer gelegd en ook door die gaasjes gehangen, vonden ze ook leuk!!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:56

Welke bodembedekking gebruik je, TS?

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 16:17

Laura_x_ schreef:

momenteel hooi.
we hadden een boer gevonden om stro en hooi te halen. wij om 3 uur daar, is er niemand dus het nummer opgebeld 'ja sorry ik ben er pas om 4 uur' maar mijn pap had daar geen zin in en het hooi lag in zn open schuur en het stro lag binnen dus toen hebben we alleen hooi mee genomen..
maar als het op is nemen we weer stro

:o :D

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:37

XjesLiess schreef:
Laura_x_ schreef:

momenteel hooi.
we hadden een boer gevonden om stro en hooi te halen. wij om 3 uur daar, is er niemand dus het nummer opgebeld 'ja sorry ik ben er pas om 4 uur' maar mijn pap had daar geen zin in en het hooi lag in zn open schuur en het stro lag binnen dus toen hebben we alleen hooi mee genomen..
maar als het op is nemen we weer stro

:o :D

Stro vinden ze vaak fijn om te knagen, merk dat aan mijn konijnen ook wel :j (Ik heb ze zelf op stro). Het is wel een aanrader. Wel balen, kun je niet op een andere manier aan stro komen?

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 17:46

Laura_x_ schreef:
Stro vinden ze vaak fijn om te knagen, merk dat aan mijn konijnen ook wel :j (Ik heb ze zelf op stro). Het is wel een aanrader. Wel balen, kun je niet op een andere manier aan stro komen?

nee we hebben nog 4 balen (van 17kilo) en dat gaat nog wel een paar maandjes mee..
ik ga wel proberen wat stro mee te nemen van stal :)