Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
GamblersCup schreef:Nee, absoluut niet voor zo'n stichting. Mijn mening is en blijft, genoeg dieren die hier in het asiel zitten of opvang nodig hebben, ga dat dan niet nog vermeerderen door ze uit het buitenland te halen. Je kán niet alles redden. En als je toch wat wil redden, begin dan in je eigen omgeving. Da's hetzelfde als geld doneren aan andere landen, begin eens met de armoede in Holland weg te werken.
Voor "eigen" dieren: ja, als het zou kunnen met mijn dieren. Ik ga vanavond zelfs bij twee katten kijken die dringend opvang nodig hebben.

Booooo schreef:Ik zou naast me eigen hond geen dieren van een stichting opvangen omdat ik geen afscheid kan nemen
Mijn eigen hond komt ook uit Spanje, en is ook een buitenlandertje
Mensen die schreeuwen dat hier de asiels vol zitten moeten is even een rondje asiel lopen
Het meeste wat er zit zijn valse herders/rottweilers/staffords die geen opvoeding hebben gehad. Wens je veel succes als je daaraan wilt beginnen.
xSlvna schreef:Hier zitten honden met een slecht verleden, die moeten opnieuw opgevoed worden (weet je wat dat voor moeite is bij bange en hierdoor agressieve honden?). De stichting haalt dieren 'zonder verleden' hierheen.
Booooo schreef:Mensen die schreeuwen dat hier de asiels vol zitten moeten is even een rondje asiel lopen
Het meeste wat er zit zijn valse herders/rottweilers/staffords die geen opvoeding hebben gehad. Wens je veel succes als je daaraan wilt beginnen.
Booooo schreef:Ik zou naast me eigen hond geen dieren van een stichting opvangen omdat ik geen afscheid kan nemen
Mensen die schreeuwen dat hier de asiels vol zitten moeten is even een rondje asiel lopen
Cayenne schreef:Ik zou het best willen, maar ik ben heel slecht in afscheid nemen en dan eindig ik gegarandeerd met heel veel dieren die ik wil houden![]()
Maar om eerlijk te zijn vind ik dat eerst de overvolle asiels en dieren in Nederland geholpen moeten worden voor we dieren uit het buitenland gaan opvangen.
xSlvna schreef:Ja en dravers kunnen ook galopperen. Je snapt toch wel dat het 'over het algemeen' gaat? Een pup is (vaak) leuker dan een 7 jarige hond uit het asiel.
Annett1990 schreef:Booooo schreef:Ik zou naast me eigen hond geen dieren van een stichting opvangen omdat ik geen afscheid kan nemen
Wooow zo'n opmerking schrik ik van, waar slaat dat op en waar haal je dat in godsnaam weg? Wat een grooote onzin is dat zeg..
Zou zelf vrijwilligerswerk doen in een asiel, is er niet meer van gekomen omdat ik verhuist ben en het nu te ver weg is maar daar zitten zoooo veel honden, dat wil je niet weten, dus ik denk dat jij dan even een rondje asiel moet lopen maar goed.
Valse honden? Honden zonder opvoeding? Sorry dat soort opmerkingen kan je me echt pissig mee maken.
Een stalgenootje van me werkt in een dierenasiel in het zelfde als waar ik vrijwilligers werk wou doen, vrijwilligers gaan daar met de honden lopen, er is 1 gang om precies te zijn met onvriendelijke honden en waarom, omdat er mensen hier rond lopen net als jij en ik die die dieren mishandelen etc. ze worden niet zomaar vals hoor.
Daarbij wat is het nou weer voor belachelijks om die rassen weer over 1 kamp te scheren, tuurlijk rottweilers, pitbulls, staffords, herders.. Je hebt volgens mij echt geen idee waar je over praat, typische vooroordelen van mensen dat dat soort honden altijd per definitie slecht en agressief zijn. nee! het gaat om de manier waarop wij de mens met ze omgaan waarnaar ze hun gedrag aanpassen.
Maar ik zou zeggen neem eens een kijkje op de site van ikzoekbaas.nl kijken of het asiel daadwerkelijk zo vol zit met die gevaarlijke valse honden.![]()
![]()
![]()
Sorry hoor...
xSlvna schreef:Hier zitten honden met een slecht verleden, die moeten opnieuw opgevoed worden (weet je wat dat voor moeite is bij bange en hierdoor agressieve honden?). De stichting haalt dieren 'zonder verleden' hierheen.
dierenfan schreef:xSlvna schreef:Hier zitten honden met een slecht verleden, die moeten opnieuw opgevoed worden (weet je wat dat voor moeite is bij bange en hierdoor agressieve honden?). De stichting haalt dieren 'zonder verleden' hierheen.
Overigens staffords en herders met korte lontjes kom ik idd af en toe wel tegen uiteraard. Maar rotties eigenlijk zelden. Men roept trouwens snel vals maar een herder is gemaakt op het bewaken van de baas en eigen terrein als deze bijt omdat iemand dat terrein betreedt is hij niet vals maar doet hij zijn werk. Net als een stafford die agressief is naar andere honden. Heel bekend verschijnsel en dat is niet omdat zo'n hond vals is dat is gewoon omdat dit erin gefokt is, een raskenmerk is en dat komt ook ongevraagd vaak terug in het karakter en gedrag.