Zou jij een (huis)dier tijdelijk willen opvangen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Re: Zou jij een (huis)dier tijdelijk willen opvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:07

Absoluut niet, niet voor buitenlandse en niet voor binnenlandse honden.
Vier van onze honden, waarvan er momenteel nog twee hier rond lopen waren herplaatsers, voor mij is het óf permanent óf niet.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:11

GamblersCup schreef:
Nee, absoluut niet voor zo'n stichting. Mijn mening is en blijft, genoeg dieren die hier in het asiel zitten of opvang nodig hebben, ga dat dan niet nog vermeerderen door ze uit het buitenland te halen. Je kán niet alles redden. En als je toch wat wil redden, begin dan in je eigen omgeving. Da's hetzelfde als geld doneren aan andere landen, begin eens met de armoede in Holland weg te werken.

Voor "eigen" dieren: ja, als het zou kunnen met mijn dieren. Ik ga vanavond zelfs bij twee katten kijken die dringend opvang nodig hebben.

Amen.. ik ben het hier helemaal mee eens.. hier in nl zitten ook heel veel katten en honden met een slecht verleden, die ook een gouden mandhe verdienen.. daar hoeven we geen honden en katten van 3000 km ver weg voor te halen..

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:14

Hier zitten honden met een slecht verleden, die moeten opnieuw opgevoed worden (weet je wat dat voor moeite is bij bange en hierdoor agressieve honden?). De stichting haalt dieren 'zonder verleden' hierheen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:14

ja ik doe het voor binnenlandse honden en kittens die noodhulp nodig hebben. Ik ben geen vast pleeggezin van een asiel voor kittens en hun moeder. Het enigste wat ik doe is noodopvang voor kittens die nog niet zelfstandig kunnen eten en waar ze niet direct een pleegmoeder/pleeggezin voor aanwezig is. Vaak is het binnen 48 uur geregeld dat er een definitief gezin is voor hun.

Pups zitten hier eigenlijk nooit langer dan een week en dan overdag mee naar het werk en 's avonds/'s nachts bij mij. Kan zijn dat ze over gaan naar een ander pleeggezin kan zijn dat ze geplaatst worden.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:15

Ik heb al vaker verwaarloosde dieren opgevangen. Het is zo dankbaar.
Maar de helft is tot de dood gebleven en bij de andere die een super huis hebben gekregen heb ik ondanks dat toch tranen met tuiten gejankt bij het vertrek.
Dus vind het erg moeilijk.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:16

Booooo schreef:
Ik zou naast me eigen hond geen dieren van een stichting opvangen omdat ik geen afscheid kan nemen :=

Mijn eigen hond komt ook uit Spanje, en is ook een buitenlandertje :D

Mensen die schreeuwen dat hier de asiels vol zitten moeten is even een rondje asiel lopen ;)
Het meeste wat er zit zijn valse herders/rottweilers/staffords die geen opvoeding hebben gehad. Wens je veel succes als je daaraan wilt beginnen.

dus die honden verdienen geen 2 de kans wat een bullshit.!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:18

miszblueeyes schreef:
dus die honden verdienen geen 2 de kans wat een bullshit!

Deze verdienen een tweede kans bij mensen die getraumatiseerde/slecht opgevoede honden kunnen trainen. Pups zijn wat dat betreft makkelijker en minder gevaarlijk voor een standaard gezin.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:18

xSlvna schreef:
Hier zitten honden met een slecht verleden, die moeten opnieuw opgevoed worden (weet je wat dat voor moeite is bij bange en hierdoor agressieve honden?). De stichting haalt dieren 'zonder verleden' hierheen.

wij hebben 4 honden in het asiel. 1 kleintje van 7 jaar dat in elke situatie geplaatst kan worden. 1 enorme joekel die wat terughoudend is maar met kinderen,honden en katten samen kan leven, zindelijk is, nog maar net 1 jaar en goed alleen thuis kan zijn geen probleem dus. 1 grote hond van 1.5 jaar die te druk was voor de vorige eigenaar. Netjes cursussen gevolgd, luisterd goed, is dol enthousiast en zeer energiek maar beheersbaar en opgevoed. 1 grote hond die wel kan luisteren maar niet los kan lopen en katten als snack ziet en trekt aan de riem. Op zich ook geen grote nadelen maar dit moet zeer duidelijk zijn bij de nieuwe eigenaar! Dus waar hebben we het dan over? Een naar verleden? Nee totaal niet!!!!
Op zoek naar een nieuw thuis? Jazeker! en die gaan ze gelukkig vast en zeker vlot vinden dat dan weer wel.

beetje cru te zeggen dat er uit het buitenland geweldige honden komen en dat binnenlandse honden 'prut' is want dat is niet zo! Zat buitenlanders met per hond meer probleem gedrag dan de 4 NL honden bij ons in de opvang samen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:22

Ja en dravers kunnen ook galopperen. Je snapt toch wel dat het 'over het algemeen' gaat? Een pup is (vaak) leuker dan een 7 jarige hond uit het asiel.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:24

Booooo schreef:
Mensen die schreeuwen dat hier de asiels vol zitten moeten is even een rondje asiel lopen ;)
Het meeste wat er zit zijn valse herders/rottweilers/staffords die geen opvoeding hebben gehad. Wens je veel succes als je daaraan wilt beginnen.

ik loop al meer dan 10 jaar rond in een asiel dus zat rondjes gelopen. Het grootste gedeelte van herplaatsers zijn honden zonder (al te) grote problemen. Valse honden hebben we zelden in de opvang en daarnaast worden die honden nooit aangeboden voor herplaatsing aan een gemiddeld gezin (en mensen/klanten/bezoekers mogen NIET langs de hondenkennels lopen bij ons)
Grootste gedeelte van de honden heeft gewoon een opvoeding gehad maar komt om andere reden in de opvang terecht. De 3 rassen die jij noemt vormen echt niet de grootste groep asielhonden in onze regio.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:26

Booooo schreef:
Ik zou naast me eigen hond geen dieren van een stichting opvangen omdat ik geen afscheid kan nemen :=

Wooow zo'n opmerking schrik ik van, waar slaat dat op en waar haal je dat in godsnaam weg? Wat een grooote onzin is dat zeg..
Zou zelf vrijwilligerswerk doen in een asiel, is er niet meer van gekomen omdat ik verhuist ben en het nu te ver weg is maar daar zitten zoooo veel honden, dat wil je niet weten, dus ik denk dat jij dan even een rondje asiel moet lopen maar goed.
Valse honden? Honden zonder opvoeding? Sorry dat soort opmerkingen kan je me echt pissig mee maken.
Een stalgenootje van me werkt in een dierenasiel in het zelfde als waar ik vrijwilligers werk wou doen, vrijwilligers gaan daar met de honden lopen, er is 1 gang om precies te zijn met onvriendelijke honden en waarom, omdat er mensen hier rond lopen net als jij en ik die die dieren mishandelen etc. ze worden niet zomaar vals hoor.
Daarbij wat is het nou weer voor belachelijks om die rassen weer over 1 kamp te scheren, tuurlijk rottweilers, pitbulls, staffords, herders.. Je hebt volgens mij echt geen idee waar je over praat, typische vooroordelen van mensen dat dat soort honden altijd per definitie slecht en agressief zijn. nee! het gaat om de manier waarop wij de mens met ze omgaan waarnaar ze hun gedrag aanpassen.
Maar ik zou zeggen neem eens een kijkje op de site van ikzoekbaas.nl kijken of het asiel daadwerkelijk zo vol zit met die gevaarlijke valse honden. :') |o :x

Sorry hoor...

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:26

Cayenne schreef:
Ik zou het best willen, maar ik ben heel slecht in afscheid nemen en dan eindig ik gegarandeerd met heel veel dieren die ik wil houden :')
Maar om eerlijk te zijn vind ik dat eerst de overvolle asiels en dieren in Nederland geholpen moeten worden voor we dieren uit het buitenland gaan opvangen.

hier kan ik me ook helemaal in vinden :j

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:27

xSlvna schreef:
Ja en dravers kunnen ook galopperen. Je snapt toch wel dat het 'over het algemeen' gaat? Een pup is (vaak) leuker dan een 7 jarige hond uit het asiel.

een pup is vreselijk en ben altijd blij dat ze weer weg zijn. Een volwassen hond verveeld me nooit ;)

het is maar net hoe je er tegenaan kijkt. Heb 1 pup opgevoed (ja geboren in asiel) en was een super ervaring en heb er een geweldige hond aan maar niet leuker als mijn volwassen herplaatsers zijn. De hele pup periode vond ik afschuwelijk. De eerste 2 weken gaat nog wel. Ze hebben veel slaap nodig en zijn snel tevreden met de nieuwe indrukken. Echter als ze ouder zijn willen ze meer uitdaging en meer beweging wat weer niet al te veel mag voor de gewrichten (de belasting daar van en de groei) en werd helemaal gek van al die beperkingen. Was super blij toen hij eindelijk volwassen was en gewoon 15 km door het bos mee mocht rennen en vliegen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:28

Als het om een dier van een kennis gaat wel, zou dan alleen een hond of knaagdier/konijn/vogel zijn.
Voor stichtingen niet zo snel omdat ik te veel 'slechte' stichtingen gezien heb dus ik zou me daar niet snel aan willen verbinden

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:30

Annett1990 schreef:
Booooo schreef:

Wooow zo'n opmerking schrik ik van, waar slaat dat op en waar haal je dat in godsnaam weg? Wat een grooote onzin is dat zeg..
Zou zelf vrijwilligerswerk doen in een asiel, is er niet meer van gekomen omdat ik verhuist ben en het nu te ver weg is maar daar zitten zoooo veel honden, dat wil je niet weten, dus ik denk dat jij dan even een rondje asiel moet lopen maar goed.
Valse honden? Honden zonder opvoeding? Sorry dat soort opmerkingen kan je me echt pissig mee maken.
Een stalgenootje van me werkt in een dierenasiel in het zelfde als waar ik vrijwilligers werk wou doen, vrijwilligers gaan daar met de honden lopen, er is 1 gang om precies te zijn met onvriendelijke honden en waarom, omdat er mensen hier rond lopen net als jij en ik die die dieren mishandelen etc. ze worden niet zomaar vals hoor.
Daarbij wat is het nou weer voor belachelijks om die rassen weer over 1 kamp te scheren, tuurlijk rottweilers, pitbulls, staffords, herders.. Je hebt volgens mij echt geen idee waar je over praat, typische vooroordelen van mensen dat dat soort honden altijd per definitie slecht en agressief zijn. nee! het gaat om de manier waarop wij de mens met ze omgaan waarnaar ze hun gedrag aanpassen.
Maar ik zou zeggen neem eens een kijkje op de site van ikzoekbaas.nl kijken of het asiel daadwerkelijk zo vol zit met die gevaarlijke valse honden. :') |o :x

Sorry hoor...

Rustig aan, ze zegt toch enkel dat er van die honden zitten met slechte opvoeding? Het zijn geen valse rassen, dat zie je haar niet zeggen, ze zijn vals gemaakt, is wat ik lees in haar post. 'die geen opvoeding hebben gehad'.
Logisch ook, de lieve, leuke knuffelhondjes (vaak de kleinste) zijn, zo ver ik weet, het eerst weg. Wat blijft over? De grotere logge honden, en de honden die heropvoeding nodig hebben, daar begint gemiddeld gezin niet aan, logisch toch? Dan heb ik ook liever een pup uit het buitenland.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:31

xSlvna schreef:

Overigens staffords en herders met korte lontjes kom ik idd af en toe wel tegen uiteraard. Maar rotties eigenlijk zelden. Men roept trouwens snel vals maar een herder is gemaakt op het bewaken van de baas en eigen terrein als deze bijt omdat iemand dat terrein betreedt is hij niet vals maar doet hij zijn werk. Net als een stafford die agressief is naar andere honden. Heel bekend verschijnsel en dat is niet omdat zo'n hond vals is dat is gewoon omdat dit erin gefokt is, een raskenmerk is en dat komt ook ongevraagd vaak terug in het karakter en gedrag.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:31

Enige wat ik afvraag is: wat wil je met zo'n stichting bereiken? Elk zwervertje wat van de straat word geplukt word vervangen door een ander zwervertje. Zolang de zwerfdieren daar zich blijven voortplanten is het dweilen met de kraan open. Zolang dat niet word aangepakt kan je dieren naar hier brengen tot je een ons weegt.

Ergens vind ik "eigen dieren eerst" ook wel een beetje. Waarom zou ik een dier van daar halen wat 100en kilometers weg is. Ik wil graag eerst meer van het karakter kunnen zien voordat ik zou beslissen. Dan loop ik net zo goed het asiel hier om de hoek in.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:37

dierenfan schreef:
xSlvna schreef:

Overigens staffords en herders met korte lontjes kom ik idd af en toe wel tegen uiteraard. Maar rotties eigenlijk zelden. Men roept trouwens snel vals maar een herder is gemaakt op het bewaken van de baas en eigen terrein als deze bijt omdat iemand dat terrein betreedt is hij niet vals maar doet hij zijn werk. Net als een stafford die agressief is naar andere honden. Heel bekend verschijnsel en dat is niet omdat zo'n hond vals is dat is gewoon omdat dit erin gefokt is, een raskenmerk is en dat komt ook ongevraagd vaak terug in het karakter en gedrag.

Dat hoef je mij niet te vertellen, hier komen (voor vast) enkel Herders en Staffords binnen.

Miss_lizje, de stichting werkt samen met een kliniek die dáár de honden steriliseert/castreert. Kraan word dus (heel langzaam) dicht gedraaid ;)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:38

Ik zeg niet dat die rassen vals zijn inderdaad, en nee dat is geen vooroordeel. Ik wou zelf heel graag een Amerikaanse Stafford. En heb nu ook een hond waar iets van herder in zit, dus het is echtgenoot aanval op die rassen. Maar mensen vinden zulke honden vaak stoer, maken ze zelf vals want dat is nog stoerder natuurlijk, en dan gaat hondje naar het asiel want ja hij word gevaarlijk.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:50

nee absoluut niet. Sorry.er it hier veel te veel diertjes wat ook recht op leven heeft.
verhaaltje uit eigen keuken..
Ik deed kitten opvang. voor het asiel hier en kreeg bezoek van de ontwormer/weger/ontvlooier maar daarna werden de kittens ziek. Was natuurlijk niet hun fout terwijl ik de mensen had gewezen op handen wassen.. maar ik krijg geen kittens meer. 3 van mijn honden zijn opvangers/afdankers. de 4e heb ik als pup en de 5e is eergister hier komen wonen.. een duitse dog van 5 jaar en vel over been. nee ga niet halen van ver wat je hier ook kan krijgen. tuurlijk is het sneu, maar dat zijn die ondervoedde kindjes in de sahell ook maar die probeer je ook daar te helpen en niet hier.

die worden dus daar geholpen om hierheen te verhuizen,dan hebben ze er daar niks aan.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:54

De sahell word trouwens steeds vruchtbaarder door klimaatveranderingen. Dus maak je daar maar geen zorgen om.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:06

Die van mijn ouders worden trouwens geplaatst vanuit het asiel. Dus ze gaan terug naar het asiel en vanuit daar worden ze geplaatst. Tot nu toe waren ze allemaal snel geplaatst. Zo zijn mijn ouders weer vrij om nieuwe probleem gevalletjes op te vangen.

Raar Pipo dat je nu geen kittens meer krijgt. Bijna alle kittens bij mijn ouders zijn wel ziek geweest. De meesten niesziekte, maar daar wordt geen probleem van gemaakt. Ze zijn zelfs dolblij met mijn ouders.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:09

Nee niet voor buitenlandse honden, met name omdat nu de bizarre situatie is dat daar een broodfokkers industrie aan het ontstaan die is zogenaamde straatpuppies verkoopt aan dit soort goedbedoelende organisaties (voor een klein bedrag in nl ogen maar een flink bedrag voor locale begrippen). En als ik iets niet wil stimuleren is dat het wel.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:32

Ik zou het niet kunnen, ga me hechten en zo'n dier en zou het vreselijk vinden dat ze dan weer weg moeten na een aantal weken/maanden.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:37

Dat is dus ook de reden dat ik er niet mee verder ga, het is hier 1 grote kliek en als je goede ideen heb dan kun je gaan. Nee geen asieldieren meer voor mij maar voor nu heb ik mn handen vol aan

Afbeelding
Afbeelding

heel gewoon naast de deur en net zo hard nodig! Deze dame is eergister bij mij gekomen en uiteraard blijft ze. Nu staat de teller dus op 5 wat honden(tjes) aangaat.