anneliesdj schreef:Gimme_Spurs; ik denk dat dat vooral conditionering is, als een hond de keuze heeft is die echt wel liever bezig. Er zijn maar weinig honden die ook echt lui zijn als ze de keuze hebben.
Daar ben ik het wel mee eens! Onze jongste hond is eigenlijk altijd buiten te vinden als de deur open staat. Loopt overal, sjouwt met speelgoed, waakt over de koeien van de buren alsof ze bij ons horen (zit heel wijs ze allemaal langs te kijken aan onze kant van de omheining...)komt dan weer even binnen bij mij op kantoor kijken. Zo vult hij zijn dagen. De oudere hond is of bij mij op kantoor of loopt buiten te snuffelen en speelt regelmatig met de jongere hond.
Nu het kouder wordt en de buitendeur dicht is zijn de honden meer binnen, de oudste legt zich hier heel makkelijk bij neer maar de jongste hond kijkt vaak verlangend naar buiten, ik laat hem vaak naar buiten maar dat is toch anders als dat de deur gewoon open staat. Plus dat ik goed merk dat de ronde door het bos ze echt goed, lekker snuffelen, andere honden uitdagen voor renspelletjes.