Het Boxer Topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

Re: Het Boxer Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:51

Hmm je hoort zo toch wel veel slechte dingen over de gezondheid. Hebben jullie ook echt stamboomboxers?

@bonne oei zelfs de dabescherming aan de deur dat is niet al te fijn.

Gaat er wel eens iemand wandelen in omgeving van breda?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 06:28

tamaramt schreef:
Waarom geen 2 boxers tegelijkertijd? Het is juist geweldig en gezellig om 2 boxers te hebben :)

Do is in mijn leven de 7de boxer. Bij mijn ouders hebben ze een aantal jaar twee boxers tegelijk gehad. Wat ik merk is als ik met Do en haar broertje ga lopen dat ze een span vormen als we een andere hond tegen komen. Do alleen gaat goed, maar met twee hou ik het gewoonweg niet. Wil perse reu en teef en dat zou inhouden dat er een reu bij moet en dat de kans dat die reu zwaarder en nog groter als Do gaat worden groot is. Do is al 32 kg dus dat wordt me te gortig.

Do is een stamboekhond, maar broer en zus hebben evengoed last van allergieen. Do heeft spondylose op drie plekken maar als ze geen behendigheid had gedaan waren we er waarschijnlijk niet achter gekomen. De andere boxers bij mijn ouders vielen qua gezondheidsklachten reuze mee. Maar hoor het toch wel steeds vaker. Daarom in combinatie met bovenstaande de keuze geen twee boxers.

Maar dan is er nog een punt drie en zeker niet de minste. Ik heb nog een man die ook wat te zeggen heeft :+ hij wilde graag een jachthond. Goede kans voor mij om ook eens met een ander ras kennis te maken in huis. Tegen komen op straat is toch heel anders dan zelf hebben. En ik denk dat het een leuke combinatie is.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 06:44

Leuk allemaal boxers.

Onze eerste was niet helemaal zuiver, moeder was een kruising boxer en vader 100%.
Helaas is hij maar 1 jaar geworden door de kanker in z'n lijf.

Daarna hebben we een herplaatser gehad, ze was 3 toen ze bij ons kwam. Ruim 4 jaar hebben we van haar mogen genieten voordat we haar moesten laten inslapen ivm flinke artrose.

Toen riepen we voor ons nooit geen boxer meer...

Ach er loopt hier gewoon weer een boxer rond hihi, ze is nu bijna 7.
Eerst wilde we er een 2e bij maar dat werd een Franse Bulldog.

Zijn samen de grootste vriendjes en echt elkaars schaduw, en spelen en rennen wat af.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 07:19

@ikke20; de witte is wel een rasechte met stamboom maar ook het grootste zorgenkindje qua gezondheid en alles. Waren beide herplaatsers uit het asiel maar de witte was met zijn 9 maanden en al 3 eerdere baasjes letter doorgedraaid.
Stamboom wil dus niks zeggen qua gezondheid.
De bruine (kruising) krijgt momenteel al een maand of 2 medicijnen ivm traag werkende schildklier en daardoor kale plekken op beide zijkanten in lies.

@joyce83; ja, dat is wel heel herkenbaar. Beide honden apart gaat goed maar meestal lopen ik of mijn vriend(om de beurt afhankelijk van werk etc.) met beide honden tegelijkertijd en dan heb ik meestal heel wat te houden.
Ze fokken elkaar op.. De bruine kan niet samen met grote dominante reuen en word dan zelf ook dominant en wil nog wel eens uitvallen dan en de witte staat er dan om heen te stuiteren van adhd.
En ooit kunnen ze op zo'n moment van pure adrenaline op elkaar klappen. Ik krijg ze altijd weer heel snel uit elkaar maar een hond van 36 kg en een van 33 kg is soms best lastig ja :)

hihihi, mijn vriend wilde ook geen 2e boxer in eerste instantie en zeker deze niet(witje)(was echt mega mega druk en gestoord en niet sociaal etc.) maar we hebben hem toch :D :D :D
En we kunnen hem niet meer missen

@kiki1976: Franse bulldog heb ik zelf echt niks mee.. Diverse vriendinnen van mij hebben er een maar zoveel gezondheidsproblemen en qua uiterlijk is het ook echt niet mijn type hond...
Ik houd meer van de grote stoere honden ;)
Maar wel super leuk dat ze elkaars vriendjes zijn en zoveel spelen :)

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 18:15

Hey het leeft weer! :D

Welkom, nieuwe 'leden', wat een mooie Boxjes allemaal!

Boeddha is inmiddels alweer 15 maanden... tijd vliegt!

Afbeelding

Afbeelding

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:21

Zo dotje is moe, vandaag workshop zoek en denkwerk gehad. Madam had zoiets ik ben hier bezig en niemand mag te dicht in de buurt komen. Kreeg nog te horen van wat is dat een rustige boxer!! ze had al een paar keer mee gemaakt dat cursisten huilend in de les stonden omdat het allemaal niet lukte met hun adhd boxer. Nee hoor nooit problemen mee gehad :) braaf meisje hebben we gewoon.

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 21:24

Wat gaaf! Leuk compliment ook :j

Ik doe Breitensport met Boeddha.. en inderdaad... tis vaak even tot 10 tellen, maar ach.. ze doet het toch leuk, en vind het ook schitterend *D

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 16:26

Nou vandaag repetitie voor gg2 examen... ik moest maar gewoon examen doen en duimen dat we het halen. Ze heeft echt te weinig drive. Oefeningen zitten er wel in maar de afwerking is nog te min. Teveel extra commando's, niet snel genoeg reactie.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 16:31

komt vast wel goed toch?
zo was onze bloedhond (ja hele andere hond) ook op examen gehoorzaamheid volgens mijn jaren gelede in ieder geval hij zou de eerste zijn die ze diploma zou halen daar in dan. hij moest zitten en blijven ging allemaal goed tot de deur van de kantine open ging en hij de frikandellen rook

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 16:31

@joyce83: ook triest zeg dat mensen door zoiets gaan huilen! Dan spoor je toch niet :(
Vooral mijn witje is een adhd boxer en heb er vaak mijn handen meer dan vol aan maar zo gefrustreerd worden is echt dom.

Jammer dat het gg2 examen niet helemaal naar je zin ging!
Rocky had ook altijd te weinig drive en Rambo(witje) juist teveel. Ach het gaat erom dat ze maar plezier hebben.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:50

ikke20 schreef:
Hmm je hoort zo toch wel veel slechte dingen over de gezondheid. Hebben jullie ook echt stamboomboxers?

@bonne oei zelfs de dabescherming aan de deur dat is niet al te fijn.

Gaat er wel eens iemand wandelen in omgeving van breda?

jep ik ben regelmatig te vinden in de bossen van bergen op zoom en omstreken en vind het niet erg nog iets verder (voor mij dan) brabant in te trekken ;) als er maar heerlijk ren plezier is voor de honden.

Oh ik heb 3 boxers (gehad) met behoorlijke gezondheidsproblemen maar allen uit het asiel met een heel verleden en in dat verleden ook ondervoeding, slechte verzorging en/of geweld. De klachten van alle 3 de honden kunnen/konden hier uit voort komen. Op het redelijk vroege overlijden van mijn eerste 2 boxers (net 8 en 9.5 jaar) door hersentumoren na. Allen afkomst onbekend maar in elk geval allen geen stamboomhonden gezien de chippen die er wel (of niet eens) in zaten.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:54

Wij hebben boxers met zowel als zonder stamboom gehad. Zelf 1 die een erg goede papa had (Europees kampioen) maar die we na 1,5 jaar moeten laten inslapen omdat zijn nieren niet volgroeid waren en hij zichzelf vergiftigde.
Van Vasco weten we dat beide ouders wel een stamboom hebben, Dolce weet ik niet. Maar papier zegt mij, bij de honden, niet zoveel.
Heb ik verleden dus zowel met als zonder papier gehad.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:08

papieren zeggen mij ook niets. Als ik voor een hond met papieren zal gaan dan zal dat vermoedelijk ooit een kruising worden tussen 2 goed gezonde en geteste ouderdieren met ook bewezen goed gezonde en geteste ouderdieren en dan liefst dat mams en vader niet van hetzelfde ras zijn maar wel beiden van rassen zijn die me aanspreken.

Ik zou dus gerust een hond nemen zonder papieren (maar wel graag een afstammelings papier erbij zoals men ook doet met de niet stamboom werkhonden waar men dus bijv. IPO en KNPV met traint). dan weet je dus alles van het verleden van je kruising en een kruising tussen 2 niet verwante rassen is absoluut geen inteelt en dus een grote kans op sterk nageslacht en dat weer inzetten.

Maar door mijn werk in een dierenopvang is de kans op een hond met zo'n afkomst erg klein en als er iets binnen komt waar ik gelijk een klik mee heb en ik heb plaats voor het dier dan gaat deze gewoon lekker mee wat er ook mee aan de hand is. Als de klik (de band) er gelijk is dan komt de rest ook goed en gaan we er voor. Ik geef het geld ook met liefde uit aan de DA als het nodig is maar als het niet nodig is dat uiteraard zeer welkom ;)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 07:25

Foto's gekregen van zoek en denkwerk. Leuk om die concentratie te zien
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas de enige werkend in de ballenbak, hoop dat ik nog een foto krijg van die mevrouw die ernaast ligt.
Afbeelding

noukso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:06

Wat leuk een boxer topic! Mag ik mij melden?
Wij hebben een lieve pup van 3 weken oud :)

Enzo:
Afbeelding

Nu al charmant haha.
Afbeelding

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 05:54

Ahhh wat een dotje.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 06:48

@tamaramt
Als hond alleen vind ik ze ook te klein hoor, leuk formaatje voor erbij. En nu is hij redelijk uit de kluiten gewassen en geen klein ieltje.
Gelukkig valt het bij hem gezondheids-- problemen mee. Heeft wel een keer een hernia gehad maar dat gaat nu alweer een paar jaar goed.
Ik denk dat we met de boxers die we gehad hebben meer gezondheids problemen gehad hebben.

@ikke20
Onze eerste was niet helemaal raszuiver en had geen stamboom.
Die we daarna gehad hebben, hadden/hebben allemaal een stamboom.
Zelfs onze witte heeft gewoon een stamboom alleen met de opmerking NEK (niet erkende kleur).

@moonie
Je ziet tegenwoordig idd steeds meer witte boxers, of boxers met meer dan 1/3 wit.
Maar dat komt meer omdat ze nu mogen blijven leven, vroeger werd gewoon heel cru gezegd hun nek omgedraaid.

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:50

Sasja is een Stamboomboxer.
ze komt uit varssen en heet voluit: Amel-Nora van t Varsenerhof.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:31

@noukso: ahhhhh geweldigg!!! die coneheadjes bij die pups blijft om te smelten!!

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:40

Wat een leuke boxers allemaal!! Hier helaas geen boxer, wel 2 labradors en een franse bulldog. Mijn vader is met boxers opgegroeid en wilde er ook graag een maar mijn moeder wilde dat niet :(

Later als ik op mezelf woon en ik de tijd en ruimte heb wil ik graag een boxer en/of een franse bulldog (:

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:45

oww leuk dat geconcentreerde koppie

en smelltt puppppyyyyyyy.

met onze vorige boxer heeft mijn moeder wel een curses gedaan. deze hond ziet het nut er niet van in om van die stomme kunstjes te doen. maar mevr loopt keurig los en vast naast de fiets mee waardoor ik regelmatig het commentaar krijg dat ik wel durf om te gaan fietsen met een boxer.
ze kan los mee naast het paard en luistert gewoon perfect. (netjes wachten, zitten op afstand maar kan ook wel zitten en poot geven al kijkt ze je dan echt op een manier aan van moet dat nou.

onze boxer hebben we de moeder en oma van gezien toen we gingen kijken en hebben kopie van stamboom van de vader meegekregen dat is wel een goedgekeurde boxer.

gezellig mensen hier uit de buurt. dat wordt toch eens gezellige meeting houden :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:53

Leuk boxers wij trainer op een boxerklub ookal heb ik geen boxer ik geef wel af en toe les en train af en toe wat boxers van mijn trainster ze fokt boxers en dat zijn heerlijke honden :j

Als er ooit een boxer komt zal het zeker 1 van haar zijn.
Wij trainen vzh IPO speuren etc

noukso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:18

tamaramt schreef:
@noukso: ahhhhh geweldigg!!! die coneheadjes bij die pups blijft om te smelten!!

Viel ook gelijk voor hem. Had in eerste instantie niet veel met boxers. We hadden 2 yorkshire terriers. 1 is helaas overleden. :( Schat van een hond was dat! <3 Nu is de beslissing genomen om een boxer erbij te nemen. Papa wou het heel erg graag. En als je dan gaat kijken bij pups raak je over stag. Wat een geweldige pups en wat was de moeder een lieve hond zeg!! Hoop dat Enzo en mijn yorkshire terrier Ricky goed samen over weg kunnen :)

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 21:50

@noukso poeh dat is wel een behoorlijk verschil. Maar wel erg leuk zon grote en een kleine.

zijn jullie boxers ook zooooooo rustig. Hier is ze vanochtend met de auto mee naar stal geweest(voor naast de fiets is het veel te warm) daar heeft ze lekker rondgestruint en even met der hondenvriendje gespeeld en ze heeft vanaf half 2 tot net liggen slapen. Oke soms even drinken en beetje eten maar dat is het dan ook

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 21:53

Hier waren ze ook wat lui vandaag. Maar die mafketels hier gaan lekker in de zon liggen sudderen... f en toe komen ze binnen gesjokt, ploffen neer op de plavuizen. Om vervolgens weer buiten te gaan liggen sudderen.
Toen de zon deels uit de tuin was gingen ze weer ravotten