Hond in winkelwagentjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:55

Diablo schreef:
oomens schreef:

Dat zou wel moeten, maar ik zie ze vaak genoeg in het karretje zelf zitten of staan.

Idd.... gister toevallig ook nog, jongetje stond in het wagentje... inclusief een extratje onder zijn schoen... Moeder kreeg het door, zag een wagentje staan van iemand anders, hevelde snel de spulletjes onder en kind mocht verder lopen.... (inc. spoor door de winkel)... de inmiddels strontkar-eigenaar kwam terug, oud omatje.... Ookal vin ik honden in het winkelwagentje niet je van het... toch weet ik dan wel wat ik liever heb.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:57

Prisca schreef:
Blindegeleide honden zijn wel toegestaan maar die werken zitten niet in een wagen.

Nee hoor, bij controle krijgt de supermarkt ook bij hulphonden een boete!
In Belgie is het wel vastgelegd in de wet dat blindegeleidehonden binnen mogen, in Nederland niet!
Laatst bijgewerkt door Urielle op 25-10-13 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:59

thinka schreef:
Kentaro schreef:
Ik zou m'n honden echt nooit buiten vast zetten...... Echt als de dood dat ze weg zijn als ik weer terug kom..... -O-

dan laat je ze toch lekker thuis in zulke situaties? :)

Ik laat de hond ook niet buiten alleen, neem haar gewoon niet mee naar de stad of supermarkt.

Even voor de goede orde, ik neem ze ook niet mee hoor! :D
Maar van kennissen hebben ze dus zo hun (keeshond) meegenomen bij de supermarkt vandaan!! Het is dat 'de daders' met hem gingen lopen, hond echt niet mee wilde en het flink op een blaffen zette, dat de eigenaars hem weer terug hebben!
En chi's schijnen ook een zeer gewenst ras te zijn....

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:01

Ja ik had al zo'n vermoeden hihi maar mijn reactie was ook meer algemeen en dan met jouw bericht als uitgangspunt! :D

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:01

Als ik mijn hond mee neem, omdat ik naar stal toe ga en van daar uit nog even de winkel in wandel, laat ik haar altijd in de auto. Voor die 10 minuutjes dat ik weg ben, lukt dat gemakkelijk. Raampje op een klein kiertje open, zodat er frisse lucht binnen komt en niemand die er aan moet denken om in mijn auto te kijken. Die zijn spontaan 10 sec. doof door mijn tijdelijke autoalarm :P
Buiten de winkel vastbinden doe ik niet, omdat ze niet altijd even vrolijk wordt van vreemde mensen. Denk dat ze door haar luide keel ook klanten zal wegjagen, dus daar zit de winkeleigenaar geloof ik ook niet op te wachten :P Mensen vinden haar al snel agressief als ze haar nekharen overeind zet en luidkeels begint te blaffen. Ergens wel begrijpelijk. Geeft ook wel een verwilderd beeld. En alleen ik, familie en vrienden/kennissen weet dat ze niet zo maar zal uithalen. Bij haar geldt die uitspraak 'blaffende honden bijten niet' echt :P Dus dat is mijn voornaamste reden om haar niet buiten de winkel vast te binden.
En mee naar binnen nemen heb ik nooit over getwijfeld. Dat doe ik gewoon niet. Enigste honden die naar binnen mogen in mijn ogen zijn de blindengeleidehonden.
Maar het komt niet dagelijks voor dat ze in de auto zit als ik de winkel in ga. 1 tot 2 keer per maand. En ze vind het leuk om mee te gaan met mij.
Laatst bijgewerkt door CaVaLaPhoto op 25-10-13 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:02

Vreemd dat hulphonden ook niet mogen :? (tenminste, dat maak ik uit jouw post op Urielle?).
Honden in de supermarkt vind ik ook niet kunnen. Hoewel ik het op vakantie (in NL) ook één keer gedaan heb, ik had toen net een pup en die kon gewoon niet alleen in de caravan blijven. Die ging dus op een kleedje in het winkelwagentje.
Verder laat ik mijn honden gewoon thuis als ik boodschappen ga doen. Soms gaan ze wel met me mee als ik de stad in ga, maar als er een bordje verboden voor honden bij de winkel staat, blijven ze buiten.

Dit doet me denken aan de keer dat ik een vrouw bij de Etos zag die uitgebreid alle haarborstels op haar (smoezelig uitziende) hondje ging testen, en ze vervolgens weer terug hing 8)7
Dat vond ik behoorlijk smerig.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:03

Ik vind een hondje in een winkelwagentje schoner dan sommige mensen die winkelen!
Sommige mensen zijn zo smerig en onhygiënisch en zitten overal aan.
Een hondje zit nergens aan,hooguit aan jou eigen boodschappen.
Mijn hondje gaat altijd mee de supermarkt in,hij zit in zijn mandje die ik aan het karretje hang.Hij zit niet eens IN het karretje zelf.
Daarbij zijn er ook supermarkten waar het met de hygiëne matig gestelt is.Zo vond ik een keer zakjes chips die aangevreten waren door muizen.Ook heel vaak voedsel wat al héél lang over datum was.
Mijn hondje gaat mee in zijn mandje de supermarkt in,het boeit me sowieso niet wat andere mensen er van vinden,zolang de supermarkt het goed vind,prima.Mensen [niet iedereen] hebben sowieso altijd wel wat te zeuren.
Ik zie ook het verschil niet tussen een blindegeleidehond of een hondje in een karretje,het zijn en blijven beide honden IN de supermarkt.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:04

gohya schreef:
Ik vind een hondje in een winkelwagentje schoner dan sommige mensen die winkelen!
Sommige mensen zijn zo smerig en onhygiënisch en zitten overal aan.
Een hondje zit nergens aan,hooguit aan jou eigen boodschappen.
Mijn hondje gaat altijd mee de supermarkt in,hij zit in zijn mandje die ik aan het karretje hang.Hij zit niet eens IN het karretje zelf.
Daarbij zijn er ook supermarkten waar het met de hygiëne matig gestelt is.Zo vond ik een keer zakjes chips die aangevreten waren door muizen.Ook heel vaak voedsel wat al héél lang over datum was.
Mijn hondje gaat mee in zijn mandje de supermarkt in,het boeit me sowieso niet wat andere mensen er van vinden,zolang de supermarkt het goed vind,prima.Mensen [niet iedereen] hebben sowieso altijd wel wat te zeuren.
Ik zie ook het verschil niet tussen een blindegeleidehond of een hondje in een karretje,het zijn en blijven beide honden IN de supermarkt.

Het gaat mij niet zo zeer om het hygienische aspect, het MAG gewoon niet.

dat mensen maar hun eigen regels gaan bepalen vind ik het probleem.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:06

Volgens mij mag een hond niet zo aan een riem de winkel binnen.En dat is logisch omdat een hond dan overal tegen aan kan piessen.
Ik bepaal zelf niet de regel dat mijn hondje mee naar binnen mag,de supermarkt vind het helemaal zelf goed.
En een hulp/blindegeleide hond die niet naar binnen zou mogen in een supermarkt vind ik in en in triest.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:09

gohya schreef:
Volgens mij mag een hond niet zo aan een riem de winkel binnen.En dat is logisch omdat een hond dan overal tegen aan kan piessen.
Ik bepaal zelf niet de regel dat mijn hondje mee naar binnen mag,de supermarkt vind het helemaal zelf goed.

Maar krijgt wel een boete als ze toevallig net gecontroleerd worden :D gedoogd zul je bedoelen. Totdat er andere mensen een opmerking maken bij de bedrijfsleider, dan zal het snel afgelopen zijn. En terecht in mijn ogen :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:11

ik vind echt dat je mega overdrijft.....

weet je wat er allemaal met "jouw" geld gebeurd? Of een deurklink openbaar? of de stang van de winkelwagen?
lekker neuspeuteren en wegschieten daarna de stang weer aanraken enz...
jij pakt na al die "vieze" handelingen jouw boodschappen toch ook met vieze handen?

ik denk eerder dat het gewoon een principe kwestie is...
of jaloezie? of?
de winkel bepaald, als de winkel er niets aan doet ,tja...leg je er bij neer

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:12

Ik begrijp alleen niet wat men onhygiënisch vind aan een hondje in een mandje aan het karretje.
Wat is daar dan vies aan? de haren?

Ojajoh Helemaal met je eens.Zoveel echt smerige dingen in een supermarkt.
Laatst bijgewerkt door gohya op 25-10-13 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:12

ik ben echt niet bang dat ze mijn hond weghalen... als ik daar al bang voor moet zijn... het is een bordeaux dog, een schat van een dier, bijt echt nooooiiitt, maar haar kop schrikt sommigen al af..
dat is wel het laatste waar ik me druk om maak..
en als je bang bent dat je hond iemand bijt als jij er eventjes niet bij bent.. oeps, dan zou ik me ook achter mijn oren krabben.. ik krijg van mensen altijd te horen dat de hond netjes heeft gezeten de hele tijd dat ik binnen was, met haar blik recht op de deur gericht...

gohya

Re: Hond in winkelwagentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:15

Ik zie een Bodeaux Dog ook niet in een karretje zitten.Zo'n hond kan niet anders dan buiten blijven.
Maar wáár moet je je hond aan vast binden? ik heb nog geen enkele supermarkt gezien die een plekje heeft waar je de hond vast kan binden.Veel mensen binden de hond vast aan de fietsenstalling omdat er geen andere plek is.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:17

Ojajoh schreef:

weet je wat er allemaal met "jouw" geld gebeurd? Of een deurklink openbaar? of de stang van de winkelwagen?
jij pakt na al die "vieze" handelingen jouw boodschappen toch ook met vieze handen?

of jaloezie? of?

Bedoel je mij? Ik heb al aangegeven dat het mij niet om hygienisch oogpunt gaat. Misschien even goed mijn posts doorlezen :)

principekwestie is het inderdaad meer met bovengenoemde argumenten. En jij mag vinden dat ik overdrijf ;)

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:18

gohya schreef:
Ik zie een Bodeaux Dog ook niet in een karretje zitten.Zo'n hond kan niet anders dan buiten blijven.
Maar wáár moet je je hond aan vast binden? ik heb nog geen enkele supermarkt gezien die een plekje heeft waar je de hond vast kan binden.Veel mensen binden de hond vast aan de fietsenstalling omdat er geen andere plek is.

dat is toch niet het probleem van de supermarkt? Dan last je je hond lekker thuis.

er zijn ook geen stands of muurringen bij de supermarkt om je paard aan vast te zetten, dat betekend toch niet dat ie dan maar mee naar binnen mag? :D

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:20

hier waar maar plek is.. ik houd er rekening mee dat niet iedereen blij is met een hond direct naast zijn fiets... ik heb aangekaart hier dat ik graag een aantal ringen aan de muur zie omdat er vaak meerdere honden vastgebonden zijn, op het moment dat ik er ben, en de ruimte is ervoor op een gunstige plek ook.. verder zit mijn hond ook gewoon aan de fietsenstalling, boom, hekwerk van de karretjes..

gohya, een bordeaux dog zie je idd niet zo snel in een karretje, kan wel, maar niet gebruikelijk nee.. maar een tweede optie is om haar mee naar binnen te nemen, maar dat zou ik never nooit doen..

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 10:31

Ojajoh schreef:

of jaloezie? of?

Als we erover gaan nadenken, wat er allemaal vies is, tja, dat is heel veel.
Mij gaat het erom, je legt eten in zo,n wagen, en tuurlijk was je dat even voordat je het gaat gebruiken
Het is gewoon het simpele feit, mensen maken hun eigen regels, honden horen gewoon niet in de winkelwagen.

En wat hier ook al gezegd was, kinderen die in de wagen zitten ipv het stoeltje, die zijn groot genoeg om zelf te lopen.
Gemakzucht is het eigenlijk allemaal

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:33

thinka schreef:
gohya schreef:

dat is toch niet het probleem van de supermarkt? Dan last je je hond lekker thuis.

er zijn ook geen stands of muurringen bij de supermarkt om je paard aan vast te zetten, dat betekend toch niet dat ie dan maar mee naar binnen mag? :D

Nee dat is ook niet het probleem v.d. supermarkt,maar ze zouden er wel rekening mee kunnen houden.
Er zijn ook honden die niet alleen thuis kunnen blijven,die schreeuwen de hele buurt bij elkaar.
Waarom dan je hond niet mee nemen om zo overlast voor de buurt te voorkomen?

Esmeralda sommige mensen zetten hun kind in het karretje om te voorkomen dat hun kind overal aan zit.
Kan er wel gezegd worden;voed het kind beter op,maar als het voorkomen kan worden,waarom het kind dan niet in het karretje zetten? heeft vaak niets met gemakzucht te maken.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:39

Mijn haarbal blijft altijd gewoon even in de auto of als ik even naar de supermarkt gaat terwijl ik met hem aan het wandelen ben zit hij buiten voor de deur. Dat is hij ook gewend en kan in principe zo 2 uur in de auto liggen slapen, ramen op een kier. Uiteraard niet in de zomer dan is het veel te warm.
Ik neem hem zelfs niet het tuincentrum of dierenwinkel mee in, want ik vind het zelf niet praktisch om te shoppen en te moeten opletten of hij niet stiekem toch een keer ergens zijn poot tegen optilt of iets jat. Doet ie normaal gesproken nooit hoor, maar je moet er toch op letten.
En los daarvan zijn ertoch vrij veel mensen die honden een beetje eng vinden en die hoeven niet te schrikken omdat ik mijn hond mee de winkel in wil nemen.

Hij gaat wel af en toe mee als we even snel een hapje gaan eten bij een restaurantje hier in de buurt zeker als we zomers op het terras wat eten. Maar goed dan ligt ie heel rustig onder mijn stoel te slapen. Ze zijn hier in Oostenrijk ook heel erg hondvriendelijk en komen meteen een bak water brengen.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:48

Sonja schreef:
MelanieB schreef:
Maar daar snap ik ook weinig van. Als je boodschappen gaat doen je hond meenemen en 'm buiten vastmaken? :?
Laat het dier dan thuis.
Als iedereen dat doet, zou er ook geen gesleep zijn met hondjes in supermarkten enz.

Die snap ik dan weer wel. Dat zie ik meer als een flinke wandeling met een tussenstop bij een winkel.

Ja doe ik ook regelmatig ff op de fiets de hond ernaast hup naar de winkel voor een brood ofzo en weer terug! Niks mis mee hoor!

Baredawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:57

Ik weet niet of het gemakzucht is. Sommige winkels stellen het verplicht, alhoewel ik dat bij een supermarkt wel raar zou vinden.
ik heb het in ieder geval zelf bij Divoza meegemaakt dat mijn hondjes niet op de vloer van de winkel mochten lopen, maar wel in een karretje mochten zitten om zo rond te rijden in de winkel. Normaal laat ik eigenlijk ook wel mijn honden in de auto, maar die dag was het ruim 28 graden buiten, en dus nog warmer in de auto. Thuis laten was geen optie, want we waren op doortocht van vakantie.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:01

Ik kan begrijpen dat mensen het niet normaal vinden dat een hond in de supermarkt is, maar als de hond bijv. in een tas zit en dus geen plasjes doet, vind ik het niet onhygiënisch. Ik kan veel viezere dingen bedenken die als normaal beschouwd worden. Er rollen regelmatig onverpakte producten over de grond van de supermarkt en ze worden door allerlei handen gepakt. De hond in die tas zit nergens aan en verliest hooguit huidschilfers en haren, net zoals alle andere mensen in de supermarkt.

Ik zeg hiermee niet dat mijn hond in een tas in de supermarkt zit en ik zeg ook niet dat ik het normaal vind om een hond in een tas te vervoeren. Maar vanuit het oogpunt hygiene zie ik het probleem niet.

Een hond in een winkelwagen vind ik dan wel weer onhygienisch, maar dat vind ik net zo vies als de kinderen die niet in het kinderzitje zitten maar in de winkelwagen staan.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:02

thinka schreef:
Bedoel je mij? Ik heb al aangegeven dat het mij niet om hygienisch oogpunt gaat. Misschien even goed mijn posts doorlezen :)

principekwestie is het inderdaad meer met bovengenoemde argumenten. En jij mag vinden dat ik overdrijf ;)

Ben jij TS??
je moet iets niet zo snel op jouw betrekken ;)
Als jij het was geweest had ik je naam wel genoemd.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:08

Esmeralda schreef:
Als we erover gaan nadenken, wat er allemaal vies is, tja, dat is heel veel.
Mij gaat het erom, je legt eten in zo,n wagen, en tuurlijk was je dat even voordat je het gaat gebruiken
Het is gewoon het simpele feit, mensen maken hun eigen regels, honden horen gewoon niet in de winkelwagen.

En wat hier ook al gezegd was, kinderen die in de wagen zitten ipv het stoeltje, die zijn groot genoeg om zelf te lopen.
Gemakzucht is het eigenlijk allemaal

Ik snap echt niet waar je je aan stoort :n

mijn kind zit idd ook in de winkelwagen. Heb jij daar last van dan? Ik denk eerder dat je er last van hebt als ik mijn kind "los" laat lopen, niet luisterd en dan gaat lopen krijsen in de zaak
Met zitten in de winkelwagen is ze tevreden en heel erg lief.
Dus wat is het daadwerkelijke probleem?
De winkel keurt het goed dus waarom zou ik er dan geen gebruik van mogen maken?

Mensen maken misschien hun eigen regels omdat de supermarkt dit toe laat
Dus niet klagen over de mensen maar bij de leiding van de supermarkt ;)