Nieuw: 0.1 Boa Constrictor +2m

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:50

Echt ontzettend gaaf dat je ze die mogelijkheid geeft, ik vond dat altijd fascinerend om te zien als zo'n boa een konijn deed wurgen. := Klink ik nu sadistisch?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:50

Fantastisch :+:!

Maar, cavia's? Ik heb altijd begrepen dat dat niet het meest geschikte voer is voor boa's (slangen in het algemeen). Maar misschien geldt dat alleen voor levende cavia's.

muntdrop

Re: Nieuw: 0.1 Boa Constrictor +2m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:52

Wauw ik vind slangen sowieso facinerend :). Ze zijn alleen wel zo groot, worden er ook kleinere soorten als huisdier gehouden of zijn die dan weer minder geschikt?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:52

Ehh een slang gaat als ie ontsnapt is echt geen mens wurgen hoor :')

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 21:54

Doanique schreef:
Kan je ze vasthouden? En zijn ze niet heel zwaar?

De 2 mannen zijn tam :j

Afbeelding

Afbeelding

En oja, heb ook nog een achtpotig vriendje om niet te vergeten :+

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:57

O jakkie die spin! Bijt die niet of is dat geen gevaarlijke spin?

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 21:58

KimD schreef:
Echt ontzettend gaaf dat je ze die mogelijkheid geeft, ik vond dat altijd fascinerend om te zien als zo'n boa een konijn deed wurgen. := Klink ik nu sadistisch?

Nee hoor :) Het is toch een stukje natuur ! :o
Ik geef ze enkel geen levende cavia's of konijnen.. die schreeuwen zo onwijs.. ( bergrijpelijk ) En als het even tegen zit knagen ze je boa stuk tijdens het wurgen als ze m verkeerd vast hebben :(
Mijn ratten worden op de een of andere manier meteen stukgeknepen, die hoor ik nóóit..

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 21:59

Doanique schreef:
O jakkie die spin! Bijt die niet of is dat geen gevaarlijke spin?

hahaha :')
Deze kan bijten inderdaad,maar dat kan je paard ook :D
En deze is giftig, maar niet dodelijk :)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:59

aaaaaahhhhhhhhhhhhhhhh die slangen vond ik nog leuk maar die spin..

%)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:59

Dat klopt!

Wat gebeurt er dan? Moet je dan medicijnen ofzo?

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 22:00

Tabaluga12 schreef:
aaaaaahhhhhhhhhhhhhhhh die slangen vond ik nog leuk maar die spin..

%)

:)) :)) :)) :)) :)) :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:01

Doanique schreef:
Dat klopt!

Je moet het bij een Smithii wel redelijk bont maken wil hij daadwerkelijk bijten... Maar dat is bij de meeste vogelspinnen zo :). Ze vluchten eerst, over het algemeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:02

Wel bijzonder! Die zullen wel heel snel lopen dan?

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 22:03

Doanique schreef:
Dat klopt!

Oh nee hoor, doet alleen erg zeer, soort van wespensteek, maar dan erger..
Als je allergisch bent voor wespen kan het wel gevaarlijk zijn :j (zeggen ze)

Deze roodknie vogelspinnen zijn niet zo van het bijten trouwens, deze zullen als ze zich bedreigd voelen eerst wegrennen, daarna de brandharen los laten ( voelt als brandnetels, zijn kleine haartjes die ze van hun lijfje wrijven) en als ze écht geen andere keus hebben, dus wegrennen zou ook niet lukken.. dan pas zouden ze gaan bijten.
Dit zijn echt heerlijke spinnetjes :D

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 22:04

Doanique schreef:

Eeehh ja ze zijn supersnel, als ze achter een krekeltje aanrennen teminste haha :D verder zijn ze super rustig :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:05

Tessa_93 schreef:
Doanique schreef:

Eeehh ja ze zijn supersnel, als ze achter een krekeltje aanrennen teminste haha :D verder zijn ze super rustig :j

Ook als ze ontsnappen :'). Vriend van me had een versicolor spiderling, diertje ontsnapte en was pijlsnel weg. Heeft 't helaas niet overleefd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:06

Wat grappig! Hij is wel mooi zeg, ik vind spinnen heel eng en durf ook niet zo goed naar plaatjes te kijken, maar deze is meer fascinerend dan eng! Misschien ook omdat jij er zo blij bij kijkt. :+

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 22:09

Doanique schreef:
Wat grappig! Hij is wel mooi zeg, ik vind spinnen heel eng en durf ook niet zo goed naar plaatjes te kijken, maar deze is meer fascinerend dan eng! Misschien ook omdat jij er zo blij bij kijkt. :+

Hahaha iemand op mijn facebook reageerde met : '' en je lacht er ook nog bij !! >;) :roll: '' :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:10

Wahaha, kan me voorstellend dat als ie er onverwachts zit dat je niet zo kijkt!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:22

Ik vind je slangen prachtig, maar begrijp er helemaal niets van hoe je het opsluiten van een rat op slechts een paar vierkante meter met een slang die het buiten zijn hokje niet lang zou overleven 'de natuur' kunt noemen en dat dan ook nog goedpraat doordat een rat in tegenstelling tot een konijn of cavia zijn doodsangsten in stilte uitstaat, walgelijk. :r

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:24

goeroe schreef:
Ik vind je slangen prachtig, maar begrijp er helemaal niets van hoe je het opsluiten van een rat op slechts een paar vierkante meter met een slang die het buiten zijn hokje niet lang zou overleven 'de natuur' kunt noemen en dat dan ook nog goedpraat doordat een rat in tegenstelling tot een konijn of cavia zijn doodsangsten in stilte uitstaat, walgelijk. :r

Het wurgen gaat echt heel snel.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:33

Ja ik heb ook altijd meegekregen dat je cavia's niet moet geven..
misschien door het kapot knagen en de sterkere vacht en nagels etc? Ik zou het niet weten.
Ik schrik wel van volwassen ratten, lijken mij nogal klein... Mijn normale regiusen krijgen ook gewoon volwassen ratten, haha!
ik heb ook mijn fokkerijtje, alleen ik heb ook nog ratjes voor als hobby erbij ;) (naakt ratjes, die mogen ze absoluut niet eten, is niet gezond voor de vertering etc, en moeilijker weg te werken..

Welk beestje is het?

zie alleen overduidelijk die ene met rode kleurslag op staart .. de rest kan ik niet onderscheiden haha

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:35

je kunt ze toch van alles voeren, ik weet op onze helicon school gaven ze zo'n beest ook wel eens een kip

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:36

_San87_ schreef:
goeroe schreef:

Beter dan bevroren.
Deze worden in de dierenwinkel of bij de handelaar gewoon in de vriezer gezet en die mogen een enorme pijnlijke dood hebben... Vriezen kapot in een minuutje of 10...

bij de eigen kwekerij ( bij mij in iedergeval) hebben ze altijd een super speels opgroeien, grote kooi veel ruimte(niet zo'n gore kooien voor ratten te laten fokken), fatsoenlijke voeding, geen insest etc etc.
ik ben daar eerder voorstander voor, want dan is mijn ratje in 3sec dood ipv een pijnlijke dood in de vriezer... ( want nee, voor bevroren voederdieren maken ze echt geen spuitjes of kopschieten zodat ze gelijk dood zijn... ze vriezen sneu dood...)

En je kan het misschien niet hetzelfde als natuur vinden en de manier waarop belachelijk etc... 'walgelijk'...
maar zo zijn dingen nou eenmaal gelopen...
paarden worden ook nog neit geboren met zadels op hun rug, walgelijk hoor, onnatuurlijk dat we er persee op moeten rijden en ze daarvoor in stalletjes moeten houden :P
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 23-10-13 22:40, in het totaal 2 keer bewerkt

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:37

StalNollie schreef:
je kunt ze toch van alles voeren, ik weet op onze helicon school gaven ze zo'n beest ook wel eens een kip

Ja je kan ze alles voeren, en ze zullen ook een heleboel eten... maar maakt dat het veilig/gezond? :P
veren zijn ook een voorbeeld van gewoon amper te verteren etc en problemen met veerpuntjes die de ingewanden kunnen aantasten etc.