Zwangere kattin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AfricanLady

Re: Zwangere kattin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:37

Ts ik vind dat je heel aardig blijft reageren tegen de andere bokkers echt super.

En zo te zien val je niet over te halen dus waarom doorzeuren laat ts toch.
Je verandert de wereld echt niet daarom schieten ze nu katten af en ja e hebt mogelijkheid dat jou kat daar tussen zit als je jonge dieren neemt en die buiten laat lopen

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:54

TS: hopelijk is het vals alarm :).
Ik vind de reacties van sommige bokkers hier wel hard. Je stelt wel het belang voorop van je kat, want als sterrilisatie nodig is dan doe je dat ook lees ik.
Natuurlijk zou je zo snel mogelijk naar de dierenarts moeten, maar vind het netjes dat je dan alsnog in het weekend naar de DA gaat. Ben benieuwd hoe dit afloopt.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 07:53

Ik doe erg mijn best om vriendelijk te blijven :o

En ja, ik hoop uiteraard ook dat het vals alarm is !
Maar ik moet zeggen, ik heb het idee dat de 'bolle buik' enorm is verminderd in vergelijking met afgelopen weekend. Afgelopen 2 weekenden kon ik een gespannen buik voelen (al dan niet van zwangerschap). Vorig weekend was het zelfs een bolle buik naar mijn idee.
Nu staat de buik totaal niet meet zo gespannen en je voelt ook de 'bolling' niet echt meer in vergelijking met vorig weekend.
Natuurlijk ga ik wel nog steeds naar de DA vandaag. Ik heb een afspraak om 17u. Dan zien we wel hoe het nu precies zit :)

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:35

Veel succes vandaag!

GelderseRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 15:52

Heb het even rap door gelezen. En weet je al meer over je kattin? In ze nu daadwerkelijk zwanger of niet?

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 19:20

Een pak van mijn hart, Milky is NIET dragend ! :D
De DA heeft gevoeld en voelt niks wat lijkt op een zwangerschap... Heb hem natuurlijk wel gezegd dat ze afgelopen 2 weken wel een bolle, gespannen buik had. Hij vermoed dus dat ze vanzelf de jongen heeft geaborteerd. Volgens hem gebeurt dat wel vaker bij zulke jonge katten die zwanger raken, zeker bij deze tijd van het jaar. Of ze was schijnzwanger...
Hoe dan ook, hij heeft haar ingespoten met wat extra vitaminen. Gewoon om erbovenop te komen indien het een spontane abortus was en anders is het wel goed voor een beter weerstand tijdens de winter zei hij :)

Voorlopig hoef ik me dus nergens zorgen over te maken, maar hij zei wel dat ik haar buik gewoon wat in de gaten moet houden.

Oh, en ze is nog even grondig ontwormd ook. :)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:36

wat fijn, maar dat je je voorlopig geen zorgen hoeft te maken is natuurlijk niet waar. Je moet je plan trekken wat je nu wil, steriliseren of gezond gaan fokken. En dat laatste houdt in testen op oa Felv en Fiv en binnen houden, waar ze ook woont.
Maar liever nog steriliseren

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 19:56

Ik bedoelde dat ik me dus geen zorgen meer hoefde te maken over een mogelijke zwangerschap :)
Maar ik heb besloten ze toch te gaan steriliseren. Nog niet meteen, want de DA raad het af in combinatie met de ontworming en da abortus. Ze moet eerst terug wat aansterken.
Gewoon omdat ik geen zin heb in nog een oeps-zwangerschap van mijn kat... Ik weet niet wanneer mijn vriend en ik precies gaan verhuizen (kan nog een jaar duren), dus heb ik gewoon besloten om meteen te steriliseren. Erg jammer dat ik zo geen jongen van haar ga hebben, maar bij mijn vriend thuis kan ze totaal niet binnen gehouden worden. Dat lijkt me dus gewoon de beste optie voor Milky zelf.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:58

goede beslissing!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:20

Wat goed om te horen! :) en een verstandige beslissing!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:44

+:)+

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 20:14

Met Mily gaat het nog steeds goed, zo zegt mijn vriend. Ze eet goed en speelt al actiever.
Toen haar buik weer minder gespannen was, sliep ze inderdaad wel meer. Maar ikzelf dacht gewoon dat ze genoot van de warmte van het houtvuur (wat sinds kort weer aanstaat). Maar nu speelt ze al meer en doet ze echt al gek, al komt ze nog steeds regelmatig om een aai en een knuffel vragen :)