Over op vers vlees, wie kan mij adviseren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 18:34

Ik heb nog nooit maar dan ook werkelijk waar nog nooit problemen gehad met smuldier, uberhaupt met geen enkele soort vers vlees. ;) Weet je zeker dat het gewoon niet een tikkeltje van de kleur afweek, voordat je dit allemaal gaat roepen.

ivy_power89

Re: Over op vers vlees, wie kan mij adviseren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 18:49

Ik voer af en toe carnibest, maar volledig op vers doe ik niet.
Een van mijn honden gaat onwijs spugen van vlees, we hebben al verschillende geprobeerd.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 18:53

Bob had vaak jeuk en ik ben overgestapt op vlees. Hij krijgt nu elke dag Smuldier (hart vind ie het lekkerst ;-)) en bevalt prima. Zelfs voor oudjes dus geschikt. (ik geef nog wel een halve Glucosamine-pil voor mensen tegen de artrose, maar dat gaf ik ook met droogvoer).
Je kan het in Haren bij de AH krijgen, maar die heeft maar 3 soorten, Jumbo heeft 5 soorten.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 18:55

Kalkoennekken en kippenpoten zou ik zeker niet aanraden, zeker niet bij een hond die dat niet gewend is :n
Een hond moet eerst leren om beginners botjes als kippennekken goed te knagen en te verteren.
Een hond die altijd brok heeft gegeten kan dat niet, zijn maagzuur moet daar eerst op aan gepast worden.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 18:57

Ik geef Darf aan mijn hond. Dit is biologische KVV, daarnaast krijgt ze een paar keer in de week pens.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 18:57

Wij hebben het 3 maanden geprobeerd, met enkel carnibest, haaksbarf en farmfood.
Maar mn hond ging zich met de dag slechter en slechter voelen, na 3 maanden zaten we op 4x per dag spugen.
Nu zitten we op nutram en ga ik straks over op Canagan

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:15

Ik heb 6 labradors en fok zo nu en dan een nestje. Alle pups zijn tot nu toe grootgebracht op kvv. Je mag me PBen als je wil.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 09:15

Ik heb idd ook eens Darf gegeven.. maar dat kwam altijd los verpakt in dozen met alleen een papiertje tussen elk blokje, en daardoor plakte vaak een hoop blokken aan elkaar vast.. dat vond ik erg lastig. En mijn hond kreeg er slijmerige diarree van, het zag er ook vetter uit dan BarfMenu wat ik nu voer. Dus ik ben weer terug overgegaan op BarfMenu. Wel iets duurder, maar ze doet het er goed op :) Alleen de makreel lust madam niet..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 09:32

Beide problemen heb ik gelukkig niet. Mijn hond doet het er ook super op en eet het erg graag.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 10:08

Mijn ervaring met Darf is dat er teveel bot in zit, krijtpoep en moeilijk van de ontlasting afkomen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 10:13

Hier onze pup op carnibest en energique gaat erg goed. Groeit goed maar niet overdreven hard.
Wij geven het hem al sinds hij bij ons is 10 weken was dat. Daarvoor krijg hij bij de fokker wel energique maar wij zijn er carnibest bij gaan geven.
Carnibest kunnen wij hier in de buurt kopen en ziet er altijd goed uit.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 14:32

Bassenqua schreef:
Mijn ervaring met Darf is dat er teveel bot in zit, krijtpoep en moeilijk van de ontlasting afkomen.

Bedoel je met dat laatste verstopping?
Mijn hond kreeg een aantal jaren geleden Carnibest en daar reageerde ze slecht op, erg veel diarree, veel afvallen en later verstopping. Met Darf heeft ze nergens problemen mee en het krabben wat ze eerder deed lijkt ook over te zijn.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 15:36

Ik voer ook lotgering, en herken niets van de problemen.

Ja de pensmix ruikt niet lekker ofzo maar ja dat is pens, rest van het vlees stinkt helemaal niet.
Heb net weer een nieuwe lading gehaald, bij de vestiging in Zaandam :+

Zowel de katten als de honden eten hier overigens lotgering en denk al een een jaar of 2 nu.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 15:40

Ja C_arola, Turqua moest vreselijk persen om van haar mest af te komen, logisch want krijtpoep is keihard. Daarbij geeft krijtpoep aan dat er teveel bot in zit en is de verhouding, bot/vlees/orgaan niet correct. Vlees zag er wel altijd goed uit, geen vieze lucht eraan en ze at het graag maar vond de poep toch wel een puntje.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 16:08

Ik heb de doos met verhoudingen niet meer maar dat is op internet te vinden. Mijn hond heeft dit probleem gelukkig niet, bij haar gaat het soepel maar mocht het minder gaan dan weet ik gelijk waar het door kan komen.
Wat geef je nu ipv Darf? Want verder bestaat er geen biologische KVV of wel?

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 16:20

Er zijn meer biologische kvv's hoor ;) Dinapet, ropadog eko, carnibest eko, bandit etc.. ;)

Ik bestel nu vlees bij Degomeat/ best4dogs, deze twee sites zijn van dezelfde eigenaar. Bij best4dogs bestel je per 100 kg waardoor de kg prijs flink naar beneden gaat, kom nu uit op een 1,80 a 2,00 de kilo, afhankelijk welk soort je neemt. Bij hun zijn denk ik alleen de wild smaken biologisch. Ik voer overigens wel 5 verschillende soorten smaken om het compleet te krijgen maar dat geldt voor elke kvv.

Wil uiteindelijk over gaan naar barfen, Turqua vind dat zalig, ze krijgt nu weleens een makreeltje of zalmkarkas tussendoor, haar lijf reageert er goed op en ze vind het geweldig om daar mee bezig te zijn.

Maar eigenlijk is Darf geen kvv maar een nrv, zit best verschil tussen die twee.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 16:59

Hoezo verschillende smaken om het compleet te maken? En NRV? Wat is dat?
100 kg kunnen we niet opbergen hier. Carnibest reageert mijn hond niet goed op dus dat wordt 'm niet. Goed dat ik de andere merken weet mocht het met Darf niet goed gaan.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 17:16

Niet van elke kvv hoef je 5 diersoorten te voeren, Carnibest is bijvoorbeeld compleet en daar hoef je dus niet mee af te wisselen. Het wisselen is zodat je zeker weet dat je hond alles binnen krijgt aan vitamines en mineralen die per diersoort kunnen verschillen.
Het wordt wel vaak aangeraden om ondanks compleet toch af te wisselen met andere merken en diersoorten maar met een compleet kun je er iets makkelijker mee zijn om wat vaker een zelfde diersoort te geven. Zelf geef ik alle diersoorten die ik kan vinden en wissel daar in af net als verschillende merken.

Verder wordt 1x per week vis aangeraden.
En af en toe wat groenten of een rauw ei is goed.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 17:19

Misschien naïef gedacht maar als het compleet is dan zit alles er toch in wat een dier nodig heeft en zou je niet af hoeven te wisselen?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 17:37

Wij wisselen de smaken van carnibest ook af die hebben vijf smaken/ diersoorten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 17:46

C_arola schreef:
Misschien naïef gedacht maar als het compleet is dan zit alles er toch in wat een dier nodig heeft en zou je niet af hoeven te wisselen?

klopt maar zelfs compleet wissel ik af. Het is een complete maaltijd alles zit erin maar toch is variatie altijd nodig. Ik koop dus gerust eens een ander merk en voer al compleet (rund compleet) en daarnaast altijd nog kip (smuldier kip, eendagskuikens, kippenpoten, e.d.) en pens en hart en allerlei soorten vis.

Carnibest vind ik duur en mijn honden vinden het afschuwelijk eten (tenzij ik er veel water over gooi) dat komt hier weinig in. Als het duur is en ze eten het goed dan vind ik het oke. AHV vinden ze overigens ontzettend lekker bijv.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 17:49

kiki1976 schreef:
Kalkoennekken en kippenpoten zou ik zeker niet aanraden, zeker niet bij een hond die dat niet gewend is :n
Een hond moet eerst leren om beginners botjes als kippennekken goed te knagen en te verteren.
Een hond die altijd brok heeft gegeten kan dat niet, zijn maagzuur moet daar eerst op aan gepast worden.

waarom een kippenpoot afraden en een kippennek niet? een kippenpoot is te groot om in 1x door te slikken en veel meer bot dan een nek bevat het niet. Kip is kip of het nu poot of nek is en veel zwaarder knaagwerk is het niet.
Persoonlijk geef ik zeker een grote hond liever een poot dan een nek i.v.m. de kans op te groot doorslikken kleiner is en kippenvlees zit er veel meer aan en verteerd toch wel goed.

nu ik het zo typ denk ik dat ik binnenkort maar weer eens een hoop poten ga halen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 18:15

Hier is onze pup razend op carnibest echt per hond verschillend dus.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 18:40

dierenfan schreef:
kiki1976 schreef:

waarom een kippenpoot afraden en een kippennek niet? een kippenpoot is te groot om in 1x door te slikken en veel meer bot dan een nek bevat het niet. Kip is kip of het nu poot of nek is en veel zwaarder knaagwerk is het niet.
Persoonlijk geef ik zeker een grote hond liever een poot dan een nek i.v.m. de kans op te groot doorslikken kleiner is en kippenvlees zit er veel meer aan en verteerd toch wel goed.

nu ik het zo typ denk ik dat ik binnenkort maar weer eens een hoop poten ga halen.

Poten zijn veel te hard voor beginners, net als kalkoenennekken.
En bij een beginner probeer je het altijd eerst vast te houden.

En zelfs voor ervaren barfers vind ik persoonlijk kalkoenennekken met vlagen veel te hard. En daarbij ook zie je er regelmatig honden van braken en daarbij stukjes bot terug komen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 18:50

Wat een hoop reacties, bedankt!! Ik neem alles in mij op en ik zal ook even een paar pb'tjes de deur uit doen! Bedankt allemaal!