Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
goldenarrow schreef:mamamier schreef:Je moet sowieso nooit een hond alleen laten bij een klein kind want kleine kinderen zijn onvoorspelbaar in hun gedrag. De hond reageert daarop zoals dat in zijn aard ligt en dat noemen we dan ineens vals en onbetrouwbaar. Terwijl hij gewoon heel "honds" reageert. Als je dat niet wil moet je het óf voorkomen óf geen hond nemen.
Dat bedoel ik eigenlijk ook. Zelfs met zo'n lieve hond als die van ons zou ik er nooit een kind alleen bij laten.

Dakotah schreef:En een andere plek in huis zoeken waar de hond alleen kan zijn, is ook makkelijk gezegd, want normaal lag die hond in de kamer bij de familie, en wordt dan "verbannen" voor het kind.

Saskia9 schreef:Na aanleiding van een ander topic open ik hier een nieuw topic waar deze discussie wellicht beter op zijn plaats is.
Vanavond zat ik op marktplaats te kijken,en zag een kat ter overname,want de kat had een hekel aan baby's en zij verwachten hun eerste baby...... Smoesje ten top in mijn ogen.
Ook gezonde hondjes die afgemaakt moeten worden,omdat ze gebeten zouden hebben.... kindertjes die bleven prikken in de ogen en oren. Maar baasjes vonden dat de labrador het maar moesten pikken... Niet dus,en nu een spuitje erin..
Het is zo schrijnend,waarom wordt er niet veel verder gekeken?
Mijn mening; Zodra je dieren en kinderen samen hebt,behoor je je te verdiepen in het gedrag van je dier,het hoe en waarom. En je behoort je kind op te voeden,en ervanuit gaan dat een kind net zoals een dier onvoorspelbaar kan reageren.
Wat vindt bokt?
Tabaluga12 schreef:Kennis van m'n zus had de hond in laten ze slapen,het hondje had namelijk het kind gebeten.
Na inslapen kwamen ze erachter dat de hond ik weet niet hoeveel nietjes in zijn oor had...

Of bedoel je in bepaalde situaties? Want als de situatie hetzelfde is als bij jullie, is het dan wel okee?Cer schreef:kimmie261 schreef:Jeeses wat reageer jij aangebrand zeg![]()
Overigens had ik het over ONEENS (als we het dan toch over lezen hebben)
(<= even die erachter leest mss wat minder aangebrandt)
als zo'n beessie daar nog prima mee kan rondlopen,waarom dan niet... 

kimmie261 schreef:overigens heb ik hier eens een 11,5 jarige rottweiler opgevangen welke ook weg gedaan werd door en voor kinderen ( had een nogal snel bijtreflex),en nee ik verwacht dan niet de gezondste hond van de wereld te krijgen,wat gebreken kan je wel verwachten,maar dat geeft toch ook niet,hond is 11,5 tenslotte...
dus bij een 12 jarige zou het geen probleem zijn als deze evt gezondheids problemen zou hebben ,als ze hier opgevangen zouden worden hoorals zo'n beessie daar nog prima mee kan rondlopen,waarom dan niet...

mamamier schreef:Ik Had een am.staff en al gauw volgde er drie kinderen. Dat Was in de tijd dat ze zo slecht in het nieuws kwamen, toen ze die vier hondenrassen wilden verbieden. Wat een commentaar heb ik gehad op straat zeg. Dat ik drie kleine kinderen liet rond kruipen bij zo'n levensgevaarlijke hond. En eerlijk is eerlijk, het zet je wel aan het denken. Uiteindelijk toch het asiel gebeld.
Kreeg te horen dat ze geen kinderen plaatsen dus toen heb ik ze allemaal maar gehouden.