Hond doodgereden.. Radeloos wat moet ik nou?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 07:46

Wij hebben heel lang geleden hetzelfde meegemaakt. Ook onze hond was nog jong, 7 maanden. Wij hebben het gelukkig niet zelf zien gebeuren...

Wij hebben het weekend daarna meteen de fokker opgebeld en die had toevallig een nestje en zijn we gelijk een broertje uit gaan kiezen. Die konden we na 2 weken al op gaan halen en dat maakte het gemis echt een stuk draaglijker.

Sterkte.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:40

afschuwelijk.... heel veel sterkte....

Zoolgangster

Re: Hond doodgereden.. Radeloos wat moet ik nou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:42

Heel veel sterkte!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:42

Heel veel sterkte

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:46

Wij zijn onze hond ook op deze manier verloren, ruim 1,5 jaar geleden. Wij hadden hem ook pas 5 maanden (uit het asiel, hij was pas 1,5 jaar oud), maar toch al zo aan hem gehecht.
'Gelukkig' hebben wij het niet zien gebeuren, ik denk dat je dat beeld nooit meer vergeet.
Het verdriet slijt, maar geef jezelf te tijd om erover te treuren en verdriet te hebben.

Wij zijn uiteindelijk na een maand weer naar een hond gaan kijken omdat het erg stil was in huis. Dat heeft er ook wel voor gezorgd dat we weer 'verder' konden.

Heel veel sterkte de komende tijd iig!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:47

BB-ITP -> BB

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:50

afschuwelijk je ergste nachtmerrie om je hond voor je ogen aangereden te zien worden,heel erg veel sterkte.en laat je emoties gewoon eruit komen,en ook voor je moeder veel sterkte.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:51

Dit is afschuwelijk en wens je niemand toe.. Heel veel sterkte gewenst

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:52

lizzy1 schreef:
Wij hebben heel lang geleden hetzelfde meegemaakt. Ook onze hond was nog jong, 7 maanden. Wij hebben het gelukkig niet zelf zien gebeuren...

Wij hebben het weekend daarna meteen de fokker opgebeld en die had toevallig een nestje en zijn we gelijk een broertje uit gaan kiezen. Die konden we na 2 weken al op gaan halen en dat maakte het gemis echt een stuk draaglijker.

Sterkte.

dat is inderdaad zo , het gemis zal blijven evenals de herinneringen .
maar een nieuwe pup zorgt er voor dat je weer wat hebt om voor te zorgen , een lege plek in huis drukt je steeds met je neus op de feiten
een nieuwe pup zorgt voor afleiding

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:54

jiperdepip schreef:
dat is inderdaad zo , het gemis zal blijven evenals de herinneringen .
maar een nieuwe pup zorgt er voor dat je weer wat hebt om voor te zorgen , een lege plek in huis drukt je steeds met je neus op de feiten
een nieuwe pup zorgt voor afleiding

Het moet bij je passen. Vriendin van me werd boos toen ik dat voorstel deed, maar ze heeft het toch gedaan en is blij dat ze het gedaan heeft. Een nieuwe pup vervangt niet het gemis, maar vult wel een beetje de leegte

Maar goed, dit is nog zon vers verdriet

Vreselijk, en wat vreselijk dat jullie het gezien hebben. Wat zullen jullie je machteloos hebben gevoeld. Mijn hond is m'n maatje...Moet er niet aan denken. Sterkte! Veel uithuilen, mooie foto uitzoeken en ophangen en geef het de tijd

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:58

Oeh mijn grootste angst met mijn auto jagende hond..... Heel veel sterkte, echt heel naar dat je het hebt zien gebeuren.....

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:00

Het feit dat je het hebt zien gebeuren maakt het nog meer tot een traumatische gebeurtenis. Afschuwelijk voor je. Ik zie meteen mijn eigen kleine herder voor me...
Heel veel sterkte!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:52

Wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte toegewenst!

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 16:32

Vreselijk heel veel sterkte....

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 16:46

Wat moet dit vreselijk voor je zijn, ik heb helaas geen raad of advies voor je...
Ik kan me helaas wel heel goed voorstellen hoe je je voelt.

Vorig jaar heb ik zelf onze kat overreden met de auto op ons erf.
De beelden, geluiden en gevoelens vergeet ik nooit meer.
Ik begrijp zo goed dat je je nu zo radeloos, machteloos en verschrikkelijk voelt.
Vorig jaar wist ik ook echt niet waar ik het zoeken moest, ook huilend de DA opgebeld maar toen was het al klaar.

Probeer er veel over te praten, hoewel ik uit ervaring weet dat dit wel moeilijk is omdat de omgeving het niet precies begrijpt (vooral als je er een jaar later nog over wilt praten).

Veel sterkte :(:)

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 16:52

Hé verschrikkelijk! Heel veel sterkte meid, zal nog wel even duren voordat je het een plaats kan geven. :(:)

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 16:54

Bah vreselijk! Ik heb vorige week zaterdag onze kat onder een auto zien lopen, die heeft het gelukkig overleefd maar wat een verschrikkelijk idee is dat zeg, dat beeld krijg je ook niet uit je hoofd.
Veel sterkte toegewenst :(:)

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 16:58

Wat verschrikkelijk om mee te maken! Zowiezo om je hond zo snel verliest, ik moet er niet aan denken. Gooi je verdriet er uit meid! Het is ook niet niks om zoiets mee te maken. Heel veel sterkte!!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 18:56

Ongelooflijk veel sterkte voor jou en je familie, dit enorme verdriet zal slijten naar daar is tijd voor nodig.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 19:02

Wat vreselijk voor jullie? Heel veel sterkte gewenst! :(:)
Kan me voorstellen dat je in een enorm gat gevallen bent ....

Misschien helpt het als je een mooi in memoriam maakt over jullie hond, opschrijven wat je zo leuk vond, de gekke en ondeugende dingen, en welke fijne momenten jullie met elkaar hebben meegemaakt. En dan zoek je er je mooiste foto's bij .... Zo ben je er op een positieve manier mee bezig en kun je je verdriet om hem wat vermengen met de mooie herinneringen .... :j

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 00:16

Wat vreselijk!

Tips en adviezen heb ik helaas ook niet voor je.

Ik wil je wel ontzettend veel sterkte wensen!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 10:27

Jeetje zeg, wat een nachtmerrie!
Liep ie los?
Heel erg veel sterkte ermee!

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 17:17

Heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes! :)

Het was inderdaad een tervuerense. Wij willen in de toekomst ook zéker weer een nieuwe hond maar nu zijn we daar gewoon nog niet klaar voor.
En we hebben gelukkig onze hollandse herder ook nog dus het is gelukkig niet stil in huis.

Wij kwamen die bewuste avond net van stal vandaan. Ik had nog heerlijk gereden en Nero was druk bezig met graven en rende de hele tijd rondjes om mij en me pony heen.
Toen liepen we terug naar huis wat gewoon op hetzelfde erf is en wij wonen in een súper rustig dorp ergens in de middle of nowhere. Dus wij liepen naar huis totdat er opeens een hond over de weg rende en nero zag hem meteen. Ook na en voor het ongeluk reden er vrijwel al de hele avond geen auto's langs maar net op het moment dat nero de weg op rende was daar een auto.. we hebben nog geschreeuwd ik heb hem nog proberen te pakken door half op hem te duiken. Maar helaas.. ;( ;(

Het verdriet is er natuurlijk nog maar het lukt gelukkig al iets beter om hier mee om te gaan.
Heb helaas wel vannacht over hem lopen dromen en elke keer als er een auto langs rijd krijg je gewoon de kriebels. En het beeld hoe het gegaan is krijg ik gewoon maar niet uit mn hoofd.. maar dit slijt hopelijk wel wat.

Heb net ook een topic geopend met wat foto's... Blacky @ [BB-ITP] Onze mooie pup is er niet meer..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:23

Wat verschrikkelijk, ik leef met je mee. Heel veel sterkte!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 00:23

Ja hij heeft het echt fijn gehad bij jullie en god wilde hem al bij zich hebben. soms veel te vroeg helaas.