Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sophie2013 schreef:Ja zo wilde ik het idd gaan doen!
Aan de fiets is alleen geen optie, de hond is heel erg bang voor onbekende mensen (was vanaf pup al) en zodra ze bang is schiet ze achter je benen, ze loopt dan dus het risico om onder de fiets te komen.
Of we zouden zo vroeg in de ochtend/nacht moeten gaan fietsen dat je écht niemand tegen komt hahaha.
@Marleen_usar, ken het wel, zal het in mijn achterhoofd houden.
Percy schreef:Je hebt van die speciale stangen die je aan de fiets kunt bevestigen, dan kan de hond niet onder de fiets komen. Zijn ideaal alleen hadden wij een Rhodesian Ridgeback van 45 kg. die het zo eng vond dat hij er bij ging liggen en dan helpt zelfs zo'n stang niet helaas.
Kitty1985 schreef:Percy schreef:Je hebt van die speciale stangen die je aan de fiets kunt bevestigen, dan kan de hond niet onder de fiets komen. Zijn ideaal alleen hadden wij een Rhodesian Ridgeback van 45 kg. die het zo eng vond dat hij er bij ging liggen en dan helpt zelfs zo'n stang niet helaas.
Stang(springer) vind ik voor kleine hondjes helemaal niks.
Je ziet dan amper wat ze doen omdat ze zo klein zijn.
Heb er regelmatig 2 naast de fiets, en allebei aan de lijn in de hand. Zie ik tenminste wat ze uitspoken of dat ze heel moe zijn.
Percy schreef:Kitty1985 schreef:
Stang(springer) vind ik voor kleine hondjes helemaal niks.
Je ziet dan amper wat ze doen omdat ze zo klein zijn.
Heb er regelmatig 2 naast de fiets, en allebei aan de lijn in de hand. Zie ik tenminste wat ze uitspoken of dat ze heel moe zijn.
Dat zou kunnen. Ik heb er geen ervaring mee met kleinere honden. Denk wel dat het inderdaad wat minder geschikt is voor kleintjes maar het voorkomt wel dat je hond(je) onder de fietswiel terecht komt.
dus dat was niet zo'n succes.
alle commando's kent ze ook goed, maar als ze in paniek is dan vliegt ze al weg nog voor je naast of hier kan zeggen. In de praktijk hier is het al duidelijk naar voren gekomen dat het niet te combineren is, tenzij we op een boeren landweg zijn waar niemand is. Dan is lekker wandelen over de hei dus veel fijner 

.

.
en hoop ik dat we het op die manier kunnen gaan oplossen, ik vind namelijk dat onze hond alle moeite en liefde verdient en ze hoort bij ons en zolang we er nog niet alles aan gedaan hebben om dit tot een goed einde te laten komen gaat ze ook absoluut nergens heen
. 

over een half uurtje wandeling nummer 4
Alleen duurt het 'even' voor dat hondlief dat snapt
. 

) 
dit lijkt me toch niet gezond? Ze heeft gisteravond en vanochtend nog brokken gehad, alles ook gegeten en drinkt goed...