hond bevuild eigen plekje!!?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 02:07

Kan niet verder typen in ander bericht.

Vervolg...

Als ik niet kan pakken, kan ik het vragen.

Ik vind je trouwens wel heel zielig reageren, duidelijk dat je niet weer hoe je dit recht moet breien en maar met zielige reacties gaat gooien

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 02:08

Brainless schreef:
@Kitty1985
Ik zal vanaf nu bij het wandelen met de hond en (buiten) rijden op mijn paard water en voer meenemen.

Kan je doen....mijn dieren drinken uit de sloot als ze dorst hebben

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 02:10

Oke en kitty, even los van mijn hond, maar terug naar die waarvan het water in de avond ontnomen wordt. Je weet blijkbaar niet dat een hond onder normale omstandigheden alleen overdag drinkt en dus NIET 's nachts? En dat er dus helemaal niks mis is met het ontnemen van het water in de avonduren? (laten we het feit dat wij onze hond ook overdag niet 'altijd' water bieden maar even buiten beschouwing laten).

Daarbij kunnen honden een verkregen water tekort snel bij werken (katten kunnen dit veel minder goed). Grotere rassen hebben in vergelijking met kleinere rassen ook minder water nodig vanwege o.a. een tragere stofwisseling.

En nogmaals, het is beter om je hond maar 1 keer per dag te voeren.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 02:13

Echt typisch bokt.
Staat een paard zonder water, iedereen op zijn achterste poten.

Maar een hond bij water weg houden is geen probleem...

Maar ja, weer het typische hypocriete paardenvolk

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 02:14

Nou, niet om het een of het ander, maar in de winter zijn mijn paarden toch ook afhankelijk van wanneer ze drinken kríjgen en hebben ze ook niet altijd beschikking tot water. En mijn paarden zijn niet de enigste daarin.

edit: daarnaast zijn een hond en een paard niet hetzelfde, paarden hebben geen dag en nachtritme en zullen dus ook gewoon 's nachts drinken. Zoals ik aangaf zal een hond onder normale omstandigheden niet drinken 's nachts.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 02:22

Maartje snap je het nou niet of wil je het niet begrijpen?'

Het gaat er om of hij wel/niet gaat drinken maar dat hij NIET kan drinken.

En het is trouwens flauwekul dat honden 's nachts niet drinken.
Er zijn meer dan zat die het wel doen.

Vriendin heeft hondenpension en voor de nacht worden alle bakken tot de rand gevuld, het grootst gros is (in de ochtend (half) leeg.

Mijn teckel drinkt overdag vrijwel niet, maar 's nachts op bed wel voor we gaan slapen.

Het gaat over water, niet over voer

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 02:25

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 02:30

Kitty1985 schreef:
Echt typisch bokt.
Staat een paard zonder water, iedereen op zijn achterste poten.

Maar een hond bij water weg houden is geen probleem...

Maar ja, weer het typische hypocriete paardenvolk

Een hypocriet is iemand die zich juist beter voor doet dan dat hij is.
Ik doe mij niet beter voor. :n
Als ik 2 uur ga rijden met mijn paard kan zij niet drinken (en als het er wel is, drinken zij niet), zo ook met de hond in het bos.

Ik zit er ook niet op te wachten dat als ik op mijn paard zit zij ineens bedenkt te gaan eten.
Dan kom ik nergens meer met mijn Fjord....

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 02:41

Brainless wat heeft een buitenrit nou met wateronthouding van een pup te maken?

En maartje nogmaals het gaat over water.

Heb voeding wel genoemd als levensbehoefte, maar daar draait het niet om.
Maar schijnbaar wil je het er graag over hebben:

Aangezien het om een pup gaat, dan is 1 X per dag voeren niet goed. Dieren in de groei moeten meerdere keren per dag eten.

dierenfan

Re: hond bevuild eigen plekje!!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 07:41

onbeperkt voeren is voor pups en volwassen honden slecht. Ik ben wel de laatste die me bezig houd met dominantie gedoe en het feit dat mijn honden steeds proberen om over mij heen te lopen als ik dat niet over hun doe (en ik ben in al die jaren nog nooit aangevreten of opgegeten). Echter ik ben wel van mening dat ze van voer krijgen van mij afhankelijk moeten zijn. IK bepaal dat zodat ik weet dat ze genoeg en niet overmatig binnen krijgen en hun weten dat ze het van mij moeten krijgen en hier dus afhankelijk van zijn van mij en eten is het grootste punt want zonder eten doe je het niet lang meer.

Daarnaast kan een bak brokken een strijdpunt worden richting eigen mensen, vreemde mensen/kinderen, andere dieren ondanks dat die bak er altijd is blijft eten zeer belangrijk (drinken gek genoeg niet heb dat nog nooit mee gemaakt) dus gewoon niet aan leren dath ij de hele dag kan eten.

Hoe doe je dat op cursus eigenlijk? Ik neem aan dat iedereen altijd cursus volgt. Echter als je hond onbeperkt eet dan is er toch al minder wil om voor voer te werken voor de baas?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 09:49

ik heb nu al heel wat jaartjes een heleboel honden en die hebben nooit drinken snachts...

ze kunnen tot een uur of 1 snachts drinken en daarna de volgende ochtend weer,waar ze over het algemeen dan geen behoefte aan hebben..

óók puppies overigens...

en ik hoop echt dat je hondje meer ruimte in die kooi gaat krijgen TS,zo klein opsluiten dan kan kan ie niet anders als in zijn eigen urine gaan liggen...

en zindelijk maken is echt kwestie van en hoop geduld,de een is sneller als de ander..dus even volhouden nog :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 10:30

Maartje1990 schreef:
Oke en kitty, even los van mijn hond, maar terug naar die waarvan het water in de avond ontnomen wordt. Je weet blijkbaar niet dat een hond onder normale omstandigheden alleen overdag drinkt en dus NIET 's nachts? En dat er dus helemaal niks mis is met het ontnemen van het water in de avonduren? (laten we het feit dat wij onze hond ook overdag niet 'altijd' water bieden maar even buiten beschouwing laten).

Daarbij kunnen honden een verkregen water tekort snel bij werken (katten kunnen dit veel minder goed). Grotere rassen hebben in vergelijking met kleinere rassen ook minder water nodig vanwege o.a. een tragere stofwisseling.

En nogmaals, het is beter om je hond maar 1 keer per dag te voeren.

Wat een complete onzin.

Honden drinken wel degelijk s'nachts. Een hond moet altijd de beschikking hebben over water.

Ook het 1x per dag voeren is niet zo gezond. De grote hoeveelheid voer die ze dan in éen keer krijgen kan een hoop ellende veroorzaken. Je kan een hond niet met een wolf vergelijken (vermoed tenminste dat dat fabeltje daar weg komt). (heb het niet over voer onbeperkt laten staan, wij voeren 2 tot 3 keer daags en is het niet binnen een paar minuten weg dan gaat het weg maar is hier niet aan de orde.)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 10:45

Verdiep je aub eens in honden en hun maag- darmsysteem. Dit is er zo op gemaakt dat ze juist in 1 keer veel voedsel kunnen innemen en meermaals per dag voeren richt juist schade aan. Je moet een hond kiet vermenselijken omdat jij zelf 3 keer per dag eet.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 11:28

Heb ik me wel degelijk in verdiept. ;) Mensen willen hun hond nog graag met de wolf vergelijken en die kon inderdaad langere tijd zonder maaltijden. Onze huidige honden al lang niet meer. Maagtorsies en dergelijke komen steeds meer voor. De maag word kleiner. Veel mensen stoppen bij hun hond maar ondoordacht grote portie's brokken in 1 maaltijd naar binnen. Dit zet veel te veel uit en kunnen nog sneller zorgen voor een maagtorsie.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 14:34

Maartje1990 schreef:
Nou nou kitty, dan moet je de dierenbescherming opbellen water van onze hond staat in de bijkeuken en de deur is vaak dicht dus kan ze alleen drinken als we haar daar in laten. Beest is ondertussen 12 jaar en leeft nog steeds.

Ik ben het wel met Kitty eens. Een hond kan daardoor gefocust raken op zijn water en grote hoeveelheden gaan drinken omdat het weg wordt gehaald of omdat hij er niet bij kan. Heb daar al meerdere 'probleemgevallen' van gezien van onzindelijke honden, oorzaak lag blijkbaar bij het weghalen van water (omdat de hond 's nachts onzindelijk werd) maar dat vergrootte juist het probleem.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 14:51

@ TS lijkt me erg lastig als je hond snachts niet zindelijjk is.

wij hebben onze jack russel als pup gewoon in de bench gedaan met een puppyren met daarin een bak waar hij in kon plassen en poepen , maar snachts hield hij het altijd op , als hij jankte lieten we hem gewoon door janken .. overdag als we aan het werk waren maakte hij er wel gebruik van maar tegenwoordig houd hij alles gewoon op. ( hij is nog maar 1 dag 6 uur alleen ) en inmiddels 9 maand oud.

ik denk dat het gewoon een kwestie van aangewenning is geworden.. je hond gaat er al vanuit dat je hem snachts er uit doet..

Ik hoop dat het snel beter gaat met je hond en ook voor jullie zelf natuurlijk !

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 16:56

Vannacht de pup op onze Kamer gehad. Ging goed hij werd na 4 uur wakker en toen hebben we hem er uit gedaan om te plassen

Wat een onzin zeg dat het dieren mishandeling is om water weg te halen
Hond is snachts in de bench. Daar kan hij toch ook niet drinken!??
En wij drinken snachts toch ook niet
Vind dat een reactie van niets. Heb al eerder 2 honden groot gebracht beide 13 jaar
geworden. Me paard is nu al 17 en zo gezond als een vis en dan ga jij
Mij zeggen dat ik me dier mishandel, door water weg te halen
Alsjeblieft zeg, als er met zulke termen gegooid gaat worden mag van mij dit
Topic gesloten worden.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 16:59

kusvoorjou schreef:
Vannacht de pup op onze Kamer gehad. Ging goed hij werd na 4 uur wakker en toen hebben we hem er uit gedaan om te plassen

Wat een onzin zeg dat het dieren mishandeling is om water weg te halen
Hond is snachts in de bench. Daar kan hij toch ook niet drinken!??
En wij drinken snachts toch ook niet
Vind dat een reactie van niets. Heb al eerder 2 honden groot gebracht beide 13 jaar
geworden. Me paard is nu al 17 en zo gezond als een vis en dan ga jij
Mij zeggen dat ik me dier mishandel, door water weg te halen
Alsjeblieft zeg, als er met zulke termen gegooid gaat worden mag van mij dit
Topic gesloten worden.

Vannacht is het goed gegaan, als ik het goed begrijp?

Als jij dorst krijgt 's nachts, dan kan je zelf drinken pakken. Een hond moet wachten tot het baasje wakker wordt of in elk geval toegang krijgt om te kunnen drinken. Daarom zorg ik er altijd voor dat er 24/7 water tot hun beschikking staat.
(overigens heb ik niet gezegd dat het onder dierenmishandeling valt, dat vind ik wel wat ver gaan, of bedoel je dat iemand anders dat heeft gezegd?)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:33

Paarden op concours hebben ook geen water in de trailer/vrachtwagen, die moeten ook wachten op hun emmer water (die ze dan ook nog vaak niet eens willen :+ )
En mijn nieuwe hondje heeft de nodige medische mankementen, die blijft maar drinken (en dan heb ik het echt over een halve liter achter elkaar, uurtje later weer...). 's Nachts kan hij ons natuurlijk niet vragen om uit te mogen (overdag komt hij aandacht vragen en loopt dan naar de deur, maar ja, wij liggen boven te slapen dus dat kan niet) en dan liggen er 's ochtends liters urine op de keukenvloer. Daar wordt ook niemand vrolijk van hoor, de hond niet, de katten niet die er door moeten naar de kattenbak en ik niet als ik 's ochtends gelijk het hele huis moet dweilen omdat het vol plaspootjes staat. Het beest kan er niks aan doen dat hij overmatig drinkt, dat dier is oud en zijn lijfje is kapot, maar als het op deze manier leefbaar gehouden kan worden lijkt me daar niks mis mee. Overdag drinkt hij alsnog wel bij.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:33

Wij hebben drinkbakken in de bench. Dat ze er dood aangaan heeft niemand gezegd. Maar gezond is anders. Je kan een dier niet zeggen ga even gauw bijtanken want vannacht krijg je niks. En het is onzin dan mensen en dieren s'nachts niet drinken.
Een hond heeft geen keus die is van jou afhankelijk en een tijd lang niet drinken en dan opeens meer wat vaak gebeurd is niet gezond. En inderdaad dat kan een reden kan zijn waarom ze s'nachts moeten komt ook vaak voor.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:08

en ja hoor de modaalridders moeten weer even op komen staan hier.!
iedereen doet het anders! laat ze dan ook in hun waarde.!
mijn hond slaapt ook boven bij mij in bed en daar staat ook geen drinkensbak! in begin altijd mee genomen, maar dronk nooit nachts! en ja dat zag ik morgens aan der drinkensbak!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:16

Wij hebben nu ook een pup van 17 weken met een vergelijkbaar probleem.
Wij hebben een appartement en hebben de slaapkamerdeur open staan zodat we hem horen.

Onze vorige hond was ontzettend makkelijk, met 15 weken sliep die hele nachten door en bleef al hele werkdagen alleen. Nu hebben we er eentje die trager is, dus in eerste instantie waren we even bezorgd. Een langs de da geweest voor een testje, daar kwam niks uit. Dierenarts bevestigde wel dat hij nu zon beetje nachten door moest gaan slapen.

Sinds deze week slapen we eindelijk weer volledige nachten en zijn we overdag aanhet uitbouwen stapje voor stapje.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:26

Sommige honden hebben nu eenmaal wat meer tijd nodig om 's nachts hun plas op te kunnen houden :). Wij mensen hebben daar als kind ook last van, dus waarom een pup niet? Ik hoop dat het nu wat beter gaat, TS, nu je pup bij je op de kamer slaapt.

Water weghalen vind ik overigens geen goed idee. Het heeft geen invloed op de mate van plas ophouden en niet kunnen beschikken over water wanneer het pupje dorst heeft is niet zo handig en ook niet zo gezond voor de pup. Ik zou dit dus gewoon laten staan zodat het diertje er bij kan wanneer het dat wil.

@ Maartje, 1 keer eten per dag? Dat lijkt me verre van gezond voor onze huishond die al lang niet meer dicht bij de wolf staat :). Wilde dieren zijn daarop ingesteld, onze huishonden zijn dat niet. In één keer een grote hoeveelheid eten is niet goed voor het verteringskanaal. Wij voeren onze hond in principe 3 keer daags. Soms 2.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:14

Voor zover ik weet is het beter om 1x per dag te voeren dan meerdere keren per dag. Mijn hond eet zelf maar 1x per dag, en dat is 's avonds laat. Alleen dan eet ze haar brokken, ondanks dat de brokken al een hele dag in haar bak liggen. Tenzij ze Rodi krijgt, dat is te lekker om te laten liggen :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:19

Misschien voor een volwassen hond... Al lees je daar ook verschillende meningen over. Maar een puppy toch zeer zeker niet.