Help, bultje op kattenhoofd?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 18:23

Het lukt echt niet om het bultje op de foto te zetten! Ze loopt steeds weg, en de kat is niet anders gaan gedragen sinds het bultje, maar ik mag er niet aanzitten. Ik heb hem een keer gezien hij is grijs.
Overigens de kat blijft even gezond zins dat hij het andere voer kreeg. Kitty werd ook als kat gezien voor een ander persoon. Die voerde haar bij en noemde haar Liza. Dus hij kreeg bij ons het dieetvoer en bij hun een hele bak vol kattenbrokjes van deen. Daarom wou ze niet meer per zak die 70 euro aan duur voer geven.

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 18:25

dees_daan schreef:
geerke schreef:
als het een goede foto is kun je best wel zien of het een beginnend abces is of iets anders.

En dan? Moeder gaat niet met de kat naar de DA dus ook al weet TS wat het is, dan is ze nog geen stap verder.
Nierprobleem blijft, bult blijft als het een abces of een gezwel is en medische hulp komt er niet dus hoe is TS dan geholpen?

Als ik het weet wat het is, en het gaat niet uit zichzelf af, dan verkoop ik spullen todat ik die behandeling kan betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:34

NoreenJulia schreef:
dees_daan schreef:

En dan? Moeder gaat niet met de kat naar de DA dus ook al weet TS wat het is, dan is ze nog geen stap verder.
Nierprobleem blijft, bult blijft als het een abces of een gezwel is en medische hulp komt er niet dus hoe is TS dan geholpen?

Als ik het weet wat het is, en het gaat niet uit zichzelf af, dan verkoop ik spullen todat ik die behandeling kan betalen.

Dat is heel lief van je maar het is nog niet jou verantwoordelijkheid.
Ik hoop dat je moeder er toch nog voor kiest om het zelf te regelen als ze ziet dat jij je echt zorgen maakt en de kat op het speciale voer zet, binnen plassen doet ze niks voor niks en met een nierprobleem kan dat de oorzaak zijn.

Eas_Mon

Re: Help, bultje op kattenhoofd?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:44

Urinairy health 5 kilo kost ongeveer 35 euro, misschien een goede tip voor je moeder? Dit is te halen bij ranzijn.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:41

dees_daan schreef:
geerke schreef:
als het een goede foto is kun je best wel zien of het een beginnend abces is of iets anders.

als het een abces is kan ik TS best uitleggen hoe ze dat moet behandelen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:52

... en als het een teek is, kunnen we haar ook vast wel uitleggen hoe ze die ( samen met haar moeder ) gemakkelijk en veilig kan verwijderen :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:55

Utrolig schreef:
114 red een dier,

misschien een blaasontsteking? of inderdaad nierinsufficientie, maar dan zou ze ook veel moeten drinken en mager worden, veelal ook braken en dof in het vacht zitten.

Dat je geen geld hebt om de kat op een nierdieet te zetten; oké, en een plassende kat in huis is ook niet fijn, maar laat op z'n minst een diagnose stellen.

114?

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 19:57

Het is geen teek denk ik

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 20:06

Wat je moeder moet doen is die andere persoon vragen om te stoppen met bijvoeren omdat poes op dieet is vanwege nierproblemen. Als poes weer het dieetvoer krijgt zou het kunnen dat ze ook stopt met in huis piesen.
Je zou ook een plasje kunnen opvangen en naar de dierenarts brengen om te laten testen of poes geen blaasontsteking of erge blaasgruis heeft. Het plasje moet dan wel zo vers mogelijk zijn en niet al uren op de grond liggen. Het beste is om het gelijk weg te brengen naar de dierenarts als het nog warm is.

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 20:09

De mensen zijn verhuisd

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 20:19

Toch bijzonder dat er mensen zijn die weten op welk voer de kat moet.... ;-)
Als de ts niet heeft gezegd of het om calciumoxelaat Struvite of iets anders gaat :-)

Ts@ mischien gaat het foto's maken morgen bij daglicht beter?
Misschien wat eten geven dat ze in je buurt blijft? :-)

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 20:29

knap dat hier mensen een 11 jarig kind kunnen afkatten! natuurlijk moet de moeder de verandwoorlijkheid pakken.! maar om hier het kind af te zeiken(sommige dan) vind ik echt te ver gaan.

ts goed dat je er wat aan wilt doen, probeer om met je moeder te praten dat de poes naar de dierenars toe moet, en toch even de foto proberen te maken, succes verder

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 20:53

Heeft iemand tips om de foto te maken?

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 20:54

met eten kun je proberen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 20:55

je bedoelt om je kat stil te houden? :D
Dat zal niet meevallen....dat lukt mij nieteens met een kat zonder bult :7
Slaapt hij weleens?Daar zijn katten meestal heel goed in :D
En dan stiekem een foto maken?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:00

Slotje in verband met verloop van het topic.