Hoe doen mensen dat toch: een hond en de hele dag werken??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 18:10

Ojajoh schreef:
EskeGirl schreef:
Waarom hond in de bench als je weg bent en niet gewoon los in de woonkamer/keuken? Dat vind ik niet kunnen.

er zijn genoeg honden die in een bench moeten omdat ze bijv slopen , of niet geheel zindelijk zijn....

Waardoor komt dat slopen??? Vaak door honden die zich stierlijk vervelen en aandacht opeisen.
Zo ken ik er ook een, zit de godganse dag in de bench en als hij eruit komt is er geen land mee te bezeilen, vreselijk.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:11

sallandval schreef:
Ik zal nu wel op een paar tenen trappen, maar ik vind dat sommige mensen wel erg hoge eisen toeschrijven aan honden.

Volgens mij zou de gemiddelde asielhond een moord doen voor een huis en een baasje, ook al werkt die van 9-5.

ik weet wel zeker dat de gemiddelde asielhond daar geen moord voor doet. De gemiddelde asielhond zit namelijk om die reden in het asiel. Of ze kunnen niet zo lang alleen zijn of ze zijn zeer energiek en men kan dat niet aan. Momenteel hebben wij 3 asielhonden. Alle 3 zeer energiek die wel alleen kunnen zijn maar minimaal 2 á 3 uur per dag echt bezig gehouden moeten worden. Echte stuiterballen. Op het asiel krijgen ze uren per dag aandacht. Vaak wel delen met soortgenoten maar vele vinden dat niet erg. Er lopen mensen rond en ze krijgen aandacht. MOgen uren op de speelweide er worden lange wandelingen gemaakt en regelmatig getraind. Deze 3 honden gaan ook zeker niet naar mensen die hele dagen werken. Tenzij men tussendoor tijd heeft lekker actief met hun bezig te zijn en het geen 5 dagen in de week gaat worden.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:12

jesito schreef:
Waardoor komt dat slopen??? Vaak door honden die zich stierlijk vervelen en aandacht opeisen.
Zo ken ik er ook een, zit de godganse dag in de bench en als hij eruit komt is er geen land mee te bezeilen, vreselijk.

ja ik weet het.. maar het gebeurd...

gebeurd overigens ook bij jonge honden, bepaalde leeftijd is de kans van voorkomen groter

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:14

ik heb niets tegen een bench maar wel als men daar overdag 8 uur de hond in zet en 's nachts ook nog eens. Daar is namelijk geen enkele hond voor gemaakt!!! Dan minimaal een ruimte in huis zo maken dat de hond daar los in kan al zou het een echte kennel zijn die daar staat. Ooit als ik op mzelf woon ben ik dat namelijk wel van plan. Niet dat ik slopers heb en ik heb ze ook nooit gehad maar wel omdat ik dan zeker weet dat er niets raars kan gebeuren met hun en dat ze veilig zitten. Een waterbak erin en wat kussens en speelgoed lekker voor hun en veilig. Echter ze moeten de ruimte hebben wat rond te lopen, te liggen waar ze willen en van ligplaats kunnen veranderen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:15

TS, je bent je ervan bewust, je doet zoveel mogelijk om jullie hond minder uren alleen te geven, je houd er rekening mee en je hebt het over een oudere hond.
Ik denk dat je het op deze manier goed doet, zoals ik het lees is het niet 5 dagen per week en je hond zal op deze leeftijd ook niet veel behoefte hebben aan verandering.

Het valt mij altijd op dat in dergelijke topics mensen reageren die op een doordeweekse dag gerust 2 a 4 uur lopen met hun hond en 4 uur alleen het uiterste vinden.
Ik denk dat als je dit landelijk zou testen dit eerder uitzondering dan regel is bij een gemiddelde hondeneigenaar. Niet dat ik het daarmee goed wil praten, ik vind ook dat eigenaren zich bewust moeten zijn van de behoeftes van een hond en daar rekening mee houden. Maar er zijn meerdere acceptabele manieren om je hond te houden en ook het ras en karakter van een hond speelt daarbij mee.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:16

Ojajoh schreef:
jesito schreef:

ja ik weet het.. maar het gebeurd...

gebeurd overigens ook bij jonge honden, bepaalde leeftijd is de kans van voorkomen groter

idd heb het mee gemaakt met een jack russell deze moest vanaf 3 maanden leeftijd hele dag alleen thuis zijn in de bench. Men kon na een half jaar niets meer met hem beginnen en herplaatst via mij naar kennissen van me. Het heeft 2 jaar gekost om dit hondje weer het vertrouwen te geven dat alleen thuis blijven echt niet erg is en dat een bench geen straf is die uren duurt.

Gewoon ongelofelijk!!! Als je nu van te voren weet dat je toekomstige hond veel alleen moet zijn dan ga je toch voor een stabiele hond van minimaal 5 jaar die goed alleen kan zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:19

dierenfan schreef:
sallandval schreef:
Ik zal nu wel op een paar tenen trappen, maar ik vind dat sommige mensen wel erg hoge eisen toeschrijven aan honden.

Volgens mij zou de gemiddelde asielhond een moord doen voor een huis en een baasje, ook al werkt die van 9-5.

ik weet wel zeker dat de gemiddelde asielhond daar geen moord voor doet. De gemiddelde asielhond zit namelijk om die reden in het asiel. Of ze kunnen niet zo lang alleen zijn of ze zijn zeer energiek en men kan dat niet aan. Momenteel hebben wij 3 asielhonden. Alle 3 zeer energiek die wel alleen kunnen zijn maar minimaal 2 á 3 uur per dag echt bezig gehouden moeten worden. Echte stuiterballen. Op het asiel krijgen ze uren per dag aandacht. Vaak wel delen met soortgenoten maar vele vinden dat niet erg. Er lopen mensen rond en ze krijgen aandacht. MOgen uren op de speelweide er worden lange wandelingen gemaakt en regelmatig getraind. Deze 3 honden gaan ook zeker niet naar mensen die hele dagen werken. Tenzij men tussendoor tijd heeft lekker actief met hun bezig te zijn en het geen 5 dagen in de week gaat worden.

Amen.
Daarnaast is het natuurlijk een opmerking die eigenlijk nergens over gaat, je hond kan prima de hele dag alleen zijn want de honden in de asiels zitten daar in kennels ook alleen en die zouden graag een woonkamer hebben, dus valt het goed te praten dat jou hond ook de hele dag alleen is?
De honden zitten daar omdat de eigenaar afstand heeft gedaan en de op zoek zijn naar een nieuw thuis met tijd en aandacht.
Als mensen een hond van ons willen en beide 40 uur per week werken en de hond dan alleen thuis zit krijgen ze van mij geen hond mee.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:19

Grit schreef:
TS, je bent je ervan bewust, je doet zoveel mogelijk om jullie hond minder uren alleen te geven, je houd er rekening mee en je hebt het over een oudere hond.
Ik denk dat je het op deze manier goed doet, zoals ik het lees is het niet 5 dagen per week en je hond zal op deze leeftijd ook niet veel behoefte hebben aan verandering.

Het valt mij altijd op dat in dergelijke topics mensen reageren die op een doordeweekse dag gerust 2 a 4 uur lopen met hun hond en 4 uur alleen het uiterste vinden.
Ik denk dat als je dit landelijk zou testen dit eerder uitzondering dan regel is bij een gemiddelde hondeneigenaar. Niet dat ik het daarmee goed wil praten, ik vind ook dat eigenaren zich bewust moeten zijn van de behoeftes van een hond en daar rekening mee houden. Maar er zijn meerdere acceptabele manieren om je hond te houden en ook het ras en karakter van een hond speelt daarbij mee.

die van mij zijn in periodes dus gerust 8 á 9 uur per dag alleen echter wel na 4 uur altijd even lekker uitrennen en behoeftes doen. Zeker bij een oudere hond zou ik wel graag iemand hebben die hem na 4 á 5 uur even uit laat. Dat hoeft geen ruig uur te zijn met gek doen erbij maar gewoon even poten strekken en poepen/plassen. Echter als dat niet mogelijk is en de hond gaat daar mee akkoord dan zou ik er ook geen problemen mee hebben. Ik heb alleen problemen met honden die zo lang alleen moeten zijn in een bench of voor en na dien misschien 10 minuten uitgelaten worden. Een hond die normaal energiek is moet gewoon in elk geval 2 uur per dag actief bezig gehouden worden met lopen of fietsen of steppen, spelen of trainen of gewoon eens lekker een uitgebreid knuffelmoment.

Niene87

Re: Hoe doen mensen dat toch: een hond en de hele dag werken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:23

Wij hebben een advertentie op Marktplaats gemaakt met uitlaat gezocht.
En nu laat zo'n huis moeder en een werkloze ze uit (beide 1 dag) andere dagen zijn er hier mensen thuis gelukkig.
We betalen €12,50 per dag voor 2x een uur lopen op een dag

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:23

dees_daan schreef:
dierenfan schreef:

Amen.
Daarnaast is het natuurlijk een opmerking die eigenlijk nergens over gaat, je hond kan prima de hele dag alleen zijn want de honden in de asiels zitten daar in kennels ook alleen en die zouden graag een woonkamer hebben, dus valt het goed te praten dat jou hond ook de hele dag alleen is?
De honden zitten daar omdat de eigenaar afstand heeft gedaan en de op zoek zijn naar een nieuw thuis met tijd en aandacht.
Als mensen een hond van ons willen en beide 40 uur per week werken en de hond dan alleen thuis zit krijgen ze van mij geen hond mee.

honden die zonder problemen 40 uur alleen zijn die komen niet in een asiel terecht. Die honden blijven bij de eigenaars omdat ze het goed aan kunnen en als de eigenaar het triest vind dan weet deze altijd wel iemand die zijn hond over wil nemen of herplaatst hem zelf. Maar dat is net zoiets als dat men 40 uur werkt. Dat kan best en hoeft niet slecht te zijn. Men kan ook hun banen zo op elkaar af stemmen dat beide partners wel 40 uur werken maar dat de ene dan een dag thuis werkt en de andere dan 's nachts werkt enz. dan hoeven ze uiteindelijk nog niet zo veel alleen te zijn.

Ik kan me overigens niet herrinneren dat ik ooit een hond geplaatst heb bij mensen die hele dagen werken en dan dus 8 uur per dag onafgebroken alleen thuis moeten zijn.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 18:24

Meestal kan onze hond naar mijn schoonouders, waar hij gewoon erg graag is.
Maar als zij niet kunnen kan het voorkomen dat hij 1 tot 3 x per week wat langer alleen zit.
Hij heeft ook 3 poezels om zich heen lopen en er zijn keren dat we hem zelfs nog wakker moeten maken, als we dan na 6 uur thuis komen.

Ik kan me geen leven zonder hond voorstellen maar weet toch echt niet of ik nog een hond aanschaf zolang de situatie zo is.
Of ik zou eerst kijken naar eventuele andere mogelijkheden, waar het dier terecht.
De pech is ook gewoon dat hij niet meer mee wil naar de paarden, dat houd hij niet vol, vroeger ging hij altijd mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:30

dierenfan schreef:
dees_daan schreef:

Amen.

honden die zonder problemen 40 uur alleen zijn die komen niet in een asiel terecht. Die honden blijven bij de eigenaars omdat ze het goed aan kunnen en als de eigenaar het triest vind dan weet deze altijd wel iemand die zijn hond over wil nemen of herplaatst hem zelf. Maar dat is net zoiets als dat men 40 uur werkt. Dat kan best en hoeft niet slecht te zijn. Men kan ook hun banen zo op elkaar af stemmen dat beide partners wel 40 uur werken maar dat de ene dan een dag thuis werkt en de andere dan 's nachts werkt enz. dan hoeven ze uiteindelijk nog niet zo veel alleen te zijn.

Ik kan me overigens niet herrinneren dat ik ooit een hond geplaatst heb bij mensen die hele dagen werken en dan dus 8 uur per dag onafgebroken alleen thuis moeten zijn.

Toch vreemd dat wij honden hebben zitten die uit die situatie's kwamen, of helemaal niet in huis leefden en dit een aantal jaar prima ging maar dat ze om een andere reden afgestaan worden.
Er zitten wel degelijk honden bij ons die er geen problemen mee hadden om zo lang alleen te blijven.
Daarnaast heb je ook honden van inbeslagnames uit die situaties die dus niet vrijwillig in het asiel terecht komen.
Ik heb er nu al 2 in mijn hoofd die niet voor problemen zouden zorgen als ze 8 uur per dag alleen zouden zijn, ik wil het alleen niet, dus als dat de situatie zou zijn dan komen ze bij mij niet in aanmerking voor een hond.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:35

Hier was ons oudje ook zo'n 6 uur alleen 2 keer per week en sliep alleen maar als dat zo goed gaat prima toch?
Onze nieuwe pup van 4 maanden gaat nu die 2 ochtenden naar een vriendin die ook 5 honden heeft en die er mee uit gaat.
Daarvoor vinden we 6 uur te lang. Hij is weleens alleen maar dan eigenlijk hooguit 2 uurtjes.
Is dan wel samen met 4 chihuahuas en kan via een kattenluik de tuin in.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:46

Ik vind dat een asiel verder zou moeten kijken dan hoe veel de mensen werken. Hoe weten ze dat mensen die meer thuis zijn ook meer met hun hond doen? Ik neem aan dat dat niet steekproefgewijs gemeten wordt of nagekeken of zo? Vrienden van mij kregen bij een boel asiels geen hond mee omdat ze te veel werken. Na doorzoeken vonden ze een asiel die de eis niet stelde dat mensen meer thuis moesten zijn en hebben een jonge hond meegenomen. De hond in kwestie (turkse herder) heeft een heerlijk leven, gaat 's ochtends, na het werk en 's avonds uitgebreid uit en is heel kalm en braaf in huis, goed opgevoed en tevreden.

Volgens mij kun je helemaal niet weten of mensen die minder werken zoveel meer met hun hond doen of ze meer aandacht geven/trainen. Het kan best voorkomen dat bepaalde mensen die 40 uur werken heel veel met hun hond doen als ze wel thuis zijn en het kan ook best voorkomen dat mensen die de hele dag thuis zijn het beest amper uitdagen of uitlaten.

Onze honden zijn nogal verwend en komen zo goed als altijd vier keer per dag in het park of bos, mijn man laat ze zelfs los in het park als het donker is (hebben ze alle drie een andere kleur lampje om :D (ik durf dat niet) maar als hij niet meer in staat zou zijn om ze tussen de middag uit te laten zouden we ze echt niet weg doen. En ze slaan ook heus wel eens een wandeling over, gaan ze niet dood aan.

blauwdruivje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:46

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:49

er zijn mensen die 40 uur per week werken en meer doen met hun hond als mensen die de hele dag thuis zitten...eerlijk gezegd ben ik nu hele dagen thuis maar doe veel minder met mijn honden als wat ik deed toen ik 40 uur werkte...

beetje kortzichtig om te zeggen dat als je 40 uur werkt dat je dan geen tijd genoeg steekt in je hond...

mijn hond was toen overdag inderdaad veel alleen,maar als ik thuis was was ze áltijd mee en bij mij...ook snachts dus,dan sliep ze bij me op bed ...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 18:51

Geen oopoehh in een straal van 50 km voor mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:52

Hier is de hond max. 6 uur alleen. Momenteel zit ik nog thuis. Maar zit boven en hond vermaakt zich wel in de tuin. Maar als ik straks weer naar school moet, dan komt mijn zusje rond 3 uur half 4 langs.

Overdag zit hij nog in de bench als er niemand is. Oefenen wel met alleen zijn beneden. En tot nu toe sloopt hij alleen maar folders.

lopen 4 x 20 minuten met hem. Elke maand 5 minuten er bij op. En 's nachts ligt hij mij op de slaapkamer. Waardoor ik mijn kamer hartstikke netjes hou, anders speelt hij voor snipper machine. Dus hij zit max. 6 uur in de bench. Rest van de dag dus lekker los :) Heb dus niks met een bench. Maar in de toekomst willen we hem overdag lekker buiten laten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:54

dees_daan schreef:
dierenfan schreef:

Toch vreemd dat wij honden hebben zitten die uit die situatie's kwamen, of helemaal niet in huis leefden en dit een aantal jaar prima ging maar dat ze om een andere reden afgestaan worden.
Er zitten wel degelijk honden bij ons die er geen problemen mee hadden om zo lang alleen te blijven.
Daarnaast heb je ook honden van inbeslagnames uit die situaties die dus niet vrijwillig in het asiel terecht komen.
Ik heb er nu al 2 in mijn hoofd die niet voor problemen zouden zorgen als ze 8 uur per dag alleen zouden zijn, ik wil het alleen niet, dus als dat de situatie zou zijn dan komen ze bij mij niet in aanmerking voor een hond.

klopt maar inbeslagnames komen niet in ons asiel terecht tenzij misschien eens via een uitwisseling maar nooit direct dus dat is al een verschil. Er zullen bij ons ook zeker wel honden binnen komen die zich er in zouden schikken maar dat is misschien ook wel zo dat wij het niet willen hebben en dus zeggen dat het niet kan. Want ik moet eerlijk zijn mijn 2 vorige honden en 2 huidige honden konden en kunnen alle 4 zo lang en veel alleen zijn als het zou moeten dat weet ik zeker en komen allemaal uit de opvang waar ik werk ;) het gebeurd alleen niet.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:56

kimmie261 schreef:
er zijn mensen die 40 uur per week werken en meer doen met hun hond als mensen die de hele dag thuis zitten...eerlijk gezegd ben ik nu hele dagen thuis maar doe veel minder met mijn honden als wat ik deed toen ik 40 uur werkte...

beetje kortzichtig om te zeggen dat als je 40 uur werkt dat je dan geen tijd genoeg steekt in je hond...

mijn hond was toen overdag inderdaad veel alleen,maar als ik thuis was was ze áltijd mee en bij mij...ook snachts dus,dan sliep ze bij me op bed ...

je doet er minder mee maar je bent wel aanwezig en dat is al een heel verschil als je er bent houden ze (waarschijnlijk haha) rekening met je en dat vergt ook al energie en geeft ook al voldoenig gewoon puur het feit dat je er bent.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:57

Ik vraag me ook regelmatig af hoe hondenbezitters dit toch doen, honden en werk goed combineren! Ik heb zolang als ik weet honden in huis gehad. Onze huidige hond (een inmiddels 3 jarige maltezer) hebben wij aangeschaft als pup omdat wij tijd zat hadden. Mijn moeder was huisvrouw dus die was vrijwel altijd thuis om voor de hond te zorgen. Echter kwam zij een maand na aanschaf van onze hond plots te overlijden, en sindsdien is er een hoop veranderd voor zowel ons als de hond. Mijn vader werkt 40 uur per week, en ik werk op oproepbasis. (Ca. 6 uur per dag, maar heb niet elke dag van de week werk.) Op de dagen dat ik wel veel moet werken, voel ik me dan ook regelmatig schuldig. De hond wegdoen zien we niet als een optie, we hebben haar aangeschaft en ze zal tot het einde van haar leven bij ons blijven. Maar hoe maak je het een hondje makkelijker/fijner in de tijd dat wij weg zijn? Ik heb me al verdiept in bepaalde speeltjes die honden bezig houden, en ik weet dat ze voornamelijk slaapt overdag, maar ze is soms wel 6 uur per dag alleen. Een enkele keer heeft mijn zus wel eens tijd om haar 's middags voor me uit te laten gelukkig!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:58

kimmie261 schreef:

Mijn idee, ik ontmoette laatst een meisje dat een dierenopleiding had gedaan maar overal werd ontslagen omdat ze nogal vooringenomen was over hoe men met dieren om diende te gaan. Zo was ze weggegaan bij een dierenwinkel omdat ze het niet over haar hart kon verkrijgen om een cavia of konijn aan een kind te verkopen omdat ze er dan bij voorbaat van uit ging dat het dier verwaarloosd zou worden (want een kind gaat dat konijn toch niet goed verzorgen). In het asiel waar ze vrijwilligerswerk had gedaan had ze ook op veel mensen wel iets aan te merken waardoor ze niet geschikt waren voor een hond.

Zelf had ze 5 opvanghonden en een uitkering, mij maak je niet wijs dat ze al die honden elke dag uren uitliet en ze allemaal voldoende aandacht gaf. Zeker niet toen we met de groep gingen lopen en ze één hond in de auto liet (?), twee thuis, en de twee die wel mee mochten na 20 minuten al uitgetelt waren terwijl mijn (buldoggen nota bene) nog maar amper waren opgewarmd.

Nou ga ik er van uit dat de meeste mensen die werken met dieren het zelf ook doen zoals ze van anderen eisen, maar ik bedoel maar dat zij schijnbaar wel zo iemand was waar een asiel of opvang honden aan meegeeft op basis van haar verhaal. Het verhaal en het aantal uren werk zegt gewoon niet alles.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:59

jesito schreef:

Ach dat vind ik zielig

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:01

sallandval schreef:
Ik vind dat een asiel verder zou moeten kijken dan hoe veel de mensen werken. Hoe weten ze dat mensen die meer thuis zijn ook meer met hun hond doen? Ik neem aan dat dat niet steekproefgewijs gemeten wordt of nagekeken of zo? Vrienden van mij kregen bij een boel asiels geen hond mee omdat ze te veel werken. Na doorzoeken vonden ze een asiel die de eis niet stelde dat mensen meer thuis moesten zijn en hebben een jonge hond meegenomen. De hond in kwestie (turkse herder) heeft een heerlijk leven, gaat 's ochtends, na het werk en 's avonds uitgebreid uit en is heel kalm en braaf in huis, goed opgevoed en tevreden.

Volgens mij kun je helemaal niet weten of mensen die minder werken zoveel meer met hun hond doen of ze meer aandacht geven/trainen. Het kan best voorkomen dat bepaalde mensen die 40 uur werken heel veel met hun hond doen als ze wel thuis zijn en het kan ook best voorkomen dat mensen die de hele dag thuis zijn het beest amper uitdagen of uitlaten.

Onze honden zijn nogal verwend en komen zo goed als altijd vier keer per dag in het park of bos, mijn man laat ze zelfs los in het park als het donker is (hebben ze alle drie een andere kleur lampje om :D (ik durf dat niet) maar als hij niet meer in staat zou zijn om ze tussen de middag uit te laten zouden we ze echt niet weg doen. En ze slaan ook heus wel eens een wandeling over, gaan ze niet dood aan.

Tja na controle is niet te doen. Vroeger wel maar tegenwoordig niet meer. Zeer veel honden die makkelijk op 200 km of meer van het asiel vandaan geplaatst worden. Je moet van te voren aangeven dat je komt als je al zou komen want voor niets rijden kan je al helemaal niet maken en daarnaast is een moment opname nooit reeel.

Wij moeten als opvang dus puur af gaan op wat mensen zeggen. Als men 200 km (bijv.) wil rijden voor een hond dan is men zeker geintereseerd. Daarnaast moet je af gaan op wat mensen zeggen. Zo hebben wij vorig jaar ook een pup geplaatst bij iemand die nog een hond had en die vrijwel altijd thuis was. Wij hadden geen goed gevoel maar ja er was een hond aanwezig, men zou gaan trainen, men kwam van verder weg en men zocht echt die kruising en was zo blij er 1 te hebben gevonden enz. enz. enz. het klonk goed alleen dat onderbuik gevoel....

Een week later bleek ons gevoel goed te zijn. De pup werd terug gebracht nee niet door degene die hem aangeschaft had maar door een famillielid. De pup bleek geen 8 uur per dag alleen te kunnen zijn en was veel aan het gillen in de bench en ze vond het vreselijk en kwam de pup terug brengen.......... Totaal anders situatie dus dan ons werd verteld.

Wij werken al veel met ons gevoel erbij maar soms moet je mensen wel het voordeel van de twijfel geven echter we proberen altijd alle dieren in 1x goed te plaatsen want dat is immers waar je het voor doet, je einddoel als opvang.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:04

Fairytales schreef:
Ik vraag me ook regelmatig af hoe hondenbezitters dit toch doen, honden en werk goed combineren! Ik heb zolang als ik weet honden in huis gehad. Onze huidige hond (een inmiddels 3 jarige maltezer) hebben wij aangeschaft als pup omdat wij tijd zat hadden. Mijn moeder was huisvrouw dus die was vrijwel altijd thuis om voor de hond te zorgen. Echter kwam zij een maand na aanschaf van onze hond plots te overlijden, en sindsdien is er een hoop veranderd voor zowel ons als de hond. Mijn vader werkt 40 uur per week, en ik werk op oproepbasis. (Ca. 6 uur per dag, maar heb niet elke dag van de week werk.) Op de dagen dat ik wel veel moet werken, voel ik me dan ook regelmatig schuldig. De hond wegdoen zien we niet als een optie, we hebben haar aangeschaft en ze zal tot het einde van haar leven bij ons blijven. Maar hoe maak je het een hondje makkelijker/fijner in de tijd dat wij weg zijn? Ik heb me al verdiept in bepaalde speeltjes die honden bezig houden, en ik weet dat ze voornamelijk slaapt overdag, maar ze is soms wel 6 uur per dag alleen. Een enkele keer heeft mijn zus wel eens tijd om haar 's middags voor me uit te laten gelukkig!

ik denk dat je je hond het gelukkigste maakt met een maatje als ze goed en sociaal is met andere honden het zijn dieren die niet solitair leven van oorsprong en vele honden hebben echt veel aan een maatje. Echter als je hond dat niet plezierig vind dan denk ik dat ze liever uren alleen is en daarnaast veel aandacht krijgt. Voor sommige honden is een dagopvang ook ideaal lekker even een dagje eruit en bezig gehouden worden echter dagopvang is net als een uitlaatservice je moet het goed treffen, of de hond eigenlijk dan ;)