Fairytales schreef:Ik vraag me ook regelmatig af hoe hondenbezitters dit toch doen, honden en werk goed combineren! Ik heb zolang als ik weet honden in huis gehad. Onze huidige hond (een inmiddels 3 jarige maltezer) hebben wij aangeschaft als pup omdat wij tijd zat hadden. Mijn moeder was huisvrouw dus die was vrijwel altijd thuis om voor de hond te zorgen. Echter kwam zij een maand na aanschaf van onze hond plots te overlijden, en sindsdien is er een hoop veranderd voor zowel ons als de hond. Mijn vader werkt 40 uur per week, en ik werk op oproepbasis. (Ca. 6 uur per dag, maar heb niet elke dag van de week werk.) Op de dagen dat ik wel veel moet werken, voel ik me dan ook regelmatig schuldig. De hond wegdoen zien we niet als een optie, we hebben haar aangeschaft en ze zal tot het einde van haar leven bij ons blijven. Maar hoe maak je het een hondje makkelijker/fijner in de tijd dat wij weg zijn? Ik heb me al verdiept in bepaalde speeltjes die honden bezig houden, en ik weet dat ze voornamelijk slaapt overdag, maar ze is soms wel 6 uur per dag alleen. Een enkele keer heeft mijn zus wel eens tijd om haar 's middags voor me uit te laten gelukkig!
ik denk dat je je hond het gelukkigste maakt met een maatje als ze goed en sociaal is met andere honden het zijn dieren die niet solitair leven van oorsprong en vele honden hebben echt veel aan een maatje. Echter als je hond dat niet plezierig vind dan denk ik dat ze liever uren alleen is en daarnaast veel aandacht krijgt. Voor sommige honden is een dagopvang ook ideaal lekker even een dagje eruit en bezig gehouden worden echter dagopvang is net als een uitlaatservice je moet het goed treffen, of de hond eigenlijk dan