Bokkers met verstand van vissen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:36

Eddy_Rocks schreef:
Ik snap niet dat je pas in gaat grijpen als het mis gaat? Waarom denk je dat iedereen hier zegt dat het gewoon niet de bedoeling is zo? Wij hebben met zijn allen kennis op gedaan die we aan jou over willen dragen.

Veel mensen denken dat vissen makkelijk te houden zijn, maar ze hebben echt wel meer nodig dan alleen water. Die guppen zitten gewoon liever verwarmd, jij zet toch in de winter ook de verwarming aan omdat je je dan fijner voelt?

Heb je überhaupt wel wat gegoogle'd over je vissen? Want er is geen site die zegt dat een sluierstaart in een kom kan hoor.

Kijk gewoon even op marktplaats voor een aquarium met verlichting, verwarming en een pomp. Probleem opgelost.

of jij gaat toch ook douchen met warm water plaats van koud water ;)

JustMe8484

Ja idd, terwijl iemand die én verstand heeft én een goede verkoper is toch juist ook dat duurdere maar betere aquarium zou kunnen verkopen. Dan is het toch simpel je kennis in een mooi verkoopplaatje plakken zodat mensen geld uit geven aan wat wel goed is. Dan heb je en blije beestjes, en blije kopers en een goede omzet...
Maar goed ik werk niet voor niets niet in een dierenwinkel...

kiki1976

Klopt hoor, wij zijn jaren en jaren geleden ook op die manier het schip in gegaan bij een dierenwinkel.
Zoontje kocht zelf een nieuwe vis erbij voor in het aquarium. Heeft herhaaldelijk gevraagd of deze vis GEEN rover was aangezien hij ook guppen had.
Herhaaldelijk is dit ook gezegd dat deze vis daar super bij kon en geen andere vissen aanvrat.....
Helaas het halve vissen bestand opgevreten, bleek een antenne meerval te wezen. Werd lachend verkocht als algeneter -:(-
Sindsdien zoeken wij zelf als na op internet of op het aqua forum

Birdie60

Mijn zus heeft met het trouwen een viskom gekregen, de helft kleiner dan TS.
Daar zaten 2 sluierstaarten in, en wat denk je..... de ene is 14 geworden en de andere heb ik gekregen en in de vijver gedaan en
die heeft hier nog 5 jaar rond gezwommen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Bokkers met verstand van vissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:13

En daar is het eerste non-argument weer. Whoehoe.

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:14

ts kreeg de vissen als cadeau zonder dat ze het wist,
ze had dus moeilijk eerst kunnen inlezen over de vissen want ze wist niet dat ze de visjes kreeg.
haar moeder die ze dus gekocht had heeft dus gewoon informatie gevraagd bij de dierenwinkel er van uitgaande dat dat goed is (dat zou ik eerlijk gezegd ook verwachten voordat ik jullie tips had gelezen)

ts heeft na het lezen van jullie tips nog een dierenwinkel gebeld om meer informatie te vragen (dus ze doet wel wat met jullie adviezen) blijkt nu dus dat die informatie niet klopt maar dat verwacht je dus niet als je een dierenwinkel belt!

ik wil ook even bevestigen (als beste vriendin van ts) dat ze zeker geen dierenmishandelaar is!

ik snap ook niet zo goed waarom jullie allemaal zo uit je slof schieten en meteen al conclusies trekken dat ze niks met jullie tips doet en een dierenmishandelaar is. ze heeft het topic (wat zou het zijn) 2 uur geleden geplaats, ze is gewoon nog jullie reacties aan het lezen en ze is aan het doorvragen over jullie tips zodat ze er meer over te weten komt, maar jullie zeggen meteen oh je doet niks met onze tips en je bent een dierenmishandelaar! dat is best wel banketstaaf om meteen zulke dingen te zeggen. ze doet er echt wel wat mee ze vraagt alleen door voor meer informatie!!!!

wel vind ik het een beetje raar van ts dat ze eerst weer wil afwachten tot de visjes zuurstofgebrek krijgen en dan pas ingrijpen, dat zeg ik ook eerlijk!

elize misschien kun je nog even met je ouders overleggen en even naar jan en ina gaan om daar informatie te vragen, hun hebben wel een verwarmd en verlicht aqarium en hebben de vissen volgens mij al heel lang. en even te vragen welke vissen ze hebben enzo misschien is dat wel beter ;)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:15

vrouwke schreef:
Mijn zus heeft met het trouwen een viskom gekregen, de helft kleiner dan TS.
Daar zaten 2 sluierstaarten in, en wat denk je..... de ene is 14 geworden en de andere heb ik gekregen en in de vijver gedaan en
die heeft hier nog 5 jaar rond gezwommen.

Een sluierstaart kan wel 35 worden.. Mensen die sterven als ze 40 zijn zijn toch ook te jong? ;)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:16

Oja, en ik doe nergens alsof ze een dierenmishandelaarster is, want ze doet dit niet met opzet. Ze stelt vragen en wil het beste voor haar vissen. Maar dan is het een tweede of ze ook iets met het advies doet ;)

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:19

Eddy_Rocks schreef:
Oja, en ik doe nergens alsof ze een dierenmishandelaarster is, want ze doet dit niet met opzet. Ze stelt vragen en wil het beste voor haar vissen. Maar dan is het een tweede of ze ook iets met het advies doet ;)

jaa maar kijk even naar de tijd wanneer ze dit topic heeft geopend, 2 uur geleden ofzo?
en ze heeft al rondgebeld en ze is de adviezen even aan het bekijken en op een rijtje zetten voor haarzelf,
zodat ze dat zo met haar ouders kan bespreken,
jullie nemen maar gewoon aan dat ze er niks mee doet maar jullie weten toch niet wat ze nu aan het doen is of wil gaan doen.

ze heeft wel gezegd aftewachten tot de vissen weer gaan happen, dat vind ik ook een slecht idee en dat heb ik haar ook verteld!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:20

Als koper heb je ook onderzoeksplicht. Wat is dat toch met dat blinde vertrouwen...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:21

_lisaah schreef:
Eddy_Rocks schreef:

jaa maar kijk even naar de tijd wanneer ze dit topic heeft geopend, 2 uur geleden ofzo?
en ze heeft al rondgebeld en ze is de adviezen even aan het bekijken en op een rijtje zetten voor haarzelf,
zodat ze dat zo met haar ouders kan bespreken,
jullie nemen maar gewoon aan dat ze er niks mee doet maar jullie weten toch niet wat ze nu aan het doen is of wil gaan doen.

ze heeft wel gezegd aftewachten tot de vissen weer gaan happen, dat vind ik ook een slecht idee en dat heb ik haar ook verteld!
Lees de berichten van TS eens door.

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:23

haar moeder heeft toch geinformeerd?
ik weet zeker dat ze niet heeft gedacht van oh het zal allemaal wel enz.
want anders had ze dit topic niet geopend (wat ze trouwens ook doet om informatie te krijgen!)

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:24

ik heb alle berichten doorgelezen,
maar ze informeerd alleen door en heeft gewoon vertrouwen in de dierenwinkels wat ik ook zou hebben voordat ik jullie tips had gelezen!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:25

Lisaah,

Tja TS geeft aan al eerder vissen in een kom te hebben gehad, dus dan had ze al beter moeten weten net als haar moeder.
En daarbij gaf ze in een eerdere reactie al aan dat een aquarium het hem niet ging worden.

En ze word niet voor nergens voor dierenmishandelaar uit gemaakt, er word alleen gezegd (weet niet meer door wie) dat vissen in een kom dierenmishandeling is

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:25

Nee ze zegt dat ze pas iets met het advies gaat doen als het ook daadwerkelijk blijkt dat het slecht is voor de vissen. Dus dat lezen wij als: "ja als ze dood gaan doe ik wel iets anders."

Maar zo werkt dat niet hè :) Je gaat je hond ook niet wekenlang chocola lopen voeren tot hij dood neervalt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:27

Dan heb je niet goed gelezen. TS neemt het advies dat hier gegeven wordt niet aan maar wacht op bewijzen die ze eerst zelf wil zien.

Dat noem ik dierenmishandeling, want dat is het. Bewust of onbewust.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:28

_San87_ schreef:
Als koper heb je ook onderzoeksplicht. Wat is dat toch met dat blinde vertrouwen...

Ik vind eerlijk gezegd dat het vertrouwen terecht zou moeten zijn. Ik heb zelf de mbo opleiding diermanagement gedaan. Weet dus wat de gemiddelde medewerker in dierenwinkel of intratuin weet. Dat is echt voldoende om over de doorgaande diersoorten voldoende te weten om goed advies te geven afgestemd op het welzijn van het dier. Toch blijkt verkoop belangrijker als welzijn...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:31

Ben ik met je eens hoor Jojootje84, je hoort ervan uit te kunnen gaan dat ze denken aan het welzijn van de dieren en niet aan wat het hun extra oplevert aan geld

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:32

ts heeft idd eerder vissen gehad maar vanwege vakantie heeft ze het visje weggedaan.

ik vind het hier op bokt toch altijd wel dat mensen zo overdreven kunnen doen,
de tips zijn gegeven en ze heeft ook gezegd bedankt voor de tips en dat haar vraag is beantwoord.
dan snap ik wel dat ze het zat word als iedereen hier maar door zit te zeiken over hetzelfde en een beetje sarcastische opmerkingen gaan maken,
maar wss wacht ze gewoon even tot haar ouders thuis zijn zodat ze daar mee kan overleggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:33

dierenwinkels hebben vaak geen idee waar ze het over hebben, sluierstaarten hebben PER vis minimaal 50 liter nodig, ik zou een aquarium kopen van 1 meter, die is groot genoeg voor ze! sluiers zijn échte smeerlappen en ze vergiftigen hun eigen water! daarom moeten ze groter en er moet een filter in, sluiers horen koud! niet verwarmen!

ook guppen hebbben een aquarium nodig van minimaal 60 cm! met filter, die kunnen wel koud maar kleuren worden veel mooier in warm water en dan heb je ook kans op jonkies!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:35

Als jij dat zeiken vind??????
Er word hier gedacht aan het welzijn van de vissen, een levend dier.
En daarbij klonk TS niet overtuigend er wat te mee willen doen.

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:38

ja ik vind het zeiken als jullie na tig keer hetzelfde hebben gezegd maar sarcastische opmerkingen gaan maken,
niet aanvallend bedoeld allemaal ofzo maar ik verdedig ts hier gewoon omdat ik zeker weet dat ze geen dieren mishandeld en zoals ik al 2x heb gezegd wss wacht op haar ouders zodat ze daarmee kan overleggen.

ze zegt niet dat ze er iets mee gaat doen net zo min als dat ze zegt er niks mee te gaan doen.
ze vraagt alleen door zodat ze meer informatie krijgt

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:40

Ik heb ook nog een paar tips.
Als je vissen in een nieuw aquarium doet (over een kom ga ik het niet eens hebben) dan moet het water biotoop in orde zijn.
Als je een aquarium laat vol lopen met water en je doet een uur daarna je vissen er in dan zal de PH waarde en de hardheid van het water niet in orde zijn.
Je kan de natuurlijke biotoop bevorderen met Easy life, ook kan je het water koken als de PH te hoog is en bijvoorbeeld wat schelpen in het water doen.
Pas als je door middel van een water tester ziet dat het water in orde is kunnen de vissen er in.
Citaat:
optimale waterwaardes voor goudvissen zijn:
Ammonia (NH3), ammoniak (NH4) en nitriet (NO2) op 0 mg/l.
Fosfaat (PO4) onder de 1 mg/l.
Zuurgraad (Ph) tussen de 7 en 7,5.

Als je het water gaat verwisselen dan nooit de bak helemaal leeg maken maar voor ongeveer 70% zo hou je de water biotoop goed.

Ik moet er wel bij zeggen dat heel veel mensen goudvissen eigenlijk totaal niet geschikt vinden voor een aquarium maar dat is voor ieder voor zich te bepalen.
Afbeelding

Als je echt goed vissen wilt houden heb je er veel werk aan, denk er maar goed over na of je dat wel wilt.
Laatst bijgewerkt door Arrabel op 11-10-13 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:41

volgensmij leef jij in je eigen kromme realiteit, hoe zou jij het vinden om de hele dag op de wc te zitten? waar je ook moet slapen? je hele leven lang? dat is ongeveer hoe sluiers het ervaren in een vissenkom! :) dat je het even weet! ;)

wij hebben ook heel lang guppen gehad in een vissen kom, uit ontwetendheid, helaas, uiteindelijk zijn ze allemaal dood gegaan, nu heb ik een 60 cm aquariumpje waar ik vissen in heb die in dat formaat prima kunnen leven, en dat gaat goed!

op marktplaats zijn er veel aquariums te koop voor minder geld! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:43

en inderdaad een aquarium op de goede manier onderhouden kost erg veel tijd EN geld! goed over nadenken of je dat wel wilt, zoek anders gewoon een ander goed huisje voor je vissen :)