Stelling: Katten mogen niet los buiten het eigen terein

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:50

Ik denk dat het afhankelijk is van de locatie en de reden van de katten.

Ik ben voor het afschieten in gebieden waar katten een grote overlast zijn.

Waar ik woon waren 'vroeger' allemaal boerderijen. 6 jaar geleden is de laatste gesloopt. Wij zouden industrie gebied worden. Echter gebeurd dit pas over jaren en staan hier nog steeds veel schuren, als opslag van hooi etc of verhuur. De katten zijn gebleven. Echter in een mate dat ze geen overlast veroorzaken. mocht over 20 jaar de woonwijk uitgebreid worden onze kant en de katten worden een probleem dan is dat wat anders.
Nu houden ze hier de muizen en ratten populatie op pijl. We hebben hier nog vossen en reeën, een prachtig nest buizerd die ook graag katten eten (liever dan de kippen van ons) afijn.
De katten hier zijn allemaal wilde katten. Niet het type wat je even vangt om te steriliseren. Als je ze gevangen hebt zijn ze al bezweken van de stress. Geloof me uitgeprobeerd.
Al jaren werkt dit prima. Afentoe een nestje, kat word aangereden, opgegeten of geschoten.
Momenteel komen er bij ons oma ook een aantal wilde katjes langs. Populatie werd iets te groot. Lees een nestje en dat nestje kreeg ook weer een aantal nestjes. meestal overleven ze het opgroeien niet, worden aangereden, vallen van de hooizolder en overleven dus niet.
Gezien de hobby van m'n broertje is het aantal inmiddels weer op pijl. Hier zie je overduidelijk het verschil met de wilde en de huiskat. Dus daar word op gelet.
Ieder jaar bespreking met de buurt, zolang er geen te grote overlast is laten we het zo. Voor de muizen is het namelijk ideaal. Ook eten ze de restjes van het eten op dus geen overbodig afval.

maar wij wonen in het buiten gebied. Al komt het dorp steeds dichter bij. Ik kan me voorstellen dat er in het dorp zelf/stad dit een grote last kan zijn. Ik weet wel als ik samen ga wonen of op mezelf en ik neem een dier dat deze dus wel binnen mijn hekken blijft. Ik zal sowiso nooit een huis kunnen betalen in het buitengebied, dus zal gebonden zijn aan het dorp. Allemaal prima, maar wil daar niet de overlast veroorzaken.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:55

Het zijn huisdieren en geen wilde dieren die er thuishoren om er alles wat er leeft en groeit te vernietigen (verwonden en of opeten).

Op eigen terrein houden graag.

Zwerfkatten mogen ze van mij afschieten, als het ook echt zwerfkatten zijn maar dan wel gelijk in 1 x goed raak schieten.

Een boer hier verderop kreeg helaas steeds aanlopers, en binnen de kortste keren had hij er zelfs 60 stuks lopen, en dat kan toch gewoon niet.

Niemand wil er wat aan doen en of ze vangen.

Dus dan verzuipt hij de kittens maar.

Heel erg maar wel begrijpelijk, het is niet eens zijn eigen dieren en hij kan het gewoon niet meer betalen om ze te laten helpen en of ze te eten te geven, en ze brengen enorme overlast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:57

Zo wonen wij ook Jolandaa_ en ik denk dat het idd erg afhankelijk is van de locatie. In de stad zou ik bijvoorbeeld niet eens een kat nemen. Wij wonen ook in een klein dorp midden in de velden, met de wereld aan muizen, steenmarters en idd ook vossen, reeen en veel hazen. De ratten in de sloot zijn ook geen pretje. Ook zitten hier idd veel roofvogels. Katten vallen hier niet eens zo erg op.
In de avond en nacht gaan ze hier naar binnen. Hier jaagt men ook op hazen en ook op vossen wanneer het mais er af gaat. Vossennesten worden verzopen, de vossenoverlast is hier groter dan de die van de katten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:58

Ragdollcat schreef:
Het zijn huisdieren en geen wilde dieren die er thuishoren om er alles wat er leeft en groeit te vernietigen (verwonden en of opeten).

Op eigen terrein houden graag.

Zwerfkatten mogen ze van mij afschieten, als het ook echt zwerfkatten zijn maar dan wel gelijk in 1 x goed raak schieten.

Een boer hier verderop kreeg helaas steeds aanlopers, en binnen de kortste keren had hij er zelfs 60 stuks lopen, en dat kan toch gewoon niet.

Niemand wil er wat aan doen en of ze vangen.

Dus dan verzuipt hij de kittens maar.

Heel erg maar wel begrijpelijk, het is niet eens zijn eigen dieren en hij kan het gewoon niet meer betalen om ze te laten helpen en of ze te eten te geven, en ze brengen enorme overlast.

De meeste boeren laten hun katten echt niet castreren of steriliseren hoor. Het zijn gewoon katten op een boerderij en geen huisdieren, vaak hebben ze ook geen naam.

Ook de wilde dieren brengen dan de verkeersveiligheid in gevaar, omdat men uit wil wijken, dus ik vind die vergelijking helemaal niet raar, zekers omdat in beiden ook over afschieten wordt gesproken.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:00

Mindim schreef:
LadyMadonna schreef:

Wat Sonja zegt inderdaad! Wel zou het fijner/beter zijn als fokkers toekomstige eigenaren zouden verplichten tot sterilisatie of castratie. Tenzij het een hele dure bloedlijn betreft natuurlijk. Maar al dat fokken met de HTK katten mag wel beperkt worden imo.

Want? Wat moet ik met een kat met dure bloedlijn? Ik heb een kat om muizen te vangen. (En dat doen ze dan ook ;) )

En een kat met een dure bloedlijn schijt ook prima in andermans tuin bovendien :D

Uhhu want het zijn natuurlijk de €500 + katten die momenteel de overlast veroorzaken? Nou niet dus! Zoals ik al zei er is een overschot aan htk katten en daar moet wat aan gedaan worden. Zijn er ook meteen minder problemen met overlast zoals poepen in andermans tuin.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:03

Hier is geen een kat gesterriliseerd. Dit hoefde namelijk vroeger ook niet. Werd dit allen gedoogd.
Afentoe een nestje wat weg gegeven werd en dat was prima. Destijds hadden 2 katten de niesziekte. Mijn oma met moeite ze gevangen. 1 kat is gestroven in de val van de stress en de andere kat is geholpen met veel moeite. Was de laatste keer, als boerengezin wat net rond kon komen viel de rekening nogal tegen van de vee arts.

Het zijn wilde katten al noemen we enkele katten wel van 'ons'. Deze worden nog steeds door oma bijgevoerd. Dit vind ze leuk en geeft haar iets om voor het raam naar te kijken.

Hier worden ook konijnen en fazanten los gelaten voor de jacht, 2 jaar geleden is de kudde reeën (lees 2 vrouwtjes en 5 mannen) uit gedund, en overgeplaatst naar andere natuurgebieden voor andere populatie. Vossen worden niet op gejaagd hier.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:08

Mindim, waar heb je het over?

Ken jij die boerderij en ken jij die man? nee.

Die man had helemaal geen katten en is er zelfs geen liefhebber van. De mensen dumpen ze elke zomer weer opnieuw en ze komen daar altijd heen/ aan komen lopen en die man zit er mee.

Ze schijten er alles onder en fokken er op raak.

Hij geeft ze geen eten en lokt ze niet maar mishandeld ze ook niet, wel pakt hij de kans als hij de kittens ziet en of gevonden heeft dat hij ze gaat verzuipen om zo te voorkomen dat het er veel meer wordt.

Natuurlijk laat hij ze ook niet castreren want het zijn zijn dieren niet, en het kost alleen maar klauwen vol geld en dat heeft hij niet, want heeft amper geld en dat moet hij gebruiken voor zichzelf en voor zijn eigen dieren (ponys).

Er is geen vee of wat dan ook en het is geen bedrijf of wat dan ook, heeft alleen de ponys uit liefhebberij.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 10-10-13 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

miss_lizje

Re: Stelling: Katten mogen niet los buiten het eigen terein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:17

Onze katten blijven ook niet in de tuin. Heb met de buren afgesproken dat als ze in de tuin poepen ze mogen aanbellen. Dan kom ik het opruimen. We hebben het "binnen de truin proberen te houden" opgegeven nadat ik mijn kat van de verstikkingsdood heb gered. Was met zijn halsband blijven hangen en ondanks dat het een safety clip was ging hij niet af.
Nu heeft bijna iedereen hier katten en hebben we geen "kattenhaters". Hier kan er gewoon normaal worden gepraat over kattenoverlast, het ligt er denk ik ook aan hoe het gedaan word trouwens. Als de buren een nest vogels in de tuin hebben zeggen ze dat en dan zorgen wij dat de katten met bandjes lopen (als ze die al niet omhadden). Ik ben wel pro-castreren/steriliseren. Het voorkomen van oeps nestjes van huis/tuin/keuken-katten vind ik echt nodig.

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:22

ik ga akkoord met bovenstaande reacties. De eerste keer dat ik op een dierenforum kwam opende iemand een topic over kattenerennen. Huh, wat is dat?! Ik woon in een buitenwijk van Leuven, en in eens traal van honderd meter zitten er zeker veertig katten. Onze buren hebben twee katten, wij een kat, de buren van de andere kant ook, die van daartegenover,... en die lopen allemaal buiten! Nog niemand heb ik erover horen klagen. Wat is er tegen buurtkatten in je tuin? Ze zijn allemaal gecastreerd en komen zo nu en dan langs voor een aai, gezellig toch :D Als ik ze buiten zie sprinten, in het gras zonnen, en op alles wat beweegt jagen, vind ik niet dat je hen dat mag afnemen. Er is natuurlijk het gevaar van overreden/meegenomen worden, maar liever een iets korter leven buiten dan 16 jaar binnen. (trouwens, onze oudste kat is ook 16 en loopt al haar hele leven buiten)
Het is natuurlijk wel een ander verhaal als je buurman vogels heeft, of als iemand last heeft van je katten, maar zolang ze gecastreerd zijn, zie ik geen probleem. Ik snap trouwens ook niet waarom het blijkbaar algemeen als normaal wordt beschouwd om je kat 24/24 binnen te houden, terwijl heel bokt een rel begint zodra een hond niet minstens drie keer per dag wordt uitgelaten of een paard niet minsten 4 uur per dag in de wei staat.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:26

Nee maar een hond heb je aan een lijntje en een paard aan een touwtje.
In een woonwijk vind ik het zelf wel belachelijk hoor. Ik heb later geen zin in andermans katten in de tuin. Ik wil een rennetje met 3 kippen (zonder haan) en heb geen zin in loerende katten.

Als ik later een kat heb zorg ik dat die op mijn terrein blijft en anders binnen.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:26

Helaas zou op eigen terrein houden met onze kat onmogelijk zijn. Beest is te lenig en te slim ervoor (wilde ouders). Ze gaat op de kattebak alleen in gevap van nood. Drink niet binne tenzij ze niet naar buiten wil vanwege het weer. Binnenhouden is geen optie dan breekt ze de boel af haar wilde instinct. Gesteriliseerd wel. Buurman heeft een voliere met vogels na een paar keer was het voorbij te slechte jachtskills. Ze is alleen in staat om af en toe een veld muisje te vermoorden. Straat durft ze niet op zodra ze een auto hoort als de dood voor auto's. En ja als we is wisten waar ze haar poep achter liet dan zouden we dat op kunnen ruimen. Trouwens nog niemand heeft geklaagt. Dus met het idee om katten op eigen terrein te houden kunnen we dus onze wel afschieten of inslapen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:45

Raja schreef:
En dan wel zeuren dat de paarden 25/7 buiten moeten lopen om dat het anders zielig is dat ze 23 uur in hun stal staan???

Het is voor katten net zo belangrijk om buiten te kunnen jagen. Dat is de aard van het beestje.
Van een hond dan weer helemaal niet, dus dat vind ik een vreemde vergelijking.

Sommige katten zijn liever binnen en sommige katten zijn liever buiten.

En ze schijten liever buiten dan binnen op de kattenbak, dus dat kun je ze ook niet leren...

Castreren/steriliseren vind ik dan wel weer iets wat verplicht zou moeten worden, tenzij er echt met de katten gefokt gaat worden.
Er lopen te veel zwerfkatten en er komen er ook veel te snel veel te veel bij!
En ja, dan krijg je overlast!

Dus ik vind niet dat de schuld maar in de schoenen van de kat met een baasje geschoven moet worden!

Katten kun je heel prima leren om binnen te schijten, om te verblijven in een ren of ergens waar je eigen terrein ophoudt. Daar is serieus niets zieligs aan. Daarnaast is het geen stal maar is het vergelijkbaar, naar paarden vertaald, als blijven in een in- en uitloopstal met flinke paddocks. Kortom, een heel huis geeft voldoende leefruimte.
En waar komen al die zwerfkatten vandaan? Van die buitengegooide dieren die niet geholpen zijn. Geen geld voor een sterilisatie en de oepsnestjes worden verkocht op marktplaats.

Caira ik zou mijn hond gewoon los laten lopen, jouw erf, schei eens uit zeg. Buren kun je nog waarschuwen dat het afgelopen is met het laten rondlopen op jouw terrein maar daar is het dan ook wel klaar mee.
Ik heb echt wel liefde voor katten maar meer dan tabak van al die drogredenen. Kom regelmatig op stallen ed waar de gehele populatie muizenjagers ziek en mager is, groeistoornissen heeft enzovoorts.." Ja ze zijn niet van ons." :n Lekker is dat.

Ik ben het met de stelling eens, er mag eens heel driftig naar het kattenbeleid in NL gekeken worden. Mijne blijven in ieder geval op mijn eigen terrein. En ja, van mijn hond ruim ik ook de poep op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:51

Selka schreef:
Uhhu want het zijn natuurlijk de €500 + katten die momenteel de overlast veroorzaken? Nou niet dus! Zoals ik al zei er is een overschot aan htk katten en daar moet wat aan gedaan worden. Zijn er ook meteen minder problemen met overlast zoals poepen in andermans tuin.

Er is ook een overschot aan mensen, wat is je punt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:52

merrylegs schreef:
ik ga akkoord met bovenstaande reacties. De eerste keer dat ik op een dierenforum kwam opende iemand een topic over kattenerennen. Huh, wat is dat?! Ik woon in een buitenwijk van Leuven, en in eens traal van honderd meter zitten er zeker veertig katten. Onze buren hebben twee katten, wij een kat, de buren van de andere kant ook, die van daartegenover,... en die lopen allemaal buiten! Nog niemand heb ik erover horen klagen. Wat is er tegen buurtkatten in je tuin? Ze zijn allemaal gecastreerd en komen zo nu en dan langs voor een aai, gezellig toch :D Als ik ze buiten zie sprinten, in het gras zonnen, en op alles wat beweegt jagen, vind ik niet dat je hen dat mag afnemen. Er is natuurlijk het gevaar van overreden/meegenomen worden, maar liever een iets korter leven buiten dan 16 jaar binnen. (trouwens, onze oudste kat is ook 16 en loopt al haar hele leven buiten)
Het is natuurlijk wel een ander verhaal als je buurman vogels heeft, of als iemand last heeft van je katten, maar zolang ze gecastreerd zijn, zie ik geen probleem. Ik snap trouwens ook niet waarom het blijkbaar algemeen als normaal wordt beschouwd om je kat 24/24 binnen te houden, terwijl heel bokt een rel begint zodra een hond niet minstens drie keer per dag wordt uitgelaten of een paard niet minsten 4 uur per dag in de wei staat.

Zelf vind ik het ook geen probleem, soms komen ze ook bij ons langs en dan genieten we ervan.

Het is meer dat er mensen zijn die ze niet castreren en of sterilliseren en er steeds katten gedumpt worden in de reactie gebied hier in de buurt en er zijn erg veel wilde katten hierdoor.

Wel vind ik dat men niet omdat het zo leuk en lekker is dat er massaal lekker in de recreatiegebieden willen laten spelen enz. enz. nou dan heb ik liever dat men het in de tuinen houden, want het zijn huisdieren en geen wilde dieren die er horen rond te lopen.

Er is veel dierenleed onder de wilde diertjes daar door de katten, dan mogen ze van mij de wilde katten die geen baasjes meer hebben en die niet meer te plaatsen zijn bij de mensen afschieten en of vangen en in laten slapen.

Erg dubbel van mij, want ik hou van de dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:54

Ragdollcat schreef:
Mindim, waar heb je het over?

Ken jij die boerderij en ken jij die man? nee.

Die man had helemaal geen katten en is er zelfs geen liefhebber van. De mensen dumpen ze elke zomer weer opnieuw en ze komen daar altijd heen/ aan komen lopen en die man zit er mee.

Ze schijten er alles onder en fokken er op raak.

Hij geeft ze geen eten en lokt ze niet maar mishandeld ze ook niet, wel pakt hij de kans als hij de kittens ziet en of gevonden heeft dat hij ze gaat verzuipen om zo te voorkomen dat het er veel meer wordt.

Natuurlijk laat hij ze ook niet castreren want het zijn zijn dieren niet, en het kost alleen maar klauwen vol geld en dat heeft hij niet, want heeft amper geld en dat moet hij gebruiken voor zichzelf en voor zijn eigen dieren (ponys).

Er is geen vee of wat dan ook en het is geen bedrijf of wat dan ook, heeft alleen de ponys uit liefhebberij.

Ik zeg dat de meeste boeren geen katten hebben, maar dat er gewoon katten op de boerderij zijn en die maar raak fokken. Katten op de boerderij worden vaak niet eens als huisdier gezien en men gaat daar zeker al geen geld aan uit geven. Dat zeg ik, ik heb het niet over jou specifieke boer.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:54

Mindim schreef:
Selka schreef:

Ja, en dat is nog veel en veel erger, die maken pas echt alles kapot en trekken alles scheef en verpest heel veel in de natuur.

Dat vind ik ook hoor, mensen moeten gewoon echt verminderd vruchtbaar worden wereldwijd, dat er zelfs geen kunstingrepen meer kan door de artsen om ze toch nog aan een baby te helpen.

Maar hier gaat het niet over, het gaat over de katten die los buiten het eigen terrein lopen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:57

Sonja schreef:
Maakt geen bal uit of ik voor of tegen ben, is toch niet haalbaar om het te verbieden en handhaven.

Even hierop: waarom niet?
Bij honden kan het toch ook? waarom bij katten niet?
Gewoon je tuin katproof maken voor je zo'n beest in huis neemt en hem op eigen terrein houden *\o/* !
Dan:
-kan ik mijn schuur weer 5 tellen openlaten zonder dat er 1 in zit te pissen..
-Kan ik mijn tuin normaal veranderen zonder in de kattenstront te grijpen
-Beschadigd de lak van onze auto's niet
-krijg ik niet steeds een hardverzakking als ik weer eens uit moet wijken voor iemand zijn huisdier op de weg :n -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:59

Maar oke, hebben we het nu over de kat van de buren die in de tuin schijt en om die reden binnenskamers moet worden gehouden of hebben we het over zwerfkatten van oa boerderijkatten die niet geholpen zijn en het aantal nesten nogal doet stijgen in nederland en daarmee ook de verwilderde katten. Nesten verzuipen vind ik niks, vooral omdat het vaak nog vrij laat gedaan wordt, omdat ze nu eenmaal pas laat gevonden worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:00

smurffie schreef:
Sonja schreef:
Maakt geen bal uit of ik voor of tegen ben, is toch niet haalbaar om het te verbieden en handhaven.

Even hierop: waarom niet?
Bij honden kan het toch ook? waarom bij katten niet?
Gewoon je tuin katproof maken voor je zo'n beest in huis neemt en hem op eigen terrein houden *\o/* !
Dan:
-kan ik mijn schuur weer 5 tellen openlaten zonder dat er 1 in zit te pissen..
-Kan ik mijn tuin normaal veranderen zonder in de kattenstront te grijpen
-Beschadigd de lak van onze auto's niet
-krijg ik niet steeds een hardverzakking als ik weer eens uit moet wijken voor iemand zijn huisdier op de weg :n -O-

Nou zit ik in een katrijk gebied en heb daadwerkelijk nog nooit iemands huisdier voor mijn wielen gehad, jij hebt daar schijnbaar regelmatig last van?
Als ik in je profiel kijk zie ik dat je ook een hond hebt. Die staat katten toe bij jullie in huis en in de tuin dan?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:03

Nee de hond moeten wij binnen houden omdat ze de katten opvreet omdat ze waaks is. Al 1 keer een jong katje op kunnen pakken en gewond de eigenaar kunnen roepen.. Die kon naar de DA.

Hier zitten ze regelmatig op de 60 km weg, en daar is het lastig uitwijken :j (al heb ik ze tot nogtoe altijd kunnen ontwijken)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:04

Mindim schreef:
Selka schreef:

Schrijf ik toch? : Zoals ik al zei er is een overschot aan htk katten en daar moet wat aan gedaan worden. Zijn er ook meteen minder problemen met overlast zoals poepen in andermans tuin.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:10

Caira schreef:
maura schreef:
Een verbod op het los laten lopen van katten is niet haalbaar en niet handhaafbaar. En daar ben ik héél erg blij om, want gedoe om andermans katten is helemaal geen zaak van nationaal belang waar de volksvertegenwoordiging in Den Haag z'n kostbare tijd aan moet verspillen. Er zijn ongetwijfeld mensen die heel serieuze problemen hebben met andermans katten of met onverdraagzame buren en dat is heel erg vervelend voor die mensen, maar die problemen moeten in die buurt of hooguit wijk worden opgelost en daar hoeft de rest van het land niet meer te worden lastiggevallen. Maar goed, da's mijn mening.

En wat is jouw oplossing? Hier kan mijn hond niet los op eigen erf omdat hij ze sloopt, ze krabben met hun nagels de ronde balen stuk, scheiten overal, kotsen overal en laten dode beesten liggen.

Wat een rare vraag? Zoals ik al schreef vind ik het heel vervelend voor mensen zoals jij die problemen hebben met katten. Maar zoals ik óók al schreef zijn jouw problemen naar mijn mening geen zaak van nationaal belang die om nationale (onuitvoerbare) regelgeving vragen. Ik zou niet weten waarom ik met een oplossing voor jouw probleem zou moeten komen. Op basis van wat je vertelt krijg ik wel de indruk dat ik in jouw plaats niet hetzelfde probleem zou hebben, maar dat maakt verder niet uit. Stel dat ik een zelfde soort probleem als jij zou hebben dan zou ik dat ook heel vervelend voor mijzelf vinden :D en dus zou ik het gewoon zelf oplossen, bij voorkeur in overleg met de eigenaar van de bewuste katten (aangenomen dat die een eigenaar hebben).

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:15

Zou voor de volksgezondheid niet best zijn als dit idee werd uitgevoerd. Enig idee hoe goed katten de muizen en ratten overlast inperken? En de ziektes die die meebrengen? Met name in de stad. Liever rondlopende katten dan overal gif om dat ongedierte in te perken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:26

Selka schreef:
Schrijf ik toch? : Zoals ik al zei er is een overschot aan htk katten en daar moet wat aan gedaan worden. Zijn er ook meteen minder problemen met overlast zoals poepen in andermans tuin.

Jij snapt mijn post niet ;)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:52

Mijn 2 katten kunnen altijd naar buiten via het kattenluikje.
En ik woon nog wel midden in een stadje. :)
Gelukkig is het autoluw en kunnen ze zo het steegje uitlopen en komen ze uit op het groen, wat helemaal om het stadje heenloopt.
Niemand heeft er last van, ook een hoop mensen hier in de buurt hebben de katten gewoon loslopen.
Ik zou het echt sneu vinden als mijn katten binnen moesten blijven.
Hier worden er geen katten afgeschoten gelukkig :+